Porttikieltoja

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › Porttikieltoja

mbay

30.07.08 klo 19:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lamourhaaja kirjoitti:

tuntuu siltä mbay on ollut henkilö, joka on eniten huomauttanut uusille käyttäjille siitä miten foorumissa toimitaan ja se ei kumminkaan ole ensisijaisesti hänen velvollisuutensa tehdä niin.

Vaikka itse nykyään paljon tänne kirjoittelekaan, ja enemmänkin duuri vai molli -osioon, niin pistäähän nämä keskenkasvuiset tenavat vituttamaan kun tarkoituksella pilaavat tämän monta vuotta loistavana keskustelufoorumina toimineen sivuston. Toivoisin tosiaan ylläpidolta kriittisempää suhtautumista tähän ongelmaan ja sanoista sitten tekoihin...

30.07.08 klo 19:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lamourhaaja kirjoitti:

Minä kaipaan Harmonican viikkokatsauksia

On se mukava kuulla, että joku kaipaa niiden lukemista, sillä minäkin kyllä olen kaivannut niiden kirjoittelua.

Eipä noihin Lamourhaajan ja Docin tilityksiin minulla juuri lisättävää ole, täysin samat asiat on minullakin päässä pyörinyt. Toivottavasti foorumi saadaan taas kuriin niin minäkin lupaan viimeistään silloin jatkaa niiden viikkokatsauksien kirjoittelua (vaikka muitakin kiireitä tällä hetkellä on).

Trinity

30.07.08 klo 20:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minunlaiseni pikku käyttäjänkin on nyt tultava esittämään omat valitukseni. Olen itse sivulla vieraillut "vanhoina hyvinä päivinä" paljon enemmän. Silloin en oikein välittänyt tästä foorumista. Ehkäpä koska jotenkin piilossa se oli. Mutta nyt kun Lamourhaajan sanoja käyttäen mediaseksikkäämäkksi muutettu tykki on alkanut keräämään luokseen paljon enemmän näitä ihan nuorimpia. Heille lienee nämä isot alkukirjaimet, pilkut ja pisteet olevan hieman hukassa. Mutta en tahdo yleistää liikaa, todella hyviä ja nuoria käyttäjiä kyllä löytyy.

Mutta yritän päästä nyt pointtiini kiinni. Haluan sanoa että muksuille voi näitä kirjoituserheitä jonkin verran anteeksi mutta kehotan ehdottomasti heitä kiinnittämään huomioita kielioppijuttuihin. Mutta typerimpiä ovat nämä "kuuluisat" trollit, joista hyvinkin moni on vain lautapäinen teini. Mutta olisi tärkeää kaikki oppimaan erottamaan nämä hyvin nuoret käyttäjät trolleista.

Mutta ehkäpä viesti on aiheeton, ehkä olen vain naiivi näitä kohtaan. Eli yritän sanoa että ehkä te kokeneemmat käyttäjät ovat oppineet erottamaan nuoret ja trollit toisistaan. Mutta ajattelin nyt kumminkin kantani tilanteeseen mainita.

30.07.08 klo 20:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kyllä trollit erotetaan, ei siinä ole mitään, mutta nuoretkin voisivat lukea netiketin, se tässä on enemmän ongelma kuin joku kielioppi. Kritiikki oli myös suunnattu kärjeltään lähinnä foorumista vastuussa olevia ihmisiä kohtaan. Ja niin joka ikinen tällä tavalla kirjoittaja,tiedätksös?on muuten sitetn trolli tai en mätiedä sano sä? miksä sun lempi Harrison Ford? Miun kadonneen aarteenmets sästäjä

Vomppa_98 on varmaankin tän foorumin puhuvista jäsenistä eniten juniori, ja hän kirjoittaa paremmin kuin monet itseään vanhemmat foorumin asukit, joten en pistäisi kaikkea nuoruudenkaan syyksi. Yllättyisit siitä kuinka vanhoja jotkut ihmiset oikeasti ovat.

aasi

30.07.08 klo 20:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tein pari muutosta. Viestejä piilotetaan automaattisesti, mikäli saavat riittävästi miinuspisteitä. Samoin käy kokonaisille säikeille, joiden viestien yhteenlaskettu pistekeskiarvo on tarpeeksi pakkasella.

Raja-arvot pidän toistaiseksi omana tietonani, ja niitä voidaan säätää mikäli ongelmia syntyy. Ja ainahan niitä joskus tulee..

Piilottaminen ei tapahdu samalla hetkellä kun raja-arvo ylittyy, mutta enintään viidentoista minuutin sisällä raja-arvon ylittymisestä.

Nosoki

30.07.08 klo 21:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika mielenkiintoista sinänsä, että kirjoitin tänään täällä samantyyppisen vuodatuksen, jossa esimerkiksi vetosin Harmonicaa palaamaan viikkokatsauksiinsa ja ostoslistoihinsa ja muita, nimeltämainittuja, käyttäjiä tekemään parhaansa tehdäkseen tästä foorumista taas erinomaisen ja viihdyttävän paikan. En sitten kuitenkaan viitsinyt julkaista viestiä, koska alan itse olla jo luovuttamisen partaalla koko homman suhteen. Hienoa, että jotkut vielä jaksavat taistella ja ilmaista mielipiteensä, joten pakkohan se tähän joukkoon on liittyä.

Ja ehdottomasti allekirjoitan täten adressin, jossa haluamme Harmonican takaisin kokopäiväiseksi käyttäjäksi, koska väitän kuitenkin hänen edistäneen elokuvaharrastustani erittäin suurin askelin, ja hän onkin esimerkiksi Docin ja yartsan, sekä muutaman muun lisäksi ainoita syitä, miksi jaksan enää pysyä täällä trollimeressä kun kerran Biancaneve on valitettavasti foorumilta lähtenyt. Että kun kaipaan niitä aikoja, kun täällä tulkittiin Stalkeria tai puhuttiin kannibaalielokuvien eläintapoista. Nyt pitkästä aikaa näin ison toivonpurskahduksen, joten kiitokset kaikille.

arska

30.07.08 klo 22:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

as kirjoitti:

Niin antakaa niitä miinuspisteitä turhille viesteille niin ne katoaa. Jos topicissa olevissa viesteissä on keskiarvoltaan tarpeeksi miinuspisteitä niin koko topicci katoaa.

Käyttäjät pystyy nyt kuitenkin omilla toiminnoillaan vaikuttamaan mitä foorumissa on ja ei ole. Valta on siis valveutuneella kansalla.

Koitetaan kehittää vielä teknisiä lisäratkaisuja asiaan.

31.07.08 klo 01:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosoki kirjoitti:

Tämähän on jo liikuttavaa... Oikei, lupaan jatkaa viikkokatsauksien pitämistä heti ensi viikonlopusta lähtien kun minulla pitäisi löytyä paremmin aikaa (jään lomalle). Kyllähän se on pakko yrittää saada taas pientä porukkaamme entiselle tasolle kun yritystä näyttää taas löytyvän. Vaikka sinähän oletkin tähän asti jaksanut urhoollisesti kirjoitella noita viikkokatsauksiakin toisin kuin monet muut. Ne ovatkin olleet minulle niitä harvoja yhä enemmän kärsineen saitin iloja. Wolf vielä mukaan aktiivikäyttäjäksi, häntäkin on nykyään näkynyt entistä vähemmän!

Ostoslistoja en tiedä kehtaanko enää kirjoitella, niitä DVD:itä kun tulee osteltua ihan liikaa. Katsotaan nyt, varsinkin kun nyt aion oikeasti hieman vähentää rahankäyttöä niihin.

Vähän vielä epäilyttää tuon miinusjärjestelmän toimivuus, varsinkin jos hakkerit ja trollit saavat asiallisetkin viestit sitä kautta katoamaan. Noh, toivottavasti homma toimii.

31.07.08 klo 01:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harmonica kirjoitti:

Ihan kuin olisin kuullut tuon lauseen ennenkin... hohoho, ilo, jos tänne palaa fiksuja ihmisiä takaisin vakituisemmin hölisemään. Ja itsekin voisin alkaa viimeinkin sopertaa jotain fiksumpaakin kuin vain tekemään random-hyökkäyksiä. Nytkin tekis mieli puhua There Will Be Bloodista pitkät pätkät. Toivon nyt suuresti, että tää miinus-tsydeemi toimii, ettei tarvi ihmetellä että mihin viestit katosivat...

31.07.08 klo 02:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Heh, totta, tyhjiä lupauksia jälleen kenties, mutta nyt on elämäntilanne oikeasti muuttumassa johonkin suuntaan (olen muuttamassa mm.) että ehkäpä onnistun siinä ohella hieman rahankäyttöäni muuttamaan hieman järkevämpään suuntaan.

Oletko ajatellut ryhtyä kirjoittelemaan sinäkin viikkokatsauksia? Kovin usein on minun tehnyt mieleni kuulla mielipiteitäsi esim. elokuvista joita olet kertonut ostaneesi.

31.07.08 klo 02:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oon elitistiin muutamia tehnyt, mutta tykkiin oon tehnyt niitä tosi, tosi harvoin, lähinnä koska mulla on joku outo pakkomielle sitä kohtaan, että en tahtoisi tehdä selväksi mitä oon katsonut ja paljonko katson. Mutta voisin kyllä jossain vaiheessa alkaa väsäillä jotain satunnaisia katsottujen leffojen listoja tässä nyt. Ostoksiakin olen kertonut yleensä vain joka toinen kerta maksimissaan, jos jotain olen hankkinut ja jos on tehnyt mieli vähän brassailla. Höhö, mutta joo, voisin kyllä vaikka tän viikon lähetessä loppua itsekin laittaa listaa siitä on tullut nähtyä, koska olen nyt taas jopa vähän ottanut kiinni. On jokin aika tullut oltua aika ei-aktiivinen, koska on itselläkin ollut muuttoa ja lomamatkaa ja kaikkea. Mutta okei, jotain on tulossa lauantaina viimeistään.

Lassomies

31.07.08 klo 17:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oli muuten mielestäni ihan asianmukaisetkin viestit saaneet miinusta esim. tuolla Ikimuistoiset kohtaukset -topicissa. Onko käynyt mielessä, että nämä ns. trollit saattaa ihan kostona lyödä kunnollisillekin postauksille miinusta, pelkän käyttäjänimen perusteella?

aasi

31.07.08 klo 18:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassomies kirjoitti:

Toki. Sitä varten vieressä on plusnappi.

Jos se ei riitä, yksi mahdollisuus voisi olla poistaa miinusnappi kokonaan uusilta käyttäjiltä.

07.09.08 klo 14:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Markus Aki Bergille porttikielto. Mielellään nyt eikä ens vuonna. Kirka on kuollut-topikin ja 200 000 muun vastaavanlaisen neronleimauksen nostaminen ylös on sen luokan sankarointia, että siitä pitäs vetästä ihan fyysisessäkin maailmassa turpaan niin että soi.

Ja joo, miinuksia on annettu kyllä, mutta on pikkuisen rasittavaa kun noi uudet viestit-jutut alkavat sekoilla ja joutuu taas poimimaan paskakasasta muutamia helmiä.

07.09.08 klo 14:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eikä se Bergin Kultainen ase -arvostelukaan mitään kaunista luettavaa ole.

08.09.08 klo 20:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alkaa mitta täyttyä Bergin joka ketjuun ylistämiä Mad Max,Bondit ja Indiana Jones viestejä. Perustelis edes vähän.

Emperor

08.09.08 klo 22:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tietenkään en sano,että omat arvosteluni olisivat virheettömiä ja oikeita mestariteoksia, mutta Bergin Kultainen ase- arvostelu oli kyllä jo naurettava. Lukuisilla kirjoitusvirheillä höystetyn tekstin kruunaa lause:

"Naisista vielä että Kultainen Ase sisältää seksikkäitä naisia paljon kuten Britt Ekland ja Maud Adams joka uusi Bond-tyttöroolinsa elokuvassa Octopussy 1983."

Niin,että tämmöstä tekstiä.

arska

08.09.08 klo 22:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ylläpidon seula lipsunut. Onpi oltu julkaisematta hänen kirjoituksiaan, koska ne ei ole olleet kovinkaan laadukkaista. Huonosta tekstistä ei voi antaa kuitenkaan porttikieltoa. Se että jos nostelee ajattelemattomuuttaan topicceja ei ole myöskään ihan porttikiellon arvoista. Niihin viesteihin voi olla vastaamatta ja antaa miinuksia.

Katellaan. Ei jokaista vähemmän miellyttävästi käyttäytyvää henklöä potkia aina pois. Koitetaan olla suvaitsevaisia ja ohjataan porukassa ennemmin ihmisiä oikeaan suuntaan.

X-tyyppi

09.09.08 klo 19:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Bergin sekoilut ovat kuitenkin huolestuttavaa luokkaa, eivätkä enemmän tai vähemmän rivien välistä tarjoillut mielipiteet kömmähdyksistä tunnu menevän perille. Seuraava kukkanen "Huonoin näkemäsi leffa" -osiosta sai kirjoittamaan tänne.

markus aki berg kirjoitti:

On niitä monia mutta en jaksa luetella

Nimimerkki on pakostakin, vaikkakin vahingossa, spämmäävä, sillä samat sisällöt toistuvat kommentista toiseen. Vaikka henkilö ei olisikaan monia leffoja nähnyt, pitäisi bergille silti jotain sanktiota keksiä. Porttikiellon lätkäiseminen ei liene perusteltua, mutta miten olisi viikon/parin mittainen jäähy, jonka syistä yms. raportoitaisiin kaverille sähköpostiin? Tauon aikana hän voisi esim. opetella netikettiä ja kirjoitussääntöjä sekä katsoa rauhassa muitakin kuin Bondeja ja Poliisiopistoja.

09.09.08 klo 19:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

X-tyyppi kirjoitti:

...sekä katsoa rauhassa muitakin kuin Bondeja ja Poliisiopistoja.

Hajosin. :D kertaa 100

Offtopic kysymys:
Aki tykkää nostella mielenkiintoisia, vaikkakin vanhoja topiceja ylös, niin saako niihin vastailla (siis ihan oikeasti vastata, en tarkoita Bergin tyylisiä postauksia)? Ajattelin kysyä etten saa haukkuja niskaan grave diggingistä.