Beer Master

Beer Master

Parhaat toiminnat

Terminator 2 - Tuomion päivä (1991)

Jos Arska olisi saanut tappaa, olisi tämä ollut täydellinen jatko-osa.

Terminator 2 - Tuomion päivä rating 4,44

Rambo - taistelija 2 (1985)

Juonen puolesta ykkönen oli parempi, onneksi toimintaa oli moninkertaisesti.

Rambo - taistelija 2 rating 3,85

Con Air - lento vapauteen (1997)

I admire your cage. Siis kuulinko aivan oikein mitä Nico Cage juuri sanoi? Kuten esim. Pako Alcatrazista, myös Con Air saa vankilapaon näyttämään aivan liian helpolta. Mutta sehän ei tee elokuvasta huonoa kun on ensemble cast ja kaikki. Danny Trejo veti parhaimman roolin.

Con Air - lento vapauteen rating 3,55

Kaappaus merellä (1992)

Elokuvan parasta antia on ehdottomasti Tommy Lee Jones. Ainoa asia joka harmittaa on tuo Seagalin kuolemattomuus.Yllätti positiivisesti.

Kaappaus merellä rating 3,34

Die Hard - Vain kuolleen ruumiini yli (1988)

Tosi hyvä.

Die Hard - Vain kuolleen ruumiini yli rating 4,21

Starship Troopers - Universumin sotilaat (1997)

Kun avaruudesta löytyy elämää ja vielä älyllistä sellaista, niin eikös ihmiskunta ole heti paikalla tappamassa ne sukupuuttoon. Hyvää satiiria juurikin Yhdysvaltojen suuntaan. Myös Suomea piikiteltiin, kun leffassa ihmiset saavat kansalaisuuden vasta asepalveluksen suoritettuaan.Hyvät efektit. Niitä lentäviä ötököitä olisi saanut olla enemmän.

Starship Troopers - Universumin sotilaat rating 3,78

Taistelija (1982)

''You're goddamn lucky he didn't kill all of you.''

Taistelija rating 4,23

Kiss of the Dragon (2001)

Juoni oli tylsä, mutta onneksi Tchéky Karyo onnistui viihdyttämään herkkäpinnaisena poliisipäällikkönä. Toiminta oli timanttista ja selkeästi kuvattua, varsinkin lopputappelu. Pieni plussa myös siitä että sijoittui Ranskaan eikä Amerikkaan.

Kiss of the Dragon rating 3,26

Hard Target (1993)

Van Damme ampuu ja potkii hidastettuna. Pakkohan sille on täydet pisteet antaa.

Hard Target rating 2,93

Isku Mogadishuun (2001)

Koko elokuva on kuin yksi iso toimintakohtaus ja hyvä niin. Kaikki olivat hyviä rooleissaan. Mestariteos.

Isku Mogadishuun rating 3,46

Kuoleman merkki (1990)

Kolmas kerta toden sanoo, mietti Seagal ja teki uransa parhaan toimintaleffan.

Kuoleman merkki rating 3,48

Predator - saalistaja (1987)

Ehdottomasti Arskan paras elokuva Terminaattorin jälkeen.

Predator - saalistaja rating 4,09

Face/Off - kahdet kasvot (1997)

Face/Off oli vasta toinen näkemäni John Woon leffa. Red Cliff oli aivan fantastinen, mutta silti minulla oli pieni kutina että mitenköhän tällainen puhdas toimintaleffa aikoinaan sujui. Minne Travolta ja Cage ikinä menivätkin, seurasi toiminta perässä. Taisi se koti olla ainoa paikka missä aseita ei paukuteltu. Ja juuri kun luulin nähneeni kaiken, antaa Woo sellaisen loppuhuipennuksen että huh huh. Ei kai ne oikeasti rupea lippaita tyhjentämään kirkossa, kerkesi jo käydä mielessä.Nicolas Cage veti parhaimman roolin. Thomas Janea en tunnistanut.

Face/Off - kahdet kasvot rating 3,85

Kuolema saa odottaa (2002)

Jostain syystä tämän jaksan katsoa yhä uudelleen ja uudelleen.

Kuolema saa odottaa rating 2,87

Täydellinen sotilas (1992)

Leffa alkaa lupaavasti, mutta muuttuu nopeasti sisällöttömäksi mäiskeeksi. Jatko-osissa Regeneration ja Day of Reckoning on paljon paremmat juonet. Dolph Lundgren varasti shown vitseillä ja brutaaleilla tapoilla.

Täydellinen sotilas rating 3,28

Rocky IV (1985)

Dolph Lundgren oli tosi hyvä.

Rocky IV rating 3,63

Terminator - tuhoaja (1984)

You don't mess up with the Terminator.

Terminator - tuhoaja rating 4,13

Tosi valheita (1994)

En todellakaan odottanut näin hyväksi leffaksi. Paljon toimintaa ja huumorikin oli kekseliäämpää kuin monissa komedioissa. Omaa yhtä hyvät efektit kuin T2. Se ratsastuskohta oli paras.Telkkarissa encrypted files oli suomennettu =salakirjoitettuja fileitä. Hehe

Tosi valheita rating 3,61

The Rock - paluu helvettiin (1996)

Ainoa Michael Bayn elokuva jonka jaksaa katsoa uudelleenkin. Näyttelijät olivat hyviä rooleissaan.

The Rock - paluu helvettiin rating 3,91

Ammattitappajat (1995)

Antonio Banderas oli niin perkuleen hullu latinotappaja että huh huh. Toiminta oli enemmän kuin laadukasta ja juoni onnistui paikoitellen jopa yllättämään. Jos tästä ei tykkää niin mistä sitten?

Ammattitappajat rating 3,50

Commando (1985)

Vihdoinkin sain katsastettua tämänkin leffan. Tosi hyvä.

Commando rating 3,82

Battle Royale (2000)

Parempi kuin Nälkäpeli. Oho, se onkin jo mainittu täällä sata kertaa. Itse tuli katsottua director's cut.

Battle Royale rating 4,07

Die Hard - Koston enkeli (1995)

Bruce Willis ja Samuel L. Jackson saavat aikaan todella upean toimintaleffan. Arvuuttajapahiksen ansiosta myös juoni on kohdallaan.

Die Hard - Koston enkeli rating 3,89

The Transporter (2002)

Kaahailut ja tappelut oli tehty hyvin, ja kun Statham vielä teki itse kaiken niin neljä tähteä on vähintä mitä tälle kehtaa antaa.

The Transporter rating 3,34

Kill Bill: Volume 1 (2003)

Verellä mässäilyä ja rutkasti toimintaa, siitä minä pidän.

Kill Bill: Volume 1 rating 4,08

Kill Bill: Volume 2 (2004)

Verijuhlat jatkuvat hyvin, mutta loppu oli aivan surkea. David Carradine ansaitsee paremman kuoleman kuin pelkän lyhistymisen maahan.

Kill Bill: Volume 2 rating 4,03

Katujen laki (1991)

Se baaritappelu oli paras, mutta ei loppu irtoraajoineen kauas jää. Stevenin naurua ja juoksemista oli sen verran paljon että pisteet nousee helposti viiteen tähtöseen.

Katujen laki rating 3,77

Viimeinen partiopoika (1991)

This is the '90s. You can't just walk up and slap a guy, you have to say something cool first.

Viimeinen partiopoika rating 3,62

Collateral - väärä aika, väärä paikka (2004)

Todella hyvä soundtrack. Yksi Tom Cruisen parhaista leffoista. Juonessa oli ehkä pienehköä ennalta-arvattavuutta, mutta ei se menoa haitannut.

Collateral - väärä aika, väärä paikka rating 3,97

Vaikeasti tapettava (1990)

''Fuck you and die!''

Vaikeasti tapettava rating 3,64

Rambo - taistelija 3 (1988)

Stallonen ja Crennan yhteistyö sujui tässäkin loistavasti.

Rambo - taistelija 3 rating 3,32

Ronin (1998)

Takaa-ajot olivat parasta antia. Oman lisänsä tähän tietenkin tuo Peugeot 406, joka löytyy myös meikäläisen autotallista. Kaikki näyttelijät olivat hyviä, mutta Sean Beanille olisin toivonut enemmän ruutuaikaa. Tai edes sen kuoleman...

Ronin rating 3,68

Walking Tall (2004)

Hyvä toimintaleffa, vaikka onkin todella lyhyt.

Walking Tall rating 3,33

Sin City (2005)

Robert Rodriguezin paras leffa. Mickey Rourke oli paras.

Sin City rating 4,19

Kaksoisisku (1991)

Van Damme kurittaa pahiksia kaksin verroin, Bololle on jäänyt Bloodsport-rooli päälle, veri lentää, kaikki räjähtää ja onhan mukana yksi pakollinen tissien vilautus. Eli törkeän viihdyttävä toimintaleffa kyseessä.

Kaksoisisku rating 3,06

Pedon kehto (2003)

Seagalin parhaimpia leffoja sitten Kuoleman merkin. Parempi kuin Taken.

Pedon kehto rating 3,24

Danny the Dog (2005)

Paljon draamapainotteisempi kuin odotin. Verta ei ollut paljoa, vaan budjetti oli käytetty taistelukoreografioihin ja ne oli totisesti komeita, varsinkin lopputaistelu valkoisen kaverin kanssa. Kerry Condon oli söötti, kun taas Morgan Freemanilta sujuu tällaiset roolit vaikka silmät kiinni, kirjaimellisesti. Taisi myös Scott Adkins vilahtaa pienessä sivuroolissa.

Danny the Dog rating 3,64

Raaka keikka (1986)

Hyvä toimintaleffa jossa myös riitti huumoria.

Raaka keikka rating 3,12

King Kong (2005)

Todella hyvä uusintafilmatosointi.Vihdoinkin tuli katsottua Extended Cut ja parempihan se oli. Siis yksi tähti lisää.

King Kong rating 3,55

Transporter 2 (2005)

Hyvä toimintaleffa. Cgi-efektit olivat korkealla tasolla ja tarina oli parempi. Toiminta oli samaa älytöntä mutta viihdyttävää settiä kuin ykkösessä. Parempi kuin ykkösosa.

Transporter 2 rating 3,20

Crank (2006)

Jason Statham veti hyvän roolin ja vauhtia piisasi. Tosi hyvä juoni.

Crank rating 3,82

Shooter - takaa-ajettu (2007)

Brutaalia toimintaa ja rikoksen setvimistä yhdistävä trilleri. Lopussa hieman lässähti perinteisen koston puolelle, mutta muuten laadukas ja viihdyttävä leffa kuten Fuqualta voi odottaakin. Snipuutteluleffoja ei ole koskaan liikaa.

Shooter - takaa-ajettu rating 3,65

Rogue Assassin (2007)

Kostosta tässäkin oli kyse, mutta se oli hienosti naamioitu joksikin aivan muuksi. Lopputwisti oli positiivisesti yllättävä, vaikka herättikin "olisihan tuo pitänyt arvata" -reaktion.Toiminta parani koko ajan loppua kohden. Jet Li jätti jälkeensä ison kasan ruumiita, joita paha poliisi Statham yritti epätoivoisesti seurata. Ne kaksi kaksintaistelua oli syystäkin säästetty loppuun. Ja olihan mukana yksi pakollinen vilautus. Jet Li veti parhaimman roolin.

Rogue Assassin rating 3,14

Shoot 'Em Up (2007)

Tämä kuuluu samaan kategoriaan kuin Black Hawk Down: ensin on tehty toimintakohtaukset, juoni tulee vasta kakkosena. Pisimmätkin keskustelutuokiot kestivät vain minuutteja kunnes Paul Giamatti oli taas koputtamassa ovella. Ja ne porkkanatapot...vautsivau...

Shoot 'Em Up rating 3,53

Villi pako (1993)

Ehdottomasti Lundgrenin parhaimpia leffoja. Jos jotain negatiivista tästä pitäisi keksiä niin Ferrari F40 ja Lamborghini Countach eivät olleet aitoja vaan halpoja kopioita. Sen näki jo ajovaloista; Lamborghini-kopiossa valoja ei ollut lainkaan ja Ferrarista puuttuivat pop-up -etuvalot.

Villi pako rating 2,86

Rambo (2008)

Rambon onnistunut paluu.

Rambo rating 3,86

Urban Justice - Oman käden oikeus (2007)

-Sinähän olet yhtä paha kuin he.-Ei, olen paljon pahempi.Aikaisemmin olen kyllä epäröinyt, mutta tämä onneksi antoi syyn katsoa enemmänkin suoraan kaupan hyllyille päätyviä toimintaelokuvia. Verta lensi tupa täyteen ja lisäksi tässä oli se pieni taika joka sai iänikuisen kostotarinan tuntumaan todella synkältä. Huumoriakin mausteena seassa. Ei voi muuta sanoa.

Urban Justice - Oman käden oikeus rating 3,09

Taken (2008)

Liam Neeson vain paranee vanhetessaan. Juoni olisi kaivannut hiomista, mutta piru vie se toiminta oli tyylikästä.

Taken rating 3,88

Transporter 3 (2008)

Hyvä päätös sarjalle. Statham jättää kaikki Bondit taakseen.

Transporter 3 rating 3,05

Crank 2: High Voltage (2009)

Puolitoistatuntiseen oli tungettu todella paljon toimintaa, huumoria ja seksiä. Ja juurikin se mainio seksikohtaus nostaa tämän ensimmäistä Crankkia paremmaksi. Ron Jeremy oli parempi kuin David Carradine.

Crank 2: High Voltage rating 3,47

The Expendables (2010)

Eihän tuo juoni kovin erikoinen ole, mutta toiminta oli parasta antia. Dolph Lundgren veti parhaimman roolin.Extended director's cut oli parempi.

The Expendables rating 3,50

From Paris with Love (2010)

Parempi kuin Taken ja juuri sitä odotinkin.

From Paris with Love rating 3,24

Machete (2010)

Tässä oli kaikkea sopivassa suhteessa.

Machete rating 3,71

A Dangerous Man (2009)

Odotin kolmen tähden perustoimintaa, mutta tämähän oli viiden tähten ultraväkivaltaviihdettä. Armoa ei anneta, verta lentää, luita katkotaan ja venäläisetkin ovat vaihteeksi hyviksiä. Tämän katsoo mielellään useammankin kerran.

A Dangerous Man rating 2,46

Undisputed III: Redemption (2009)

Undisputed 4 siirtyi juuri kärkeen listallani leffoista, joita en malta millään odottaa.

Undisputed III: Redemption rating 3,82

Repo Men - noutajat (2010)

Törkeän hyvä scifi. Vilahtihan siellä myös Darren Shahlavi. Helposti viisi tähteä.

Repo Men - noutajat rating 3,08

Hunt to Kill (2010)

Cliffhanger meets Rambo. Steve Austin on juuri passeli äijä tämäntyyppisen toimintasankarin rooliin, jonka teot puhuvat puolestaan. Paljon brutaalia toimintaa ja hyvät näyttelijät. Helposti neljä tähteä.

Hunt to Kill rating 2,56

Hobo with a Shotgun (2011)

Todella hurjaa menoa. Kun ne kaksi Tom Cruisea ensimmäisen kerran astuivat esiin, en millään jaksanut odottaa heidän kohtaloitaan. Tekijät ovat selvästi katsoneet Macheten ja Kill Billin.

Hobo with a Shotgun rating 3,30

The Expendables 2 (2012)

Chuck Norris ja Jet Li olivat parhaita.

The Expendables 2 rating 3,59

Safe House (2012)

Kannatti katsoa. Laadukasta toimintaa, yltää Casino Royalen tasolle. Hyvä juoni petaa petiä jatko-osaa varten. Toivottavasti sellainen tulee.

Safe House rating 3,12

Bullet to the Head (2012)

-Hyvät refleksit vanhaksi äijäksi.-Minä sinulle vanhan näytän.Pari nimeä kun muuttaisi niin tämä olisi hyvinkin voinut kertoa Barney Rossin nuoruusvuosista. Hyvät näyttelijät kaikissa rooleissa. Ammuskelua, verta, ruumiita, paljasta pintaa, ja eeppinen lopputaistelu, voiko muuta edes toivoa?

Bullet to the Head rating 2,84

Darfur (2009)

Vauvat seivästetään äitien silmien edessä. Naiset raiskataan keskellä kylää. Verta lennätetään niin machete-veitsillä kuin konekiivääreilläkin.Totuus on se, että Uwe Boll pesee lattiaa hurt lokkereilla sun muilla oscarvoittajilla. Brutaalin realistinen kuvaustyyli heittää katsojan suoraan toiminnan ytimeen ja upea soundtrack nostaa tunnelman kattoon. Elokuva oli niin koskettava että minun oli aivan pakko pitää puolen tunnin tauko toipuakseni järkytyksestä. Mr. Uwe Boll: stop making movies! All of your movies are horrible crap that should be burned! Stupid, stupid acting and a very idiotic storyline. And retarded repeating action stunts. UWE BOLL IS AN IDIOT!!!

Darfur rating 3,00

The Raid: Redemption (2011)

Veljeni oli pettynyt katsottuaan tämän, mahtoiko johtua melko pienestä budjetista. Omat odotukseni elokuva lunasti täysin.

The Raid: Redemption rating 3,73

Universal Soldier: Day of Reckoning (2012)

Scott Adkins tappaa itsensä. Tätä en todellakaan osannut odottaa. Hidastuksia oli käytetty taitavasti ja K-18 merkintä on enemmän kuin tervetullut. Toivottavasti John Hyams jatkaa valitsemallaan linjalla.Tämä oli ensimmäinen näkemäni Universal Soldier, enkä malta millään odottaa näkeväni sarjan aiempia osia.

Universal Soldier: Day of Reckoning rating 2,61

Dredd 3D (2012)

Hyvä toimintaleffa, veri lensi ja hidastuksia käytettiin taitavasti. Juonellisesti todella tyhjä, mutta eihän se tällaisen leffan kohdalla haittaa.

Dredd 3D rating 3,48

The Last Stand (2013)

Arska is back! Juoni ja veren määrä yllätti positiivisesti.

The Last Stand rating 3,35

Enemies Closer (2013)

Van Damme yhdessä uransa parhaista rooleista, ehdottomasti! Paljon toimintaa ja muutama oikein verinen tappokin mahtui mukaan. Lisäksi tässä oli yksi hauskimmista loppuratkaisuista mitä olen koskaan nähnyt.

Enemies Closer rating 2,50

Escape Plan (2013)

Jännitystä ja toimintaa piisasi, mutta ennen kaikkea visuaalisesti todella upea.

Escape Plan rating 3,44

Bloodmoon (1997)

Kun pommissa oli jäljellä 15 sekuntia, kesti siltä oikeasti 45 sekuntia räjähtää. Hehe. Ilman tuota olisin antanut viisi tähteä. Paljon hienoja lähitaisteluita. Darren Shahlavi oli paras.

Bloodmoon rating 3,75

Sabotage (2014)

Kolmen minsan red band traileri oli mahtava. Pakko nähä!

Sabotage rating 2,92

The Expendables 3 (2014)

Täydellinen päätös trilogialle.

The Expendables 3 rating 2,80

Lone Survivor (2013)

Todella hyvä toimintaleffa. Peter Bergin paras leffa ja myös Mark Wahlbergin paras roolisuoritus tähän mennessä.

Lone Survivor rating 3,42

The Raid 2: Berandal (2014)

Helposti vuoden 2014 paras leffa. Yayan Ruhian veti tässäkin parhaimman roolin, hänen kuolemassaan oli enemmän draamaa kuin monissa oscar-voittajissa.

The Raid 2: Berandal rating 4,00

John Wick (2014)

Hyvä toimintaleffa, jossa draama jätetään jälkeen heti alussa luotisateen ottaessa ruudun haltuun. Viisikymppinen Keanu Reeves tappaa sadoittain pahiksia ilmeen värähtämättä, joista iso osa on vieläpä headshotteja. Mielestäni paljon parempi kuin speedit ja matriksit.

John Wick rating 3,47

Everly (2014)

Täyttä full throttle actioniä alusta loppuun. Juonta tässä ei ollut, ja oman haasteensa tuo myös se fakta, että leffa sijoittuu yhteen huoneeseen josta ei pois päästä. Mutta paljon tappoja ja paljon verta. Jos Salma Hayek olisi tissejään vilauttanut niin viisi tähteä olisin antanut ;)

Everly rating 2,87

Redeemer (2014)

Tarinaa oli juuri sen verran että päähenkilöstä alkoi tykätä. Noah Segan kävi hieman viihdyttämässä humoristisena mafiapomona, tosin hänen kuolemansa oli leffan ainoa vaisu kohta. Toiminnan puolesta sen sijaan olen täysin sanaton. Marko Zarorilta tulee enemmän kierrepotkuja kuin vuorosanoja ja laukauksia vaihdetaan verta säästämättä. Paljon brutaalia toimintaa, mutta myös leffan soundtrack oli onnistunut. The Raid 2 -leffan pituudesta puolet pois, ja tuloksena on Redeemer.

Redeemer rating 3,83

John Wick: Chapter 2 (2017)

Eka Wickki ei ole ihan tuoreessa muistissa, mutta sanoisin että siinä oli parempi juoni kun tämä kakkonen on entistäkin toimintapainotteisempi. Ja kyllähän se sopii. Ampumiset on todella pitkiä ja vedetty täysin överiksi ja kyllähän Keanulta vielä lähitaistelukin sujuu. Laurence Fishburnen ja sen koiran roolit olivat aika turhia, mutta muuten meno oli kovaa.

John Wick: Chapter 2 rating 3,49

The Hitman's Bodyguard (2017)

Mestariteos! Hetkeksikään ei pysähdytä hengähtämään vaan veristä toimintaa on jokaisen nurkan takana eikä Sampan kiroiluun kyllästy koskaan. Komeita käsirysyjäkin nähtiin hyvän musan säestämänä. Toivottavasti jatko-osa näkee päivänvalon mahdollisimman pian.

The Hitman's Bodyguard rating 3,10

Skyscraper (2018)

Dwayne Johnpoika esitti liikuntarajoitteista kuin olisi oikeasti ollut sellainen jo pidemmän aikaa. Yhdessä hyvien tapahtumapaikkojen kanssa se tuo pg13-toimintaan uusia ulottuvuuksia. Myöskään stunteissa ja efekteissä ei oltu lähdetty säästämään. Viihdyttää kestonsa ajan ja unohtaa saman tien, ja sehän olikin leffan ainoa tavoite.

Skyscraper rating 2,74

12 Strong (2018)

Jos tämä leffa perustuu tositapahtumiin niin ainakin mittakaavaa on kasvatettu tuhatkertaiseksi. Mitä pidemmälle leffa eteni niin sitä enemmän juoni alkoi muistuttaa enemmänkin Ramboa kuin sotaleffaa. Toisaalta viihdyttävyys oli taattu sillä toiminnasta ei todellakaan ollut puutetta.

12 Strong rating 3,14

Fast & Furious: Hobbs & Shaw (2019)

Juuri sellainen kuin odotinkin. Juonen sijaan leffa keskittyy pelkästään toimintaan ja päähenkilöiden keskinäiseen härnäämiseen. Ryan Reynolds ja Kevin Hart yllättivät positiivisesti. Ei Furious-sarjan laadukkain mutta varmasti viihdyttävin!

Fast & Furious: Hobbs & Shaw rating 3,25