James_Bond

James_Bond

Surkeimmat elokuvat

Billy Elliot (2000)

Tuli tämäkin rutkasti kehuja saanut leffa sitten katsottua, mutta surkeahan tämä oli. Siis koko idea siitä, että poika mukamas haluaisi tanssa balettia, eikä ole homo, on täysin typerä. En voi yksinkertaisesti uskoa, että tämä on niin arvostettu ja kehuja kahminut tekele.Jamie Bell pääsi nolamaan itsensä lapsiroolissa, vaikka suoriutuikin tehtävästään ihan kiitettävästi. En löytänyt elokuvasta paljoakaan positiivisia asioita. Näyttelijäsuoritukset ihan OK, juoni täysin typerä ja melodramaattisuus on liiallisen yliampuvaa. Epätodenmukainen juoni henkilöhahmoineen, ja läpinäkyvästi tyylitelty omaperäisyys tekevät tästä imelän sekä tekopyhästi luodun roskaelokuvan. Sanoma nuorisosta ja seksuaalisesta suuntautumisesta ovat etualalla, mutta mitään syvyyttä tässä ei tosin ollut. Jos tämän piti muuttaa asennoitumista balettiin tai tanssimiseen ylipäänsä, niin pahasti epäonnistui. Päinvastoin, nyt koko ajatus saa aikaan kylmiä väreitä yhä enemmän ja enemmän. En suosittele...

Billy Elliot rating 3,69

Amelie (2001)

Ei pahalla, mutta omasta mielestäni tämä on liian yliarvostettu ja kamala elokuva, eikä yhtään hauskakaan. Todella hidastempoinen ja tekotaiteellinen roska, jota en vain voi sietää. Sitä paitsi, pakko mainita, että tuntuu kuin elokuva olisi suorastaan tehty naispuoliselle väelle.En vaan tajua, mikä tässä viehättää. Hyi, oikein puistattaa tämänlaisten kattelu. Pituuttakin on aivan sairaasti liikaa. Tyhjä, ontto ja mitään sanomaton.

Amelie rating 4,04

Hellraiser (1987)

Jaahas, nyt on tämäkin supersuosittu kasarikauhu katsottu läpi. Valitettavasti joudun jälleen tyrmäämään alla esitetyt kehumiset, koska Hellraiserissa ei ole mielestäni oikein mitään kehumisen arvosta. Efektit vielä menivät, mutta koska ne tuhlattiin verellä pläträämiseen niin ne menivät hukkaan. Näyttelijät aivan törkeän surkeita, eivät edes typeryydessään naurettavia. Juoni nyt on mitä on, eikä sillä niin väliä jos paketti muuten pysyy koossa, mutta Hellraiserin kohdalla ei pysy. Elokuva etenee tolkuttoman hitaasti ja tylsästi eikä sen pituus ole elokuvan kannalta tärkeisiin asioihin nähden edes perusteltu. Loppu oli ihan hieno ja Manalan muut asukit, siinä se.

Hellraiser rating 3,60

Mad Max 3 - ukkosmyrsky (1985)

Kokonaisuutena tylsä pohjanoteeraus, jossa edellisen osan vahvuudet ovat heikoimmillaan.

Mad Max 3 - ukkosmyrsky rating 2,72

Evil Dead - Kauhun riivaamat (1981)

Jälleen kerran kohtaan Evil Deadia katsoessa leffan, jonka arvostus ja maine eivät voi tuntua todelta. Elokuva on typerääkin typerämpi roskatuotos, jossa ei ole mitään huvittavaa, hauskaa tai jännittävää enkä sitä kakkososan nähtyäni oikein odottanutkaan. Voidaan sanoa, että älä ota tätä vakavasti, rentoudu jne. Mutta edes asennekysymyksestä ei ole nyt kiinni oma mielipiteeni: siinä, että verta, suolia ja sisäelimiä lentelee ympäriinsä ja kliseinen porukka yrittää tuhota jotain ihme örkkejä, ei uppoa minuun millään tasolla eikä siinä ole mitään hauskaa koskaan ollut. Evil Dead on väkivallalla mässäilevä, huumoriton pohjanoteeraus, jossa ei ole mitään arvokasta. Elokuvan hukkaan heittämistä¨

Evil Dead - Kauhun riivaamat rating 3,94

Evil Dead 2 (1987)

Mielestäni tämä kuuluu kyllä maailman yliarvostetuimpien elokuvien joukkoon. Ei osannut olla pelottava eikä hauskakaan. Oikeasti, mikä tässä roskassa kaikkia oikein viehättää? Ainoa puolikas tähti huvittavasta ohjauksesta. Elokuvassa ei ole minkäänlaista tunnelmaa tai hauskaa huumoria.

Evil Dead 2 rating 3,99

Parempi kuin Beckham (2002)

Melko laimea teos täynnä kliseitä ja kelpo näyttelijöitä. Intialaiset olivat melko humoristista porukkaa, mutta kyllä tämä on selvästi tytöille tehty. Ei kuulu todellakaan meikäläisen suosikeihin.

Parempi kuin Beckham rating 3,39

Egyptin prinssi (1998)

Mitäänsanomattoman typerä animaatio Mooseksesta, johon en usko. Puppua koko juttu. En ole uskovainen. Todellista Raamattu -propagandaa...

Egyptin prinssi rating 3,42

Tappajahain kosto (1987)

Elokuva, jonka kaikki ovat syystäkin haukkuneet ja jota ei olisi koskaan pitänyt tehdä, Tappajahai 4. Surkea, elokuvan keinot täysin haaskava tekele, josta ei löydy oikeastaan yhtään mitään. Siinä ei ole taidokkuutta, mikä nyt lieneekin itsestään selvää eikä kukaan sellaista varmaan odottanuktaan. Mutta eihän tätä voi arvostaa edes massaviihteenä. Elokuvassa ei ole mitään viihdyttävää, mitään tunnetta, ei yksinkertaisesti yhtään mitään miksi se pitäisi katsoa. Sen huomaa jo alussa, ettei tästä mitään tule. Leffa ei edes typeryydellään naurata, vaan kyllästyttää ja tavallaan haaskaa katsojan aikaa. Ehdottomasti huonoimpia koskaan näkemiäni elokuvia. Voisin olla väkisin erimieltä ja löytää jotakin hyvää, mutta kun se on mahdotonta.

Tappajahain kosto rating 1,60

Scanners - tappava ajatus (1981)

Yliarvostettu leffa, mikä on todella pitkävetinen ja jo idealtaan typerä. Toteutus on kehnoa ja tapahtumissa edetään hitaasti. Myöskin näyttelijät olivat ala-arvoisia. Kaatuu enimmäkseen surkeaan toteutukseen ja jo lähtökohdiltaan typerään idaan.

Scanners - tappava ajatus rating 3,07

The Toxic Avenger (1985)

Hirveimpiä näkemiäni elokuvia, jos tätä nyt sellaiseksi kehtaa edes kutsua. Tämä on jo ö-luokan tasoa, täyttä kuraa, joka ei edes kökköydessään huvita. Hahmot ärsyttävät eivätkä kaiken maailman älyttömyydet naurata. Myös itse päähahmo oli pettymys. Omistamani Toxic Avenger lelu on paljon siistimmän näköinen.

The Toxic Avenger rating 3,99

Friday the 13th Part 6: Jason Lives (1986)

Tylsää nuorisomeininkiä, idioottimaisia vitsejä, kliseitä, vanhan kierrätystä ja vaikka mitä roskaa. Kovin on tätä yllätyksetöntä pohjanoteerausta jopa kehuttu, mutta minuun ei vain uppoa maskipäisen veitsimurhaajan miljoonas seikkailu metsässä. Henkilöt ovat yhä persoonattomampia ja muovisempia nukkeja eikä juonessa ole sitä viimeisintäkään järjen hitua. Ei tältä voi oikein mitään odottaa, eikä varsinkaan saada. 80-luvun meininkiä kuivissa tunnelmissa. Ei kauhua, ei jännitystä eikä edes hauskuutta. Eli ei mitään miksi katsella tätä.

Friday the 13th Part 6: Jason Lives rating 3,61

Freddy vs. Jason (2003)

Uskomattoman typerä elokuva, joka on alusta loppuun joko kliseisen nuorisoporukan toimintaa tai Freddyn ja Jasonin typeriä ilmestymisiä. Lopussa siellä vedetään oikein kunnolla turpaan. Tämä leffa ei viihdytä hetkeäkään, vaan on alkeellisesti toteutettua roskaa. Tässä elokuvassa on kaikki yksinkertaisesti päin v:tä. Ei naurata, ei jännitä.

Freddy vs. Jason rating 3,46

Älä kieltäydy kahdesti (1983)

Sairaallollisen surkea, matkittu Bond-elokuva Sean Conneryn eläkepäivistä. Mikä Bond tämäkin muka on? Tekisi mieli vähän jututtaa ohjaajaa ja hänen tiimiään. Siis miten ihmeessä legendaarisen Imperiumin vastaiskun ohjaaja Irvin Kershner päätyi tekemään jotain näin typerää?

Älä kieltäydy kahdesti rating 3,17

Coronado (2003)

Kamala elokuva, missä ei juuri mitään mielenkiintoa. DVD:n päällikansi valehtelee uskoamattoman hyvin. Kaikki muu onkin surkeaa ja väkisin väännettyä teeskentelyä. Edes seikkailuhenkeä ei ole mukana.

Coronado rating 1,21

Yksin kotona 4 (2002)

Sarjan ylivoimaisesti huonoin osa, missä näyttelijät ovat ala-arvoisia ja juonikin liian kaavamainen. Todellinen rahastus!"

Yksin kotona 4 rating 1,46

Boat Trip - kuuma sinkkuristeily (2002)

Eipä paljoa naurattanut. Tarina siitä, että kaksi miestä eksyy homomiesten risteilyalukselle on jo itsessään typerä. Kun mukana on vielä entinen 007-tähti Roger Moore näyttelemässä erästä homoa, niin ei vaikuta hyvältä. Lähtökohdiltaan idioottimainen tarina ei ole millään tavalla viihdyttävä.

Boat Trip - kuuma sinkkuristeily rating 2,68

School of Rock (2003)

Huono musikaali, mikä ei todellakaan ole minun makuuni. En myöskään pidä Jack Blackista. Todella tylsä ja pitkävetinen.

School of Rock rating 3,54

Takaa-ajajat (1998)

Tylsimpiä, pitkävetisimpiä ja kuivimpia (toiminta)elokuvia pitkään aikaan. Tommy Lee Jones näyttää olevankin pääosassa, Wesley Snipesia taas on todella vähän, varsinkin kun oletin häntä olevan tässä eniten. Takaa-ajettu on hieno poliisijännäri, mutta sen ärsyttävä kopio Takaa-ajajat on turha ja kaikesta jännityksestä riisuttu sekamelska, jossa ei ole edes kuin pari pikkuista toimintaosuutta. Näyttelijätyö tuntuu väsähtäneeltä, Tommy Lee Jones taitaa yrittää vähän liikaakin vitsailla eikä siksi naurata, Robert Downey Jr. on typerä ja jokseenkin kliseinen sivuhahmo.En voi ymmärtää, miten joku haluaa ohjata tällaisen kopion. Juonikin on yksinkertaisuudestaan huolimatta saatu melko sekavaksi. En halua nähdä tätä enää ikinä, ellei sitten makseta.

Takaa-ajajat rating 2,96

Van Helsing (2004)

Huono, väkisin väännetty elokuva, joka muistuttaa ikään kuin Herrasmiesliigan jatko-osaa tai uusintaversiota. Täynnä typerää "huumoria" ja kuivia, pinnallisia henkilöhahmoja. Jo alkukohtauksessa osataan pilata Frankenstein. Tämä on kuin ämpäri, missä kaikki fantasia/kauhuelokuvat kilpailevat keskenään ja synnyttävät sekamelskaisen kokonaisuuden. Yhdellä sanalla sanottuna: roskaa!

Van Helsing rating 2,82

Chuckyn morsian (1998)

Todella surkea Chucky-leffa, mikä on oikeastaan aika typerä kun nukella on vielä morsiankin. Ei enää onnistu Child´s Play trilogian tapaan viihdyttämään. Todella tylsä ja typerä. Juoni töksähteli ja tarina oli naurettava.

Chuckyn morsian rating 3,15

Väristyksiä (1990)

Yliarvostettu roska, jota suosittelen vain kauhukomedioista pitäville. Mielestäni tämän juoni ja idea olivat täysin typeriä, eikä ole mitenkään sisältörikas. Niin, ja pitikö muka jossain kohtaa nauraa? Tällaista roskaa joku jaksaa yhä ylistää.

Väristyksiä rating 3,64

Poliisiopisto 7: Moskovan keikka (1994)

Yhdellä sanalla sanottuna: pohjanoteeraus. Enää ei ole mukana hauskuutta, eikä hahmoista saada enää mitään irti. Kaikki vitsit on kulutettu loppuun ja tarinakin on itsessään heppoinen.

Poliisiopisto 7: Moskovan keikka rating 1,84

Grease (1978)

No joo... musiikin ja tanssivan rakkauden ystäville tämä on tehty. Ehkä jokin teini-ikäisten seikkailu, ehkä. Omasta mielestäni kyseessä on kuitenkin yksi maailman yliarvostetuimpia leffoja, jonka sisältö on alusta loppuun pelkkää roskaa. Yksinkertaisesti surkea, ei mitenkään viihdyttävä tai hauska. Olen joutunut katsomaan tämän koulussa 3 kertaa, mitä tuskaa voin sanoa. Jos teillä vähääkään on kunnioitusta taidetta tai laatuleffoja kohtaan, niin jättäkää tämäntapaiset roskailmiöt katsomatta. Säästytte piinalta, ja yliarvostetuilta tanssikohtauksilta. Oikeasti, miten tätä voidaan ylistää vielä nykyäänkin? Onko tämänlainen "muka" viihdyttävä "musikaalikomedia" oikeasti millään tasolla katsomisen arvoinen? Kysyn vaan, sillä hyviä kohtia tästä on vaikeampi löytää kuin vikoja Blade Runnerista.

Grease rating 3,70

Hip hei hutsu! (2004)

Ihan kammottavan surkea elokuva, vaikka onkin ehkäpä realistinen kuvaus tämänpäivän nuorisoelämästä. Juoni oli kliseinen ja typerä, eikä henkilöhahmoihin saatu juuri lainkaan syvyyttä. Toki se parvekkeelta hyppy oli ihan ok, mutta muuten tämä oli silkkaa roskaa.

Hip hei hutsu! rating 3,46

Yksinäinen susi McQuade (1983)

Missing in action-trilogia oli maineestaan huolimatta jo suhteellisen vähätoimintaista ja kuivaa menoa, mutta kyllä tuo trilogia nyt sentään tämän Yksinäisen suden voittaa. En nähnyt tässä elokuvassa mitään ideaa, se nyt tuskin oli pointtikaan, mutta jotenkin tuon tarinan onttouden ja tylsyyden voisi korvata vaikka hyvällä huumorilla ja toiminnalla. Huumoria ei sitten oikeastaan ollut yhtään. tai itse en ainakaan huomannut Norriksen letkauttelevan oikeastaan mitään. Se vähäisin toiminta, joka on siroteltu elokuvaan miten sattuu on myös aika mielenkiinnotonta. En tiedä kenen tästä pitäisi pitää, ehkä kasarifanit tykkäävät eniten. Itse suosin 1980-luvulta kuitenkin enemmän Schwarzeneggerin ja Stallonen pätkiä. Norris on väsähtänyt juttu, vaikka onkin näinä päivinä hyvin tunnettu, kiitos internetin.

Yksinäinen susi McQuade rating 3,59

Suspiria - tappavat huokaukset (1977)

No, huh, huh. Oli todella paha pettymys kaikkien kehujenkin jälkeen. Tapahtumat, tarina ja henkilöt olivat mielestäni kaikki huonoja. Tappavat huokaukset syntyivät ainoastaan elokuvan kammottavasta pitkävetisyydestä, ei itse elokuvasta. Leffa oli huonosti toteutettu, tylsä ja älytön. Tunnelma oli osattu tehdä hyvin tylsäksi. Siitä puolikas tähti.

Suspiria - tappavat huokaukset rating 3,87

Saw II (2005)

Kyseessä on täysin kaikissa elementeissään täydellisesti epäonnistunut seuraaja mestarilliselle Saw -elokuvalle. Saw II ei osaa luoda jännitystä ja tunnelmaa juuri millään tasolla ja jokainen kohtaus on täynnä älyttömiä äännähdyksiä ja väkinäistä roolisuorituksia. Kyseessä on surkea elokuva, missä ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä.

Saw II rating 3,49

Poika ja maski (2005)

Kyseessä on täysin hölmö sekä epäonnistunut seuraaja loistavalle komedialle, The Mask - Naamiolle. Näyttelijät olivat surkeita eikä tämä edes naurattanut.

Poika ja maski rating 1,39

Scary Movie 4 (2006)

Monipuolisempi, mutta siltikin lähes yhtä huono Scary Movie 3:n kanssa. Ei tästäkään olisi väkipakolla tarvinnut tehdä sitä neljättä osaa, mikä on tullut ainostaan korjaamaan kolmosen virheet ja hakemaan mammonaa tekijöiden tilipusseihin. Komedia on komediaa, tässä se on erittäin kuivaa, ja erittäin laimeaa.

Scary Movie 4 rating 2,79

Date Movie (2006)

Uskomattoman typerä, vain parit naurut aikaansaava Date Movie on jälleen uusi typerä kohelluskomedia, kuten vaikkapa Scary Moviet. Date Movie tosin on tasoltaan monta samanlaista komediaa huonompi. Elokuvan voi katsoa kerran, mutta jo silloin se tuntuu lähes sietämättömältä roskalta.

Date Movie rating 1,51

Arthur ja minimoit (2006)

Niin tylsää roskaa, että oksettaa...

Arthur ja minimoit rating 2,54

Kalmanralli 2000 (1975)

Aivan tajuttoman surkea elokuva, jossa ohuen tarinan varassa laitetaan kilpa-autoilijoita huristelemaan ihmisten päälle ja yritetään siinä sivussa viljellä väkinäistä huumoria. Satiirin aineksia voi yrittää tässäkin nähdä, mutta kokonaisuuden kannalta kyseessä on pikemminkin halpabudjetin kokeiluelokuva. Ja kokeiluksihan tämä sitten jäikin.

Kalmanralli 2000 rating 2,86

Halloween - The Curse of Michael Myers (1995)

Surkea päätös Halloween sarjalle, mikä on ainakin muihin osiin verrattuna ja muutenkin ala-arvoisen kamala ja outo sekamelska, missä ei ole enää ollenkaan sitä kunnon tunnelmaa, eikä kauhuakaan. Surkea

Halloween - The Curse of Michael Myers rating 2,70

Epic Movie (2007)

Täynnä sairasta ja rivoa huumoria. Scary Movien henki viedään jo paljon härskimmälle tasolle. En pitänyt. Liian tekemällä tehty ja tekijänsä näköinen hömppä pömppä komedia. Hyvä yritys, mutta ei kiitos enää samanlaisia roskaelokuvia.

Epic Movie rating 1,56

Kultainen kompassi (2007)

Täysin typerä ja surkea fantasiarymistely yhdistettynä nykypäivän tehostemössöihin. Ei omaa minkäännäköistä tunnesielua, vaan on tyhjänpäivänen, äärimmilleen viety kohellus. Myös Daniel Craig pääsi ärsyttämään.

Kultainen kompassi rating 2,59

Aliens vs. Predator 2 (2007)

Siis täyttä sontaa!" Mikä ihmeen järki on tehdä tämänlainen elokuva. Ihan kuin yhdistäisi AvP:n ja Predator kakkosen ja heittäisi siihen päälle turhia tavallisten ihmisten tarinoita. Niin syvältä tuo tarina ja tappelukohtaukset puuduttavia. 0,5/5

Aliens vs. Predator 2 rating 2,36

Mitäs me spartalaiset (2008)

Ei naurata, oli terveydentila ihan mitä tahansa. Eli pelkkää roskaa, mikä ei naurata. Ja hei, lopettakaa maailman parhaimman pelisarjan, Grand Theft Auton mollaaminen.

Mitäs me spartalaiset rating 1,55

Tyttö ja kettu (2007)

Ei minuun uponnut tämänlainen hidas tutkielma tytöstä ja ketusta. Muka välittää eläimistä, ja sitten kun kettu potkaisee siilin mäennyppylää alas, niin likka nauraa kikattaa moiselle. Tekopyhää roskaa ja niin imelää kuin olla ja voi.

Tyttö ja kettu rating 2,92

Pieni merenneito 2: Atlantiksen salaisuus (2000)

Aika surkea ja kliseinen elokuva, mikä on varustettu tylsissä musiikkikohtauksilla. Mielikuvitukselliset hahmot ja onnistunut dubbaus eivät pelasta näin pohjalle vajonnutta leffaa. Elokuvan vihollinen oli hyvä ja rapu, mutta muuten näin pitkävetinen elokuva ei juuri onnistu paljoakaan viihdyttämään.

Pieni merenneito 2: Atlantiksen salaisuus rating 2,61

Ice Age 2 - Jäätikkö sulaa (2006)

Tässä ei suoraan sanottuna ole ainuttakaan hauskaa kohtausta. Hyvin tylsä ja mitään sanomaton. Edeltäjäänsä huonompi kaikessa.

Ice Age 2 - Jäätikkö sulaa rating 3,23

Terminator - Pelastus (2009)

Tyypillinen esimerkki ylitse menevästä nykypäivän toimintaelokuvasta. Eräänlainen Mad Maxin ja Transformersin typerä yhdistelmä sekoitettuna Terminator-sarjan kaavaan on lopputuloksena aivan järkyttävä. Päähahmot ovat toinen toistaan kuivempia, syvyyttä ei missään ja toiminta älytöntä. Leikkaus on sekavaa, eikä missään tahdo pysyä järki mukana. Suoraan sanottuna typerä.

Terminator - Pelastus rating 3,09

Tropic Thunder (2008)

Kamala äijäkomedia, mikä ei naurattanut saati sitten viihdyttänyt paljoakaan. Sodasta väännetään vitsiä, eikä tuo Ben Stillerkään ole mielestäni erityisen lahjakas koomikko. Hyvä yritys, mutta mönkään meni ja pahasti.

Tropic Thunder rating 3,34

Space Chimps (2008)

Ärsyttävä, surkea ja juonellisestikin tökeröteos. Animaatioiden huonoimpia.

Space Chimps rating 1,68

Skeleton Man (2004)

Koko elokuva aina juonesta toteutukseen on täysin surkeaa ja tylsää katseltavaa, eikä edes tunnelmaa osata muodostaa. Elokuva on kaikessa typeryydessään hyvä kuvaus epäonnistuneesta, surkeasta elokuvasta. En suosittele oikeastaan kenellekään. Kaikki aina epäuskottavista näyttelytaidoista käsikirjoitukseen on täysin epäonnistunutta, joten suosittelen kaikkia jättämään väliin tällaiset roskat.

Skeleton Man rating 0,77

Mega Shark vs. Giant Octopus (2009)

Ideaton, typerä, tehosteiden ja ohjauksensa puolesta pelkkää roskaa oleva Mega Shark vs. Giant Octopus on sellainen roskapaketti, jonka voi heittää jätekuiluun välittömästi. Digitehosteet eivät viehätä, vaikka tämän typeryydelle saattakin nauraa. "Juoni" sekä henkilöt ovat kliseitä ja kohtaukset tylsiä. En tule katsomaan ikinä uudelleen, se on varmaa. Kenties maailman huonoin elokuva, ainakin huonoimpia.

Mega Shark vs. Giant Octopus rating 1,33

Kadonnut maailma (1925)

Elokuva on aikanaan ollut varmasti hieno kauhuleffa upeine efekteineen, mutta tänä päivänä se sattuu valitettavasti olemaan vain alkeellinen tekele, minkä efektit eivät onnistu paljoa edes huvittamaan. Pitkästyttävän tylsä ja ajan syömä elokuva.

Kadonnut maailma rating 3,13

Maailman paras isä (2009)

Ala-arvoinen tekele, joka ei naurattanut tai herättänyt mitään muitakaan tunteita missään vaiheessa. Mikään hahmo ei ole millään tavalla samaistuttava ja dialogi on kuivaa.

Maailman paras isä rating 3,22

Vuohia tuijottavat miehet (2009)

Hirveästi kehuja tämä aikoinaan sai, vaikka lukeutuu mielestäni maailman huonoimpien elokuvien joukkoon.

Vuohia tuijottavat miehet rating 2,86

I Love You Phillip Morris (2009)

Surkea, ei alkuunkaan edes hauska. Suunnattu varmaankin enimmäkseen homoille. 0,5/5

I Love You Phillip Morris rating 3,12

House of Frankenstein (1944)

Kammottava elokuva, jossa ei ole mitään ideaa, ajatusta tai varsinkaan jännitystä. Näyttelijät ovat ihan väärissä rooleissa, koko leffa on yhtä näyttelijätyön haaskausta. Dracula kiitää vankkureilla eikä edes näytä Draculalta. Jos hahmojen elokuvat yksinään ovatkin hyviä, niin ei tällainen sekamelksainen sekoitus toimi laisinkaan. Mihinkään ei juuri syvennytä, tunnelma on kokonaan poissa. Pääasia on, että saadaan etsittyä kaikki monsterit samaan soppaan. Että tällaisen roskan katselu puistattaa. Yhtä kauhugenren perusteoksien "raiskausta". Kai joku tästäkin löytää jotain viehättävää, mutta se piilee sitten typeryydessä eikä kauhussa.

House of Frankenstein rating 2,53

King Kong vs. Godzilla (1962)

Mitä voi odottaa elokuvalta, jossa kaksi lelumonsteria ottavat yhteen ja aasialainen uutistoimittaja selittelee läpi leffan kaikki äsken tapahtuneen eikä missään ole mitään tolkkua eivätkä edes hirviöt, joilla elokuvaa kaupataan, pääse valloilleen?Aivan, vastaus on: ei mitään. King Kong vs. Godzilla on kahden monsteri-ikonin haaskausta pahimmalla mahdollisella tavalla eivätkä erittäin kököt tehosteetkaan jaksa naurattaa. Eittämättä surkeimpia koskaan näkemiäni elokuvia, josta jopa suurimman hirviöfanaatikon on hankala nautiskella kun liki olematon "juonikin", jos sitä sanaa voinee tässä yhteydessä edes käyttää, hukkuu tylsän rupattelun ja liskojen vaivalloisen puuhastelun alle. Elokuva ei ole edes typeryydessään hyvä, se ei ole mitään.

King Kong vs. Godzilla rating 2,53

Barbie Pähkinänsärkijä-baletissa (2001)

Yököttävä elokuva, mikä on suunnattu tytöille, etenkin pikkulapsille. Ei minun makuuni mitkään Barbien seikkailut.

Barbie Pähkinänsärkijä-baletissa rating 2,48

Narnian tarinat: Kaspianin matka maailman ääriin (2010)

Tämä on taas sellainen uusi 2000-luvun fantasiarykelmä, mikä sortuu jatkuvasti kliseisiin ja tarjoaa pelkkiä erikoistehosteita. Hahmot höpisevät välillä typerästi itsekseen ja tarina etenee hitaasti ja töksähtelevästi. Puhuvia leijonia, lohikäärmeitä ja muita örkkejä...ei kuulosta hyvältä, eikä olekaan. Inhottava lävitse vuotava brittiaksentti ja toisiaan seuraavat sekavat taistelukohtaukset vain sekoittavat tätä tylsää seikkailukertomusta. Ensimmäiseen osaan verrattuna tässä ei ole mukana yhtään syvyyttä, vaan höpinää ja imelän kliseistä, häiritsevää dialogia. Näyttelijät ovat tuttuun tapaan epäuskottavia ja hölmön kuuloisia. Tahatonta huumoria on niin paljon, että se muodostuu tahalliseksi ja näin hauskuus katoaa. Ja se tekopyhä melodramaattisuus vain kirvelee silmiä, ei kostuta niitä. Kokonaisuutena tämä on vielä liian pitkä ja mitään maailmanympärysmatkaa on turha odottaa.

Narnian tarinat: Kaspianin matka maailman ääriin rating 2,83

Paul (2011)

En oikein osaa sulauttaa tämän pienintäkään suosiota itseeni, kun lähden elokuvaa vähempääkään enemmän ajattelemaan. Paul on muukalaishahmoksi tylsä, liian ihmismäinen ja härskikin olento, eikä mitenkään uskottava, koska ei edusta todella hyvää tai oikein pahaa alienia. Surkeiden näyttelijöiden mukamas hauska sanailu ei uppoa itseeni sen paremmin kuin sarjistouhutkaan. Ei tästä oikein mitään jäänyt mieleen, tarinakin on ykstoikkoinen ja jo moneen kertaan nähty parempana.

Paul rating 3,19

Savannijengi (2010)

Kyseessä on valitettavan laimean ja väkinäisen huumorin höystämä animaatio. Pituutta oli aivan liikaa ja tuntuu kuin kyseessä olisi pienimuotoinen Madagaskar 2:n uusinteversio. Yksinkertainen juoni, sekoilua ja räiskettä. Hahmoista ei saada syvällisiä ja tarina tökkii. Tosin ilmastonmuutos ja sen vaikutus eläimiin on tuotu esille. Aiheeltan hyvä, juoneltaan ja pelkistetyiltä hahmoiltaan huono. Toteutus on ala-arvoista.

Savannijengi rating 2,30

Madagascar 3 (2012)

Madagascar 3 on kahden kelvollisen edellisosan jälkeen uskomaton pettymys, todellinen tylsyyden huipentuma, jossa ei ole yhtäkään hauskaa tai edes mielikuvituksellisen viihdyttävää kohtausta. Juoni on ohut kuin paperin kulma, hahmot yhä vain teennäisempiä ja uudet hahmot eivät kiinnosta, vaikka heille suodaankin liikaa aikaa elokuvassa. Huumorin taso on romahtanut hyvästä huulenheitosta jonnekin syvälle maan keskipisteeseen, oikeastaan paria muksua lukuunottamatta yksikään lapsi ei nauranut teatterissa kertaakaan. Ylärivillä istuva mies hekotti kyllä kunnolla, jota suuresti ihmettelin. Madagascar 3 on ehdottomasti surkein tänä vuonna katsomani teatterileffa, jossa kohelletaan ideattomasti, vailla mitään järkeä. Samoja vitsejä oli pari mukana, uudet olivat niitäkin karseampia. Elokuvan hahmot oikein ääneen kuuluttavat, että nyt tulee klishee. Lapset voisivat ennemmin katsella vaikkapa vanhoja Mikki-pätkiä kuin tällaista puuromaista sekamelskaa.

Madagascar 3 rating 3,11

King Kong - Jättiläishirviö (1967)

Ehkä jos pitäisi King Kong vs. Godzillaan verrata, niin tämä olisi hitusen parempi, tosin ei tällekään voi edes kokonaista tähteä antaa. Kököt tehosteet tietty osin kuuluvat asiaan, mutta kun muu toteutuspuoli on aivan jostain tuulesta temmattua kuraa, niin eipä enää naurata. Surkea ohjaus, näyttelijät, liki olematon käsikirjoitus, leluapinoita...kaikkea mistä en pidä. King Kong on tässä aivan törkeän ruman näköinen ja hänen loppusekoilunsa ei nosta tasoa yhtään, koska tässä elokuvassa ei ole mitään jännitettä. Maisemat leffassa olivat ihan värikkäitä.

King Kong - Jättiläishirviö rating 1,50

The Jayne Mansfield Story (1980)

Yleensä itselläni ei ole enää käytäntönä antaa elokuville puolikkaita tähtiä, mutta tälle elokuvalle en voi sitä yhtäkään tähteä suoda. Siis mikä ihmeen The Jayne Mansfield Story? Elokuva kertoo Hollywood-tähti Jayne Mansfieldista, jota hän ei itse edes näyttele, vaan pääosassa riehuu joku rasittava akka, jolla on kamalan kimeä ääni. Sitten tämä menee naimisiin jonkun miehen kanssa, tätä näyttelee Arnold Schwarzenegger, jonka hassu ääni huvittaa hetkisen. Elokuva on tylsä, täynnä ärsyttäviä kohtauksia, se yrittää luoda mukamas dramaattisiakin kohtauksia, mutta nekin kääntyvät enemmän imeliksi. Kyseessä on äklö, yököttävä ja puistattava teos, joka on kaikin puolin kamalimpia tuotoksia, joita on filmejä katsellessa vastaan tullut.En vain voi sietää tätä traumaattista tapausta. Schwarzenegger sekoilee rasittavan likan kanssa, hyi. Tämä on hänen uransa niitä suuria sudenkuoppia, mutta toisaalta juuri hän tekee tästä jollain tasolla "siedettävän" ja on ainoa piristävä asia kokonaisuutta ajatellen.

The Jayne Mansfield Story rating 1,31