Porttikieltoja

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › Porttikieltoja

13.06.08 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitenkäs tuo leffamaster eli nyt sakke69? Päästäänkö hänestä ollenkaan eroon? Onko IP-tunnuksella pääsyä saitille koitettu estää?

14.06.08 klo 14:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt tämä kyseinen murheenkryyni on luonut jo toisen käyttäjänimen. Mies esiintyy sekä sakke69 ja joe69 nimillä täällä. Toki en voi tätä todistaa, mutta merkit ovat aika selvät. Kyllä tuohon toimintaan pitäisi pikkuhiljaa jo puuttua. Koko foorumi alkaa olla jo niin perkeleen puhki spammittu, että ei uusia viestejä oikeasti enää edes viitsi selata läpi, kun noin 95% kirjoittamaa paskaa.

ahomasa

14.06.08 klo 14:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Doc kirjoitti:

Voih, olisiko tuota ääneen pitänyt sanoa... Nyt tämä sakkeleffamaster lukee tämän ja kiljuu riemusta huomatessaan onnistuneen tempuissaan... Mutta tottahan tossa on joka sana.

jmz

14.06.08 klo 16:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harmonica kirjoitti:

Antakaa miinuspisteitä spämmikommenteille, älkääkä mielellään vastatko niihin.

14.06.08 klo 16:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

IP-on kyllä tiedossa ja tämä Oulussa asuva henkilö kyllä löytyy. Otetaan yhteyttä vanhempiin jos homma vielä jatkuu. Yleensä tuollainen häröily loppuu silloin viimeistään. Ihan rikosilmoituksen aineksia ei ole vielä kasassa. Käyttäkää sitä +/- ominaisuutta.

aasi

14.06.08 klo 18:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitäpä jos rajattaisiin uusien käyttäjien kommenttien lukumäärää - vaikkapa yhtä monta kommenttia päivässä kuin päiviä rekisteröitymisestä tms.

25.06.08 klo 00:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leonardolle tiedoksi... Keskustelufoorumi ei ole sitä varten että jokaisesta joku vs. joku -asiasta avataan oma keskusteluketju. Jos jossain ketjussa käsitellään Scorsesen parasta elokuvaa niin luulisi olevan selvää että tuossa ketjussa sivuutetaan myös sitä kumpi on parempi jostain kahdesta.

Tutustuppa jälleen netikettiin kiitos.

Meillä on kyllä paljon parempaakin tekemistä kuin sissiä näitä hölmöilyjä. Kehottaisin myös skarppaamaan kommentoinnissa. Nykyään omia kommenteja voi muokkaillakkin, ihan vinkiksi vaan.

Jos käytös ei muutu niin myös tämä "leonardo" tunnus poistetaan, kuten poistettiin saman käyttäjän muutama aikaisempi tunnus. On sanomattakin selvää että nyt aletaan olla jo rajoilla kun yksi ihminen työllistää liikaa ylläpitoa ja häiritsee muita käyttäjiä.

Kannattaisi varmaan suosiolla siirtyä muille foorumeille/sivustoille.

02.07.08 klo 12:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jokos tuon leffamasterin uusimman tunnuksen, leonardon, voisi jo poistaa? Samaa peliä se taas vaan jatkaa. Lisäksi voisi olla paikallaan poistaa kaikki tällä ja edellisillä kolmella tunnuksella tehdyt kommentit, koska on se nyt vaan todella tyhmän näköistä kun sama käyttäjä pitää yksinpuhelua kuten tämän [www.leffatykki.com] elokuvan kohdalla.

11.07.08 klo 08:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Okei, nyt olisi jo ylläpidon aika tehdä jotain tuolle leffamasterille (nyt siis toimii nimimerkillä leonardo). Tässä on sanottu useaan otteeseen, että antakaa miinuksia ja jättäkää huomiotta, mutta se ei selvästikään näytä auttavan sillä tässä on nyt jo mennyt monta kuukautta ja kyseinen hyypiö on osoittautunut todella sitkeäksi. Ongelma on siinä, että vaikka jättäisin huomiotta nuo leffamasterin viestit niin moni muu ei jätä vaan vastaa niihin tasan yhtä tyhjänpäiväisillä viesteillä. Kun 90% päivittäisistä viesteistä on täysin yhdentekeviä niin koen koko foorumilla käynnin ajanhaaskauksena.

Yksinkertaisesti en jaksa käydä enää mitään viivytystaistelua tämän asian kanssa. Joko leffamaster lähtee taikka minä lähden.

Ville

11.07.08 klo 14:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Samaa mieltä Harmonican kanssa. Tuntuu siltä, että foorumissa on kuri pääsyt höltymään. Ei vanhassa sentään tuollain voinut ihan mielin määrin häröillä. Tähän kaveriin tepsii ainoastaan IP:n bannaus. Mikään vähempi ei nähtävästi toimi.

Itse en ole jättämässä tykkiä kokonaan, mutta alan harkitsemaan jollekin toiselle foorumille menemistä, jos ei ylläpito ryhdistäydy. Muutenkin tämä uusi foorumi on huonompi kuin vanha.

aasi

11.07.08 klo 18:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ville kirjoitti:

Ei auta.

Kommentteja on tullut jo lähes 60 eri osoitteesta.

Poistin nyt kyseisen sankarin kommentit ja kirjoittelin tietokantafunktioita joilla käyttäjän jättämät kommentit saa jatkossakin helposti pois.

Noin yleisessä tapauksessa pitäisi tehdä helpommaksi häiriköintiin puuttuminen kuin itse häiriköinti, mutta sellaisen tilanteen eteen joutuu tekemään nyt vielä aika paljon toiminnallisuutta.

X-tyyppi

11.07.08 klo 20:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffatykki on paras suomenkielinen leffasivusto ja eräitä parhaita jo kansainväliselläkin rankingillä (tosin kaiken ymmärtäminen tuo selkeää plussaa), eikä sitä nautintoa minulta vie pois yksikään hörhivä no-life.

Hiisi

16.07.08 klo 15:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun leffatykki viimeksi uudistui radikaalisti, olin melko varma että tänne alkaa jossain vaiheessa tulemaan enemmän kaikkia pelleilijöitä. Tosin silloinhan myös minä vihdoin kirjauduin tänne...

28.07.08 klo 11:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eiköhän tuon angus young nimimerkillä postailevan aivopierun voisi jo poistaa täältä ihmisiä kiusaamasta. Kyseisellä ääliöllä ei selvästikään ole mitään sanottavaa ja herra keskittyy vain trollimaan ja luomaan uusia ketjuja aiheista joista on jo vastaava olemassa tai sen tarpeellisuus on ainakin varsin kyseenalainen.

28.07.08 klo 11:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Doc kirjoitti:

...ja tuo jööra -niminen käyttäjä samalla. Ovat muutenkin selvästi saman trollin kaksi eri käyttäjätunnusta.

Ja tuo kehitystopikissa esitetty hiekkalaatikkoidea on ihan hyvä, mutta jo se auttaisi kovasti että uusien topikkien perustaminen estettäisiin uusilta käyttäjiltä.

X-tyyppi

28.07.08 klo 11:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harmonica kirjoitti:

Miten olisi, että uusien käyttäjien perustamat uudet topicit kävisivät ylläpidon kautta samalla tavalla kuin arvostelut, leffat, kuvat ja muut vastaavat? Deleteä vaan kehiin eikä porukka hairahdu vastaamaan turhiin ketjuihin.

29.07.08 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

"buumi" trollilistalle.

Lamourhaaja

30.07.08 klo 18:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tästä tuli nyt essee

Että sellaista. Trolleja alkaa olla enemmän kuin oikeita käyttäjiä ja suuri osa oikeista uusista käyttäjistäkin on tyhmiä ku vasemman jalan saappaat, anteeksi nyt vain, koska näiden sanomisia ei millään tavalla ole pystytty säännöstelemään. Minä kaipaan Harmonican viikkokatsauksia ja sitä kun "mitäs tuli ostettua?" -topikkiin vielä joku jaksoi kirjoittaa jotain uutta ja mielenkiintoista. Pitäskö tälle sivulle oikeasti recruitata lisää ylläpitäjiä? Onhan täällä yritetty ja tiedän kyllä, että toimivan bännitsydeemin aikaansaamiseksi pitää nähdä vaivaa ja kaikilla on varmasti oikeassa maailmassa parempaakin tekemistä kuin tämän sivun pyöritys. Vaan silti. On jokseenkin kummallista, että ilmeisesti sama jätkä tekee 2000 trollia, kun ylläpito ainakin jossain vaiheessa väitti tietävänsä kuka on kyseessä. Ja on jokseenkin kummallista, että vaikka tämä onkin yhteisö, jossa jokaisella on velvollisuus toimia poliisina ja antaa miinusmerkkejä, tuntuu siltä mbay on ollut henkilö, joka on eniten huomauttanut uusille käyttäjille siitä miten foorumissa toimitaan ja se ei kumminkaan ole ensisijaisesti hänen velvollisuutensa tehdä niin. Eikä kenenkään muunkaan, joka tällä sivustolla käy ja on tätä tehnyt. FOORUMIN SÄÄNNÖT NÄKYVIIN TULIPUNAISIN KIRJAIMIN JOKAISELLE NYYPÄLLE, IHAN TOTTA, netiketti siis pakolliseksi ja foorumivalikkoon ja vaikka tähän viestinkirjoitusvalikonkin vierelle jotain selkeästi näkyvää linkkiä muistutukseksi. Ei niitä ennenkään ollut vaikeaa tajuta. En oo tässä nyt opettamassa ukkiani panemaan, niin sanotusti, ja varmasti tiedätte itse parhaiten kuinka vaikeaa tällaisen foorumin pyörittäminen on. Natsikurista olen puhunut aiemminkin ja tyhmää käyttäjää pitää rangaista. Kuin koiraa. Siitä en puhu enempää.

Mutta vakavasti kysyen... eikö kukaan todella osannut ennakoida tällaisen idioottihyökkäyksen tapahtumista ennen kuin uudistus mediaseksikkäämpään suuntaan päätettiin toteuttaa? Jo nyt on varmasti huomattavissa sitä, että vanhat käyttäjät alkavat olla hiljaisempia kuin koskaan aiemmin - hitto, tämä pätee jopa itseensä ylläpitäjiin! Sen sijaan yleinen typeryys ja foorumisäännöistä piittaamattomuus on vallannut alaa, rankaisematta. Onko todella niin, etteivät tämän sivuston ylläpitäjät ihan oikeasti piittaa siitä kuka täällä käy, kunhan vierasluvut ovat hyviä? Itseasiassa joku Dark Knight-topikki on siitä ihan kehuttavissa oleva, että siellä ihmiset sentään oikeasti puhuvat elokuvasta/elokuvista intohimolla ja tosissaan. ELOKUVISTA. Se on nykyään todella harvinaista, koska useimmat viesteistä ovat yhden sanan tsiipatsaapaa tai aloitusviestejä laatua "Teksasin moottorisahamurhat vs Stalker" tai sitten viestejä, joita idiootit laittavat näihin tyhjänpäiväisiin paskaketjuihin, jotka vievät foorumin tilaa ja joita kukaan ei jostain hemmetin syystä terminoi. Jopa monet fiksuilta vaikuttavat käyttäjät ovat laittaneet joko trollin aloittamiin ketjuihin tai vaihtoehtoisesti sellaisiin ketjuihin, joista on jo olemassa parempia versioita viestejä, aivan selvästi lukematta aiempia viestejä, joista ketjun todellinen luonne paljastuu.

Harmonica tässä jo sanoi, että joko hän lähtee tai jokin muuttuu. Joko foorumi nostaa nyt päätään tai minä alan katsella ulko-ovea. On tässä meissäkin vika, joilla olisi mahdollisuus profiilia nostaa, mutta toisaalta, voiko meitä syyttää siitä, että omat kirkaisut elokuvakeskustelun puolesta tuntuvat pisaralta valtameressä? Suomessa on toinenkin loistava leffafoorumi leffatykin lisäksi ja ulkomailla niitä on pari lisääkin. Eikä yksi foorumi yhtä sotilasta, kuten minua, kaipaa, olen siitä varma. Ei vain tahtoisi lähteä täältä, kun muistaa kuinka hyviä ihmisiä täällä on kumminkin käynyt ja kuinka hyviä keskusteluja täällä on käyty.

Tämän tekstin hätäistä ulkoasua voidaan selittää raivon lailla leimahtaneella vittuuntumisella ja lopullisella kyllästymisellä, pahoittelut siitä.

30.07.08 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mietitään tähän jotain ratkaisua.

30.07.08 klo 19:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lamourhaajan edellinen postaus on täysin oikeutettu ja olen jotakuinkin yksyhteen hänen kanssaan samaa mieltä. Homma alkaa selvästikin riistäytyä käsistä ja se, että noihin ei puututa välittömästi lisää vain vettä myllyyn. Noita uusia turhia ketjuja täytyy ruveta oikeasti poistamaan tuolta sillä niiden olemassaolo haittaa jo siinäkin mielessä, että uusien käyttäjien, jopa fiksujen sellaisten, alkaa olla vaikea löytää pian niitä ketjuja, joissa oikeasti jotain asiasisältöä on. Noita "elokuva kadoksissa"- threadeja on valehtelematta varmaan jo sen parisenkymmentä ja noita yhden elokuva "mitä oot mieltä?", tai "x vs. y" -ketjuja samastakin elokuvasta useita... Ei siinä kohta enää auta mikään haku-toiminto kun tulosmäärä "Jurassic Park 17" haulla saa 12 samannimistä keskustelua... Tuo miinus/plussa ominaisuus tuntuu vain hukkuvan koko systeemin alle, nuo trollit painelevat miinuksia ihan asiallisiinkin viesteihin, joten en tiedä onko tuo aivan toimiva systeemi, että noita saa rukata ihan kuka hyvänsä?

En tiedä kuinka tiukasti suljettu tuo ylläpitäjien joukko on, mutta täällä on paljon käyttäjiä, jotka ovat olleet mukana orkesterissa varsin kauan ja luultavasti ainakin jonkinlaisen luottamuksen kerinneet ansaita. Jos uuden moden ottaminen helpottaa kiireistä tilannetta, niin eikö jollekin noista nyt voisi antaa ylläpidollista vastuuta, jos sitä on halukas ottamaan. Esim. Harmonica, Ville, Nosoki, Mauge ja kuta vielä.

Ja jos yllämainittu ei ole mahdollista, niin sitten sitä aikaa pitäisi kyllä pikkuhiljaa alkaa vanhoilta ylläpitäjiltä löytyä näiden asioiden korjaamiseen. Ehkä nämä saattaa kuulostaa vuodatukselta tässä kohtaa mutta annetaan sitten positiivista palautetta kun on sen aika ja asia tulee korjattua, eikös.