James_Bond

James_Bond

Yliarvostetuimmat elokuvat!

Billy Elliot (2000)

Tuli tämäkin rutkasti kehuja saanut leffa sitten katsottua, mutta surkeahan tämä oli. Siis koko idea siitä, että poika mukamas haluaisi tanssa balettia, eikä ole homo, on täysin typerä. En voi yksinkertaisesti uskoa, että tämä on niin arvostettu ja kehuja kahminut tekele.Jamie Bell pääsi nolamaan itsensä lapsiroolissa, vaikka suoriutuikin tehtävästään ihan kiitettävästi. En löytänyt elokuvasta paljoakaan positiivisia asioita. Näyttelijäsuoritukset ihan OK, juoni täysin typerä ja melodramaattisuus on liiallisen yliampuvaa. Epätodenmukainen juoni henkilöhahmoineen, ja läpinäkyvästi tyylitelty omaperäisyys tekevät tästä imelän sekä tekopyhästi luodun roskaelokuvan. Sanoma nuorisosta ja seksuaalisesta suuntautumisesta ovat etualalla, mutta mitään syvyyttä tässä ei tosin ollut. Jos tämän piti muuttaa asennoitumista balettiin tai tanssimiseen ylipäänsä, niin pahasti epäonnistui. Päinvastoin, nyt koko ajatus saa aikaan kylmiä väreitä yhä enemmän ja enemmän. En suosittele...

Billy Elliot rating 3,69

Amelie (2001)

Ei pahalla, mutta omasta mielestäni tämä on liian yliarvostettu ja kamala elokuva, eikä yhtään hauskakaan. Todella hidastempoinen ja tekotaiteellinen roska, jota en vain voi sietää. Sitä paitsi, pakko mainita, että tuntuu kuin elokuva olisi suorastaan tehty naispuoliselle väelle.En vaan tajua, mikä tässä viehättää. Hyi, oikein puistattaa tämänlaisten kattelu. Pituuttakin on aivan sairaasti liikaa. Tyhjä, ontto ja mitään sanomaton.

Amelie rating 4,04

Evil Dead 2 (1987)

Mielestäni tämä kuuluu kyllä maailman yliarvostetuimpien elokuvien joukkoon. Ei osannut olla pelottava eikä hauskakaan. Oikeasti, mikä tässä roskassa kaikkia oikein viehättää? Ainoa puolikas tähti huvittavasta ohjauksesta. Elokuvassa ei ole minkäänlaista tunnelmaa tai hauskaa huumoria.

Evil Dead 2 rating 3,99

Night of the Living Dead (1968)

Merkittävä teos lajityypissään ja klassikko, mutta en kyllä lähtisi suosittelemaan. Tylsiä kohtia on runsaasti, eikä elävien kuolleiden vastaisku jaksa innostaa. Valmistus aikoinaan tämä varmasti olikin loistava ja aikansa onnistuneinta kauhua, mutta ajat ovat muuttuneet.

Night of the Living Dead rating 4,05

Stand by Me - viimeinen kesä (1986)

Ihan kelpo elokuva lapsuudesta, vaikka Stephen Kingin jälki näkyykin vähän liian selvästi.

Stand by Me - viimeinen kesä rating 4,06

Kill Bill: Volume 1 (2003)

Nyt en taaskaan voi ymmärtää, mikä tässä niin viehättää? Kill Bill sisältää paljon hyvin omituisia ja suorastaan idioottimaisia kohtauksia. Quentin Tarantinon hallittu väkivallan ja dialogin yhdistelmä menevät tällä kertaa yli. Elokuvassa on toki juonensa, mutta liiallinen omaperäisyys pilaa sen. Läpi elokuvan saa ainoastaan katsella, kuinka Uma Thurmanin tulkitsema kostoa hautova morsian tapattaa ihmisiä. Enää ei tunnu ohjaajalla olevan mitään muuta päämäärää, kuin väkivalta. Soundtrack oli ihan hyvää, mutta viihteelliseksi en tätä kutsuisi. Mitä huvittavaa on n. 2 tuntia katsella sitä kun veri lentää ja miekat kilisevät?Kill Bill on ylitsevuotava kostotarina ja äärimmilleen viety verilöyly. Herkullinen dialogi on kadonnut, eikä kuvaustyyli pure enää samalla tavalla. Kyseessä on eräs kaikkien aikojen yliarvostetuimpia elokuvia. Telkkarista tuli katsottua Neloselta n. klo 0.00-2.00, joten oli raakuuksistaan huolimatta sitäkin väsyttävämpi. Musiikin käyttö on hyvää, mutta liian moni asia lainattu muilta merkittäviltä ohjaajilta.

Kill Bill: Volume 1 rating 4,08

Tanssii susien kanssa (1990)

Aihe on epätavallinen, kaikki muu niin kaavamaista.

Tanssii susien kanssa rating 4,06

Grease (1978)

No joo... musiikin ja tanssivan rakkauden ystäville tämä on tehty. Ehkä jokin teini-ikäisten seikkailu, ehkä. Omasta mielestäni kyseessä on kuitenkin yksi maailman yliarvostetuimpia leffoja, jonka sisältö on alusta loppuun pelkkää roskaa. Yksinkertaisesti surkea, ei mitenkään viihdyttävä tai hauska. Olen joutunut katsomaan tämän koulussa 3 kertaa, mitä tuskaa voin sanoa. Jos teillä vähääkään on kunnioitusta taidetta tai laatuleffoja kohtaan, niin jättäkää tämäntapaiset roskailmiöt katsomatta. Säästytte piinalta, ja yliarvostetuilta tanssikohtauksilta. Oikeasti, miten tätä voidaan ylistää vielä nykyäänkin? Onko tämänlainen "muka" viihdyttävä "musikaalikomedia" oikeasti millään tasolla katsomisen arvoinen? Kysyn vaan, sillä hyviä kohtia tästä on vaikeampi löytää kuin vikoja Blade Runnerista.

Grease rating 3,70

Yön ritari (2008)

En lähtisi kehumaan. Batmanin ei tartte esittää kovista. Pidän enemmän siitä koomisesta lepakkomiehestä.

Yön ritari rating 4,25