Dekkari

Dekkari

09.12.2018 klo 15:18

Berliinin taivaan alla

Kaunis elokuva. Karut maisemat paransivat tunnelmaa.

07.12.2018 klo 14:12

Paranormal Activity

Hyvä kauhuelokuva. Elokuvan vahvuus on se ettei ns.voinut vaikuttaa tapahtumiin mitenkään. Eli tietää että pian tapahtuu hirveitä mutta kamera vaan pysyy paikallaan. Myös se että uhka oli kokoajan läsnä nosti pelottavuutta.

07.12.2018 klo 14:05

Bad Luck Love

Toimii huonosti rikoselokuvana, mutta elokuvan huumori pelastaa jonkin verran. En tosin tiedä oliko se tarkoituksen omaista vai ei.

Näyttelijät hoitavat hommansa hyvin. Tommi Eronen ehkä vähän ylinäyttelee, mutta toisaalta tollanen jatkuva ylitse menevä uhoaminen sopii roolihahmolle.

07.12.2018 klo 13:56

Death Roll

Aika keskiverto kauhuelokuva. Ei hyvä, muttei huonokaan. Martin Koven esittämä seikkailijamies oli suht karismaattinen.

06.12.2018 klo 18:57

Evil Dead 2

Pidin tästä enemmän kuin ensimmäisestä osasta. Syynä saattoi olla huumori.

03.12.2018 klo 00:02

Delivery - Kuoleman kotiinkuljetus

Pääosan mies oli jotenkin sympaattinen. Tapot oli lähinnä hauskoja. Esim pomon sisälmykset pitsapohjalla.

02.12.2018 klo 23:43

My Friend Dahmer

Vähän parempi kuin vuonna 2002 tehty Dahmer pätkä joka kuvasi Dahmerin elämää ollen välillä nuoruudessa ja välillä aikuisiellä. Muuten aika tavanomainen kasvutarina.

20.11.2018 klo 14:11

Texas Killing Fields

Katsoin tämän elokuussa 2016. Tavanomainen rikoselokuva. Mielestäni yksi kohta jätetään avoimeksi elokuvan aikana, tai siihen ei ainakaan palata missään kohtaan, mikä on sinäänsä huono juttu kohtaa ajatellen.

SPOILER

Meinaan siis sitä kohtaa missä kaksi kaveria
(valkoinen ja mustamies) pakenee poliisia ja ampuu yhtä poliisia. Mustamies hermoilee sen jälkeen ja valkoinen kaveri ampuu sen. En ainakaan muista että tuohon olisi palattu missään kohtaa kohtauksen jälkeen.

10.11.2018 klo 20:23

Paris, Texas

Komeat aavikko maisemakuvat ja siihen yhdistetty banjo(?) musiikki sopivat hyvin yhteen. Harry Dean Stanton tekee hyvän roolin. Elokuvan kestää vähän liian pitkään ja jossain kohdissa oli lievää sekä ehkä hieman tarpeetonta tyhjäkäyntiä.

10.11.2018 klo 20:17

Luokkajuhla

Empä ole aiemmin nähnyt tämäntapaista elokuvaa. Elokuva tekee jännitävän siirron siinä, että ensimmäinen osio oli fiktiota elokuvassakin.

Elokuvan luokkakokous kohta on uskottavasta näytelty ja lisäksi pidin puhelin soiton yhteydestä tapahtuvista kamera-ajoista, jossa liikutaan koulun tyhjillä käytävillä. Elokuvan kestoa ei huomaa, sillä 1h 26min menee todella nopeasti.

05.11.2018 klo 22:16

The Blair Witch Project

Katsoin tämän televisiosta subilta. Hyvä elokuva. Kenties ensimmäinen "found footage" elokuva. Henkilö hahmojen reaktiot ja sekoaminen tulee hyvin esiin.

Spoilaan vähäsen!

Hyvällä tavalla ahdistavia kohtia oli erityisesti ne metsään tehdyt olkinuket ja se että henkilöt huomaavat palaneensa samaan kohtaan kuin lähtivätkin. Hyvä puoli on myös se ettei varsinaista "hirviötä näytetä missään kohtaan.

21.10.2018 klo 22:10

Closer - iholla

Aika outo elokuva. Elokuvassa ei oikeastaan tapahdu paljonkaan, mutta jotenkin elokuvaa jaksaa seurata. Akvaario kohtaus ja sitä edeltänyt pornosivu-chat kohtaus oli hauska.

04.09.2018 klo 10:19

Game Over

Elokuvan idea oli hyvä, mutta toteutus oli mitä oli.

Elokuvan seuraamisesta teki vaikeaa kohtausten hyppiminen miten saattuu. Välillä mietti, että tapahtuiko kohtaus ennen vai jälkeen henkirikoksen vai oliko tämä kuvitelmaa. Elokuva tuntuu yrittävän luoda jotain surrealistista tunnelmaa, mutta tähän ei saa sellaista tekemälläkään. Ikävä homma, koska muuten tästä olisi saanut toimivan.

25.07.2018 klo 11:48

Devil's Pass

Melko hyvä "found footage" elokuva. Elokuvan tunnelma oli jossain kohdin hyvinkin ahdistava. Sitä edesauttoi mysteeri ja lisäksi luminen erämaa.

22.07.2018 klo 10:26

The Riverman - sarjamurhaajan mieli

Katsoin tämän tv:stä vuonna 2015. Elokuva näytti jotenkin teknisesti vanhalta, mutta se toisaalta paransi elokuvan tunnelmaa, elokuvahan kun sijoittuu 80-luvulle.

Elokuvassa oli kaiken kaikkiaan hyvä tunnelma ja Ted Bundy oli saatu näyttämään hyvin paljon itseltään.

25.06.2018 klo 16:48

Lost Highway

Loistava elokuva. Elokuvan mielenkiintoisuutta piti yllä suurrealistisuus, mysteeri ja myös se mikä oli unta ja mikä ei. Toi vahvasti mieleen mullholland driven, mutta oli ehkä hieman helpommin seurattava.

03.06.2018 klo 21:32

Spring Breakers

Tästä elokuvasta on vaikea sanoa oikeastaan mitään. Aloin miettimään että onko tämä jonkin sortin parodia tai itseironinen.

Täytyy sanoa, että eniten elokuvassa häiritsi leikkaustyyli. Miltein jokaisessa kohtauksessa oli hidastus, pätkä toisesta kohtuksesta tai jonkun henkilön vuorosanoja jostain toisesta kohtauksesta. Se teki tästä äärimmäisen vaikea seurattavaa.

Muuten elokuva olikin oikeastaan aika pitkälti sitä mitä olin ajatellut, tosin loppua myöten homma meni jo aika epärealistiseksi.

Elokuvasta tuli myös mieleen melko samaan aikaan julkaistu Bling ring (2013).

19.11.2017 klo 16:03

Kirvesmurhaaja

B-luokan elokuva ja ei mikään mestariteos, mutta viihdyttävä kuitenkin ja tätä katsoessa ei käy aika ainakaan pitkäksi.

19.11.2017 klo 15:51

Yksinäinen paikka kuolla

Jännittävä elokuva. Sean Harris tekee uskomattoman hyvän roolisuorituksen.

19.11.2017 klo 15:47

Rat King

Tuli katsottua tämä kesällä 2015. Elokuva oli mielestäni ihan mielenkiintoinen. Lähinne ehkä sen takia, koska sitä mietti, että mistä koko hommassa on lopulta kysymys.

13.08.2017 klo 16:43

The Descent - Loukussa

Tämä tuli katsottua pari vuotta sitten.

Elokuvassa oli tunnelma luotu hyvin ainakin alkuvaiheessa, kun mennään luolaan.

Ainut asia mikä elokuvassa ärsytti oli näiden "luola asukkaiden" tappaminen. Siinä vaiheessa, kun pari naista tappaa petoja, mitkä tappavat ties kuinka suuria eläimiä, meno alkoi tuntua miltei vitsiltä.

Onneksi kuitenkin loppu oli sellainen mitä vähän jopa toivoikin, tai riippuu tietenkin kumpaa pitää oikeana.

28.01.2017 klo 18:30

Rise of the Footsoldier

Hyvä rikoselokuva. Juuri tämän tyyppisistä pidän. Olin katsonut ennenkin "essex boys" aiheeseen liittyvän elokuvan ja tajusin vasta elokuvan lopussa että tämähän liittyy samaan aiheeseen.

16.10.2016 klo 18:48

V/H/S: Viral

En tiedä miksi, mutta tämä osa ei ollut mielestäni hyvä. Olin tätä ennen nähnyt v/h/s 2, jossa ollut idea toimi hyvin ja tarinat olivat kiinnostavia, mutta tässä tarinat vain tulivat ja menivät, eikä idea toiminut läheskään niin hyvin kuin v/h/s 2. Tosin taikurista kertonut tarina oli ihan vaikuttava ja se oli elokuvan paras.

11.08.2016 klo 18:45

Rautakaupunki

Hyvä elokuva. Toi välillä mieleen kauriinmetsästäjän, vaikkei perjaateessa tarinaltaan ollut samanlainen. Bale teki hyvän roolisuorituksen ja elokuva oli melko synkkä sekä jännittävä.

02.12.2015 klo 14:03

Asylum

Aika mitäänsanomaton elokuva. Elokuvassa ei tuntunut tapahtuvan mitään ja elokuvan päätyttyä ajatteli että tässäkö tämä elokuva nyt oli.

20.11.2015 klo 09:52

Paholaisen lampi

Aika yllättävä elokuva, mietin aluksi että mitä tässä tapahtuu ja täytyy sanoa että elokuva meni uskomattoman ahdistavaksi sekä ennalta arvaamattomaksi.

29.07.2015 klo 14:11

Boondock Saints - Etelä-Bostonin enkelit

Elokuva meni kyllä ihan hyvin komediana, mutta odotin toisaalta että tämä olisi ollut erilainen. Se on tosin minusta outoa että dvd-takana tai leffatykissä ei mainita tämän olevan komediaa vaan toiminta/trilleri.

18.05.2015 klo 23:35

Hyvä poika

Leffan tunnelma oli joissakin kohtaa erittäin ahdistava. Elokuva oli hyvä draama, vähän ehkä erillainen kuin tavallisesti, jos miettii minkälaisia suomalaiset draama-elokuvat ovat.

15.05.2015 klo 18:05

Cape Fear

Elokuva on muuten ihan hyvä, mutta elokuvan epärealistisuus on jossain kohtaa melkein liian suurta. Esimerkiksi Robert De Niron näyttelemä roolihahmo on aivan liian järkevä ja vahva.

De Niro ei ole huono näyttelemään, mutta hahmo on vaan liian epärealistinen.

06.05.2015 klo 13:13

Funny Games

Elokuva ahdistaa melkein koko-ajan alusta loppuun. Tämän jälkeen ei todellakaan jää mikään hyvä mieli, vaikka kyseessä on vain elokuva, mutta se on ehkä tietyllä tavalla elokuvan tarkoituskin.

07.04.2015 klo 16:07

The Thing

Elokuvaa parantaa paljon se että vuoden 1982 versiossa näkyneet hommat olivat tässä (esim. palokirves lyötiin oveen) ja loppukohtaus jossa norjalaisten helikopteri lähtee lentämään on hieno kohtaus, koska tässä tavallaan näytetään miten the thing (1982) alkoi.

07.04.2015 klo 16:02

The Thing - "Se" jostakin

Pelottava ja hieno musiikki, hienot erikoisefektit ja pelottava tunnelma tekevät tästä hienon kauhuelokuvan. Pari kohtausta jätetään myös auki mikä tekee tähän arvoituksen.

07.04.2015 klo 15:44

Reservoir Dogs

Vaikka elokuvan juoni on melko yksinkertainen on elokuva mielenkiintoinen. Myös yllättävät juonenkäänteet parantavat elokuvaa.

07.04.2015 klo 15:31

House of the Dead

Jürgen Prochnow oli oikeastaan ainut hyvä asia elokuvassa, muuten aika huono tekele.

07.04.2015 klo 02:17

Mulholland Drive

Vaikka elokuvaa ei ymmärtäisi, niin visuaalisuus on elokuvassa upeaa.

06.04.2015 klo 18:31

Tyttö kellarissa

Elokuvassa oli suurin ongelma se, ettei se tuntunut lähtevän käyntiin missään kohtaa.

Elokuva oli kuin yksi pitkä traileri sillä välillä tuntui siltä, kuin elokuvan kohdat olisivat vain uudelleen ja uudelleen tulleita.

Elokuvassa ei sitä paitsi tuntunut missään kohtaan tapahtuvan mitään.

06.04.2015 klo 18:26

Texas Chainsaw 3D

Elokuva oli sinäänsä ihan hyvä ja sitä pidetään vuoden 1974 klassikon oikeana jatko-osana, mutta typerät kliseet, pieni epäloogisuus sekä epärealistisuus tietyissä kohdissa laskevat elokuvan pisteitä.

05.04.2015 klo 17:44

Texasin moottorisahamurhat

Elokuva on täydellinen kauhuelokuva, josta ei löydy oikeastaan mitään valittamista.

Itse talo ja talon ulkopuolella olevat tilat antavat uhkaavan vaikutelman heti alussa. Elokuvan juoni on melko yksinkertainen, mutta sitäkin toimivampi. Elokuvassa ei myöskään ole mitään "yliluonnollista" vaan kaikki tapahtuu mielenpuolisen perheen johdosta ja se on mielestäni hyvä puoli, koska silloin elokuva ei ainakaan tunnu epärealistiselta.

05.04.2015 klo 17:31

No Escape

Hyvä trilleri mielestäni. Katsoin elokuvan niin etten oikeastaan tiennyt mitään mitä tulisi tapahtumaan.

Leffa ainakin pitää otteessan ja näyttelijä Josh Peck on ajoittain hauska.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu