Beer Master

Beer Master

Parhaat soundtrackit

Rita Hayworth - avain pakoon (1994)

Hyvä vankilaleffa. Morgan Freeman tietenkin paras.

Rita Hayworth - avain pakoon rating 4,54

Gladiaattori (2000)

Nyt meni Oscar-palkinto väärälle henkilölle. Yhden itkun Crowe pirautti mutta muuten pysyi naama peruslukemilla. Ja näkihän elokuvasta että se oli kuvattu kokonaan neljän seinän sisällä ja siten täynnä silmiinpistäviä virheitä (kuten hevosrattaiden kaasupullo). Politikoinnin olisi voinut jättää pois ja tilalle laittaa enemmän taisteluita. Ne kun olivat elokuvan kohokohtia.

Gladiaattori rating 4,26

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit (2001)

Boromirin kuolema itkettää vieläkin. Extended Edition oli parempi.

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit rating 4,31

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia (2002)

Helmin Syvänteen taistelu kruunaa kaiken. Extended Edition oli parempi.

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia rating 4,22

8 Mile (2002)

Eeppinen räppileffa.

8 Mile rating 3,58

Ring (2002)

Enemmänkin rikostrilleri kuin kauhuleffa, mutta on tunnelma kohdillaan. Jätetään kuitenkin puolikas tähti pelivaraa kun alkuperäistä japsiversiota en ole vielä nähnyt. Naomi Watts oli vakuuttava pääroolissa.

Ring rating 3,47

Braveheart - taipumaton (1995)

Kyllä huomaa miksi voitti viisi oscaria.

Braveheart - taipumaton rating 4,16

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous (2003)

Johnny Deppin ja Geoffrey Rushin esittämät merirosvokapteenit ovat todella persoonallisia.

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous rating 4,20

Blade Runner (1982)

Tunnelmaltaan parhaimpia scifileffoja mitä on koskaan tehty, johon yltää vain Ridley Scottin oma Alien. Myös efektit ovat miljoona volttia kauniimmat kuin nykyajan avengersseissa. Juoni oli hitaanpuoleinen, mutta erittäin synkkä ja ajatuksiaherättävä, varsinkin loppuratkaisun osalta. Harmi että leffa oli niin lyhyt.

Blade Runner rating 4,08

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu (2003)

Extended Edition oli parempi. Hobittia odotellessa...

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu rating 4,27

Troija (2004)

Director's Cut oli aivan mahtava, verta oli paljon ja toiminta tyylikästä. Hieman harmitti kun menivät tapattamaan Ajaxin melko aikaisin, mutta Tyler Mane esitti hahmoa loistavasti.

Troija rating 3,49

Aleksanteri (2004)

Aivan liian vähän taisteluita ottaen huomioon Aleksanterin sotaretken laajuuden.Val Kilmer oli loistava.

Aleksanteri rating 2,77

Kingdom of Heaven – Taivas maan päällä (2005)

Director's Cut oli kaikin puolin parempi. Ghassan Massoud ja Brendan Gleeson tekivät parhaat roolit.

Kingdom of Heaven – Taivas maan päällä rating 3,28

Star Wars Episodi III - Sithin Kosto (2005)

Juonessa mentiin vihdoinkin eteenpäin ja lisäksi kaksintaisteluita oli enemmän kuin muissa Tähtien Sodissa yhteensä. Jos olen pysynyt laskuissa niin kymmenes katsomiskerta tuli täyteen. Joka kerta olen alkanut arvostaa tätä yhä enemmän minkä ansiosta pisteet nousee vitoseen. Ehdottomasti paras Star Wars leffa ikinä!

Star Wars Episodi III - Sithin Kosto rating 3,82

Tarzan (1999)

Tarzan rating 3,57

King Kong (2005)

Todella hyvä uusintafilmatosointi.Vihdoinkin tuli katsottua Extended Cut ja parempihan se oli. Siis yksi tähti lisää.

King Kong rating 3,55

Katkera kuu (1992)

Taiteen ja pornon erottaa vain valtion tuki, ja tässä leffassa se tulee hyvin ilmi. Ensimmäisen tunnin ajan ei juuri muuta tehdäkään kuin vaihdeta nesteitä, mutta Peter Coyoten kerrontatyyli ja Roman Polanskin ohjaus saivat tunteet esille. Ja jos mikään muu ei sitä tee niin loppuratkaisu varmasti järkyttää. Kaunis soundtrack myös.

Katkera kuu rating 3,80

Da Vinci -koodi (2006)

Pitänee lukea tuo kirja, jos sen juonenkäänteistä saisi paremmin selvää. Tom Hanks oli hyvä.

Da Vinci -koodi rating 3,18

Pirates of the Caribbean: Kuolleen miehen kirstu (2006)

Hyvä että tähänkin saatiin erittäin persoonallinen pahis.

Pirates of the Caribbean: Kuolleen miehen kirstu rating 3,59

Pirates of the Caribbean: Maailman laidalla (2007)

''It's just good business.''Silti ihan hyvä elokuva. Tässä se persoonallisin piraatti oli Jackin iskä.

Pirates of the Caribbean: Maailman laidalla rating 3,38

Yön ritari (2008)

Juuri tällaista olen odottanutkin. Yksi parhaimmista elokuvista joita olen nähnyt.

Yön ritari rating 4,25

Mamma Mia! (2008)

Mamma Mia! rating 3,02

Enkelit ja demonit (2009)

Hyvää vaihtelua jatkuvaan Amerikan pelastamiseen. Tom Hanks ja Ewan McGregor olivat hyviä rooleissaan.Extended Cut oli parempi, siitä yksi tähti lisää.

Enkelit ja demonit rating 3,24

The Expendables (2010)

Eihän tuo juoni kovin erikoinen ole, mutta toiminta oli parasta antia. Dolph Lundgren veti parhaimman roolin.Extended director's cut oli parempi.

The Expendables rating 3,50

Inception (2010)

Juoni jäi epäselväksi, muuten hyvä leffa ja erinomainen soundtrack. Pitänee katsoa uudestaan.

Inception rating 4,15

Pirates of the Caribbean: Vierailla vesillä (2011)

Tosi hyvä uusi alku elokuvasarjalle. Mustaparta oli hyvä. Se rakkaustarina oli kyllä aivan turha.

Pirates of the Caribbean: Vierailla vesillä rating 3,20

Interstellar (2014)

Olen täysin sanaton!

Interstellar rating 3,96

A Star Is Born (2018)

Yksinäinen muusikko hukuttaa surunsa viinaan ja huumeisiin. Ahne manageri pakottaa nuoren laulajanlupauksen siirtymään geneeriseen popmusiikkiin ja tanssimaan lavalla puolialasti. Ja sitten itketään kuinka miljoonatuloista huolimatta elämä on "niin kurjaa".Siis miten näin kliseinen musiikkileffa voi olla oscar-ehdokkaana parhaasta elokuvasta?Onneksi roolisuoritukset olivat vahvoja, Bradley Cooper esitti juoppoa vakuuttavasti ja Lady Gaga oli kiva nähdä vaihteeksi ilman meikkiä. Biisit oli oikeasti hyviä ja monipuolisia, eivätkä vain toisintoja hieman eri sanoituksella mitä esiintyy musikaaleissa valitettavan usein.

A Star Is Born rating 3,61