Blairoid

Blairoid

18.01.2020 klo 16:10

The Witch

On erittäin ihailtavaa, että tällaista kauhua osataan yhäkin tehdä kaikkien näiden sieluttomien "hyppypelästysvaltavirtakauhujen" oheessa. Samanlaista puistattavan ahdistavaa tunnelmaa ja julmaakin julmempaa melankolista kauhua en ole kohdannut vuosikausiin. Lapsinäyttelijät hoitivat myös hommansa kympillä kotiin ilman sen suurempaa ärsytyksen makua. Pakko on suositella jokaiselle TUNNELMALLISESTA kauhusta pitävän pakkokatseltavaksi samalla kun kädet ristissä rukoilen että tällaista elämystä ei saisi enää näin harvakseltaan.

30.10.2019 klo 20:44

Phantasm – yön kauhut

Elokuva on kieltämättä yksi erikoisimpia kauhuelokuvia, joita olen koskaan nähnyt. Tunnelma on hyvin unenomainen ja outo, mutta silti niin ahdistavalla tavalla painostava, ja joka kerta kun Angus Scrimmin esittämä Tall Man tuli ruudulle, tuntui se selkäytimessä asti, sillä sen verran vakuuttava ilmestys on kyseessä. Ja ne lentävät kuulat oli kyllä päheintä ikinä! Jos leffasta pitää jotain huonoa sanoa, niin paikoittain leikkaus on yhtä eriskummallista kuin leffan tunnelmakin ja ohjauksesta näkee, että Don Coscarelli ei pahemmin omannut kokemusta elokuvantekoon tätä tehdessä. Suosittelen elokuvaa, mutta lähinnä muistuttaen, että tässä kauhistelussa lähdetään nyt kyllä syville vesille!

22.07.2019 klo 23:21

Child's Play

Harvinaislaatuisen kelvollinen uusintaversio, joka tutusta pohjarakenteesta huolimatta käsittää nyt kaiken älylaiteteknologian vinkkelistä voodoo-rituaalien sijasta, mikä antaa aihetta tarkastella Chucky-nukkea ihan usin silmin. Ja vaikka Brad Dourifin asettamaa rimaa nuken äänenä on yhäkin vaikea ylittää, en edes pystyisi kuvittelemaan ketään muuta kuin Mark Hamillia pääsemään lähimmäksi Dourifin tasoa, ja senhän Hamill todellakin tekee kunniakkaasti lähtemättä turhalle apinointi-linjalle.

Jos nyt jotain huomautettavaa heikoista puolista pitäisi sanoa niin paria hahmoa lukuunottamatta jotkut ovat melkoisen pinnallisen oloisia (etenkin Aubrey Plaza vetää aika kehnon suorituksen) ja nykykauhuelokuvien perisynniksi tunnustetut halpishyppypelästykset eivät tässäkään loista poissaolollaan, eli turhankin tuttuihin kliseisiin on syytäkin varautua. Onneksi vastapainoksi gore-efektit pistävät kyllä kihertelemään, sillä sen verran ärtsyjä ne paikoittain ovat ja antavat täten hyvinkin aihetta K-18 -luokitukselle.

06.04.2019 klo 10:58

Uinu, uinu lemmikkini

Eihän tämä oikeastaan huono ollut, teki joissain asioissa jopa paremminkin kuin vuoden 1989 adaptio (näyttelijät eivät tällä kertaa koostuneet suurimmalta määrin sellaisista puunaamoista), mutta parantamisen varaa siinä olisi voinut vielä olla, esim. loppukliimaksi tuntui intensiivisistä hetkistä huolimatta melko laahaavalta, vaikka muutoin sopivan tyly olikin.

28.02.2018 klo 18:23

Blastfighter

Helvetin hyvä leffa! Michael Sopkiw vetää suorastaan upean roolisuorituksen ja George Eastman erottui hienosti joukosta näyttelyllään. Jos leffasta jotain miinusta voi oikeastaan heittää niin leffan nimen ja posterin lupaamaa kunnon räiskettä saa odottaa loppuun sillä olisin niin halunnut nähdä päähenkilömme superaseensa kanssa pidempäänkin kuin vain loppumittelön verran. Toisaalta taas leffalla on oikeasti hyvä ja ihanan nihilistinen tarinakin kerrottavana, joten en voi olla suosittelematta katsomaan tätä. Yleensä Lamberto Bavan leffat ei aina osu maaliin, mutta joskus poikkeus vahvistaa säännön.

16.01.2018 klo 01:32

Hardware Wars

Maailman ensimmäinen Star Wars -parodia, heti seuraava suosikkini Avaruusboltsien jälkeen.

09.09.2017 klo 11:17

Se

Minä niin rakastuin tähän elokuvaan. Pituutta oli riittävästi, tunnelma oli kohdillaan niin kauhu- ja draamapuoliltaan, lapsinäyttelijät loistavasti hommansa kotiin hoitavia ja tietysti Bill Skarsgård on paras Pennywise tähän mennessä.

Lyhyesti siis virsi kaunis: Se vuosimallia 2017 oli lähestulkoon täydellinen, jota voin suositella (klovnin) hymysuin.

22.01.2017 klo 20:13

Chirinin Kello

Välillä ihanan hellyyttävä mutta silti niin melankolisen tummanpuhuva teos, joka monitasoisuutensa ja syvällisen juonensa avulla pisti allekirjoittaneen täysin vaiteliaaksi leffan päästyään loppuun. Jos haluatte nähdä SITÄ TODELLISTA taidetta, tsekatkaa.

15.04.2016 klo 23:46

10.05.2014 klo 11:42

How Do You Know

Ajatella, että varsin mainion Elämä on ihanaa -leffan ohjannut James L. Brooks onnistuu ryssimään täysin tämän leffan. Leffa sai minut pääasiassa tiirailemaan kelloa ja niin dialogi kuin myös ylinäyttely aiheuttivat lähinnä vaivaantumista. Jos jotain hyvää on sanottava, niin Paul Ruddin ja Jack Nicholsonin yhteiset hetken piristivät hieman.

01.02.2014 klo 13:43

Children Shouldn't Play with Dead Things

Aika hupsu – ja paikoin sairaanloinen – pikku filkka Bob Clarkin uran alkuajoilta. Amatöörileffasta todella voidaan puhua, sillä leffa näyttää äärimmäisen huonolaatuiselta ja näyttelijät ovat niin surkeita kuin vain voi kuvitella. Elävät kuolleet ja leffan sysikiero idea tuovat ehkä hieman lisäpisteitä.

06.10.2012 klo 20:24

Prom Night 4 - Päästä meidät pahasta

Tämä on ehdottomasti se sarjan paskin, vaikkei voida sarjan muista osistakaan puhua minkäänlaisina laatukauhuina. Tämä vain limboaa riman ali yrittämällä poiketa kokonaan juonesta, sillä leffa ei liity mitenkään tanssiaisiin toisin kuin aiemmat jatkot edes jotenkin.

Jos et ole tutustunut Prom Nighteihin, en suosittele tutustumaankaan, mutta jos silti HALUAT, katso sitten aiemmat kolme, mutta luojan tähden vältä tämä nelonen!!!

22.01.2012 klo 13:26

Hullu tohtori

Lähes erinomainen Disney-lyhäri, vaikken paremmin olekkaan Mikki-fani. Kauhuelementtejä ja huumoria yhdistellään taitavasti eikä elokuva näytä lainkaan hassumalta, vaikka väritön ja kuluneen näköinen onkin. Välillä se saikin (oikeasti) karvat nousemaan pystyyn, esim. kohdassa, jossa hullu tohtori leikkeli saksillaansa Pluton varjon kahtia.

09.05.2010 klo 22:49

The Woman in the Room

Elokuva on lyhyydestään huolimatta erittäin viihdyttävä. Frank Darabontin tyylin tunnistaa juuri ja juuri ja tässäkin hän saa dramatiikan toimimaan. En lähde vertailemaan tätä Stephen Kingin alkuperäiseen tarinaan, sillä en ole koskaan lukenut sitä (se löytyy ainoastaan Yön äänet -kokoelman englanninkielisessä versiossa).

Toimivammat kohtaukset olivat (ihan oikeasti) helvetin pelottava painajaisunikohtaus sekä kolkko ja koskettava loppukohtaus, mistä syystä allekirjoittanut antaa hyvät pisteet. Darabont se ei petä ikinä!

23.04.2010 klo 00:27

House of the Dead

Tämä niin sanottu "elokuva" on helvetinmoinen häpeä. Kadun, että edes lähdin katsomaan nähdäkseni, miksi tämä on niin haukuttu. Tämä ei ole ansainnut minkäänlaista hatun nostoa. Sain viimeinkin selville, mikä on maailman huonoin elokuva. Uwe Boll pitäisi tästä hyvästä tappaa tuskallisella tavalla.

30.04.2009 klo 20:05

Night of the Living Dead

Selvä klassikko ja uuden kauhun lajityypin alkuunpanija. Kuva on ikävän rosoinen, mutta se ei haittaa paljoakaan menoa, sillä tämä tarjoaa paljon asioita, mitä zombie-elokuvalta vaaditaan.

30.04.2009 klo 20:02

Helvetilliset

Herk Harvey on selvä ammattilainen, sillä hän on saanut elokuvaansa mukavaa tunnelmaa ylle. Elokuvan juoni kuulostaa paikoin tutun oloiselta, mutta se ei haittaa. Ainoa harmi oli, ettei tämä niinkään ollut pelottava, jännittävä vain.

30.04.2009 klo 20:00

Yö kummitustalossa

Hiukan tökeröä, odotin paljon enemmän elokuvalta. Oli kyllä paikoin jännittävä ja mukavan mysteerinen.

27.04.2009 klo 17:12

Pieni kauhukauppa

Hyvin teatraalinen ja hauska kertomus. Loppu jätti ikävästi laimeaksi ja muutenkin mentiin liian yli näyttelyssä. Lisäksi lyhyys jäi vähäsen päänimään. Plussaa ehdottomasti Jack Nicholsonin hyvin pienestä, mutta silti todella hauskasta roolityöstä.

26.04.2009 klo 16:46

The Boogeyman

Huomattavasti paljon parempi mörkö-aiheinen elokuva kuin vuoden 2005 Boogeyman. Näyttelijätyö ei kovinkaan vakuuta (kuten myös käsikirjoitus) ja kuvan laatu on jumalattoman huono. Sen sijaan tunnelma ollaan saatu hyviin lukemiin (kiitos ohjaajan), sillä elokuva osasi olla hyvällä tavalla kolkko. Loppu oli yhtä järkyttävä kuin Stephen Kingin alkuunpanemassa novellissa, mihin tämä alle puolituntinen pätkä perustuu.

08.03.2009 klo 23:41

Tiedän mitä teit viime kesänä 3

Toistoa, ei mitään muuta. Tällä kertaa murhaajan motiivi oli todella naurettavaa: palaa kuolleista ja tappaa lisää tyhmiä nuoria siksi, että hänet lavastettiin syylliseksi?!

Loppu antoi jälleen mahiksen seuraavalle jatko-osalle, mutta tämän jälkeen en toivo mitään seuraavaa. Tämä oli jo niin huono, että huonoudelle pitäisi jo keksiä uusia ilmauksia.

08.03.2009 klo 21:59

Tiedän yhä mitä teit viime kesänä

Ainut hyvä asia oli nähdä Jack Black pienehkössä mutta hauskassa roolissa. Muuten leffa oli paskaa, pahimpina tapauksena koukun terän ollessa hirveän tylppä ja leffan lopun ollessa älyvapainta, jota olen missään kauhuleffassa ikinä nähnyt. Ja tietenkin se hyvin tuttu ennalta-arvattavuus...

05.03.2009 klo 09:11

Disaster Movie

Tämän jälkeen ei voi muuta kuin hävetä silmät päästään tekijöiden puolesta. Eikö näille voisi tulla loppu, kun laatu huononee koko ajan?!

04.03.2009 klo 10:18

Tiedän mitä teit viime kesänä

Huoh! Sitä samaa teinisirkusta, millaista nykypäivän kauhuleffoissa saa nähdä. Elokuva oli hyvin kaukana sanasta "pelottava". Plussaa tulee ainoastaan Ryan Philippen näyttelemän Barryn kuolemasta, sillä se oli koko leffan ärsyttävin hahmo.

04.03.2009 klo 09:09

Tapporalli 2066

Tätä voisi jo melkein sanoa mestariteokseksi legoista tehdylle elokuvalle. Tapporalli 2066 on paljon parempi jatko Tapporalli 2020:lle, sillä se on selvempi, vauhdikkaampi ja pidempi. Ainut miinus tulee kuusi minuuttia pitkästä seksikohtauksesta, sillä sitä oli tylsä katsella.

04.03.2009 klo 09:07

Tapporalli 2020

Mukava ja hauska leffa legoista. Harmi vain, että kuva on niin epäselvä koko elokuvan ajan.

01.03.2009 klo 16:37

Lötköjen yö

Miten sen nyt ottaa... Ei mikään huono elokuva, mutta ideat olivat aika puhkikäytettyjä, jos tätä näin nykypäivänä katsoo. Mutta kuten sanoin: ei huono.

09.02.2009 klo 15:04

Halloween III - pahuuden yö

Itsenäisenä tämä voisi olla vielä siedettävä, mutta näin sarjaan kuuluvana paskimmasta päästä. Älkää fanit katsoko!

02.02.2009 klo 10:18

Miekka kivessä

Hupaisa elokuva, aina jossain kohdassa tulee pyrskähdettyä, mutta ehdottomasti siinä oravakohtauksessa. Leffaa heikentää ikävästi leffan punaisen langan uupuminen ja jotkut tylsät kohdat.

Matami Mimmi on seko, mutta silti leffan parhain hahmo. Ei kai mikään ihme, että tämä akka nähtiin vielä myöhemmin Aku Ankka -sarjiksissa?

02.02.2009 klo 10:10

Robin Hood

Hienoimpia Disney-animaatioita, joita olen koskaan nähnyt. Vaikka viimeksi näin tämän yli 15 vuotta sitten, muistan yhäkin jokaisen yksityiskohdan koko leffassa. Hauskinta antia on prinssi Juhana peukunimijänä! :D

30.01.2009 klo 17:07

FernGully - viimeinen sademetsä

Ihan keskitason animaatiota. Melko yksinkertainen ja liian monesti nähtyä tavaraa. Robin Williamsin ja Tim Curryn kuuleminen leffassa on mukavaa piristettä.

22.01.2009 klo 16:57

Scooby Doo 2: Monsterit vapaalla

Eipä kovin paljon säväyttänyt, melko keskitason kohellusta. Hanna Barberan piirretyt ovat ihan klassikkoja leffoihin verrattuna. Huonoa tässä elokuvassa oli ärsyttävä Alicia Silverstone.

21.12.2008 klo 20:40

Christmas Evil

Ihmeen hyvä näin tuntemattomaksi, vaikka idealtaan tämä on niitä samoja, mitä on saanut nähdä muissakin slasher -leffoissa. Elokuva ei ole pelkkää kauhua, niin kuin leffa julistaa. Lopussa oli eräänlaista satumaisuutta, joka nostatti hymyn huulille. Eikä pääosan esiintyjä tee hahmostaan huonoa, kun tämä vetää pukin tamineet niskaansa; hän vetäsi minulta sympatiat ainakin niissä kohdissa, missä hän ei rankaise ketään kovakourasesti. Elokuva ei myöskään sorru liiallisuuksiin vaan antaa leffassa muullekkin tilaa kuin tappamiselle.

10.12.2008 klo 13:19

Höyrylaiva Ville

Mikki Hiiri ei ole Aku Ankkaan verrattuna ikinä ollut maailman parhaimmasta päästä, mutta nostan hattua animaatiolle, sen piirrosjäljelle ja äänille, ottaen huomioon, milloin tämä leffa on tehty. Miinusta tulee psykoottisesta eläinkidutuksesta, jos sitä niin voi ymmärtää. Kaikkea sekin jyrsijä keksii saadakseen ääntä kuulumaan.

24.10.2008 klo 08:14

2010

Kyseessä on heikko jatko-osa Kubrickin klassikolle, mutta pitää tämä sisällään muutaman hyvän asian.

17.10.2008 klo 23:11

Max Payne

En oikein voi verrata tätä pelin kanssa, sillä peli on jäänyt minulta väliin (mistä olen syvästi pahoillani). Muussa tapauksessa ei mikään huono, vaikka parempaakin olisi voitu ehkä saada.

23.09.2008 klo 18:46

Tekken: The Motion Picture

Keskinkertainen tekele Tekken -pelisarjasta. Ei mikään kovin ihmeellinen.

17.09.2008 klo 21:18

Sraženie

Menettelee aika lailla hyvän ja huonon välimaastossa. Välillä tuo rotoscope-tekniikka toimii, mutta enimmäkseen se näyttää karmean näköiseltä - vaikkakin hyvää yritystä löytyy. Melko kiva venäläisanimaatio Stephen Kingin novellista. Pidin silti enemmän Painajaisia & unikuvia -kokoelman Taistelukenttä -pätkästä.

04.09.2008 klo 09:54

04.09.2008 klo 08:14

Peukalo-Liisa

Ellei minun muistissani ole vikaa, olen kaiketi nähnyt tämän joskus taaperona. Sen verran muistan, ettei kyseessä ollut ihan roskaa. Ei silti mitään Don Bluthin parhaimmistoa.

01.09.2008 klo 12:59

Manaaja

Mukavaa kauhistelua. Linda Blair oli koko leffan parhainta antia - niin pirun hyvin kun se likka osaa näytellä ja eläytyä.

21.08.2008 klo 10:10

Texasin moottorisahamurhat

Mahtavaa jälkeä! Kyllä tämä kuuluu niihin parhaimpiin klassikoihin! Leatherface rulettaa!

05.08.2008 klo 13:41

Kylä

Jaa, empä oikein pitänyt koko pätkästä. Välillä hyvä, kun jännitystä osattiin luoda, mutta muuten...

11.07.2008 klo 15:19

Bad Taste

Läppäleffa! Suosittelen jokaiselle!

11.07.2008 klo 15:13

08.07.2008 klo 00:26

Tintti Haijärvellä

Täytyy lopputulokseksi myöntää, että jopa tästä leffasta tehty sarjakuva päihittää ihan reippaasti. Ainoastaan Dupondista ja Dupontista sekä Rastapopouluksesta heruu vähäsen plussaa.

24.06.2008 klo 19:29

Paranoid

Ei kovin kummoinen tapaus, mutta ihan hyvä lyhäri Kingin kirjoittamasta runosta. Lyhyys jää vähän tökkimään.

18.06.2008 klo 11:52

Kuningas ja Anna

Selkokielellä: säälittävä tapaus!

29.05.2008 klo 09:06

Hiidenpata

Juu, meikä muistaa tämän oikein hyvin. Olin itse nuori pojankloppi, kun katsoin tämän ensimäisen kerran ja se oli aika pelottava Disneyn leffaksi. Hornansarvi oli aika paha tyyppi.

Ihan hyvä, vaikka grafiikka on laadultaan huonompaa kuin muut näkemistäni.

14.05.2008 klo 09:09

The Mist - Usva

Viimeinkin hieno Kingin tarinaan perustuva elokuva. Loppu pisti hiukan mielen matalaksi surullisuuden takia, mutta muuten tämä on parhaimpia, mitä on ikinä tehty! Hyvä King! Hyvä Darabont!

Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu