Teku... [Tekniset kuviot]
Foorumin päävalikkoon › Teku... [Tekniset kuviot] › kotisivut
kotisivut
Edellinen sivu | 1 2 3 | Seuraava sivu
FilmerKäyttäjä |
26.08.03 klo 14:44 - linkitä tähän kommenttiin: # olisin kohta alkamassa tekemään omia kotisivuja. alkeet kyllä osaan mutta tietääkö joku mistä saisi kunnon neuvoja. en muista koodeja ulkoa. eli jos jostain sivulta löytyisi hyvät neuvot kotisivun tekemisiin muttei perustietoja. mutta vielä on itselle pulma että mihin ne sitten tekisi. sunpointtiin näyttää olevan ainoa paikka mihin voisi tehdä, tilaa löytyy 20mb. |
FilmerKäyttäjä |
26.08.03 klo 15:29 - linkitä tähän kommenttiin: # ja ne ainaiset ongelmat kotisivujen tekemiseen on tekijänoikeudet. ei voi pistellä noin vaan hienoja kuvia. muuten oletteko te leffatykin tekijät saaneet luvan leffakuvien näyttämiseen? |
KustaaYlläpitäjä |
26.08.03 klo 18:27 - linkitä tähän kommenttiin: # Kaikkea kuvamateriaalia suojaa aika tarkkakin tekijänoikeussuoja. Eli mitä tahansa kuvia ei välttämättä kannata sivuillaan käyttää. Leffatykissä emme käytä tämän vuoksi esim. screenshotteja elokuvista tai vastaavaa (tuotakin näytetään harrastavan). Arvostelujen yhteydessä käytämme elokuvan kansi- tai leffajulistekuvaa, mutta silloinkaan emme käytä sitä missään nimessä kaupallisessa tarkoituksessa tai hyötyäksemme aiheesta mitenkään. Muunlaista tekijänoikeudellista materiaalia pyrimme välttämään. Samoin kun esim. lehdessä on jonkun arvion yhteydessä esim. CD-levyn tai äänitteen kuva siihen ei käsittääkseni tekijänoikeus yllä. Korostan myös että ylläpitäjä eli Sohvaperunat ry on voittoa tavoittelematon yhdistys joka ei nettoa tai pyri hyötymään kuvien ym. muiden käytöstä millään lailla. Kyllähän noita elokuviin liittyviä kuvia käytellään eri yksityisillä sivuilla ihan sumeilematta, mutta sitten kun on kyse bisneksestä kannattaa olla varovainen ja ottaa oikeudelliset seikat huomioon. |
FilmerKäyttäjä |
26.08.03 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: # mä olen aikomassa tehdä kotisivut, jossa löytyy samaiset arvostelut mitä olen kirjoittanut leffatykissä ja muuta juttuja leffoista ja saan siitä koulukurssin. eli mä voin käyttää leffojen kansikuvia ilman että rikon tekijänoikeuslakeja? kyseessä ei ole bisneksen teko vaan puhtaasti "huvisivut" |
arskaYlläpitäjä |
26.08.03 klo 20:16 - linkitä tähän kommenttiin: # Kyllä sää mun mielestä voit niitä kansikuvia sinne kotisivuille laittaa. Jos tarkemmin ajattelee niin kyllä nää meidän avattaret on paljon kyseenalaisempaa matskua täällä foorumissa |
FilmerKäyttäjä |
26.08.03 klo 20:19 - linkitä tähän kommenttiin: #
totta. periaatteessa meillä kellään ei ole niihin lupa. |
arskaYlläpitäjä |
26.08.03 klo 20:34 - linkitä tähän kommenttiin: # Täytyy sanoa etten ole pahemmin perehtynyt noihin ilmaisiin kotisivutiloihin. Tuolta kannattaa etsiä itselle sopiva: Ei sulla ole nettiyhteyden tarjoajan puolesta kotisivutilaa? Jotkut palveluntarjoajathan tarjoaa sitäkin samassa paketissa. |
FilmerKäyttäjä |
26.08.03 klo 20:37 - linkitä tähän kommenttiin: # ei mun nettiyhteys tarjoa mitään kotisivutiloja. itsellä on aurian kiinteistökaista eikä se tarjoa, harmi |
arskaYlläpitäjä |
26.08.03 klo 20:40 - linkitä tähän kommenttiin: # Sitten vaan tuonne johonkin ilmaispalveluun tai laitat itsellesi koneeseen oman webbiserverin |
PingutyyppiKäyttäjä |
26.08.03 klo 20:41 - linkitä tähän kommenttiin: # Mulla on aina toisinaan kotisivut Sunpointissa. Paikassa ei pitäisi olla nykyään enää mainoksia ja ilmaista tilaa löytyy riittävästi (10mb) - mutta toisinaan tiedostot on katoilleet hetkellisesti ja ftp-homma ei ole aina toimannut. MUISTA kotisivuja tehdessäsi aina välttää räikeän värisiä taustoja ja tekstejä, tooosi isoja otsikoita, ja älytöntä gif-animaatiofloodausta |
OneNiceUserKäyttäjä |
29.08.03 klo 18:05 - linkitä tähän kommenttiin: #
|
FilmerKäyttäjä |
01.09.03 klo 10:42 - linkitä tähän kommenttiin: # okei. olen päättänyt tehdä kotisivut sunpointtiin, 20mb on ihan tarpeeksi mulle. sivujen tekeminen alkaa parin päivän päästä. |
PingutyyppiKäyttäjä |
05.09.03 klo 22:45 - linkitä tähän kommenttiin: # Ai sitä olikin 20mb. Noh, kuitenkin - tämä kai käy virallisena kotisivutopikkina, jossa voi kysyä saittien puuhaamisesta ja kommentoida muiden sivuja? Väänsin itselleni parissa päivässä uudet sivut [www.sunpoint.net]. Pääsyy tohon oli lukion ATK-kurssi, jonka saan nyt vapaaksi |
arskaYlläpitäjä |
05.09.03 klo 22:55 - linkitä tähän kommenttiin: # Pingulla asialliset sivut. Jaqqella muuten myös. Määkin olen viritellyt mietteitä josko vääntäisi itselle ihan oikeat sivut joskus kun jaksaa... Sinne sitten ihan kaikkea sälää mitä tulee mieleen, oma "arvostelukyky" vain rajana. Siinäpä olisikin ihmisillä ihmettelemistä. Joskus mulla olikin omat sivut, mutta ne alkoi jossain vaiheessa muistuttaa liikaa työhakemusta ja nappasin ne pois koska olen nykyiseen työpaikkaani tyytyväinen. Nyt sivuston voisikin lykätä pystyyn ihan eri perspektiivistä. |
JarkkoKKäyttäjä |
05.09.03 klo 23:27 - linkitä tähän kommenttiin: #
Jokaisella on tietenkin aina mielipiteensä eri asioista ja tässä yksi minun mielipiteistäni: Tuollaisen keskitetyn tekstin lukeminen on minusta pidemmän päälle liian työlästä, kun mitkään rivit eivät lähde samasta kohdasta liikkeelle. Toisaalta tuota voi käyttää tehostekeinonakin. Kyllä noilla sivuilla ainakin yhden kurssin sietää saada anteeksi. |
arskaYlläpitäjä |
05.09.03 klo 23:36 - linkitä tähän kommenttiin: # Keskitetyn tekstin lukeminen menee just vielä tuollaisessa tekstimäärässä. Validaattoriin on aina hyvä turvautua jos ei muuta haukuttavaa keksi http://validator.w3.org/c...Epingutyyppi%2FIndex.html eli käyppä nämä nyt huolella läpi: Vitsi, vitsi... |
PingutyyppiKäyttäjä |
06.09.03 klo 15:09 - linkitä tähän kommenttiin: #
Apua Tattis vaan kehuista ja vinkeistä. Koetan vetää keskityksen veke ja tsekkaan, näyttääkö paremmalta. Ainakin noissa kun on kuvan vieressä tekstiä, voisi olla järkevämpää vetää kirjoitus reunastapäin. Jaqen sivut on ulkoasultaan erittäin tyylikkäät. Ja niiltä löytyy sisältöäkin |
JarkkoKKäyttäjä |
06.09.03 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #
Minäkään en huijaa itseäni kuvittelemalla että mun sivujen sisältö kovin paljon muita kiinnostaa kuin itseäni. Nuo sivut vaan on mulle semmonen päiväkirjan korvike :-) |
arskaYlläpitäjä |
25.09.03 klo 22:37 - linkitä tähän kommenttiin: # Varasin tuollaisen domainin: www.hardrock.fi ...melko juhlava osoite vaikka itse sanonkin Siirsin linkkilistan tuonne: www.hardrock.fi/80s Tuonne alle tulee sitten tässä joku päivä mun kotisivutkin & muuta sälää, joka on vähän kehittelyasteella. |
JarkkoKKäyttäjä |
26.09.03 klo 13:31 - linkitä tähän kommenttiin: # |
Edellinen sivu | 1 2 3 | Seuraava sivu

ja varmaan monessa muussakin foorumissa.
Kirjoita ihmeessä Suomeksi, sillä englanniksi kaikesta löytyy jo sivut...