JVDS

JVDS

07.08.2020 klo 20:29

Koiranpäivät

Leffateatterissa tuli tämä katsottua. Lastenleffaksi vähän liikaa arveluttavaa kielenkäyttöä. Lopun viittaukset New Ageen tai mihin lie buddhismiin pudottivat arvosanasta vielä puoli tähteä.

21.07.2020 klo 22:53

Land of the Lost

Tätä leffaa typerämpi on ainoastaan alkuräjähdysteoria. Olipa kyllä harvinaisen epähauska pläjäys. Juoni oli kuin jonkun päiväkoti-ikäisen laatima. Ainoastaan Ferrellin nimen ansiosta tämä on edes nähnyt päivänvalon. Ei jatkoon.

17.04.2020 klo 09:40

A Ghost Story

Oli kyllä pikkaisen huvittavaa seurata, miten lakanaan pukeutunut kuollut mies vaeltelee ympäriinsä sanomatta mitään. Vaatii varmasti suuria näyttelijän lahjoja tällainen roolisuoritus. Mustat "läntit" silmien kohdalla olivat viimeinen niitti. Komediana tämä olisi toiminut itselleni paremmin, mutta tällaisenaan en saanut tästä mitään irti.

Ymmärrän kyllä, että joihinkin tällainen uppoaa, koska tässä käsiteltiin läheisen menettämistä traagisesti ja kuvattiin lesken elämää surun ja ahdistuksen keskellä. Mutta se tehtiin niin umpitylsästi ja mitäänsanomattomasti ettei mitään rajaa. Ei onneksi ollut tämän pidempi leffa, mikä pelasti edes jotain.

Muka taiteellista ja tunnelmallista roskaa. Lapsena kerrotut iltasadut tulevat tästä mieleen. Kun ei osata kuolemaa käsitellä, niin ihmisen mielikuvitus pääsee laukkaamaan, ja tulee tällaisia haamujuttuja. Kyllä tämän nyt kerran katsoi, joten annan tälle , mutta en ymmärrä että miksi.

06.01.2019 klo 23:00

Cinderella – Tuhkimon tarina

Jäin miettimään tässä sitä, että minkä vuoksi lasikengät eivät muuttuneet alkuperäiseen muotoonsa keskiyöllä niin kuin kaikki muu?

Hieno tarinahan tämä on. Olen joskus lapsena nähnyt animaation tästä. Silloin pidin tätä kyllä mieluumminkin tyttöjen juttuna. Yllätyin kuitenkin positiivisesti. Ei tämä kertonutkaan mistään lasikenkänsä hukanneesta höpsöstä tytöstä, jota hyvä haltiatar auttoi, ja joka löysi prinssinsä. Tai ei ainakaan pelkästään tästä.

Tässä oli huomattavasti enemmän syvyyttä ja hyvää sanomaa mitä odotin. Pidin etenkin elokuvan alkupuolesta eikä tästä muutenkaan draamaa uupunut.

01.01.2019 klo 11:56

Rio

Katsoin kakkososan tuoreeltaan elokuvissa hyvässä seurassa, ja nauroin sille makeasti. Nyt sain katsottua tämän näin tyylikkäästi myöhässä. Voi olla, että tämä ei mainitsemistani syistä iskenyt samalla tavalla, mutta olihan tässäkin hieno tarina.

13.08.2015 klo 15:20

MacGruber

Paljon olen huonoja elokuvia nähnyt, mutta mikään niistä ei ole yhtä huono kuin MacGruber. Tässä ei toimi niin mikään. Uskomatonta jöötiä alusta loppuun. Aivan kauhea elokuva. Koulutettu apinakin saisi paremman käsiksen aikaiseksi. En suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään tätä. Hyi h****tti.

13.08.2015 klo 14:43

Luunmurskaajat

Halpa kopio alkuperäisestä Luunmurskaajasta ja lähes suora kopio Mean Machinesta. Sandler vielä pääosassa niin ei tästä löydy mitään hyvää sanottavaa.

13.08.2015 klo 13:41

Katastrofikytät

Tämän leffan hyvyys/huonous määräytyy pitkälti sen perusteella, miten alun järkytyksestä pääsee yli. Pettymys oli itsellänikin suuri.

Aika keskinkertaista rymistelyä mukahassutteluineen oli lopputuloksena, vaikka näyttelijät ihan kohtuullisesti homman klaarasivatkin.

Kyllä tämän nyt kerran katselee pienellä varauksella kässärin suhteen. Mitään Macgruberin kaltaista pohjanoteerausta ei nähty, mutta ei mitään erityisen hyvääkään.

16.07.2015 klo 12:49

Batman & Robin

Olihan tämä huono, mutta ei niin huono kuin monesti kuulee väitettävän. Tämä tulee toki Batman-fanin suusta enkä tätä muille voi edes suositella. Niin surkea tämä oli kaikilla mittareilla mitattuna. Jos jotakin hyvää halutaan tästä hakea, niin muutaman kerran naurahdin Arskan hassunhauskoille one-linereille. Clooney täydensi vahvaa näyttelijäkartia, vaikka ei päässytkään Batmanina parhaiten oikeuksiinsa. Tämä johtui pääosin umpisurkeasta käsikirjoituksesta, jollaisia kaikeksi onneksi tulee harvemmin vastaan.

Vuoropuhelut hahmojen välillä eivät olleet juuri mistään kotoisin. Kaikessa mentiin sieltä mistä aita on matalin. Leffaa ei ollut kestänyt vielä montaakaan minuuttia, kun tunsin jo suoranaista myötähäpeää useampaankin otteeseen ja teki mieli vaihtaa kanavaa. Onneksi meno muuttui astetta vakavampaan ja uskottavampaan suuntaan alkushokin jälkeen. Silti kaikesta paistoi läpi rahastuksen maku. Tuntui monestikin siltä, että yrittävätkö Clooney ja kumppanit edes näytellä, vai oliko tämä heille vain yksi sivuprojekti.

Naiset olivat kyllä kauniita, mutta ei heille muuta roolia tässä taidettu havitellakaan. Batgirl oli varsinkin hyvin mitäänsanomaton ja surkuhupaisa ilmestys. Robin onnistui olemaan vieläkin ärsyttävämpi kuin viime elokuvassa, mikä on jo saavutus sinänsä. Kunhan tätä ei ota liian vakavasti, niin kyllä tämän kerran katselee läpi välillä itkien ja toisinaan nauraen ja paikoitellen myös sekä että. Yksi tähti näyttelijöistä ja toinen kaikesta Batmaniin kohdistuneesta latauksesta ja ihan näyttävistä efekteistä.

16.07.2015 klo 10:34

Poliisiopisto 4: Korttelipoliisit

Poliisiopisto-saagan toiseksi paras jatko-osa kakkosen jälkeen ja viimeinen hyvä Poliisiopisto-elokuva. Vuonna 84 valmistunut Poliisiopisto on jo ihan kulttikamaa ja kunnon kasarimeininkiä nähdään tässäkin. Pelkästään soundtrack on tässä aivan huipussaan! Sitä ihan odottaa oikein iltaa. :)

22.12.2012 klo 23:54

The Man with the Iron Fists

Olin odottanut tätä leffaa koko vuoden. Olihan tässä mukana kaksi lempinäyttelijääni Russell Crowe ja Lucy Liu. Aihepiiri vaikutti muutenkin mielenkiintoiselta. Painifanina Batistan näkeminen aiheutti kaksijakoisia tuntemuksia. Tämä oli selkeä pettymys ja huonoimpia näkemiäni elokuvia Crowelta, jolle tämä taisi olla silkka väliprojekti.

Niin perussuoritukselta niin Crowen kuin Liun näytteleminen vaikutti. Liu oli kaunis kuten aina, mutta se ei tätä pelastanut. Batista teki tähän asti yhden parhaimmista roolisuorituksistaan. Mukaan oli ängetty kaikenlaista olematonta sontaa, ohjaus oli suoraan sanoen ala-arvoista ja tarinaan ei selvästi oltu panostettu tippaakaan. Ilman pääosanäyttelijöiden fanitustani olisi pudonnut yksi tähti pois.

29.09.2012 klo 17:48

Kuningas Litmanen

On vain yksi Kuningas! Jari "Litti" Litmanen!

16.09.2012 klo 21:03

Medusan perintö

Sarjan kolmas osa ei ollut enää niin hyvä kuin ensimmäiset, mutta tästä voi taas tulla vaikka kuinka hyvä. Varsinkin nyt kun Matt Damon ei ole enää mukana.

Edward Norton ei aiheuta samanlaista oksennusreaktiota, vaikka Damon näissä elokuvissa onkin ollut tavallista siedettävämpi.

03.07.2012 klo 00:30

Sunshine

Yrittää olla kaikkea onnistumatta kuitenkaan erityisen hyvin missään. Olin kuolla tylsyyteen tätä katsoessani. Roolisuorituksistakaan ei mitään järin muistettavaa jäänyt. Lapsikin tietää, ettei tällaista tule tapahtumaan vielä miljardeihin vuosiin, joten ei kauheasti jaksanut kiinnostaa. Ei voi suositella kuin paatuneimmille katastrofielokuvien ystäville.

20.04.2012 klo 00:58

Jymyjuttu

Elokuvan juoni on kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraavanlainen. Edesmenneen journalistin aave Joe Strombel (Ian McShane) ilmestyy taikurina työskentelevän Sid Watermanin (Woody Allen) koppiin kertomaan nuorelle kollegalleen Sondra Pranskylle (Scarlett Johansson) "jymyjutun" siniverisestä tarot-korttitappajasta nimeltään Peter Lyman (Hugh Jackman).

Mikään ei toimi tässä elokuvassa. Komediaa ei ole nimeksikään, jos ei lasketa puheripulista kärsivää änkyttävää vanhaa taikuria. Jännitystä ei ole senkään vertaa, kun kaiken voi arvata jo elokuvan alussa. Fantasiaakin oli sotkettu mukaan niin ettei tästä tahtonut ottaa selvää, että onko tämä lintu vai kala. Lopputuloksena on kerran katsottava sekametelisoppa, jota edes Woody Allen ei onnistu pelastamaan.

05.04.2012 klo 15:34

Rouva Presidentti

Rouva Presidentti on hyvin halosmainen elokuva. Hahmoja vilisee ruudulla kuin Vilkkilässä kissoja. Huumori kukkii, mutta välillä puhutaan ihan asiaakin. Loppua kohden meno muuttuu yhä synkempään ja pohdiskelevampaan suuntaan. Kannattaa käydä katsomassa (muutkin kuin eläkeläiset).

29.03.2012 klo 15:31

Neuvottelija

Mielenkiintoinen trilleri, joka pitää otteessaan alusta loppuun. Sortuu jossain määrin kaavamaisuuksiin ja tapahtumat ovat ennalta-arvattavia, mutta hyvä näyttelytyö pelastaa paljon. Lopputuloksena on viihdyttävä pläjäys, mutta ei kuitenkaan mikään mestariteos.

25.07.2011 klo 00:02

Täydelliset miehet

Täydelliset miehet kertoo kolmesta kolmekymppisestä sinkkumiehestä Al (Will Ferrell), Nick (Anthony Palermo) ja Les (Grant Shaud), jotka päättävät lyödä vetoa siitä kuka onnistuu iskemään naisen ja saamaan hänet asumaan kanssaan vähintään kolme kuukautta.

Juoni ei ehkä kuulosta kovin kaksiselta, mutta älä anna sen hämätä, vaan anna sille mahdollisuus, niin saatat jopa pitääkin siitä tai et välttämättä ainakaan inhoa. Lopputuloksena on kerran katsottava semi-viihdyttävä pläjäys kolmikon ympärille sijoittuvia hauskoja tilanteita, mutta hetkittäin se onnistuu raapaisemaan pintaa syvemmältä.

Jos satut pitämään Will Ferrellistä etkä ole tutustunut aiemmin hänen uransa alkutaipaleeseen, niin tämä kannattaa katsastaa, ja muillekin tämä sopii vaikkapa tylsän sunnuntai-illan ratoksi.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu