Beer Master

Beer Master

27.05.2020 klo 12:45

Death Wish

Bruce Willis veti parhaimman roolinsa varmaan lähes vuosikymmeneen. Kostoteemalla liikutaan mutta juoni oli paljon monipuolisempi kuin odotin. Tapot oli näyttäviä ja jotkut jopa yllättäviä. Vähän enemmän äksöniä kehiin niin tästä olisi voinut tulla mestariteos, nykyisellään "vain" kolmen ja puolen tähden leffa.

27.05.2020 klo 12:29

Hustlers

Viihdyttävä leffa, jossa ei ole hyviksiä eikä pahiksia vaan koko ajan liikutaan harmaalla alueella, tosin olisin kaivannut mieleenpainuvampaa loppuratkaisua. Näyttelijät oli energisiä ja minun kohdalla se pääsyy leffan katsomiseen.

24.05.2020 klo 17:07

Hevi reissu

En kuuntele heviä lainkaan minkä takia yllätyin siitä kuinka paljon viihdyin tämän leffan parissa. Näyttelijät olivat hyviä ja huumori oli hauskaa ja keskeliästä.

23.05.2020 klo 22:20

Triple Frontier

Ryöstön jälkeen leffa muuttui yllättävän rauhalliseksi mutta itse pidin siitä. Ne pari "emotionaalista" kohtausta jäi aika tuhnuiksi äijäviisikon testosteronin alla, mutta rahanhimoa leffa käsitteli paljon paremmin. Saatan katsoa uudestaankin.

22.05.2020 klo 21:00

Heinäsirkat

Tylsä aihe ja sekava juoni. Donald Sutherland oli hyvä Homer Simpsonin roolissa ja se olikin ainoa syy miksi tämän leffan vaivauduin katsomaan.

21.05.2020 klo 19:16

Punaisen lokakuun metsästys

Jos katsoisin nyt uudestaan muut Clancy-leffat niin todennäköisesti pisteytykset nousisivat hieman, mutta kyllä tämä eka on edelleen paras tosin klassikoksi ei tästäkään ole. Juonessa pysyin kärryllä mutta helppoa se ei ollut, varsinkaan kun ryssien motiiveja käsiteltiin aivan liian vähän mikä on sääli sillä näyttelijät olivat rautaa. Leffan CGI on vanhentunut yllättävän hyvin.

21.05.2020 klo 19:06

Extraction

Ohjaaja Sam Hargraven stunttitausta näkyy kyllä toiminnan laadussa. Toiminta on jopa niin taitavaa että se toi hetkittäin mieleen Gareth Evansin Raid-leffat, tuntui että jokainen toimintakohtaus oli kuvattu yhdellä otoksella ilman minkäänlaisia leikkauksia. Juoni oli tietenkin heikko ja "paketilla" ei ollut kauheasti dialogia taikka mitään muutakaan tekemistä. Toimintaleffana viiden tähden luokkaa helposti.

17.05.2020 klo 20:00

Lahjomattomat

Robert De Niro olisi ansainnut enemmän ruutuaikaa ja juoni eteni aika virtaviivaisesti. Sen takia pieni pettymys, jos neljän ja puolen tähden leffaa huippunäyttelijöillä voi sellaiseksi kutsua. Toteutukseltaan leffa näytti siltä kuin se olisi julkaistu vasta eilen.

17.05.2020 klo 13:51

Air Force One

Hyvä kaappausäksöni jossa edes kliseetulva ja "Gawd bläss Murica" -asenne eivät lannista tunnelmaa. Harrison Ford ja Gary Oldman olivat täydelliset valinnat pressan ja pahiksen rooleihin. Leffa loppui mielestäni outoon paikkaan, odotin että vielä olisi tullut vaikka kohtaus jossa toimittajat haastattelevat pressaa ja tämä vastaa heittämällä jonkin vitsin taikka onelinerin seuraaviin vaaleihin littyen.

17.05.2020 klo 13:44

Café Society

Huumori ei toiminut ja Woody Allenin kertojaääni tuntui turhalta ja vain sekoitti pasmat sen sijaan että olisi selkeyttänyt tapahtumien yhteyttä. Naisnäytteliät olivat todella kauniita ja vetivät hyvät roolit, mutta miehet Jesse Eisenberg ja Steve Carell eivät oikein sopineet rooleihinsa.

07.05.2020 klo 19:53

The Hurricane Heist

Koko ajan tuli sellainen videopelimäinen fiilis että myrsky on vain "litteä" cgi-efekti ruudulla eikä vaikuta hahmoihin mitenkään. Joissakin kohdissa oli yritetty saada aikaan vähän näyttävämpää stunttia mutta pisti lähinnä naurattamaan epärealistisuudellaan. Juoni oli ennalta-arvattava ja hahmot tylsiä.

06.05.2020 klo 18:37

Keskiyön cowboy

Hyvä draama. Olisin toivonut vähän monipuolisuutta soundtrackiin, sen sijaan että tuota samaa tunnaria soitetaan koko ajan vaikka toki leffan tunnelmaan sopikin. Varttuneet naiset sai kyllä muutakin kuin sydämen sykkimään.

05.05.2020 klo 19:09

Taksikuski

Hyvät roolisuoritukset mutta vähän hidastempoinen ja juoni ei ollut niin hyvä kuin odotin enkä oikein pitänyt loppuratkaisusta. Lopun ammuskelu oli yksinkertaisuudessaan todella tehokas.

03.05.2020 klo 13:29

Seitsemäs sinetti

Ruotsin kieli sai korvat vuotamaan verta ja itse juoni ja ylidramatisoitu dialogi kuuluu teatterilavalle eikä filmille. Leffan kuolemakin näytti mustassa puvussaan aivan rumalta vastasyntyneeltä vauvalta.

02.05.2020 klo 16:56

Ant-Man and the Wasp

Siis missä leffan pahikset olivat? Minä en nimittäin bongannut ainuttakaan. Marvelin pahikset ovat tähän mennessä olleet säälittävän unohdettavia ja tässäkö on marvelin käsitys ongelman ratkaisemisesta eli poistetaan pahikset kokonaan jotta katsojat eivät voi niitä lytätä.

01.05.2020 klo 19:19

Vakoojien silta

Tomppa oli todella hyvä pääroolissa ja sai leffan tuntumaan yllättävän sympaattiselta ja iisiltä aiheeseen verrattuna mutta pidin tyylistä kovasti. Ei mikään tajunnanräjäyttävä mestariteos mutta silti suositeltava.

01.05.2020 klo 18:35

Tappava ase 4

Sarjan paras osa vaikka Gibsonin takatukka olikin unohtunut leikkauspöydälle. Chris Rock oli hyvä lisä kyttäkoplaan ja Jet Li pahiksena hiljainen mutta brutaali.

26.04.2020 klo 11:25

Sicario 2: Soldado

Lähes yhtä hyvä kuin ykkönenkin, tunnelma oli katossa ja toiminta edelleen realistista. Juoni onnistui oikeasti yllättämään pariin otteeseen ja varsinkin loppuratkaisu oli mielenkiintoinen. Soundtrack sopi leffan tunnelmaan mutta olisi kaivannut ehkä vähän enemmän monimuotoisuutta.

23.04.2020 klo 20:44

Sinister

Keskivertoa parempi kauhuleffa. Loi synkän tunnelman yhdistämällä vanhan rikoksen tutkimista ja säikyttelykauhua, elementit täydensivät toisiaan. Pelästyin muutaman kerran mikä kauhuleffan kohdalla on aina hyvä juttu ja nostaa pojoja. Ethan Hawke hyvä pääroolissa.

21.04.2020 klo 20:07

Väkivallan vuosi

Leffa olisi kaivannut toisen tittelin sillä väkivaltaa tässä oli minimaalisesti eikä sillä kovin suurta merkitystä juonen kannaltakaan ollut, minkä takia leffa tuntui tylsältä ja tyhjältä. Oscar Isaac oli hieman ilmeetön ja Jessica Chastain aivan väärässä roolissa naisen taitoihin nähden. Ässämersu oli kyllä komea.

20.04.2020 klo 20:29

The Cold Light of Day

Bruce Willis oli pettymys, kun taas Sigourney Weaver yllätti positiivisesti ja pääsi hän jopa toimintaankin mukaan. Juoni oli vähän sekava mutta toiminta ihan ok.

19.04.2020 klo 16:25

Jumanji: The Next Level

Danny DeVito ja Danny Glover olivat mukava lisä, tosin tuosta sukupolvien välisestä erosta olisi voinut saada enemmänkin huumoria irti. Jälleen Jack Black oli paras. Pahis jäi tässäkin liian etäiseksi ja pelin eteneminen vähän ennalta-arvattava, mutta hauskaa oli niin näyttelijöillä kuin katsojallakin.

19.04.2020 klo 16:08

Hotel Artemis

Idea rikollisten sairaalasta tulevaisuuden dystopiassa oli hyvä, mutta osaan leffan hahmoista ja teemoista ei syvennytä tarpeeksi, varsinkin Jeff Goldblumin hahmoon joka "omistaa koko kaupungin". Budjettiin nähden leffa oli visuaalisesti aika hyvin tehty ja näyttelijät sopivia rooleihinsa.

18.04.2020 klo 15:53

Tappava ase 3

Toimintaa oli jo niin paljon että alkoi muistuttaa ramboilua ja sen takia huumori ja tunteellisempi puoli tuntui astetta irrallisemmalta kuin kahdessa ekassa osassa. Hahmojen kemia vain paranee vanhetessaan.

18.04.2020 klo 15:40

Tappava ase 2

Toistaa samoja teemoja kuin ykkönen mutta vain isommin kuten jatko-osan kuuluukin. Joe Pesci oli ärsyttävä mutta se oli ilmeisesti hahmon tarkoituskin.

14.04.2020 klo 12:33

Leijonakuningas

Visuaalisesti upea ja kaunis, mutta tavallaan se kääntyy hieman itseään vastaan. "Aitoja" eläimiä on aika vaikea pistää hymyilemään tai itkemään, minkä takia jellonat näytti kaikki samalta ja tunnepuolella oltiin yksinomaan ääninäyttelyn varassa. Ainakin englanniksi Timon, Pumba ja Scar oli näytelty hyvin, mutta muut hahmot jäivät ohuiksi.

14.04.2020 klo 12:17

Argo

Juoni ja tunnelma olivat jännittäviä, mutta parhaan elokuvan oscar-voittajaksi näyttelijäsuoritukset olivat liian perusvarmoja, ja hieman vähemmän yllättäen jenkkilippu liehuu eli leffan iranilaiset hahmot ovat kaikki vain yhtä suurta massaa.

12.04.2020 klo 22:17

Kiss Kiss Bang Bang

Ensimmäisellä katselukerralla en päässyt kymmentä minuuttia pitemmälle kun veljelleni iski tylsistys ja jätin suosiolla itsekin kesken. Nyt kun Nice Guys on nähtynä niin päätin palata tämän pariin. Hauska rikostarinahan tämä on ja näyttelijät hyviä, tosin buddycop-leffaksi en tätä ihan kutsuisi vaikka leffa kyseisen aiheen top-listoilla usein pyöriikin. Juonen toteutustyyli ja päähenkilöiden puhenopeus pakotti keskittymään. Michelle Monaghan joulupukkimekossa oli tyrmäävä näky.

11.04.2020 klo 21:05

The Amazing Spider-Man 2

Menninkäisessä ja sarvikuonossa oli potentiaalia, mutta molemmat nähtiin vain vilaukselta. Electron motiivit oli aika huterat ja hahmon kohtalo oli aivan liian lässy ja ennalta-arvattava. Romanttinen puoli tuntui aluksi turhalta, mutta loppuratkaisu antoi sille täysin uuden merkityksen. Tässäkin parasta antia oli hämiksen liitelyt ja stuntit pilvenpiirtäjien lomassa.

10.04.2020 klo 11:31

Tappava ase

Toimintaa oli mukavasti ja pamaukset olivat äänekkäitä, mutta juoni totisesti yllätti tunteikkuudellaan. Jo heti alkupuolella nähdään kuinka Gibsonin hahmo yrittää itsemurhaa, mutta ei kykene painamaan liipaisinta ja alkaa itkeä. Hitto, tämähän on leffahistorian parhaimpia pillityksiä, en minä tällaista "maailman parhaata buddycop-leffalta" odottanut. Mel Gibsonilla on kyllä maailman paras takatukka, päihittää jopa Stallonen Rambo kolmosen.

09.04.2020 klo 22:20

The Commuter

Liam Neeson oli mukavan samaistuttava pääroolissa, mutta tuntui vetävän pieni pilke silmäkulmassa ikään kuin avoimesti tiedostaen olevansa jo liian vanha toimintaleffoihin. Juoni ei aivan yllä Non-Stopin tasolle, varsinkaan yllätyksellisyyden osalta. Kestonsa ajan kuitenkin tiivis ja viihdyttävä.

07.04.2020 klo 17:58

The Town

Vähän kuin Heat, mutta jotta homma ei olisi liian helppo niin päätti Ben Affleck sekä ohjata että näytellä pääosan. Jeremy Renner oli hyvä mutta aiheutti silti saman reaktion kuin Hurt Lockerin jälkeen eli wikipediaa selaillessa yllätyin täysin että mies oli roolistaan oikein oscar-ehdokkuuden saanut. Ne nunnamaskit meni kyllä oitis pankkiryöstömaskien kärkikahinoihin.

06.04.2020 klo 21:07

You Were Never Really Here

Varmasti joitakin teemoja jäi minultakin tajuamatta, varsinkin päähekilön henkisen kärsimyksen osalta, mutta Joaquin Phoenixin roolisuorituksesta se ei ainakaan jää kiinni vaan se on jälleen vakuuttavaa ja sen ansiosta dialogin vähäiseen määrään kiinnitä kauheasti huomiota. Vertakin lensi, mikä oli kiva juttu.

05.04.2020 klo 13:36

A Love Song for Bobby Long

Travolta veti upean roolin ja oli myös mukava nähdä nuorta Scarlett Johanssonia ennen kuin marvel tappoi hänen motivaationsa. Juoni hieman kärsi jatkuvasta viinan kittaamisesta.

29.03.2020 klo 18:38

Veitset esiin - kaikki ovat epäiltyjä

Kuin Poirot nykyajassa, mutta toisaalta leffa sijoittuu miljonääriperheen vanhaan kartanoon joten tunnelma oli yllättävän samankaltainen. Daniel Craigin aksentti tasapainotteli hauskan ja överin rajalla, mutta onneksi supersöpö Ana de Armas oli tasoittamassa. Toivottavasti tästä kehkeytyy leffasarja jotta Ruin Johnson pysyy kiireisenä ja muut klassikkoleffat säästyvät Star Warsin surulliselta kohtalolta.

26.03.2020 klo 20:27

Piano

Holly Hunter voitti oscarin, ja kappas kummaa tissien vilauttelulla oli jälleen osuutta asiaan, mutta mielestäni Harvey Keitel veti parhaimman roolin. Juoni oli vähän surullinen ja synkät maisemat vain korostivat sitä.

15.03.2020 klo 15:54

Pianisti

Adrien Brody on kyllä oscarinsa ansainnut. Thomas Kretschmannin roolin pienuus yllätti kun mies on kuitenkin julisteeseenkin lätkäisty. Raunioitunut kaupunki oli toteutettu komeasti. Näistä "rauhallisista" sotaleffoista yksi parhaimpia ehdottomasti.

11.03.2020 klo 19:02

Lumiauramies

Pidin siitä että pääpaino tuntui olevan Norjalaisten ja Serbialaisten huumekauppiaiden välienselvittelyssä, koska eihän tavallisesta veronmaksajasta ole kostajaksi. Stellan oli hyvä pääroolissa ja sivurooleissakin oli näyttelijöitä joita tunnistin mitä en todellakaan odottanut norjalaiselta filmiltä. Paljon brutaalimpi kuin odotin, varsinkin loppuratkaisu (se laskuvarjotyypin kohtalo) oli hauska ja kekseliäs.

10.03.2020 klo 19:45

Detroit

Viihdytti kestonsa ajan, mutta ei ole järin muistettava vaan kallistuu kerran katsottavan puolelle. Varsinaisia staroja ei ole rooleissa ainuttakaan ja juonen message jäi laihaksi, varsinkin lopun piipahdus oikeussalissa oli todella ennalta-arvattava.

08.03.2020 klo 11:25

The Revenant

Lopussa ehkä kallistuttiin jo liikaa koston puolelle, mutta muuta kritiikkiä en tästä keksi. Näyttelijät, visuaalisuus ja toiminta olivat kaikki kirjaimellisesti liikkuvaa taidetta joka vangitsee katseen.

08.03.2020 klo 11:06

All the Money in the World

Christopher Plummer oli mainio äksynä pohattana, kun taas Mark Wahlbergin hahmo tuntui täysin turhalta. Erityisen jännittäväksi ei meno missään vaiheessa virittynyt ja kun ohjaajana oli vieläpä Ridley Scott niin kyllähän tämä pettymykseksi kallistuu.

04.03.2020 klo 11:48

The Insider - Sisäpiirissä

Alku ei ollut sutjakas, mutta muuten leffa kuvasi hyvin sitä kuinka loppupeleissä raha tuppaa aina ratkaisemaan. Crowen suhteellisen pieni rooli yllätti, mutta eihän se haittaa kun pääosassa on sinnikäs Pacino. Hyvä soundtrack onnistui tiivistämään tunnelmaa.

02.03.2020 klo 10:31

All Nighter

J.K. Simmons ja Emile Hirsch oli hyviä päärooleissa. Juoni ei ollut erikoinen vaan pääpaino oli erilaisten persoonien kohtaamisessa. Onnistui viihdyttämään lyhyen kestonsa ajan.

01.03.2020 klo 16:08

Veteen piirretty viiva

Pelastakaa Sotamies Ryanissa oli paremmat toimintakohtaukset (lue: verisemmät), mutta Viiva Vedessä on kyllä elokuvana parempi erityisesti tunnelman ansiosta. Hieman alkoi jo huvittaa kuinka paljon tähtiä oli mitä pienimmissäkin rooleissa, etenkin George Clooney ja Thomas Jane. Tähticocktailista paras oli Adrien Brody, jolla ei ollut ainuttakaan vuorosanaa vaan joka kauhistuneen ilmeensä kautta puhui enemmän kuin tuhat sanaa.

01.03.2020 klo 14:50

Atomic Blonde

Toiminta oli näyttävää ja tarjosi brutaaleja headshotteja sekä sulavaliikkeisiä lähitaisteluita käytävillä ja ahtaissa huoneistoissa. Vakoojateemainen juoni oli vähän ennalta-arvattava, mutta kylmän sodan aikainen Saksa tapahtumapaikkana oli kiinnostava.

25.02.2020 klo 20:36

Tanssii susien kanssa

Eeppinen länkkäri jossa kauneutta tarjoavat niin maisemat, musiikit kuin näyttelijätkin. Pituutta on niin paljon että jopa Herran Sormukset alkaisi hikoilla tämän edessä mutta silti kertaakaan ei tarvinnut haukotella. Paikoitellen hieman huvitti kun Costnerin takatukka tuntui olevan paremmin hoidettu kuin sen "valkoisen intiaanin" takkuinen letti, ja he vielä rakastuivat kaiken kukkuraksi.

18.02.2020 klo 12:31

Raid

Hyvä kotimainen rikosleffa A-luokan castilla ja hauskoilla sutkautuksilla, joita on juuri sopiva hillitty määrä ettei mennä sentään komedian puolelle. Musiikki sopi tunnelmaan vaikka samaa tunnaria soitettiinkin melko paljon.

16.02.2020 klo 22:01

Gangs of New York

Kun leffa kestää kaksi ja puoli tuntia niin kyllä se olisi jotain syvällisempää kaivannut kuin pelkästään iänikuiset kostoteeman ja väkivallan ihannoinnin. Leonardo ja Daniel olivat vakuuttavia päärooleissa, mutta Cameron Diazin tilalla olisin mielelläni nähnyt jonkun muun, vaikka hänkin toki yritti parhaansa. Lavastus ja puvut erittäin aidonoloisia. Ei kuulu Scorsesen parhaimpiin vaikka budjettikin oli suurempi kuin yhdessäkään Lord of the Rings -leffassa.

Miksi lopussa nähtiin World Trade Center vaikka leffa julkaistiin joulukuussa 2002 eli vuosi ja kolme kuukautta sen jälkeen kun tornit tuhoutuivat?

16.02.2020 klo 13:37

The House That Jack Built

Päähenkilön filosofiset pohdinnat Bruno Ganzin kanssa pelasi hyvin yhteen "satunnaisesti" valittujen murhien kanssa. Muuten leffa olisi ollut pitkäveteinen, sillä murhat eivät olleet läheskään niin raakoja ja verisiä kuin olisin toivonut. Hyvät näyttelijät ja lopun helvetti oli visuaalisesti komea, ellei jopa kaunis.

14.02.2020 klo 22:29

Englantilainen potilas

Yhdeksän oscarin voittajaksi melko tuntematon leffa, sillä en ole koskaan kuullut tästä puhuttavan leffa-aiheisilla sivustoilla tai mainittavan top-listoilla, ja tämä tulikin tiirailtua yle areenasta vain nimekkäiden näyttelijöiden takia. Mutta ihan hyvä leffa kuitenkin. Ne pari rakkaustarinaa oli hyviä, mutta Willem Dafoen hahmo jäi etäiseksi. Vaikka tapahtumapaikat olivat sinänsä tylsiä, niin niihin oli saatu ujutettua selittämätöntä kauneutta juonen ja näyttelijöiden kautta. Se kylpyammekohtaus aiheutti minulle samanlaista tutinaa kuin Jeremy Clarksonille.

Edellinen sivu | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 37 | Seuraava sivu