26.02.2017 klo 22:30

Kuinka rakastella neekerin kanssa... väsymättä

Niitä harvoja kertoja kun katson elokuvan pelkän nimen perusteella ja kuraahan tämä on. Elokuvan "juoni" kertoo kahdesta Kanadassa asustelevasta mustasta kaverista ja näiden seksuaalisista kokeiluista. Ei tässä kyllä toimi mikään. Käsis on huono, näyttelijät huonoja ja kaikki stereotyypeillä irvailu menee täysin metsään. Sata arvokasta minuuttia elämästä meni sitten tällaiseen.

23.02.2017 klo 00:09

Moonlight

Kun ei jaksa tätäkään ryhtyä arvostelemaan, joutuu taas tyytymään lyhyeen kommenttiin. Moonlight on oikein hieno kolmeen osaan jaettu kasvukertomus Miamin mustista ghetoista. Käsikirjoitus on suorastaan loistavaa kamaa, samoin kuvaus ja näyttelijät, joista etenkin Mahershala Alin uskon voittavan jopa Oscarin.

Yksi juttu, joka omaa katsomiskokemustani ikävästi varjosti, oli yksi kotimaisesta viestimestä lukemani arvostelu, jossa käytännössä spoilataan täydellisesti koko elokuvan hieno ja yllätykselliseksi tarkoitettu loppu. Kiitti hei oikeesti. Jos Moonlight kiinnostaa, niin käykää ihmeessä katsomassa. Mutta älkää lukeko mitään arvosteluja etukäteen.

14.02.2017 klo 21:02

Halinallet

Äsh, ei tästä pysty mitään arvostelua kirjoittamaan. Halinallet on se about 0-1 vuotiaille lapsille suunnattu kasarifranchise, missä pilvilinnassa asustavat lelukarhut opettaa ystävyyttä ja lähimmäisenrakkautta. Mistään sen ihmemmästä tässä ei ole kyse. Jos sattuu olemaan vähänkään yli tuon yhden, niin tämän katsominen on mitä täydellisintä tervanjuontia. Ei tämä mikään maailman huonoin elokuva ole, mutta lattea kuin mikä.

10.02.2017 klo 22:40

Anthem of the Heart

Koska Makoto Shinkain Your Name kuuluu omiin suosikkielokuviini, oli aivan pakko katsoa tämäkin kehuttu ja samoja teemoja liippaava Anthem of the Heart. Alun perin suunnittelin kirjoittavani tästä kokonaisen arvostelun, mutta saatte tällä kertaa tyytyä pelkkään pitkään kommenttiin.

Elokuvan päähenkilö on Jun Naruse, joka päättää jo lapsena lakata puhumasta kokonaan. Varsinainen tarina sijoittuu Junin lukiovuosiin. Jun valitaan koulun puuharyhmään järjestämään musikaalia, jota sitten koko elokuvan ajan järjestetään. Tässä on oikesti koko elokuvan juoni pähkinänkuoressa.

Anthem of the Heart on äärimmäisen hidas elokuva, suorastaan tylsä. Todella kiinnostavat kohtaukset ovat oikeasti todella harvassa, ja pitkiä aikoja kulutetaan hahmojen lähinnä pönöttellessä kohtauksesta toiseen ja puhellessa melko tyhjänpäiväistä dialogia. Traileri lupasi tästä valheellisesti jotain ghiblimäistä fantasiadraamaa, mutta sekin osuus jää lähinnä elokuvan introon.

Pahin ongelma elokuvassa on sen hahmot, joihin en ainakaan itse päässyt alkuunkaan sisään päähenkilöä lukuun ottamatta. Tämä tappoi todella nopeasti kaiken kiinnostuksen koko elokuvan tarinaan sekä ihmissuhteisiin ja sai homman tuntumaan pitemmän päälle täydelliseltä tervanjuonnilta. Tähän vielä kankea animaatio ja mielikuvitukseton design ja ollaan jo meikäläisen kipukynnyksillä.

En jaksa ymmärtää mitä kansa tässä elokuvassa oikeasti näkee. Itseni se jätti täysin kylmäksi; enin aika meni lähinnä kelloa katsellessa ja äärimmäisen ennalta-arvattavaa loppua odotellessa. Parempaa animea on tehty vaikka kuinka.

04.02.2017 klo 01:02

The Babadook

Paikoittain erittäin toimiva psykologinen kauhuelokuva, jossa ei tuhlata useiden nykykauhuilujen tapaan aikaa ja energiaa mihinkään turhaan säikyttelyyn vaan painostavaa ja ahdistavaa tunnelmaa rakennetaan pitkään ja huolella. Loppu oli melko hämärä, mutta itse pidin siitäkin. Essie Davis on kyllä ilmiömäisen hyvä skitsona äitinä.

01.02.2017 klo 23:22

Pokémon 2: Yhden voimalla

Kyllä näistä vanhoista taitaa kakkonen olla edelleen se ykkönen. Ensimmäinen osa oli kuraa, mutta toisessa osassa oli jopa ihan hyvä tarinakin, ja se musiikki oli kyllä täydellistä hienoutta. Valitettavasti ensimmäinen puolikas joudutaan jälleen kärsimään Pikachun parissa. Olinkin katsomassa tätä teatterissa kun se oli uusi, nännännää.

30.01.2017 klo 23:27

Creative Process: Norman McLaren

Yllättävän kuiva dokumentti hienosta taiteilijasta. Parasta koko rainassa on miehen töiden ja vaikutteiden esittely uran eri vaiheilta. Jos Norman McLarenin hieno tuotanto, kokeellinen elokuva tai abstrakti taide ketään kiinnostaa, niin tämä on ihan hyvä ensikosketus aiheeseen.

28.01.2017 klo 22:49

The Street

Jälleen hyvää Kanadasta. Lyhytanimaatio kertoo 1900-luvun alkupuolella elävästä juutalaisperheestä ja lasten isoäidin kuolemasta. Lasimaalausanimaatio on nättiä ja persoonallista katsella ja tarina pysyy koossa hyvin loppuun asti. Tämä oli aikoinaan ehdolla Oscariinkin.

28.01.2017 klo 22:05

The Wolf Man

Tiedemies tuumailee, miltä tuntuisi olla oikea ihmissusi. Ei kovinkaan ihmeellinen animaatio, dubit on kertaluokkaa kehnommat. Pienoinen pettymys.

28.01.2017 klo 20:37

Tony Takitani

Tony Takitani on sen verran simppeli ja lyhyt elokuva, ettei siitä oikeastaan pysty edes kirjoittamaan arvostelua, joten kommentti riittänee. Elokuva kertoo nimihenkilön läpi elämän jatkuvasta yksinäisyydestä. Välillä Toni menee naimisiinkin, mutta emännällä on oma pakkomielteensä eikä aikaa miehelle löydy laisinkaan. Kertaalleen Tony yrittää palkata itselleen seuraa, mutta sekään ei onnistu. Tonyn yksinäisyyttä verrataan lopussa vankeuteen.

Koko elokuva on käytännössä harmaan valkoinen, pitkillä otoksilla kuvattu ja sen musiikkina kuullaan käytännössä yksi ainut minimalistinen pianosävellys. Ei mitenkään mieltä ylentävä leffa, mutta kokonaisuutena hienosti toteutettu ja sopivan lyhyt.

28.01.2017 klo 11:10

Kissan paluu

Helmiä National Board of Canadan arkistoista osa x. Kissan paluu perustuu vanhaan humoristiseen lauluun, joka kertoo vanhasta Johnsonin ukosta, jolla on ongelmia päästä eroon vieraasta kissasta. Kissan paluu oli ehdolla parhan lyhärin Oscariin ja se on monesti valittu parhaiden animaatiolyhäreiden joukkoon.

26.01.2017 klo 10:59

Roller Coaster Rabbit

Roger Rabbit on parasta. Mitä tästäkin voi enää edes erikseen sanoa kuin että se on hyvä, samaa timanttista tasoa kuin kaksi muutakin saman sarjan lyhäriä.

26.01.2017 klo 10:55

Tummy Trouble

Roger Rabbit -lyhäreistä ensimmäinen. Samaa tasoa kuin kaksi muutakin, eli suunnilleen parasta mitä tällä rintamalla voi vain saada. Aliarvostettu klassikko.

26.01.2017 klo 10:52

Trail Mix-Up

Luulitte varmaan, että Roger Rabbit seikkaili ainoastaan siinä yhdessä pitkässä elokuvassa? Väärin. Roger Rabbitista suunniteltiin hahmoa kokonaiselle sarjalle lyhyitä animaatioita Looney Tunesin hengessä, mutta se jäi muutamaa pätkää lukuun ottamatta toteutumatta. Mistään ihan turhasta produktiosta ei voikaan sitten puhua, sillä tässä on ollut mukana Disneyn terävintä kärkeä ja sen on tuottanut Steven Spielberg. Aliarvostettu klassikko.

26.01.2017 klo 00:04

Moonbird

Tämän lyhytelokuvan on tuottanut ex-Disney -animaattori John Hubley perheineen ja se kertoo kahdesta lintua metsästävästä pikkupojasta. John Hubley oli poikkeuksellisen taitava tyylittelijä, eikä tässäkään sillä saralla kyllä epäonnistuta, mutta laiha tarina ja etenkin ääninäyttelijöinä toimivat ärsyttävät pikkulapset tekevät tästä ei-niin-kovin-hyvän animaation. Tai sitten oma kopioni tästä oli vain poikkeuksellisen huonossa kunnossa. Ihmeellistä kyllä tämä voitti 1959 parhaan lyhärin Oscarin.

25.01.2017 klo 23:52

The Danish Poet

Helmiä National Film Board of Canadan arkistoista osa 2. The Danis Poet on humoristinen satu tanskalaisesta runoilijasta ja tämän matkasta Norjaan. Vartin mittaiseksi lyhytelokuvaksi tarinassa on poikkeuksellisen paljon käänteitä ja pilke silmäkulmassa hehkuvaa huumoria. Todella primitiivinen visuaalinen tyyli ei ehkä ollut niinkään omaan mieleeni. The Danis Poet voitti parhaan animaatiolyhärin Oscarin vuonna 2006.

25.01.2017 klo 23:35

Mountain Head

Eriskummallinen japanilainen yhden ihmisen omakustanneanimaatio miehestä, jonka päähän kasvaa puu. Tarina on sen verran kummallinen, ettei se varmasti avaudu ilman jonkinlaista juonitiiivistelmää, mutta animaatio on hienoa katseltavaa.

25.01.2017 klo 18:48

The Old Lady and the Pigeons

Tässäpä onkin hämmentävän groteski musta komedia Sylvain Chometilta. Ranskalainen poliisimies huomaa elokuvan alussa puiston laidalla puluja ruokkivan vanhan emännän ja päättää itse pukeutua puluksi päästäkseen eukon luokse ilmaiselle lounaalle. Lopulta mikään ei oikeasti ole sitä miltä näyttää. Tässä lyhärissä on taatusti omituisin ja absurdein lopputwisti, jota olen koskaan nähnyt.

25.01.2017 klo 12:32

Piper

Onhan tämä visuaalisesti äärimmäisen hiottu lyhytanimaatio, mutta varsinainen sisältö jää melko laihaksi. Tässä siis seurataan vesilinnun poikasen touhuja. Musiikeista vastaa King Crimsonin kitaristi Adrian Belew. Sangen yllättävä, mutta oivallinen valinta.

25.01.2017 klo 12:15

Ryan

Helmiä National Film Board of Canadan arkistoista osa 1. Ryan on psykedeelis-surrealistinen animoitu dokumentti legendaarisesta kanadalaisesta animaattorista Ryan Larkinista, tämän urasta ja päihdeongelmista. Alle vartin mittaiseksi lyhytelokuvaksi tähän on saatu poikkeuksellisen paljon tunnetta ja ajatuksia. Ryanin visuaalinen ilme on vähintäänkin värikäs ja erilaisia tekniikoita käytetään mutkattomasti sekaisin, joskin cgi on nykysilmään ehkä vähän päässyt vanhenemaan. Tämä lyhäri voitti parhaan lyhytanimaation Oscarin vuonna 2005.

25.01.2017 klo 00:56

Fantasmagorie

Ennen Winsor McCayta ja nykyanimaation standardin keksimistä tämä Emile Cohlin piirretty stop motion -animaatio oli hienointa ja parasta animaatiota mitä rahalla vain voi saada. Nykyään tämä on jo auttamattoman vanhanaikainen, mutta onpahan persoonallinen pala elokuvahistoriaa.

25.01.2017 klo 00:06

Rooty Toot Toot

Sarjassamme legendaariset animaatiolyhärit vuorossa ex-Disney -animaattori John Hubleyn klassinen musikaali/oikeussalidraama. Perinteiseen UPAn tyyliin visuaalinen design on äärimmäisen omaperäistä ja tyylikästä, sekä tarina studion moniin muihin lyhäreihin verrattuna varsin onnistunut ja hauska. Yksi parhaista.

25.01.2017 klo 00:02

The Unicorn in the Garden

James Thurberin legendaarisen modernin faabelin klassinen animaatiofilmatisointi UPAlta. Omintakeinen visuaalinen tyyli on saanut huomattavasti vaikutteita senaikaisesta julistetaiteesta. Klassikko.

24.01.2017 klo 19:45

Gerald McBoing-Boing

Yksi legendaarisimmista piirretyistä lyhäreistä koskaan. Gerald on puhekyvytön poika, joka osaa vain matkia erilaisia ääniä. Omituisia ääniä päästävää poikaa ei luonnollisesti ymmärretä eikä tämä voi käydä koulua, mutta lopulta hänellekin löytyy oma paikkansa maailmasta. Klassikkotarina, klassikkopiirretty.

24.01.2017 klo 14:46

The Meaning of Life

Harvoin pystyy lyhytelokuva räjäyttämään tajunnan niin kuin The Meaning of Life. Kyseessä on eräänlainen kahteentoista minuuttiin tiivistetty absurdi sekoitus Stanley Kubrickin Avaruusseikkailua, Linnunradan käsikirjaa ja Charlie Kaufmania tikku-ukoilla esitettynä. Don Hertzfeldt on nero. Ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa.

24.01.2017 klo 14:19

Ne 600 urhoollista

Varsin keskinkertainen historiallinen sotaelokuva Krimin sodasta ja sen kuuluisan kevyen ratsuväen uhkarohkeasta rynnäköstä. Parasta koko elokuvassa on Richard Williamsin studion animoimat hauskat karikatyyrijaksot, joihin on selvästi ammennettu ideoita vanhoista pilakuvista.

24.01.2017 klo 14:16

Prologue

Mahdollisesti suurin elävä animaattori Richard Williams on yli 80-vuotiaanakin edelleen kunnon iskussa. Epilogue on lyhyt muutaman minuutin pätkä Epifaneen Lysistratasta, joka kertoo kreikkalaisista naisista, jotka kieltäytyvät seksistä kunnes spartalaisten ja ateenalaisten loputon sota päättyy. Yksinkertaisuudessaan tässä nähdään taistelevia sotilaita antiikin kreikassa. Teknisesti ehkä paras animoitu kuusiminuuttinen, jota on koskaan tehty. Kyllä tästä se neljäs Oscar olisi mestarin kuulunut saada.

23.01.2017 klo 18:45

Uralin perhonen

Kas vain, harvoinpa sitä tulee nähtyä kotimaista animaatiota, siitä jo lähtökohtaisesti isot pisteet. Harmi vain, ettei kokonaisuus ole kovin kaksinen eikä animaatio ole likimainkaan niin hyvää kuin se voisi olla. Mannerheim on tässä homokentauri, jolla on suhde nuoreen kaukasialaiseen mieheen. Mitään sen kaksisempaa juonta tässä ei sitten olekaan. Melko samaa sarjaa sen kenialaisen Mannerheim-leffan kanssa, eli koko jutussa on kyse pelkästään Marskia arvostaville konservatiiveille vittuilemisesta. Keksisivät oikeasti jotain uutta ja omaperäistä.

23.01.2017 klo 01:50

Bear Story

Ihan näppärä tietokoneanimaatio. Lyhykäisyydessään tarina kertoo vanhasta karhusta, joka käy soittopelin soidessa läpi elämäänsä. Tämä voitti parhaan animaatiolyhärin Oscarinkin 2015, mutta itse en ehkä olisi mennyt niin pitkälle. Samassa sarjassahan kilpaili muuan Richard Williamsin tuore taidonnäyte, joka mielestäni oli teknisenä saavutuksena miljoona kertaa tätä parempi.

22.01.2017 klo 15:50

Reima Punanenä - Kadonneen klaanin legenda

Petteri Punakuonon laiska poika on täällä jälleen! Ja meno on vähintään yhtä hyvää kuin edellisessäkin osassa. Tällä kertaa Reima Punanenän on pelastettava porot Vasaman aivopesukoneen kourista ja siinä sivussa autettava kadonnutta viikinkiheimoa. Huumori on ensimmäisen osan tapaan perinteisen velmua brittinerokkuutta. Viimeiset 5-10 minuuttia on jo sellaista tykitystä, että heikompaa hirvittää.

Reima Punanenä ei teknisesti ole Aardmanin tuotantoa, mutta sen tuotannossa on ollut valtava määrä studion nimitekijöitä. Laadusta sen huomaa. Harmittavasti Mark Knopfleria ei enää tässä kuulla ja ensimmäisen osan Vixen on hävinnyt jonnekin.

21.01.2017 klo 17:27

Reima Punanenä - suuri porokisa

Jos Late Lammas on kova juttu niin Reima Punanenäkin todennäköisesti iskee kuin ne kuuluisat tuhat volttia palleihin. Itse pidän Reima Punanenästä pahuksen paljon. Se kuulostaa paljon tyhmemmältä kuin mitä se loppujen lopuksi oikeasti on. Näin tämän sattumalta joskus jouluna televisiosta ja tykästyin heti sen omituiseen huumoriin. Hyvää kamaa.

edit. Lisäksi tämän musiikeista vastaa itse Mark Knopfler Dire Straitsista. Parasta.

21.01.2017 klo 17:22

The Haunted World of El Superbeasto

Tämä on kyllä niin överiä settiä, että se on jo pahuksen nerokasta. Elokuva, joka tursuaa toinen toistaan typerämpiä vitsejä, seksiä, väkivaltaa, robotteja ja natsizombeja ei vaan voi olla huono.

21.01.2017 klo 17:09

Kobutori

Enpä olisi kuollaksenikaan osannut arvata, että Kobutorikin löytyy Leffatykistä. Kyseessähän on siis yksi parhaista ja varmaankin tunnetuimmista japanilaisista mykän ajan animaatioista. Erinomaista jälkeä kaikin puolin, pidän tästä kovasti.

21.01.2017 klo 11:41

A Christmas Carol

Klassisen joulutarinan ehkäpä klassisin animoitu versio. Ääninäyttely on toisinaan huvittavan hömelöä, erityisesti lopussa, jossa tuntuu, että Scrooge on hohotuksensa puolesta tullut hulluksi. Richard Williams voitti tällä ensimmäisen kolmesta Oscaristaan.

20.01.2017 klo 22:38

Cradle of Fear

Olihan tämäkin nyt pakko nähdä, koska Cradle of Filth. Vaan eipä kannattanut, muovista oheistuoteroskaahan tämä on. Nimi myy.

20.01.2017 klo 18:56

Liikkuva linna

Liikkuva linna on omasta mielestäni Studio Ghiblin kehnoin elokuva. Sen animaatio on kyllä komeaa kuin mikä, mutta tarinankerronta on niin pahuksen kaoottista, ettei mitään rajaa. En saanut tästä juuri mitään irti muutamia vekkuleita hahmoja lukuun ottamatta. Olen yrittänyt katsoa elokuvan useita kertoja läpi ja jopa lukenut sen sarjakuvana, mutta se ei näyttäydy minulle minään muuna kuin pelkkänä näyttävänä sekasotkuna.

Ainut varsinaisesti todella tuskallinen kohtaus koko elokuvassa on se yksi, missä päähenkilö kiiperää portaita se puuskuttava eukko kintereillään. Sen katsominen teki kipeää.

18.01.2017 klo 23:23

The Thief and the Cobbler: The Recobbled Cut

Tämä keskeneräinen elokuva on käytännössä suositeltavaa katseltavaa lähinnä animaation harrastajille ja animaattoreille. Jos ei tiedä tätä elokuvaa ei käytännössä tiedä yhtään mitään animaatiosta. Kolme Oscaria urallaan voittaneen animaattorilegenda Richard Williamsin magnum opukseksi tarkoitetun The Thief and the Cobblerin piti olla käsin piirretylle animaatiolle samaa mitä Citizen Kane on elokuvataiteelle tai Michelangelon Viimeinen tuomio renessanssitaiteelle, mutta yli 30 vuoden jälkeen homma jäi kesken, vain noin 10-15 minuuttia vaille valmiiksi. Keskeneräisenäkin tämä on varmuudella teknisesti taiturimaisinta animaatiota, jota on koskaan tehty tai tullaan koskaan tekemään. Monia tämän elokuva käyttämistä tekniikoista ei ole vieläkään nähty muualla, niin vaikeita ne ovat. Jos vähänkään tietää alan tekniikan päälle niin tämä räjäyttää pään neroudellaan.

Recobbled Cut on keskeneräisen elokuvan entisöity versio ja se vastaa melko tarkkaan alkuperäistä workprintiä, sillä erotuksella että vajaita kohtauksia on täydennetty luonnoksilla ja stillkuvilla sekä hiljaisia kohtia ylimääräisillä musiikeilla. Varsinaista kaksista tarinaa ei keskeneräisestä versiosta löydy paljoakaan.

18.01.2017 klo 18:44

Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

Eihän tällaista pysty edes arvostelemaan! Kyseessä on Daft Punkin Discovery -levyn ympärille kasatusta animemusikaalista/musiikkivideosta, jossa ei oikeastaan ole kaksistakaan juonta tai dialogia. Jos anime ja Daft Punk iskee niin tämä voi olla ehkä paras tai ainakin parhaita animemusikaaleja tai pitkiä musiikkivideoita, jota on koskaan tehty. Itse en ole yhtyeen suuri fani, mutta arvostan kyllä tekijöitä ja siedän heidän musiikkiaan, samoin house -musiikki parhaimmillaan on varsin vinkeää kuunneltavaa. Pakko on kuitenkin arvostaa tätä uniikkia pientä elokuvaa, Ei tällaisia ihan joka päivä tehdäkään.

17.01.2017 klo 21:12

The Passion of the Christ

Kunnon Jeesus-elokuva lihaa säästämättä. Passion of the Christ antaa äärihihhuleille ja Jeesusta patologisesti vihaaville laatuviihdettä koko rahan edestä. Muille tämä tuskin tarjoaakaan sitten yhtään mitään.

Näyttelijät on erittäin hyvin valittu ja tunnelma on kohdillaan. Autenttisuutta lisää vielä loistava lavastus ja alkuperäistapahtumien aikaisten kielten käyttö. Väkivallalla mässäily vie tästä kuitenkin kaiken huomion ja pilaa varmasti monen katselukokemuksen.

17.01.2017 klo 00:15

American Hardcore

Varsin hyvä ja havainnollinen dokumentti amerikkalaisen hardcore punkin noususta ja tuhosta. Jos aihe kiinnostaa ja se ei ole ennestään tuttu niin tästä voi saada jotain jopa irti, muille tämä tuskin antaa paljonkaan. Kun vielä saataisiin suomalaisesta punkista jotain vastaavaa.

16.01.2017 klo 16:25

Samurai-miekka

Mitä ihmettä mä oikeesti katsoin? Siis rokkari-samurai-ninja menee hämärässä post-apokalyptisessä länkkärimaailmassa ja vetää jos minkälaista ihme kikkaa ja pahiksia pataan siinä sivussa ja sisältää vielä viittauksen alkuperäiseen Falloutiin. Huhhuh, ei tähän eläin pysty.

14.01.2017 klo 21:43

Ruusun nimi

Maailman kuuluisin giallo-romaani taipunut melko taidolla perinteiseksi keskiaikaan sijoittuvaksi salapoliisitarinaksi, joka vieläpä kunnioittaa melko hyvin alkuperäisteosta vaikka onkin sitä pelkistetympi. Lavastus ja puvustus on huolella tehty ja Sean Connery pääosassa on täydellinen valinta rooliin. Ainut varsinanen harmistuksen aihe itselläni on elokuvan lyhyt epilogi, joka kalpenee helposti kirjan vastaavalle.

13.01.2017 klo 15:39

Hitler - pahuuden nousu

Maalaa kyllä melkoisen väritetyn kuvan kaikkien aikojen pahiksesta. Elokuvan Eva Braun on lähinnä alistetun passiivisen kotirouvan luokkaa ja Hitler itse lähentelee jotain maanista hullua, eivätkä elokuvan "saksalaiset" osaa lausua saksaa tai saati sitten laulaa omaa kansallishymniään. Robert Carlylekään ei kyllä sovi Hitleriksi ollenkaan. Vanhana toisen maailmansodan historian harrastajana tämä herätti lähinnä hilpeyttä överiydellään.

12.01.2017 klo 21:20

Epäillyt

Ihmisten kehujen vuoksi odotin tältä elokuvalta valtavasti, mutta jouduin lopulta karvaasti pettymään. Koko juttuhan kaatui jo alkumetreillä kohtauksessa, jossa väläytetään varsinaista tarinan loppua ja kuullaan kasvottoman murhaajan puhuvan. Tunnistin äänen välittömästi ja se olikin sitten siinä. Lopun Keyser Söze -juonikuvio oli omasta mielestä aivan älytöntä settiä.

Olen ymmärtänyt, että tämä elokuva sai alkujaan todella huonoja arvioita, mutta se on sittemmin noussut ihmisten suosioon. En oikeastaan ihmettele kumpaakaan. Tuon ajan työkseen paljon elokuvia katsovien ammattikriitikoiden on täytynyt niin ikään tunnistaa murhaajan näyttelijän ääni, mutta nykynuorille se ei ehkä ole enää niin tuttu ja homma toimii hienosti jo pelkästään sen vuoksi.

12.01.2017 klo 17:37

King Kung Fu

Elokuvan tarina pähkinänkuoressa: Karannut kungfu-gorilla mellastaa kaupungilla ja vetää kaikkea mahdollista pataan. Gorillaa johtaa John Waynea imitoiva poliisi ja loppu on pelkkää sekoilua.

King Kung fussa ei sanalla sanoen toimi kyllä yhtään mikään. Tämä on jo niin huono ja huumori niin kammottavaa, että tämä on jo ihan loistava. En muista nähneeni toista elokuvaa, jossa näyttelijät silminnähden häpeävät mitä suustaan päästävät. Täyttä roskaa, mutta oikeassa mielentilassa ihan hauska.

Ei jaksa tätä arvostella.

11.01.2017 klo 23:36

Guinea Pig: Devils Experiment

No höh. Ei tässä ollutkaan marsuja.

11.01.2017 klo 21:26

Superbabies: Baby Geniuses 2

The horror... the horror...

Luulitko ehkä Star Wars Holiday Specialin katsomisen olevan täyttä murhaa? Tekikö pahaa katsoa Gigliä? Näetkö vieläkin painajaisia Marmadukesta? Hahhahaa! Baby Genius 2 on kaikkea tuota ja vieläkin enemmän. Baby Genius 2 lähentelee jo aivan täydellistä katselukelvottomuutta. Edellistä kommentoijaa lainaten: Tämä on varmaan jonkun vauvan käsikirjoittama.

Tuntuu uskomattomalta, että näin huonoja elokuvia voi olla edes olemassa. Vielä hullummalta tuntuu, että tällainen on menty tekemään vaikka se ensimmäinenkin osa oli lähes katselukelvotonta ryönää. Ihmettelen kovasti, ellei näitä käytetä jossain Guantanamossa kidutusvälineenä niin kuin Barney the Dinosauria. Tämä on jo niin huono, että se kannattaisi jopa arvostella. Kunnollista arvostelua varten se pitäisi vain katsoa ensin kokonaisuudessaan, mihin ei aikuinen ihminen pysty eikä kykene. Juon mieluummin lasinpesunestettä tai teen vaikka seppukun.

01.01.2017 klo 23:36

Father and Daughter

Äärimmäisen minimalistinen ja täysin dialogiton vesiväri-tussi -animaatio de Witillä. Pieni, hyvin kerrottu ja vähän traaginenkin tarina isän ja tyttären suhteesta voitti aikoinaan parhaan lyhytanimaation Oscarin.

30.12.2016 klo 00:24

Elle

Oikein makoisa, mutta toisinaan turhankin hitaasti etenevä trilleri ja musta komedia. Huppert on roolissan loistava, ja hänen sekä muiden hahmojen vuorovaikutusta on ilo seurata, vaikken elokuvan varsinaiseen kohderyhmään varsinaisesti kuulukaan. Toisin kuin arvosteluun pääsi lipsahtamaan, mustan lapsen sai siis Michelèn poika Vincent, ei Patrick.

29.12.2016 klo 01:33

Lumikuningatar

Neukkuklassikko. Tämä on tullut monta kertaa meikäläisessä telkkarissa. Aina yhtä hyvä, tosin ehkä nykymakuun turhan hidasta patsastelua. Tällä elokuvalla on ollut valtava vaikutus japanilaiseen animeen ja se on yksi Hayao Miyazakin suosikkielokuvista. Katsokaa Saapasjalkakissa ja Horus, auringon prinssi niin huomaatte päivänselvät vaikutteet.

Edellinen sivu | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Seuraava sivu