Leffatykki 3.0 kehitystopicci

jobes

04.10.13 klo 21:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Amis kirjoitti:
jobes kirjoitti:

Pidin aiemmin siitä kun elokuvien arvostelut ja kommentit olivat allekkain. Nykyään luet 5 kommenttia ja saat vaihtaa sivua, 5 kommenttia ja sivun vaihto jne... Sama juttu arvosteluissa, 1 arvostelu / sivu.
Ärsyttävää varsinkin kun luet kännykällä...

Tämä on niin totta :( On jääny tuon takia kommenttien lukemiset.

Todellakin. :(
Itse en oikeastaan ole lukenut nyt kuin kommentit ensimmäiseltä tai toiselta sivulta.
Tiedä sitten miksi tämä muutos on ylipäätänsä tehty ja onko ko. henkilö ( henkilöt) ajatelleet ollenkaan asiaa käytännössä.

J.Lipponen

27.10.13 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olisiko Leffatykin seuraavaan versioon mahdollista saada mukaan elokuvien hakeminen valmistusmaan perusteella?

30.11.13 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ensimmäisenä sellainen kysymys, että eikö topiciin voi vastata muulla tavoin, kuin vastaamalla jonkun kirjoittamaan viestiin? En ainakaan sellaista linkkiä löytänyt.

Varsinainen asiani.. Olisi hyvä, jos leffat ja miksei vaikka top 50 -sivullakin voisi hakea leffoja usean genren mukaan. Itseä ainakin harmittaa, kun en voi hakea ainoastaan niitä leffoja, jotka kuuluvat molempiin valitsemiini genreihin. Ja jos sellainen ominaisuus tulisi, niin samallahan voisi top 50 sivulla hakea usealla vuosikymmenellä, jolloin saisi niiden vuosikymmenten parhaat leffat ja leffat sivulla voisi valita aakkosittain monella eri aakkosella yhtä aikaa.

30.11.13 klo 20:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

AkeMake kirjoitti:

"Vastaa lainauksella" on vastaus haluamaasi viestiin. Pelkkä "vastaa" on vain uusi viesti ketjuun ilman mitään tiettyä vastauksen kohdetta, eli ihan normaali viesti.

30.11.13 klo 20:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

AkeMake kirjoitti:

Vastaa lainauksella nappulan vieressä on pelkkä Vastaa.

edit. myöhästyin. Ei olisi pitänyt raapia palleja kesken vastaamisen, niin olisin ehtinyt eka.

04.12.13 klo 14:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Missähän ylläpito mahtaa tällä hetkellä mennä näiden kehitysehdotusten toteuttamisen kanssa? Ei ole infoa nykytilanteesta kuulunut yli vuoteen, joten tuntuu melko turhalta ehdotella tänne mitään, kun ei ole varmuutta noteerataanko niitä mitenkään.

Ja tästä aikaisemmin kysymästäni vastaa/vastaa viestiin -asiasta:
Tuo vastaa -nappulan painaminen tuntuu kyllä ihan samalta kuin vastaa viestiin -painikekin, kun joka tapauksessa viestiä kirjoittaessa lomakkeen alla näkyy, että olen vastaamassa johonkin viestiin, vaikka nimenomaan haluaisin vain kirjoittaa yleisesti topiciin.

04.12.13 klo 15:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

AkeMake kirjoitti:

Niin minäkin aluksi luulin. Toimit ihan oikein!

10.12.13 klo 19:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä onko kyseessä virhe vai tarkoituksella tehty juttu, mutta "Uusimmat tapahtumat" -sivulla "Omat" -välilehdellä oikeassa reunassa ei ole tuota "Oma tykki" -valikkoa joka "Fanitettavat" ja "Keskustelut" -välilehdiltä löytyy. Mielestäni "Omat" -välilehdeltäkin pitäisi ehdottomasti löytyä tuo "Oma tykki" -valikko.

Godzilla

20.06.14 klo 22:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nimen vaihtamisesta voisi tehdä mahdollista. En ainakaan itse nähnyt voisi vaihtaa profiilinimensä.
En pidä nykyisestä profiilinimestäni...En tiiä miks alun perin laitoin sen :D

20.06.14 klo 22:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Godzilla kirjoitti:

En pidä nykyisestä profiilinimestäni...En tiiä miks alun perin laitoin sen :D

Olet rekisteröitynyt: 04.05.2014, eli ei nyt niin kovin kauan aikaa sitten. Olet siinä ajassa kirjoittanut 9 viestiä, pisteyttänyt 132 elokuvaa ja kirjoittanut yhden kommentin. Jos profiilinimi ei miellytä, niin mikset tekisi kokonaan uutta profiilia sellaisella nimellä joka miellyttää. Nuo pisteytykset yms. on nopea tehdä uudestaan.

26.08.14 klo 13:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Käyttäjän leffatilastoissa voisi olla hauska nähdä myös, miten arvosanat ovat jakaantuneet. Eli montako prosenttia leffoista on saanut 5 tähteä, ja moniko on joutunut tyytymään yhteen.

Visailija

07.01.15 klo 19:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laitanpa nyt pari sellaista asiaa, jotka ovat leffatykkiä selaillessa tulleet itselleni mieleen.

Olen monesti kaipaillut ainakin mahdollisuutta hakea elokuvia valmistusmaan perusteella. Olisi erittäin näppärä hakea vaikka Etelä-Korealaiset elokuvat ja sen jälkeen jos voisi vielä hakea tietyn valmistumisvuoden tai arvosanojen mukaan, niin ois aika bueno. Vähän samaan kastiin menee sitten tuo "Omassa tykissä" oleva tilastot-osio. Joo, onhan se ihan mukava tietää, että olen katsellut niitä Etelä-Korealaisia leffoja 30 kappaletta, mutta vielä mukavampi olisi tietää mitä nämä elokuvat ovat olleet. Samoin jos painaisi tilastoissa vuosilukua 1925, niin näkisi mitkä kaksi elokuvaa on tuolta vuodelta tullut nähtyä. Ja eipä haittaisi jos keskusteluketjuja selaillessa näkisi, että kuka on kirjoittanut viimeisimmän viestin ketjuun ja milloin se on kirjoitettu. Nyt näyttää vähän hassulta, kun näkyy vain kuka on ketjun aloittanut ja milloin.

Tuossa ne asiat, joiden puute eniten leffatykissä harmittaa. Sitten vielä lainauksella pari silmiin osunutta muiden käyttäjien ehdotusta, jotka kelpaisivat itsellenikin.

JohnRambo kirjoitti:

Olisi aika hieno yksityiskohta, kun saisi tuolla Top 50-puolella, laittaa useampia genrejä hakuvaihtoehdoiksi taikka genre+vuosikymmen samaan. Esim. "Parhaat toimintakomediat top 50" tai "1980-luvun parhaat kauhuleffat top 50". En tiedä olisiko tämä vaikea toteuttaa teknisellä puolella, mutta aika hieno yksityiskohta se olisi. :)

Voihan se olla, että noita "omia" ehdotuksiani on joku jo aiemmin ketjuun kirjoitellut, mutta en nähnyt ainakaan parilla viime sivulla, joten katsoin oikeudekseni omia ne itselleni. Eivätpä nuo ole ainakaan toteutuneet, jos niitä on joskus ehdotettu.

En sitten tiedä, että onko mitään uudistuksia tulossa kun aika hiljaa tuppaa ylläpito nykyisin olemaan. Lisätään nyt vielä sellainen kehitysidea, että ylläpito voisi hieman aktivoitua ja kertoilla välillä mahdollisista uudistuksista, tai muista kuulumisista leffatykkiin liittyen. :)

arska

25.01.15 klo 13:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyviä huomioita. Kiitos niistä. Leffatykkiä varmasti kehitetään taas vuoden 2015 aikana. Käydään näitä ehdotuksia silloin tarkemmin läpi kun päätetään tarkemmin mitä tehdään.

v. 2014 julkaisimme alkuvuodesta mobiilioptimoidun 1.0 version ja suurimmat kehityspaukut meni siihen. Sitäkin tullaan varmasti jossain vaiheessa parantelemaan.

Key

25.01.15 klo 16:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näitä asioita voisi kenties kehittää/kiinnittää huomiota:

-Tuohon pikkutarkkaan leffahakuun voisi lisätä jonkinlaisen ''tarkoititko'' -osion, joka ehdottaisi jotain eri hakutulosta, jos on tullut kirjoitusvirhe. Esim jos yritän etsiä The Truman Show -elokuvaa ja kirjoitankin elokuvan nimen vahingossa väärin, vaikka näin: The Truman Sho, hakutuloksia ei tule. Mutta jos hakuun kirjoittaa ''Omena'', niin se etsii kaikki mahdolliset Ennustukset (The Omen). Tätä on muistaakseni ehdotettu joskus.

-Miksi arvostelut täytyy nykyään klikata erikseen auki, jotta ne voi lukea. Ja kommentit-osiossa näkyy vain viisi viimeisintä kommenttia. Mielestäni tämä voisi olla niin kuin ennen, eli kaikki kommentit ja arvostelut olisivat allekkain, eikä tarvitsisi klikata joka arvostelua/viittä kommenttia erikseen.

-Muistaakseni jossain topikissa on toivottu että arvostelut pitäisi lukea tarkemmin ennen hyväksymistä.

arska

21.05.15 klo 21:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olemme tehneet kehityspyrähdyksen. Ehkä kiinnostavimpana uutena ominaisuutena on Teemat http://www.leffatykki.com/teemat ...Kaikki Leffatykin käyttäjät voivat luoda mielisiään Leffateemoja. Muutamia onkin jo tässä parin tunnin aikana päivityksen jälkeen alkanut tulemaan.

Teema tehdään samanlain kuin alkaisi lisäämään elokuvaa top-listalle (klikkaa leffasivulla "lisää listalle"). Ikkunassa kysytään haluatko lisätä leffan listalle vai teemaan. Tässä vaiheessa voit luoda uuden teeman, antaa sille nimen, kuvauksen ja ladata Teemalle kuvan. Kuvaksi suosittelemme johonkin teeman leffaan liittyvää vapaavalintaista kuvaa, joka kuvastaa koko teemaa. Järjestelmä osaa cropata ja saalata kuvaa jos sitä ei halua tehdä itse oikean kokoiseksi.

Teemoista voi tykätä ja ne määräytyvät suosituimmuusjärjestykseen tykkäysten mukaan. Parhaimmat teemat -lista määräytyy teemaan kuuluvien leffojen keskiarvon mukaan. Uusimmat ja Viimeksi muokatut ei kaivanne selittelyjä. :)

Julkisina teemoina naytetään kaikki teemat joissa on yli 5 leffaa, siihen asti ne on yksityisiä.

Muita mainittavia ominaisuuksia on Leffatykin haetuimmat top-lista joka on eräänlainen "trending" -lista. http://www.leffatykki.com...sta/leffatykin-haetuimmat leffatykin hausta, joka on todella käytetty.

Muitakin juttuja on tehty, mutta jätetään nyt jotain hoksattavaksikin. :)

Jude

20.06.15 klo 18:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toukokuisen uudistuksen myötä huomasin että kaikissa top-listoissani järjestys on mennyt päälaelleen, eli nyt top-listoilla viimeisellä sijalla ollut on ykkösenä ja niin edelleen. Hieman ärsyttävää vedellä nyt noin 50 leffan listoista järjestys takaisin oikeaksi...

JustinHenryFan

30.11.17 klo 12:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä, minne on oikea paikka nämä ruinaukset rustata, mutta kunhan nyt kaksi huomiota tänne ihmisten ilmoille tuuttaan:

Ylläpidolle:
1) Jos tuota etusivun "nyt leffateatterissa" osiota ei päivitetä koskaan, eikö sen voisi ottaa pois?

Muille käyttäjille:
2) Kommenttien pituus

- onhan se välillä ihan kiva lukea pitkiäkin kommentteja JOS niiden pituus on perusteltua

- mutta suurin osa näistä kilometrin pituisista kommenteista on täyttä turhaa turinaa.

- jos tuntee kirjoittamisen syvän palon sydämessään, niin miksi ei voi kirjoittaa kokonaista arvostelua ja pistää kommenttiin vaikka yhden kappaleen tiivistelmän arvostelusta? Jos se kommentti on pakko saada lähetettyä...

- Itse tykkään suurestikin selailla milloin minkäkin elokuvan kommentteja ja silloin nämä pitkät kommentit eivät edistä koko kommenttiosion ideaa, minkä itse ainakin katson olevan siinä, että nopeasti saa plärättyä läpi monen kommentoijan mielipiteet.

- Tai sitten heittäkää ne pitkät jorinat blogin puolelle, jota itse esim. teen.

- älkää ottako hernettä nenään, tämä on vain minun mielipiteeni ja jos kokee sydänasiakseen kirjoittaa pitkiä kommentteja, niin senkus kirjoitat - älä anna minun marinani estää.

- Mutta jos joku on kahden vaiheilla, että tekisikö arvostelun vai pitäytyisikö kommentissa, niin minun vilpitön toiveeni olisi, että KIRJOITA ARVOSTELU!

- Ihan yleinen pohdinta olisi myös, että olisiko mahdollista saada näihin kommentteihin joku enimmäispituus (tuskinpa, mutta jos vaikka joskus...)

- Enkä tosissaan nyt puhu kaikista kommenteista, enkä edes keskipitkistä, vaan näistä oikeasti arvostelunkin mittasuhteessa ylipitkistä raapustuksista.

30.11.17 klo 15:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ite tykkään just kirjotella noi pidemmät mielipiteet joistain filmeistä tuonne foorumin puolelle. En koe olevani niin hyvä kirjoittamaan, että viittisin alkaa varsinaisia arvosteluja tekemään. Toisaalta en myöskään viitti paukuttaa kommenttiosioon pitkää löpinää leffasta, mielipiteet kun saattaa, ja monesti muuttuu tässä ajan myötä. Ikävä sitten poistella sieltä tai heitellä edittejä kommentteihin.

30.11.17 klo 16:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen ollut täällä kuusi ja puoli vuotta, enkä koe yhdenkään kommentin koskaan olleen jaaritteleva, paitsi ehkä pari omaani. Yksi miljoonasta leffakommentista on riittävän pitkä ollakseen arvostelu, ja tällä hetkellä aktiivisena täällä on korkeintaan yhden kouran nakkisormien verran "pitkien" kommenttien tekijöitä. Useimmat niistäkin lukee ajatuksella läpi puolessa minuutissa, kun yhden rivin puolestaan lukee kahdessa sekunnissa. Enemmän minua häiritsevät kolmen sanan kuin kolmenkymmenen rivin mittaiset rustaukset, mutta tuo nyt on pelkkää suunsoittoa - jokainen saa valita kommenttinsa pituuden itse, koska sitä ei ole rajattu. Jos se rajataan, se ei ole enää vapaamuotoinen kommentti, ja sitten se ominaisuus voi vaikka painua helevettiin. Jos haluatte rajoittaa itteänne, menkää twitteriin, jonka alhainen merkkiraja saa ihmiset suoltamaan todella vastenmieistä tekstin irvikuvaa, jossa joka toinen sana on lyhenne.

Arvostelut ovat OK niille jotka niitä jaksavat tehdä. Minua ne eivät kiinnosta. Eniten häiritsee se ainainen pakollinen juonikuvaus, joka on mielestäni aina ollut arvostelujen huonoin ja turhin puoli, ja muutenkin kommentin vapaamuotoisuus on jees. Foorumeille laitetut leffamielipiteet ovat toki hyviä olla olemassa, mutta muutaman viestin jälkeen se jää unholaan eikä niistä ole mitään kunnon listaa, kuten omista tai muiden leffakommenteista. Jokainen valitkoon itselleen sopivimman tavan ilmaista mielipiteensä elokuvista.

30.11.17 klo 20:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

JustinHenryFan kirjoitti:

Kirjoitin joskus paljon arvosteluja, mutta nyt olen jo useita vuosia ollut enemmän tykästynyt elokuvien kommenttiosioihin. Tämä juuri siksi, että arvostelussa tulee väkisinkin tehtyä enemmän tai vähemmän jonkinlaisen arvosteluformaatin lävitse. Siinä myös joutuu vähän miettimään enemmän, miten pidempi kirjoitus pysyy kiinnostavana ja miten rakenne toimii.

Kommenttiosiossa viehättää sen vapaus. Kommentoin lähestulkoon jokaisesta katsomastani leffasta jotain, olkoonkin se vain jokin katsomisen jälkeen herännyt lyhyt ajatus tai joskus vähän mietitympikin tiivistys. Joskus sana lähtee luistamaan, ja kommentti saattaa venähtää ajatuksia purkaessa ainakin puolikkaan normiarvostelun mittoihin. Usein kun pyrin juuri siihen, että mahdollisimman pian leffan katsottuani perkaan päällimmäiset tunnelmat ylös johonkin. Ja kommenttipalsta sopii tähän hyvin, kun sinne saa vuodattaa mielen päällä olevia ajatuksia sen kummemmin rakennetta viilaamatta.

Kommenttipalstalla on usein yhden lauseen tai jopa parin sanan töräytyksiä, mutta siellä saa myös olla diipimpiä analyysejä, jotka saattaisivat ehkä olla arvosteluksi liian henkilökohtaisia tai rönsyileviä. Tämä on tällaisille ajautuksille mielestäni juuri oikea paikka kummassakin tapauksessa. Nykyisin luen melkeinpä enemmän kommentteja, kuin sivun oikeita arvosteluja.

Miksi? Laiskuutta, kenties. Mutta kommenteissa välittyy ehkä mielestäni jotenkin aidompi mielipide tai tunnelma. Joskus keskipitkäkin kommentti voi olla parempi ja informatiivisempi kuin arvosteluksi väkisin pyrkivä tekstimassa. Joten varsinkin kun sivuston aktiivisuus nykyisin on mitä on, näkisin turhaksi lähteä rajoittamaan yhtään mitään jo muutenkin hiipuvassa ympäristössä. Kommentit rulez!