Hohtava5

Hohtava5

Tappajaeläinleffat!

Jurassic Park III (2001)

Tama oli suuri pettymys aikanaan. Edes kaikissa muissa osissa mallillaan ollut naytteluntyo ei ollut tassa hyvaa. Dinot sentaan yhta palottavia kuin aiemmin. 2,5 tahtea.

Jurassic Park III rating 2,77

Apinoiden planeetta (2001)

Petyin pahasti. Vuoden 2001 Apinoiden planeettta on minusta saanut nettisivulla Leffatykki aivan liian kelvon pisteytyskeskiarvon. Kyseessa ei tosiaankaan ole kolmen pinnan leffa. Itse mietin antaakko 2 vai 2,5, mutta hellyin lopulta antaman sen 2,5 pinnaa.

Apinoiden planeetta rating 3,03

Apinoiden planeetta (1968)

Apinoiden planeetta on mahtavuutta! Tekisi mieli antaa enempi kuin 4 pinnaa, mutta muutamat seikat kuten juonen verkkaisuus pakottavat antamaan "vain" sen 4 pinnaa.

Apinoiden planeetta rating 3,98

Jurassic Park (1993)

Kaikkien aikojen paras dinoleffa, mika ei kylla kerro paljon. Elokuva yhdistaa hyvan nauttelyn, kasikirjoituksen ja ohjauksen. Kasitys dinoista on kuitenkin muuttunut leffan jalkeen, niin etta oli kylla syytakin tehda tuo paivitetty 3D- versio. 4,5 pinnaa.

Jurassic Park rating 3,97

Tappajahai (1975)

Tappajahai on yksi kaikkien aikojen elokuvia ja myos Spielbergin paras sellainen. Muita Tappajahaita ei voi edes verrata ekaan, joka on elokuvataiteen merkkiteos. Kauhusta en Tappajahaita ottaisi, mutta ei tuossa genre-kohdassa luekkaan kauhu, joten hyva niin. 4,5

Tappajahai rating 4,11

Tappajahai 2 (1978)

Tappajahai 2 on paljon huonompi kuin Tappajahai 1, mutta silti se voisi olla viela paljon huonompi. Jos vertailee Tappajahai kakkosta ja esim. Tappajahain kostoa huomaa, ettei Tappajahai 2 ihan huono leffa ole. 2,5 pinnaa. p.s Olenko huono ihminen jos olin hain puolella?

Tappajahai 2 rating 2,68

Tappajahai 3 (1983)

Melkein yhta "loistava" kuin kakkonen, mutta tarkein ratkaiseva tekija kahden ja kahden ja puolen pinnan valilla on surkeat 3D-tehosteet. Myos hain kuolintapa aiheutti minussa aikoinaan pahaa oloa. 2/5P.S Olenko paha ihminen, jos olin taas hain puolella?

Tappajahai 3 rating 2,22

Tappajahain kosto (1987)

Ollaan nyt armollisia ja armahdetaan tamakin elokuva silti puolelta pinnalta, vaikkei mitaan positiivista loytynyt. Ja se juoni! Ei herranjestas... 1 pinna ei ole laisinkaan liian niukasti.

Tappajahain kosto rating 1,60

Kadonnut maailma: Jurassic Park (1997)

Hunompi kuin Jurassic park 1, aivan niin kuin sanotaankin. Perusasiat ovat jalleen hyvia, eika tassa kauas jaada ykkososan tasosta. 3,5

Kadonnut maailma: Jurassic Park rating 3,13

Tarantula (1955)

Odotukset Tarantulaa kohtaan eivat olleet minulla suuuret, mutta yllatyin positiivisesti. Elokuva on ihan oikeasti paikoin shteellisen viihdyttava ja jattihamiskin on vuosikymmeneen nahden toteutettu kohtalaisesti. Myos nayttely on tyydyttavaa. Arvosanan voikin tuosta jo paatella, se on 3 tahtea.

Tarantula rating 3,64

Anakonda (1997)

Taman leffan tuli katsottua heti sen tultua leffateattereihin. En odottanut yhtaan mitään, mutta silloinen vaimo halusi nahda. Leffan jalkeen tuntui silta etta Anakonda oli tosiaan ihan kohtalainen leffa. Mielipide ei ole muuttunut viela tahankaan paivaan saakka. Kaikista harvoista tappajakaarme leffoista tama on se paras. Aika on kuitenkin ajanut ohi ja vain 2,5 tahtea.

Anakonda rating 2,52

Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid (2004)

Ei merkittavasti ekaa leffaa huonompi. Eniten miinusta heikoista nayttelijoista ja tokeroista kaarmeista. 2 pinnaa silti.

Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid rating 2,38

Paluu apinoiden planeetalle (1970)

Kolmanneksi paras Apinoiden planeetta-elokuva. Parempia ovat Apinoiden planeettta ja Apinoiden planeetan synty. 3 pinnaa.

Paluu apinoiden planeetalle rating 2,94

Pako apinoiden planeetalta (1971)

Paha sanoa onko parempi kuin jokin tai huonompi kuin jokin, mutta semmosta perustasoa Apinoiden planeetta-tasolla. 3 pinnaa.

Pako apinoiden planeetalta rating 2,65

Apinoiden planeetan valloitus (1972)

3 pinnaa tallekkin teokselle. Paljon positiivista muuta toki negatiivistakin, kuten heikot roolisuoritukset (ei koske McDowallia)

Apinoiden planeetan valloitus rating 2,86

Taistelu apinoiden planeetasta (1973)

Saagan huonoin osa, ottaa takkiin niukasti jopa Burtonin versiolta, jonka katson kuuluvan saagaan mukaan. 2,5 pinnaa, vaikka juoni kaikkea muuta kuin miellytti minua.

Taistelu apinoiden planeetasta rating 2,50

Anakonda 3 (2008)

Tama oli surkea elokuva ja totalitaarinen pohjakosketus. Tamankin vuokrasin Hasselhoffin takia, mutta han oli ihan yhta surkea kuin koko muukin elokuva. Kaamea tekele, josta ei loyda muuta hyvaa kuin tahattoman koomisuuden, mista tama 1 pinnakin tuli. p.s Olenko paha ihminen jos olin kaarmeen puolella?

Anakonda 3 rating 1,32

Anaconda 4 - Trail of Blood (2009)

No nyt tuli sekin hetki kun pitaa antaa "leffatykki-urani" ensimmaiset PUOLI TAHTEA! Taysin surkea elokuva, jolla ei ole mitaan elokuvallista arvoa.

Anaconda 4 - Trail of Blood rating 1,48

Apinoiden planeetan synty (2011)

Todella onnistunut leffa, joistakin puutteista ja vaikeasti uskottavista seikoista huolimatta! 4 pinnaa!

Apinoiden planeetan synty rating 3,56