Jamii

Jamii

31.03.2013 klo 23:43

Paluu apinoiden planeetalle

Ei sytyttänyt läheskään yhtä paljon kuin eka osa. Tuntuu siltä, että käsikirjoittajat "apinoivat" tahallaan ensimmäisen osan juonta jotta he säästyisivät suurimmalta mahdolliselta vaivalta. Charlton Hestoniakaan ei näy tarpeeksi, mikä on myös iso miinus. Poiskin hän olisi voinut jäädä, niin turha hänen roolinsa oli. Maskit on tehty halvemmalla, mikä tarkoittaa sitä että vain tärkeillä hahmoilla on uskottavat naamiot. Lisätään vielä mukaan typerät ydinpommia palvovat mutaatti-ihmiset, niin soppa on valmis!

16.06.2012 klo 19:12

Jules ja Jim

Ranskalaisten taideleffojen sarja jatkuu. Hmmh, pidin todella paljon tästä leffasta ja halusin, todella halusin antaa tälle 5 tähteä. Mutta. Varsinkin alussa ja lopussa huomaa erään Jean-Luc nimisen hepun olleen projektissa mukana. Vaikka Godard hyvä ohjaaja onkin, niin jotenkin Godardin yhteiskuntasatiiri ja Truffautin melodramaattinen tulkinta eivät sovi yhteen sitten millään.

****

24.06.2011 klo 20:39

Chaos

Aika paskaa mitäänsanomatonta Hollywood-skeidaa, mutta kyllähän tämän nyt kerran katsoo. Stathamkin vaikuttaa aika väsyneeltä, joten hänessäkään ei hurraamista ole.

12.04.2011 klo 23:05

Spinal Tap - hei, me rokataan

Tämä "mokumentaari" taikka toiselta nimeltään "rockumentaari" on hervottoman hauska. Elokuva sisältää useita heavy metal-bändejä parodioivaa hetkiä esim. Stonehengen laskeutuminen ja Marshall äänenvahvistimet, jotka menevät yhteentoista.

12.04.2011 klo 23:02

Huuliharppukostaja

THE western, jonka ikiaikaiset teemat ovat kosto ja ahneus. Valokuvaus ja ohjaus on erinomaista. Näyttely on erinomaista, eritoten Charles Bronsonilta, jota katsoessa paskat tulevat housuun.

31.10.2010 klo 21:48

The Blair Witch Project

Monet ovat suhtautuneet tähän elokuvaan negatiivisesti, mutta oikeasti se oli positiivinen poikkeus massaan. Kauhua se ei ehkä ole, mutta erittäin jännittävää ja omalaatuista.

26.10.2010 klo 20:16

Little Miss Sunshine

Iloiselle mielelle tuova elokuva. Suurin vahvuus on ehdottomasti pienen budjetin näyttelijöissä, jotka pääsevät loistamaan omaperäisissä rooleissansa. Käsikirjoitus ruotii hienovaraisesti ihmisen halua olla parempi ja parempi, vaikka se ei ole elämässä läheskään tärkeintä.

14.09.2010 klo 21:54

Metsurin paluu

Näyttelytyö on tahallisen teennäistä, osa kohtauksista todella tökeröjä ja efektit todella huonoja. Silti tässä on asennetta ja munaa enemmän kuin monissa muissa "oikeissa" slashereissa.

-Tää on ihan niinkun jonkun huonon elokuvan huono jatko-osa.

-Kuka idiootti jaksais kattoa sellasta paskaa?

31.08.2010 klo 19:58

Papin päiväkirja

Robert Bressonin mestariteos. Claude Lauydu tekee yhden elokuvahistorian parhaimmista, ellei jopa parhaan suorituksen sairastelevana pappina, jonka jokapäiväistä elämää elokuva seuraa. Minimalistinen kuvaus on Bressonin eräänmoinen trademark, ja tässä elokuvassa se toimii parhaiten kuin missään muussa elokuvassa, mitä olen nähnyt. Henkilöt ovat kuin revitty oikeasta elämästä ja epämiellyttävämpäänkin hahmoon voi samaistua. Saattaa vaikuttaa "tylsästä" joidenkin pullamössöpussikaljanuorison edustajan mielestä, mutta pitkällä tähtäimellä erittäin palkitseva tuotos. Ensimmäinen näkemäni Bresson, mutta ei varmana viimeiseni.

22.06.2010 klo 21:17

Sumuru - paholaisen tytär

Kaikki s/m-fanaatikot saavat tästä varmaan jotain kiksejä mutta muuten tarina jää todella ohueksi ja näyttely on aivan rikollisen surkeata.

15.06.2010 klo 22:23

Vaihe IV

Elokuvasta ei löydy lähes yhtään kauhua kauhuelokuvaksi, mikä on sen suurin pisteitä verottava virhe. Näyttely ei ole niinkään ihmeellistä ja lopputwisti varsin ennalta-arvattava ja tökerö. Viimeiset 20 sekuntia ovat elokuvan parasta antia.

11.06.2010 klo 16:28

Köysi

Kurkkua kuristavaa (pun intended) jännitysdraamaa alá Hitchcock höystettynä kahdella erinomaisesti näytellyllä psykopaatilla, Jimmie Stewartilla ja real-time kuvauksella. Bon apetitte!

04.06.2010 klo 18:27

Stand by Me - viimeinen kesä

Erittäin koskettava ja haikea tarina "viimeisistä päivästä" 12-vuotiaiden kavereiden kesken. Lapsuuden kesät siirtyvät taakse ja uusi aikuisuuden maailma odottaa aivan nurkan takana. Lapsinäyttelijät loistavat toisinkuten niin monet samaan kastiin kuuluvat ja vievät homman enemmän kuin kunnialla kotiin. Jack Jof... eiku Bauerin roolissa myöhemmin esiintynyt Kiefer Sutherland näyttää, että uhkaavutta hänessä oli jo teini-iässä. Suurin kunnia menee kuitenkin Richard Dreyfussille vain noin 4 minuuttia kestävän suorituksen jossa hän puhuu taustalla ja esiintyy alussa ja lopussa. Hän esittää niin fantastisesti (viskin avaamalla äänellä) kasvanutta poikaköörin jäsentä , että voin sanoa että tippa tuli linssiin.

No niin, myönnetään, itkin lopussa.

I never had any friends like I had when I was ´twelve. Jesus, doesn`t anybody?

31.05.2010 klo 13:10

Batman & Robin

Mitäänsanomatonta sontaa mikä pitäisi luokitella kidutukseksi.

15.05.2010 klo 22:41

Robin Hood

Juoni on Eppuja lainatakseni "pissaa ja kakkaa". Kehenkään ei paneuduta syvästi ja kenestäkään hahmosta ei jää mitään mielikuvaa. Juoni jää takasivulle kun actionrymistelykohtaukset ottavat vallan. Ne on osattu kuitenkin tehdä kunnolla ja tarpeeksi intensiivisesti. Gladiaattorin epiikkitunnelmaa yritetään tavoitella mutta siitäkin jäädään pahasti jälkeen. Näyttely on vallan mainiota, olisin halunnut sitä jopa enemmän tähän elokuvaan. Elokuvan jälkeen onkin tunne, että "tässäkö tämä oli? Tällaista sontaako tekee Blade Runnerin tekijä?" Vastaus on: kyllä. Toivomme vaan että Scott ottaa opikseen, ja tekee elokuvan jossa on vähemmän rymistelyä ja enemmän sanomaa.

05.05.2010 klo 22:35

Kaunotar ja hirviö

Jean Cocteaun Kaunotar ja hirviö palauttaa katsojan siihen satujen ja runojen maailmaan, jossa ette ehkä tekään ole käyneet vuosiin. Juonihan on kaikille tuttu, mutta tapa, jolla Cocteau sen esittää on aivan omalaatuinen. Unenomainen tunnelma ja jopa ehkä pieni surrealismi kummittelevat taustalla. Näyttelijät ovat kaikessa karikatyyrimaisuudessaan erinomaisia, erityismaininta lähtee Jean Maraisille koskettavasta Hirviön tulkinnasta.

03.05.2010 klo 21:29

Muukalainen katosi

Jotenkin tuntuu siltä, että tämä oli Wellesille vain jonkinmoinen välityö. Juoni on ihan okei kaikessa laahauksessaan. Kuvaus on sitä tuttua Wellesiä, aivan hykerryttävän synkkää. Mieskaksikko Welles ja Robinson loistavat eikä Loretta Youngkaan huono ole. Enemmällä vaivalla ja tiiviimmällä juonella olisi elokuva ollut paljon kiinnostavampi.

25.04.2010 klo 17:29

Komisario Palmun erehdys

Olen nähnyt tämän elokuvan varmaan jo yli kymmenen kertaa elämäni aikana enkä vieläkään kyllästy. Näytteliät Rinne, Ranin ja Jokela ovat elämänsä vedossa esittäessään omalaatuista kolmikkoa, joka selvittää erään Bruno Rygseckin murhaa. Monta klassista repliikkiä ja kohtausta nostavat tämän elokuvan Tuntemattoman Sotilaan rinnalle parhaana suomalaisena elokuvana.

20.03.2010 klo 00:08

Rajut kuviot

Suurin ongelma joka elokuvassa on, on juoni. Elokuvassa ei ensimmäisen 45 minuutin aikana tapahdu mitään. Kyllä, Nicholson näyttelee taas loistoroolin, mutta se ei riitä. Jacko vaan hengailee paikoissa, tekee jotain ja vaikuttaa siltä etteivät filmintekijät välittäneet pannahistakaan että mitä. Näyttelijät ovat ihan mukiinmeneviä, mutta Nicholsonin lisäksi kukaan ei oikein erityisemmin jää loistamaan.

Onhan tässä myös 1/2 tähden arvoinen kohtaus, Jack Nicholson tilaamassa itselleen aamupalaa.

17.03.2010 klo 08:52

Seitsemän

Sade joka sataa koko ajan, brutaaleja murhia, korruptoituneita virkavallan edustajia, lohduton tunnelma, mahtava juoni, erinomaiset näyttelijät ja ikimuistoiset kohtaukset tekevät tästä minun lempielokuvani.

16.03.2010 klo 17:22

Piano

Kuvankauniita maisemia ja mahtavia näyttelijöitä. Niistähän tulee jo mahtavia elokuvia, eikö? VÄÄRIN! Elokuva ei nappaa ollenkaan juonellisesti. Hahmot eivät sytytä katsojassa mitään tunteita ja juonenkäänteet ovat vähintäänkin epäloogisia ja omituisia. Kyllä tuosta mahtavasta kapineesta kuin Piano olisi saanut paljon paremmankin leffan aikaiseksi.

09.03.2010 klo 18:16

Rockyn uusintaottelu

Juonellisesti Rockyn jatko-osa on tiiviimpi ja parempi kuin alkuperäisessä Rockyssa ja alkuperäisessä oleva laahauden tunne on suurilta osin poistettu tässä osassa. Näyttely on erinomaista vaikka hienohko ärsyttävyyden tunne Stallonen näyttelystä jää. Kaikenkaikkiaan vahvempi teos kuin alkuperäinen.

05.03.2010 klo 12:18

Kourallinen dollareita

Ëi ehkä syvällisyyden huippua mutta kuvankauniit maisemat, Leonemaiset kuvakulmat jua Eastwod nostavat tunnelman kattoon.

04.03.2010 klo 17:58

Herrat pitävät vaaleaveriköistä

Elokuvana keskinkertainen. Marilyn Monroe loistaa yhdessä Jane Russelin kanssa, mutta muu sisältö jäi uupumaan. Onhan tässä myös hyviä lauluja jotka soi vieläkin päässä, mutta ei niille voi oikein elokuvaa perustaa.

18.02.2010 klo 13:09

Hyökkäys erämaassa

John Fordin elokuvassa näyttelijät pelaavat mahtavasti yhteen, maisemat ovat kaikessa jylhyydessään kauniita, intiaanit ovat vielä tunteettomia tappajia ja John Wayne on aina yhtä cool kuin ennenkin. Valitettavasti mustavalkoisuus ei oikein sopinut juuri tälle leffalle, koska aavikon ja Mountain Valleyn maisemat eivät ole yksinkertaisesti mitään jos ne on kuvattu mustavalkoisesti.

13.02.2010 klo 21:40

Kummisetä osa III

Viimeinen lisä Kummisetä-tarinaan antaa päätöksen jo pitkän kestäneeseen saagaan. Elokuvan pääteema on: Voiko ihminen tehtyään todella paljon pahaa enää pelastaa sielunsa? Al Pacino tekee mahtavan työn vanhenneena Michaelina ja kaikki muutkin näyttelijät näyttelevät erinomaisesti. Kässäri toimii myöskin hyvin, siitä kiitos Mario Puzon joka on ollut kaikkien muidenkin Kummisetien käsikirjoittaja. Kaiken kaikkiaan mahtava päätös mahtavalle elokuvasarjalle.

08.02.2010 klo 21:51

Jezebel

On kyllä hyvä pukudraama, mutta turhan paljon yrittää kilpailla "virkasisarensa" Tuulen Viemää kanssa.

05.02.2010 klo 15:32

Synnyttyäsi et voi enää piiloutua

Aivan kuolettavan tylsä. Lupaavan alun jälkeen elokuva kirjaimellisesti junnaa paikoilaan. Mitään jännitettä ei ole ja osa näyttelijöistä kusee juosten.

03.02.2010 klo 20:34

Osoite tuntematon

Lohduton elokuva joka osoittaa että sodan jäljet jäävät vaikka sota loppuu. Se tuhoaa ihmisten elämät ja kohtalot. Näyttely on erinomaista ja ohjaus sopivan ahdistavaa. Mahtava elokuva, joka jokaisen pitäisi nähdä.

28.01.2010 klo 21:40

Godfrey järjestää kaiken

Elokuva alkaa liian nopeasti ja loppuu liian nopeasti. Hahmot ja näyttelijät ovat mahtavia mutta juoni ei pysy vastaavalla tasolla. Kyllähän tämän kuitenkin kerran katsoo.

27.01.2010 klo 20:18

Yeah, yeah, tässä me tulemme

Elokuvassa ei juuri ole juonta, mutta sen puutteen korvaavat monet kuvalliset ja musiikilliset kikat, letkeät Piitlesit ja heidän biisinsä ja heidän juoksentelunsa pitkin Liverpoolia. Ei ehkä "jukebox-elokuvien Citizen Kane", mutta mahtava elokuva silti.

12.01.2010 klo 19:53

Casino

Itse en oikein tykännyt leffasta. Mielestäni näyttelijät ovat hyviä mutta juoni muuttuu aika hyvästä todella puuduttavaksi. Pituutta oli hieman liikaa ja välillä elokuva junnasi paikoillaan. Ei todellakaan parhainta Scorsesea.

28.12.2009 klo 20:53

Mies astui junasta

Elokuva on malliesimerkki tunnelman luomisesta hiljakseen. Kun tapahtumat siirtyvät näennäisesti yhä toivottomampaan suuntaan, jännitys tihenee ja päähenkilöstä oikeasti välittää. Näyttely on mahtavaa ja elokuva panee miettimään syitä rasismiin ja ihmisen pahuuteen.

20.12.2009 klo 20:28

Rajut kaverit

Aika hyvä komedia kaveruksista (ja vihamiehistä) jotka aikovat vanhojen aikojen muistoksi ryövätä pankin. Elokuvassa on monia hauskoja hetkiä ja näyttely skulaa, varsinkin kun mukana on sellaisia heppuja kuin Eastwood, Bridges ja Kennedy. Loppu on yllättävästi koskettava, koska... No, katsokaa elokuva itse. Kuitenkin mukavaa toimintakomediaa on tämä.

20.12.2009 klo 20:27

Vampyr

Painajaismainen kuvaus ja ahdistava tunnelma tekevät tästä elokuvasta poikkeuksellisen pelottavan aikaansa nähden. Carl Theodore Dreyer osaa selvästikkin käyttää minimalistista lavastusta, irrallista dialogia ja kuvakulmia hyväkseen. Jotkut näyttelijät eivät kumminkaan ole kauhean mestarillisia, alinäyttelyä saadaan katsoa pääkaksikon esittäjien toimesta. Lääkärin ja vampyyrin esittäjät tekevät kuitenkin todella hyvät roolisuoritukset.

20.12.2009 klo 20:25

L'Atalante

L`Atalante
Kaunis elokuva nuorena kuolleelta Jean Vigolta. Elokuva käy vain noin puolitoistatuntisen aikana kaiken sen vihan, mustasukkaisuuden ja vapauden kaipuun ja myös rakkauden- ja elämänhalun mitä rakkaudessa on. Jeanin ja Julietten näyttelijät iskevät. Pientä komediallista lisää tuo omalaatuinen perämies Jules ja hänen apupoikansa. Jean Vigoa ei turhaan sanotakkaan varsinaiseksi ranskan uudenaallon aloittajaksi, koska hänen ohjaustyylinsä enteilee jo elokuvataiteen tulevaisuutta Ranskassa. Ainoa valittamisen aihe on lähinnä kesto, joka on liian lyhyt tämänkaltaiseen elokuvaan. Silti, todella hyvä filmi.

20.12.2009 klo 20:17

Leon

Todella hyvä toimintapätkä. Näyttelijät ovat rautaa (erityismaininnan ansaitsee Gary Oldman roolistansa pahiksena) ja mahtavat toimintakohtaukset

11.12.2009 klo 17:02

Kanuunankuularalli

Pähkähulluudestaan huolimatta ei läheskään pääse naurettavan tasolle, vaan pikemminkin elokuva on täynnä huonoja vitsejä.

06.12.2009 klo 19:42

Neljä naurettavaa naapuria

Mahtava ja ennenkaikkea päätön komedia, joka on yhtä vitsiä alusta loppuun, oli se sitten fyysistä tai sanoilla leikittelyä.

Can i got with the things that go like this?
Tanks?
You`re welcome.

06.12.2009 klo 16:20

Vaarallinen kaunotar

1/2 pistettä tulee vähintään vaarallisen ja herkullisen seksikkäästä Mae Westistä.

02.12.2009 klo 15:42

Kielletty hedelmä

Mainitse minulle yksikin osa-alue mitä leffoissa on yleensä, voin kertoa että tämä elokuva kusi niissä kaikissa. Näyttely ei toimi, kässäri on täynnä typeryyksiä (varsinkin lopetus), surkuhupaisa dialogi ärsytti. Ainoat kaksi asiaa, jotka estivät antamasta 0 tähteä
1. Niin ei voi tällä sivustolla tehdä.

2. Suomen parhaan näyttelijän Tommi Korpelan cameo lopussa.

28.11.2009 klo 09:58

Ollin oppivuodet

Elokuva ei ole huono, eikä myöskään aivan erityisen hyvä johtuen tekijäkaartin mielikuvituksen puutteesta, huonosti näyttelevistä lapsista ja käsikirjoituksen heikkoudesta. Silti 3 tähden leffa.

22.11.2009 klo 15:00

Inside Man

Elokuva ei olisi mitään ilman sen mahtavaa juonta.

08.11.2009 klo 20:27

Armoton

Hyvä western joka ei ole mikään tavallinen western.

06.11.2009 klo 18:14

Neljät häät ja yhdet hautajaiset

Sisältää todella hyvää näyttelyä ja mahtavaa komiikkaa, mutta juonellisesti elokuva luhistuu ensimmäisen hään jälkeen koomisuuden kohdalla. Silti, aika hyvä elokuva.

04.11.2009 klo 19:08

Halloween - naamioiden yö

Asia, joka pitää Halloweenia kasassa, on sen tunnelma ja se jännitys tulevaa kohtaan, jota tämä elokuva aiheuttaa. Sen erottaa muista nykykauhuelokuvista juuri edellämainittu tunnelma, sen poikkeuksellisen hyvä näyttelytyö, ja pieni budjetti, joka (kuten muissa hyvissä elokuvissa on todettu) on (lähes aina) laadun tae tämän tyyppisissä leffoissa. Eikun deeveedee masiinaan, valot kiinni sulkekaa verhot, valmistautukaa yöhön, jona HÄN tuli kotiin.

03.11.2009 klo 19:08

Amerikkalainen ystävä

Hitaasti alkava mutta loppua kohti yhä jännittävämmäksi menevä elokuva, joka saa loppua kohti jopa surrealistisia piirteitä.

31.10.2009 klo 14:15

Thelma & Louise

Itseäni häiritsi eniten pääkastin roolisuoritukset, mitkä laskivat 2 pistettä. Muuten hyvä elokuva, näyttelijät ovat vedossa ja ohjaus tehty hyvin. Pittkin nuorena aika hyvä, ei yllä kuitenkaan parhaimpiin rooleihinsa. Ihan kiva leffa

17.10.2009 klo 17:29

Presidentin miehet

Tempaa mukaansa heti alusta. Näyttely on mahtavaa ja juoni pitää otteessa. Ainoa valittamisen aihe on keskikohdassa oleva hienoinen laahaaminen.

16.10.2009 klo 14:30

Crash

Hyvä elokuva, näyttely toimii ja komediaakin on hippusen mukana. Viihdyttävä.

Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu