Teinisarjat

Foorumin päävalikkoonTöllötin... [TV] › Teinisarjat

02.11.04 klo 15:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun tuo homma meni tulla toisessa topikissa typerähköksi nimimerkki pelleilyksi, koskien näitä "teini"sarjoja. Nyt tänne siis saa jutella näistä teinisarjoista eli mitä tämä termi teidän mielestänne tarkoittaa ja seuraatteko tämän lajityypin jäseniä.

Itse en pidä näistä "teinimössöistä" enää nykyisin paljoakaan. Ennen iski Smallville, mutta enää innosta, eikä edes Buffy. Rosswelliä en muuten ole katsonut ollenkaan. Kuitenkin Viiden juttuun olen aika pahasti koukussa :oops: . Siinä on vain jotain, mikä saa aina raahaamaan kroppani TV:n ääreen koulun jälkeen. Pitääkin muuten mennä, kun sen mainoskatko loppuu kohta :) .

Kaiser

02.11.04 klo 15:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Teinisarja on sarja, joka on suunnattu pääasiassa teini-ikäisille katsojille. Näitähän on paljon.. varmasti yksi surkeimpia teinisarjoja koskaan (riippuu tietysti keneltä kysytään) oli/on Sweet Valley High. Katsoin sitä silloin kun se tuli telkkarista, enkä käsitä miksi. Tiesin että se oli huono, mutta silti katsoin. Sehän oli vielä kaikenlisäksi lähinnä teinitytöille suunnattu sarja. :oops: :lol:

Nykyään ei tule enää seurattua oikeastaan mitään teinisarjaa. Ei vaan jaksa, kiinnostus on lakannut. Sabrina teininoitaa katsoin yhden jakson tässä taannoin ja sekin oli aivan surkea. Joskus tuli sitäkin seurattua ja pidin sitä hyvänä. Mitään Roswellia/Smallvillea yms. en ole koskaan katsonut.

Hush-hush

02.11.04 klo 16:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pari kertaa jo aikaisemminkin tunnustin että Buffya olen katsonut, ja itse asiassa kaikki seitsemän tuotantokautta on nähtynä. Vaikka se ei mielestäni mikään loistava ainakaan kokonaisuutena ollut, niin mainio sarja joka tapauksessa. Jos joku nyt ei millään tahdo uskoa, niin siinä on mukana aika karua ja jopa realistisenkin tuntuista draamaa, usein loistavaa dialogia, joskus jopa itseironiaa ja vähän väliä ihan hauskoja viittauksia varsinkin elokuvamaailmaan. Kaksi jaksoa erottuu muuten aika rankasti joukosta, eli siellä on eräs jakso jota on usein jopa "lynchmäiseksi" kehuttu ja sitten on aika komea musikaalikin. Turhan paljon löytyy tietysti myös ihan gaggajaksoja, ja varsinkin siltä tuntuu että sarjasta keksittiin tehdä jotain muutakin kuin perinteista teinisoopaa vasta sitten kun sarja oli lähtenyt käyntiin, eli ensimmäiset pari tuotantokautta on lähinnä lämmittelyä ja toki typeriä ideoita löytyy silloin tällöin myöhemminkin. Joka tapauksessa jos haluaa päästä sarjaan ja sen hahmoihin "sisälle", niin taitaa olla pakollista ihan oikeasti seurata sitä, eikä vain katsoa pari satunnaista jaksoa ja todeta että tavallista hömppää. Ja Buffyn lasken teini- ja fantasiasarjan lisäksi ihan oikeaksi draamasarjaksikin.

Muita teinisarjoja en ole kai oikeasti katsonut yhtään, tai enintään jakson pari. Saa nyt nähdä jos joskus yrittäisin seurata sitä Buffyn myöskin kehuttua sisarsarjaa Angelia. Ainoa henkilö jonka muuten tiedän edes joskus seuranneen Roswellia on pikkusiskoni, kukaan tuttuni ei siitä ole paljastunut. Sen perusteella mitä kaverit Salkkereista juttelevat niin se taitaa olla komedia, mutta sen seuraajia kuitenkin löytyy. Kai senkin voi laskea aika suurissa määrin teinisarjaksi...

Mask

02.11.04 klo 16:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipä tule seurattua teinisarjoja paitsi nuorempana tuli katsottua sellaista sarjatekelettä kuin Sweet Valley High.

02.11.04 klo 16:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulee joitain teinisarjoja katsottua:

buffy vampire slayer, josta löytyy dvd muodossa jo 4 kautta.
roswell eka tuotantokausi oli katsottava, sen jälkeen meni huonoksi
smallvilleä tuli seurattua

02.11.04 klo 16:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kymmenisen vuotta sitten katsoin tuolloisia teinisarjoja, kuin Melrose Place, Beverly Hills 90210(tosin nimi oli silloin eri) ja paria muuta, mutta enhän mä niistä ihmissuhdesotkuista mitään ymmärtänyt. :)

Ja tuoreemmista on Frendeistä kaikki jaksot nähty ja nauhalla. En tiedä onko tuo varsinainen teini-sarja mutta kai sitä teinitkin katsovat :lol:

02.11.04 klo 16:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhani Sementti

02.11.04 klo 17:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saprinaa olen katsonut siitä lähtien kun se alkoi, mutta lähinnä Salem-kissan letkautuksien takia ja nykyisin.. Niin. Rosvellia tiirattiin yksi tuotantokausi ja Frendejä niin kauan kuin niitä on tullut telkkarista. Buffy ei iske, koska mä en vain tajua sitä. Muija tappaa vampyyreja. Kool. Ei sisältöä eikä edes kiinnostavaa tarinaa.

Low Rider

02.11.04 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei kiitos.

OneNiceUser
2016 viestiä

02.11.04 klo 18:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

No joo.. teini ja teini.. kyllähän niitä kattooo :wink:

Viisas

02.11.04 klo 19:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus pari vuotta sitten tule sellainen oiken typerä sarja nimeltä Freaks & Geeks. Jäin siihen koukkuun. Nykyään en katso tv:stä muuta kuin Sopranosia ja Simpsoneita, joita ei oikein teinisarjoiksi voi luokitella. En kyllä tiedä, minkä loppujen lopuksi voisi.

Cuomi

02.11.04 klo 20:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jätän ihan suosiolla muille.

03.11.04 klo 08:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mutta mikä tekee sarjasta teini-sarjan? sekö, että teinit sitä katsovat? jos on näin niin eikös tällöin esim sopranoskin ole teini sarja? vai onko se kauniit ihmiset sarjoissa? kauniita ihmisiä kyllä katsovat muutkin kuin teinit

sami-san

03.11.04 klo 08:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

graniitti kirjoitti:

Eiköhän teinisarjaksi voisi sanoa sarjaa, jossa on suurin osa "merkittävistä" hahmoista kyseessä olevaa ikäluokkaa. Eli, tämä jyrää pois sen vaihtoehdon, että Friends olisi teinisarja, sillä tämän ajatuksen perusteella se on nuorten aikuisten sarja (sitten taas kun löydätte näistä kategorioinneista jonkinlaisen mahtieron niin isoa verkkojen rajat ylittävän kädenpuristuksen saa siitä :P). Ja ei, en katso (enää), huumori ei yksinkertaisesti pure, ja kun en ole itseäni miksikään kapinoivaksi teiniksi ikinä ajatellut, ei sarjojen suurin anti (teinit versus isot ilkeät ihmiset, jotka rajoittavat kaiken kivan) jaksa vain kiinnostaa.

esimies

03.11.04 klo 10:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

AINOA teinisarjaksi luokiteltava sarja, josta pidän ja jota olen katsonut, on Smallville. Muuten kaikki beverly hillsit, sweet valleyt, roswellit ja party of fivet ovat menneet meikäläiseltä aina ihan ohi, yleensä tarkoituksella.
Smallvillessa kiehtoo tietenkin ensinnäkin se, että sarja ammentaa voimansa sarjakuvista --> olen sarjisnörtti. Superman on tunnetusti universumin tylsin supersankari, mutta Smallvillen tekijät ovat fiksusti saaneet sarjansa kertomaan oikeastaan kaikesta muusta PAITSI Supermanista.
TV-sarjaksi Smallville on jopa yllättävän hyvin toteutettu. Visuaalinen ilme toimii, toimintakohtaukset ovat hienoja, ohjaus pelaa eikä dialogikaan ole aivan niin kökköä mitä voisi ehkä kuvitella. Lisäksi näyttelijävalinnatkin ovat onnistuneet hyvin. Tom Welling on juuri sopivasti pihalla ja Kristin Kreuk on oikein söötti tapaus. Näiden kahden kemiat myös kohtaavat kiitettävästi.
Ehdoton elinehto tälle sarjalle on kuitenkin Michael Rosenbaumin LOISTAVASTI tulkitsema Lex Luthor. Clark Kentin ja Lex Luthorin välisen suhteen kehittymistä seuraava sivujuoni onkin kenties Smallvillen parasta antia. Myös John Glover hämmentää soppaa mukavasti Lexin pahansuopana isäukkona.
Kaiken kaikkiaan Smallville on mielestäni mitä mainiointa sunnuntaiviihdettä ja kovasti jo odottelenkin kolmoskauden alkamista(keväällä 2005), sillä kyseinen tuotantokausi kuulemma syventää ja synkentää tunnelmia vielä entisestäänkin.

Migelo

03.11.04 klo 12:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Beverly Hillsiä ja Viiden juttua on jonkin verran tullu katottua. Ja Frendit on yks mun suosikkisarjoista, mut en mä sitä kyllä teinisarjaks laskis. Kuten en myöskään Gilmore Girlsia, joka myöskin on erinomaista viihdettä. Vaikkakaan mä en välttämättä kuulu sarjan kohdeyleisöön, niin silti mä nautin siitä.

03.11.04 klo 12:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

03.11.04 klo 12:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Migelo kirjoitti:

tosiaan gilmoren tytöt unohtui, erinomaista viihdettä tosiaan, namuja sekä äiti, että tytär tämä ei kyllä ole syy sarjan katsomiseen :D

joulukuun alussa alkaa uudet jaksot

Migelo

03.11.04 klo 12:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

graniitti kirjoitti:

namuja sekä äiti, että tytär tämä ei kyllä ole syy sarjan katsomiseen :D

Eihän tuo toki ainut syy ole, mutta yksi niistä tekijöistä, jotka innoittaa tv:n ääreen :wink:

Arsi T. Elokolikko

03.11.04 klo 13:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

sami-san kirjoitti:

Mutta eihän näissä Buffyissä yms. henkilöt ole enää niin teinejä... lähinnä high schoolin vikavuosia veteleviä henkilöitä ja lisäksi näyttelijäthän ovat aina jo pitkästi 20-vuoden paremmalla puolella. En oikeastaan itse edes tiedä mikä määrittelee teinisarjan. Ensimmäisinä tulisivat mieleen 1) nuoret, kauniit ihmiset 2) kiiltokuvamaailma, joka heijastelee virheettömyyttä sekin 3) isoa amplitudia heittelevät ihmissuhdesotkut näiden nuorten henkilöiden ympärillä.

Beverly Hills, 90210
Kymmenen vuotta Jenkeissä pyörinyt teinisarja, eiks je? Taisin seurata tätä jonkin aikaa vuosina 1992-93. Ei hääppöinen sarja. Olikos tämä nyt enää loppuvuosina edes teinisarja, kun näyttelijät olivat lähellä 40 vuotta ja esittivät jo ainakin 25-vuotiaita. :lol: 2/5

Sweet Valley High
Kyl mä tätäkin olen muutamia jaksoja seurannut kuutisen vuotta sitten (silloinhan tämä tuli?), oikeastaan ainoa syy taisi olla Danielin kaksossisarukset. Käsikirjoituksessa oli jotain ihan oikeasti hauskoja kohtia. Teinixkerroin SUURI. 2/5

Buffy
Buffystä en ole koskaan pitänyt. Oikeastaan kaikki sarjat, joissa on hassusti maskeerattuja örkkejä yms., eivät ole minun alaani. Michelle Trachtenberg on lisäksi todella ärsyttävä, samoin myös Sarah Michelle Gellar (sori, graniitti). Mutta kyllä tätä sarjaa seuraavat mielestäni pääosin yli 18 vuotta täyttäneet, sinänsä tätä en edes laskisi puhtaaksi teinisarjaksi. 2/5

Angel
Muutaman jakson olen nähnyt. Ei vakuuta tämäkään. 2/5

Roswell
Nelisen jaksoa nähtynä. Melko boring, mutta kyllä tuollaiseen kohtuuhyvin tuotettuun hömppään voisi jäädä helposti kiinni. 2.5/5

Melrose Place
Enpä ole katsonut. ---

Sabrina, teininoita
Joo, katsoin silloin kun tämä tuli ekaa kertaa Suomeen (1998?) kaikki jaksot, mutta oikeastihan sarja on tylsimpiä mitä maan päällä on tehty. :) 1/5

Frendit
Ei todellakaan teinisarja, kun kolmekymppisten ”aikuistumisella” pelaillaan. Loistava sarja. 4/5

Gilmoren tytöt
Eipä kiinnostanut yhden jakson perusteella. ---

Smallville
Yksi jakso puoliksi katsottuna, sitten juoksin pakoon moista ihmeshowta.

Freaks & Geeks
Tämä oli outo sarja. Henkilöhahmojen osalta käsikirjoitus ärsytti, mutta silti tämä oli pakko katsoa aina (niitä todella harvoja sarjoja [X-filesin, Profilerin ja Frendien lisäksi], joita olen seurannut). Yllättäen edes James Franco ei päässyt ärsyttämään. Huh, kun tuo Lindsay Weirin roolin vetänyt Linda Cardellini on muuttunut viidessä vuodessa. 1999 [www.variety.com] vs 2004 [jfkaps01.free.fr] ;) 3.5/5