Beer Master

Beer Master

Parhaat komediat

Me kaksi & Irene (2000)

Jim Carreyn esittämänä pissa- ja kakkahuumorikin muuttuu raikkaaksi hehe. Loppupuolella nähty "kaksintaistelu" oli paras kohta. Renée Zellweger oli söötti.

Me kaksi & Irene rating 3,45

The Truman Show (1998)

Huumoria olisi saanut olla hieman enemmän, mutta muuten todella hyvä.

The Truman Show rating 3,92

Being John Malkovich (1999)

Aivan mahtava fantasiakomedia. Ei tälle löydy sanoja, se on nähtävä itse.

Being John Malkovich rating 3,86

Mitä nainen haluaa (2000)

Mel Gibson lukemassa naisten ajatuksia. Todella hulvatonta huumoria eikä juonikaan päässyt tylsistyttämään.

Mitä nainen haluaa rating 3,15

Forrest Gump (1994)

Vaikka juoni ampui muutaman kerran ohi, niin Tom Hanks veti täydellisen roolin.

Forrest Gump rating 4,38

Kala nimeltä Wanda (1988)

-Samppanjaa!... AAAAAAAGGGHHH!!!!

Kala nimeltä Wanda rating 3,97

Nuija ja tosinuija (1994)

Nauroin alusta loppuun asti. Jim Carreyn autojuoksu ja karatemoovit naurattivat eniten.

Nuija ja tosinuija rating 3,76

Bean - äärimmäinen katastrofielokuva (1997)

Hyvä elokuva nolojen tilanteiden keisarilta.

Bean - äärimmäinen katastrofielokuva rating 3,38

Isäni on turbomies (1996)

Tosi hyvä joululeffa. Harmi vain että leffan suomenkielinen nimi spoilaa koko juonen, kääntäjät ovat ilmeisesti jälleen nauttineet aimo annoksen absinttia.

Isäni on turbomies rating 2,58

Päiväni murmelina (1993)

Bill Murray oli pääroolissa loistava, en osaa edes ajatella mitä itse samassa tilanteessa tekisin. Juonen eduksi elokuva lähti nopeasti käyntiin, ja vaikka samasta tilanteesta lähdettiin liikkeelle uudestaan ja uudestaan niin silti päähenkilön valinnat tulivat joka kerta yllätyksenä, paitsi humoristinen asenne tietenkin.

Päiväni murmelina rating 3,89

Johnny English (2003)

Rowan Atkinson loistaa pääroolissa. Ihan kelpo juonikin saatu mukaan.

Johnny English rating 3,16

Bruce - taivaanlahja (2003)

Nauroin itseni kuoliaaksi vaikka olenkin ateisti.

Bruce - taivaanlahja rating 3,37

Valehtelija, valehtelija (1997)

Now let's see...weight 105... yeah in your bra.Tuo oli paras kohta.

Valehtelija, valehtelija rating 3,46

Esa ja Vesa - auringonlaskun ratsastajat (1994)

Nauroin itseni kuoliaaksi kuin Esa leffan alussa konsanaan.

Esa ja Vesa - auringonlaskun ratsastajat rating 3,20

Viimeinen partiopoika (1991)

This is the '90s. You can't just walk up and slap a guy, you have to say something cool first.

Viimeinen partiopoika rating 3,62

Rakkautta vain (2003)

Voisihan tätä kuvailla kliseiseksi hollywoodroskaksi, mutta kerrankin meikä piti siitä kovasti. Vähän huumoriakin oli saatu ängettyä mukaan. Rowan Atkinson oli tietenkin paras.

Rakkautta vain rating 3,76

Men In Black - Miehet mustissa (1997)

Montaa kertaa jo nähty ja aina unohtuu, mutta se vain antaa tälle rutkasti uudelleenkatsomisarvoa. Will Smithin läpänheitto osuu suoraan nauruhermoon ja Tommy Lee Jones miellyttää aina vaikka mies esittäisi patsasta. Leffan efektit näyttävät paljon paremmilta kuin nykyajan pacificrimmit sun muut kammotukset.

Men In Black - Miehet mustissa rating 3,39

Terminaali (2004)

Tom Hanks jälleen hyvässä vireessä.

Terminaali rating 3,55

Tyttö tuollainen (2004)

Todella hyvä romanttinen komedia. Will Smith oli paras.

Tyttö tuollainen rating 3,15

Shaun of the Dead (2004)

Harmi ettei Martin Freeman saanut yhtään vuorosanaa. Paras kohta oli se kun zombit pistivät Davidin sisuskalut parempaan poskeen. Todella hauska leffa mutta ei aivan yllä Hot Fuzzin tasolle.

Shaun of the Dead rating 3,94

Mrs. Doubtfire - Isä sisäkkönä (1993)

Robin Williams elementissään eli törkeän hauska ja aliarvostettu komedia. Paljon parempi kuin hamekyttä.

Mrs. Doubtfire - Isä sisäkkönä rating 3,31

Identtiset kaksoset (1988)

Hauska komedia.

Identtiset kaksoset rating 3,08

Uuno Turhapuro armeijan leivissä (1984)

Yksi parhaimmista Uunoista.

Uuno Turhapuro armeijan leivissä rating 3,79

Rahareikä (1986)

Vähän Mr. Bean -tyylinen komedia eli huumoria ammennetaan noloista tilanteista ja se toimii todella hyvin. Tom Hanks loistaa pääroolissa.

Rahareikä rating 2,99

Thank You For Smoking (2005)

Hyvä röökileffa. Vaikka jotkut saattavat kokea juonen hieman tapahtumaköyhänä niin itse koin sen yllättävänkin syvällisenä. Itse aion aloittaa sikarinpolton, you know, koska Arskakin polttaa.

Thank You For Smoking rating 3,48

Mr. Bean lomailee (2007)

Kyllä Rowan Atkinson osaa.

Mr. Bean lomailee rating 2,89

Holiday (2006)

Hyvä romanttinen komedia. Mun mielestä Jack Black oli paras.

Holiday rating 3,22

Hot Fuzz (2007)

Tosi hyvä poliisiparodia. Timothy Dalton oli paras.

Hot Fuzz rating 3,98

Wild Hogs - Villit karjut (2007)

Tosi hyvä komedia.

Wild Hogs - Villit karjut rating 2,90

Kuolema pukee häntä (1992)

Vaikutti aluksi aika tylsältä mutta kun taikajuoma tuli peliin mukaan niin johan alkoi naurattaa. Meryl Streepin show.

Kuolema pukee häntä rating 3,31

Arvoituksia arkussa (2007)

Todella hyvä komedia, yllätyin positiivisesti. Peter Dinklage oli paras.

Arvoituksia arkussa rating 3,64

Kukkoilijat (2008)

Pitänee käydä hakemassa apteekista strepsils-pastilleja kun on kurkku kipeä huutonaurusta.

Kukkoilijat rating 3,74

Burn After Reading (2008)

Hyvä komedia. John Malkovich oli paras.

Burn After Reading rating 3,26

Velipuolet (2008)

Will Ferrell ja John C. Reilly on kyllä lyömätön pari. Laulukin sujui hyvin armottoman vitsiaallon jälkeen. Paras kohta oli ehdottomasti se, kun lopussa parivaljakko vetää lapsia turpaan (mitä ajatuksia tämäkin mahtaa lukijoissa herättää?).

Velipuolet rating 3,22

Naisen Logiikka (1999)

Tämä ei ole sarkastinen pisteytys vaan ihan oikeasti tykkäsin tästä leffasta. Kyllä, onhan tämä ihan paska, mutta siinä leffan hauskuus juuri piileekin. Onko sillä väliä miksi nauraa kunhan saa nauraa?

Naisen Logiikka rating 2,26

Up in the Air (2009)

-He broke up with you over text message?-That's kind of like firing someone over the Internet.

Up in the Air rating 3,46

Karvaturrit vastakarvaan (2010)

Omissa nauruhermoissani oli ainakin pitelemistä.

Karvaturrit vastakarvaan rating 1,75

Katastrofikytät (2010)

Will Ferrell oli aivan loistava.

Katastrofikytät rating 2,99

Varasto (2011)

Tosi hyvä komedia. Veskun ansiosta .

Varasto rating 3,07

Herra Popper ja pingviinit (2011)

Siis miten voi pingviineistä irrota näin makeat naurut? Jim Carreyn slowmotion oli paras kohta.

Herra Popper ja pingviinit rating 3,02

The Change-Up (2011)

Leffa alkaa kakkavitsillä ja jatkuu seksivitseillä, joista jokainen sai meikäläisen nauramaan. Ryan Reynolds -fani kun olen niin annan neljäpuol. Unrated oli parempi.

The Change-Up rating 3,10

The Guard (2011)

Paljon parempi kuin tylsä juliste antaa olettaa. Tässä juoni ei ollut ihan yhtä laadukas, mutta muuten oli samaa meininkiä kuin Kukkoilijat-leffassa. Brendan Gleeson ja Don Cheadle buddy coppeina osui ja upposi ja tarjosivat monet hyvät naurut.

The Guard rating 3,39

Goon (2011)

Komediana tämä oli kieltämättä aika heikko, sillä kaikki oli surkuhupaisaa alapääkomiikkaa. Mutta toiminnannälän tämä täytti ja kunnolla. Nyrkiniskuja jaettiin sadoittain, verta lensi ja se lopputaistelu oli ehdottomasti parhaita kaksintaisteluita mitä olen nähnyt. Seann ja Liev olivat nappivalinnat päärooleihin. Jatko-osa löytää varmasti tiensä meikäläisen kokoelmaan.

Goon rating 3,15

Diktaattori (2012)

Paljon parempi kuin Borat. Yksi parhaimmista komedioista mitä olen nähnyt.

Diktaattori rating 3,31

Koskemattomat (2011)

Tämä leffa jos mikä saa katsojan hyvälle tuulelle. Vitsit oli hyvin upotettu tarinaan eivätkä tuntuneet irrallisilta toisin kuin harmittavan usein amerikkalaisissa draamakomedioissa on tapana. Se lopun parranajokohtaus oli paras.

Koskemattomat rating 4,21

This is the End (2013)

Hauska leffa komealla ensemble-castilla, jos leffaan olisi saatu vielä Morgan Freeman Jumalan rooliin niin viisi tähteä olisin antanut. Nauroin kuollakseni sille kun James Franco melkein pääsi taivaaseen. Efektit tosi laadukkaat budjettiin nähden.

This is the End rating 2,90

Satavuotias, joka karkasi ikkunasta ja katosi rating 3,48

Miljoona tapaa kuolla lännessä (2014)

Huumori oli yhtä hauskaa kuin mitä Family Guyssa olen tottunut näkemään. Myös julkkisten jatkuvaa cameotulvaa oli hulvatonta seurata. Jamie Foxx Djangon roolissa oli paras.

Miljoona tapaa kuolla lännessä rating 2,84

The Love Punch (2013)

Oiva esimerkki siitä miksi brittikomediat ovat miljoona kertaa parempia kuin amerikkalaiset. Tarina oli hauska, ainoastaan loppuratkaisu oli pieni pettymys. Näyttelijöiden kemiat pelasi hyvin yhteen ja maisemat oli komeita.

The Love Punch rating 2,54

Absolutely Anything (2015)

Lähes täysin identtinen Bruce Taivaanlahja -leffan kanssa joten pitäähän sitten tällekin antaa viisi tähteä. Juoni on sama mutta tähän oli onneksi keksitty omia "temppuja". Robin Williams koiran roolissa oli kirsikka kakun päällä.

Absolutely Anything rating 2,64

Daddy's Home (2015)

Puhtaan komedian ainoa tehtävä on naurattaa - Nauroin itseni kuoliaaksi - Viisi tähteä siis.

Daddy's Home rating 2,82

Sodankäynti pöydän ääressä rating 3,75

Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)

En ole alkuperäistä Jumanjia vielä nähnyt ja tämän jälkeen sitä tekee mieli vieläkin vähemmän, sillä eihän Robin Williams voi mitenkään olla yksinään parempi kuin tämä poppoo. Jack Black oli ehdottomasti paras, mieshän laittoi oikein kunnolla tunnetta peliin. Hahmojen vahvuuksia ja heikkouksia olisi voitu hyödyntää aavistuksen paremmin, mutta pääasia että nauru raikasi. Leffan pahis oli täysi floppi, sen takia en voi antaa täysiä pisteitä.

Jumanji: Welcome to the Jungle rating 3,12

Kiinni jäit! (2018)

Hollywood-starat leikkii hippaa ja tulos on juuri niin naurettava kuin odotinkin. Varsinkin Jeremy Renner leffan "pahiksena" osui ja upposi. Lopussa juoni otti yllättävän synkkiä suuntia jotka varmaan jakaa katsojien mielipiteet, mutta itse tykkäsin. Kestää varmasti useamman uusintakatselun.

Kiinni jäit! rating 2,98