Beer Master

Beer Master

Parhaat scifit

Terminator 2 - Tuomion päivä (1991)

Jos Arska olisi saanut tappaa, olisi tämä ollut täydellinen jatko-osa.

Terminator 2 - Tuomion päivä rating 4,44

Total Recall - unohda tai kuole (1990)

Hyvä esimerkki siitä että scifileffa voi olla samaan aikaan raaka ja täynnä toimintaa sekä omistaa hyvän juonen. Mars oli saatu näyttämään todella upealta. Arskan 90-luvun parhaimpia leffoja.

Total Recall - unohda tai kuole rating 3,81

Starship Troopers - Universumin sotilaat (1997)

Kun avaruudesta löytyy elämää ja vielä älyllistä sellaista, niin eikös ihmiskunta ole heti paikalla tappamassa ne sukupuuttoon. Hyvää satiiria juurikin Yhdysvaltojen suuntaan. Myös Suomea piikiteltiin, kun leffassa ihmiset saavat kansalaisuuden vasta asepalveluksen suoritettuaan.Hyvät efektit. Niitä lentäviä ötököitä olisi saanut olla enemmän.

Starship Troopers - Universumin sotilaat rating 3,78

Minority Report (2002)

Harvoin niin voi sanoa, mutta minusta tuntuu aivan siltä että tähän suuntaan olemme menossa. Mielenkiinto pysyi yllä loppuun asti. Toimintaa oli vähemmän kuin odotin. Hyvät efektit.

Minority Report rating 3,70

2001: Avaruusseikkailu (1968)

Mestariteos! Samaa mieltä monien muiden kanssa että leffan efektit eivät ole vanhentuneet yhtään vaan päinvastoin näyttävät jopa paremmilta kuin nykyajan cgi-kammotukset. Alun apinakohtaus oli leffan kohokohta.

2001: Avaruusseikkailu rating 4,21

Terminator - tuhoaja (1984)

You don't mess up with the Terminator.

Terminator - tuhoaja rating 4,13

Blade Runner (1982)

Tunnelmaltaan parhaimpia scifileffoja mitä on koskaan tehty, johon yltää vain Ridley Scottin oma Alien. Myös efektit ovat miljoona volttia kauniimmat kuin nykyajan avengersseissa. Juoni oli hitaanpuoleinen, mutta erittäin synkkä ja ajatuksiaherättävä, varsinkin loppuratkaisun osalta. Harmi että leffa oli niin lyhyt.

Blade Runner rating 4,08

Paycheck (2003)

Hieno monimutkainen juoni jossa kuitenkin pysyi mukana. Ben Affleck oli hyvä pääroolissa. Hyvä takaa-ajokin saatu mukaan.

Paycheck rating 3,00

Star Wars Episodi III - Sithin Kosto (2005)

Juonessa mentiin vihdoinkin eteenpäin ja lisäksi kaksintaisteluita oli enemmän kuin muissa Tähtien Sodissa yhteensä. Jos olen pysynyt laskuissa niin kymmenes katsomiskerta tuli täyteen. Joka kerta olen alkanut arvostaa tätä yhä enemmän minkä ansiosta pisteet nousee vitoseen. Ehdottomasti paras Star Wars leffa ikinä!

Star Wars Episodi III - Sithin Kosto rating 3,82

Maailmojen sota (2005)

Tom Cruise veti hyvän roolin ja Dakota Fanning oli loistava. Juoni oli parempi kuin odotin. Efektit hyviä. Olisi silti toiminut paremmin kolmituntisena.

Maailmojen sota rating 3,30

Apollo 13 (1995)

Hyvä avaruusvisiitti. Gravity on sontaa tämän rinnalla.

Apollo 13 rating 3,50

Ensimmäinen yhteys (1997)

-Do you think there's people on other planets?-If it is just us... seems like an awful waste of space.Muistan kun näin tämän ensimmäisen kerran ala-asteikäisenä jolloin minulla ei ollut edes kännykkää (en valita, päinvastoin) ja pidin tästä kovasti. Loppuvaiheissa oli hyvät ja huonot puolensa, mutta muilta osin leffa oli yllättävän syvällinen. James Woods veti parhaimman roolin.

Ensimmäinen yhteys rating 3,40

Inception (2010)

Juoni jäi epäselväksi, muuten hyvä leffa ja erinomainen soundtrack. Pitänee katsoa uudestaan.

Inception rating 4,15

Edge of Tomorrow (2014)

Juoni oli hyvällä tavalla sekava ja huumori oli juotettu juoneen niin taitavasti että pisti naurattamaan jopa enemmän kuin monissa komedialeffoissa. Toiminta oli pg13-robottimätöksi yllättävän komeaa katseltavaa. Alienien historiaa ja käyttäytymistä olisi voitu avata enemmän, nyt ne jäivät aika mystisiksi. Hikinen Emily Blunt oli kaunis näky.

Edge of Tomorrow rating 3,55

Interstellar (2014)

Olen täysin sanaton!

Interstellar rating 3,96

Yksin Marsissa (2015)

Vuoden 2013 Gravity oli täynnä tieteellisiä virheitä, joita ohjaaja Alfonso Cuaron perusteli tokaisemalla tyyliin "it's just a movie". Nykyaikaan sijoittuvalta scifileffalta tuollaisia hölmöilyjä ei voi hyväksyä. Martian onnistuu kuitenkin välttämään nuo sudenkuopat ja onkin yksi historian realistisimmista scifileffoista. Ja kuten aina Ridley Scott tarjoaa myös ensemble castin ja upeat efektit. Pitkästä kestosta huolimatta tylsää ei tullut missään vaiheessa. Extended Cut oli parempi.

Yksin Marsissa rating 3,65

Ad Astra (2019)

Kuin Interstellar mutta vain vähän pienemmässä mittakaavassa. Tällä kertaa pysytään omassa aurinkokunnassamme mutta jännitystä, draamaa ja komeita maisemia ei tästäkään puutu. Leffa oli paljon realistisempi kuin Gravity ja efektit tulevat varmasti kilpailemaan oscar-palkinnosta. Loppuratkaisu toimii nykymuodossaankin, mutta olisin itse toivonut vähän dramaattisempaa päätöstä.

Ad Astra rating 3,72