Pelittääkö?
Foorumin päävalikkoon › Pelittääkö? › Star Wars - PC pelit
Star Wars - PC pelit
Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu
IdigN1Tähtääjä |
27.05.05 klo 14:57 - linkitä tähän kommenttiin: # Kenellä on kokemusta ja mitä pidätte? Itse olen pelannut Jedi Academyä ja nyt on menossa KOTOR 2 : THE SITH LORDS joka vaikuttaa erinomaiselta. JA oli myös loistava peli. Mielestäni näissä peleissä on hienosti saavutettu elokuvien henki ja hahmot ja valomiekalla huitominen on erittäin miellyttävää. |
whaitKäyttäjä |
27.05.05 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: # Kotor II oli kyllä erinomainen, oma viehkeä pimeänpuolen Sith-lordittareni saavutti verisen ristiretkensä päätöksen kuukausi sitten, voisihan tuon pian vetäistä Jedinäkin läpi. Ykkönen on kuulemma vieläkin parempi juonensa osalta, pitäisi tuokin jostain noukkia plakkariin jossain kohtaa. Myös Jedi Knight kakkonen oli oivaa tasoloikintaa, kunhan sai valomiekan käteen niin ei sitä muuta tullut käytettyäkään. |
IdigN1Tähtääjä |
27.05.05 klo 16:38 - linkitä tähän kommenttiin: # Näin tosiaan olen kuullut että ykkös-osa old republicista olisi parempi. Pitää tuokin joskus hommata jostakin jos halvalla tulee eteen. Se on kyllä hieno tunne kun saa heittää vastustajia voiman avulla rotkoon ja katkoa droidien käsiä ja jalkoja valomiekan avulla. Kunpa olisi itse jedi-ritari. Tai jos ei, niin edes kun omistaisi valomiekan. |
IdigN1Tähtääjä |
28.05.05 klo 17:34 - linkitä tähän kommenttiin: # Tuli pelattua tuota Sith lordsia, ja pidän rpg-peleistä, mutta tuossa se ei mielestäni sopinut. Pitää itse saada hakata valomiekalla vihollisia, eikä vain klikata vihollista jolloin hahmo itse hoitaa hakkaamisen. Eli nyt tarkotuksena jatkaa tuota vuotta sitten aloittamaani Jedi academyä,koska siinä saa itse vedellä vihollisia. Onko kellään kokemusta Star Wars Battlefrontista tai Jedi outcastista?Millaisia ovat? |
whaitKäyttäjä |
28.05.05 klo 22:34 - linkitä tähän kommenttiin: # Jedi Outcastia vain kyllä suositella lämpimin sydämmin, ehtaa Star Wars-meininkiä. FPS:sänä en ole tuota oikein pelannut, vaikka voisihan sekin olla ihan pätevä kokemus. Parin ensimmäisen tehtävän jälkeen käteen lyödään valomiekka jolloin pelin luonne vaihtuu ennemmänkin tasoloikaksi, mutta perhanan asialliseksi sellaiseksi. Tosiaan valomiekkataisteluissa on kyllä munaa kun saa itse sitä miekkaa heiluttaa. Peli on kyllä aikas helppo kun kulkee vaan terä ojossa, iskuetäisyydellä pääsee helposti vaan juoksemalla kohti kun blasterien laserit kimpoilee iloisesti automaattisesti. Mutta ei se helppous päässyt harmittamaan, melkein päin vastoin: turha vaikeus ei päässyt tappamaan hauskanpitoa. |
NosokiTähtääjä |
06.06.05 klo 13:20 - linkitä tähän kommenttiin: # Olen pelaillut seuraavia: SW Episode I: The Phantom Menace game: Aivan täyttä roskaa, älkää vahingossakaan koskeko. Rogue Squadron: Tätä vaan pääsin testaamaan kaupassa kun en GameCubea omista. Kuitenkin Imperiumin Vastaiskun Hoth-taistelu oli aivan älyttömän hauska. Jedi Outcast: Aivan loistava peli, voimalla leikkiminen on aivan älyttömän addiktoivaa. Jedi Academy: Ei mielestäni tarinaltaan niin hyvä kuin Outcast, mutta tuplasapeli korvaa paljon. Star Wars Galactic Battlegrounds: Vähän vanhempi SW-peli. Tehty suoraan Age of Empires 2:n pelimoottorilla, joten pelin fanit saavat tästäkin paljon irti, kuten minä. Knights of the Old Republic: Tässä on SE peli. Tämä tekee melkeinpä kaikki muut pelit turhiksi. Hahmot ovat jokainen oma persoonansa, ja peli jaksaa aina vain kiinnostaa. Kaksi eri loppua takaavat sen, että pelillä on jälleenpeluuarvoa. Suosikkipelini. Galaxies: Tätä mmorpgia pelailin pari kuukautta. Aivan mahtavalta tuntui siihen asti, kunnes hahmopisteet tuli käytettyä. Muutama tunti viikossa tätä on sopiva annos, mutta en itse jaksanut maksaa 15e kuukaudessa, että voin pelata noin 6 tuntia. Kuitenkin SW-faneille unelmien täyttymys, minulle oli aluksi. Lisäksi kun pääsin tänään juuri KOTORin läpi varmaan kymmenettä kertaa niin pitäisi tuo KOTOR2 aloittaa kun se tuli hankittua. Odotan peliltä ehkä liikaakin, joten saattaa tuottaa samanlaisen pettymyksen kuin Battle Royale 2, vain aika näyttää. |
IdigN1Tähtääjä |
06.06.05 klo 13:25 - linkitä tähän kommenttiin: # Kui sullon tollasseet patongit korvis? Pelailin tuota KOTOR2:ta, ja tuossa tosiaan tuo RPG-systeemi ei toiminut niin hyvin kuin itse hakkaaminen esim.Jedi Academyssa. Eli onko tuo KOTOR 1 samanlainen rpg-pohjainen? Ja on kuulemma paljon parempi kuin jatko-osa. Tällä hetkellä on Jedi academyn pelaaminen kesken ja on se vaan mukava peli, ei siitä mihinkään pääse. Myös Jedi Outcastin aloitin alusta ja hieno peli sekin vaikka vähän vanhemmat grafiikat on kyseessä. |
NosokiTähtääjä |
06.06.05 klo 13:30 - linkitä tähän kommenttiin: #
KOTOR ykkösessä on käsittääkseni ihan sama pelimoottori kuin kakkosesaakin. Ykkönen on ainakin todella juonipainotteinen, ja kaikille hahmoille puhumalla aukeaa sellaisia tarinoita, että hahmot tuntuvat oikeasti tutuilta. Juoni on mielestäni yhtä hyvä kuin alkuperäisessä SW-trilogiassa. Kakkosen olen kuullut olevan vähän huonompi kuin ykkösosan, mutta täytyy ensin se pelata läpi. (Niin ja onhan tuo CYF, tuo hongkongilaisen bullet-balletin armoton kuningas. Hän ei säästä ketään kun hänellä on tuplaberetat kädessään... ja patongit korvissaan. Että haluan tuon pätkän jostain, mutta kyseessä on kai jokin kiinalainen tv-sarja, joten haaveeksi taitaa jäädä.) |
NosokiTähtääjä |
06.06.05 klo 16:34 - linkitä tähän kommenttiin: # No enpä näköjään pääsekään testaamaan tuota KOTOR kakkosta, koska se aina jumittaa koneen ihan pelin alussa. Näen vain pätkän, jossa Ebon Hawk ajelehtii jossain asteroidivirrassa ja sitten jumittaa.. Harmittaa kyllä aika lailla |
ScuzzballKäyttäjä |
12.06.05 klo 18:58 - linkitä tähän kommenttiin: #
Sori ihan pakko sanoa että tekis mieli lyödä sua valomiekalla (shii-cho-tyyli) silmään. Oletko koskaan pelannut RPG-peliä (siis mikään diablo ei ole ROLE PLAYING GAME) jossa viholliset mätkitään itse kumoon tyyliin Jedi Academy? Tuskin olet. Vähän typerää verrata roolipeliä tollaseen mätkintäpeliin, kun molemmissa se koukku on ihan toisenlainen. Itse pidän molemmista paljon, Jedi Academy on rentouttavaa ja erittäin sulavaa valomiekkamättöä, erityisesti lanissa kavereita vastaan ultrahauskaa. KOTOR-pelit sen sijaan tarjoavat molemmat eräänlaisen elämyksen, vastaavanlaisen kun alkuperäinen SW-trilogia, mutta tässä pääset itse vaikuttamaan asioiden kulkuun. Juoni ainakin ensimmäisessä osassa on vähintäänkin yhtä mukaansa tempaava kun sarjan elokuvissa, henkilöhahmoista ja ääninäyttelystä puhumattakaan. Ja sitä aina tuntuu että tekemistä on loputtomiin, aina löytyy jostain parempia kristalleja valomiekkaan sun muuta kivaa joita on kiva metsästellä ympäri galaksia. Hahmon kamppailu pimeän ja valoisan puolen välillä on uskomattoman hienosti tehty, itse en ole kertaakaan päässyt pimeällä jedillä pelaamaan kun en pysty niihin hirmutekoihin jotka siihen vaaditaan (kenties otan pelin liian tosissaan?). Kakkos-osaa en ole vielä ehtinyt läpi pelata, mutta tällä hetkellä ainakin on vaikea nostaa kumpaakaan toisen edelle, molemmat ovat loistavia pelejä. Kenties parhaita RPG pelejä joita olen pelannut. Ja tuo ero KOTOR 1 ja 2 välillä on lähinnä uusi juoni ja uudet kuviot, muuten perusta on miltei identtinen. Eikä tosiaan mikään huono juttu kun se kerta niin sujuvasti toimii. |
IdigN1Tähtääjä |
12.06.05 klo 21:26 - linkitä tähän kommenttiin: # Diabloa en ole koskaan pelannut. Ja eikö KOTOR 2 ole mielestäsi RPG-pohjainen peli? Iske lasken rpg-peleiksi mm. Final fantasyt, suikodenin ja Legend of manan. Jos nuo eivät ole rpg-pelejä, niin selitä minulle mitkä ovat.. Ja enkö saisi pitää enemmän jedi academystä kuin KOTOR 2:sta? Enkö saisi mielemmän hakata itse vihollisia kuin klikata hahmon tekemään työ puolestani? Mitäs tämä tällainen nyt on? Enkö saa omata omia mielipiteitä? |
ScuzzballKäyttäjä |
12.06.05 klo 23:21 - linkitä tähän kommenttiin: #
Joo tsori vaan meikä lukas ton sun yhen lauseen väärin, luulin että olit sitä mieltä että hakkaus systeemi ei toimi yhtä hyvin jedi academyssä. Nyt kun luin sen uudelleen niin miksei kotorin RPG-systeemi toimi? Meinaatko hahmonkehitystä vai tarinaa vai mitä? Kotorissahan nämä kaikki elementit toimivat aivan loistavasti, etenkin kakkosessa se "influence" systeemi vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta tuoden lisää jonkinlaista dynaamisuutta hahmoihin. Ja toki jokaisella saa olla omat mielipiteensä, kunhan ne ovat oikeat. >_< |
IdigN1Tähtääjä |
12.06.05 klo 23:41 - linkitä tähän kommenttiin: # Tarkoitan vain sitä, että kun kyseessä on SW-peli, ja aseena mm.valomiekka, käytän mielummin itse hiirtä taistellakseni sen kanssa, kuin painan vihollisen kohdalla nappia, jolloin tietokone hakkaa vihollisen. Pidän suuresti esim. FF-peleistä, mutta kun kyseessä on tämä pelisarja, ja saa olla jedi, hoidan hommat loppuun asti mielummin itse. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? |
ScuzzballKäyttäjä |
13.06.05 klo 04:06 - linkitä tähän kommenttiin: # Ymmärrän. Kotorissa hoidetaan hommat itse valomiekalla, roolipelisääntöjen mukaan. Jos mielummin hack'n slashaat niin tee niin, älä muotoile tekstiisi piilovihjausta siitä että kotor kaipaisi tuollaisen systeemin. Kotor ounaa ihan kympillä, Jedi Academy melkeen yhtä paljon. Molemmat edustavat lajiensa parhaimmistoa. What's the big fuckin' deal. |
IdigN1Tähtääjä |
13.06.05 klo 14:11 - linkitä tähän kommenttiin: #
En missään vaiheessa tuohon peliin tuollaista ehdottanutkaan vaan että "Pitää itse saada hakata valomiekalla vihollisia, eikä vain klikata vihollista jolloin hahmo itse hoitaa hakkaamisen." Tarkoittaen että pelaan mielummin tuollaista peliä kun kyseessä on SW. Meinaatko että jos sanoisin että haluan että KOTOR 2:ssa on rpg-systeemin sijaan hack'n slashia, niin pelintekijät menevät ja tekevät tällaisen version? Ja olisiko tuo kauhea kunnianloukkaus peliä kohtaan jos sanoisin tuollaisen haluavani mielummin? Vaikka ehkä vaikutusta minulla on (ainakin omaan elämääni) niin tuskin tuollaisiin pystyisin. Piilovihjausta? |
mudKäyttäjä |
20.09.05 klo 16:16 - linkitä tähän kommenttiin: # KOTORit ovat aivan mahtavia pelejä, joista ykönen on kyllä silti se parempi peli. Jedi Academy on mukiin menevää ajanvietettä. |
SpaceCadet1Käyttäjä |
11.03.07 klo 12:52 - linkitä tähän kommenttiin: # Harmi etten päässyt keskustelemaan peleistä silloin kun ne vielä olivat tapetilla, mutta täytyy nyt kuitenkin purkaa lukuloman tuntemuksia KOTOR:in ja KOTOR2:n parissa. MIELETTÖMÄT pelikokemukset, sekä Biowaren alkuperäinen että Obsidianin jatkis. Pystyisin mainitsemaan vain muutaman muun pelin, jossa pelaajaa imaistaisiin yhtä vakuuttavasti ympärillä tapahtuvien ihmeellisyyksien keskipisteeksi. Pelien roolipelielementti on kaikin puolin moitteetonta - ainoa hienoinen valittamisen aihe on NPC-kavereiden taitojen samankaltaisuus kokemuspisteiden lähestyessä kattorajaa. Täytyy kuitenkin sanoa, että pelintekijät ovat nähneet loputtomasti vaivaa kumppaneiden taustoittamisessa - eritoten KOTOR2:ssa dialogit pelaajan ja kavereiden välillä olivat silkkaa nannaa (ja kenties pelin paras osa-alue). Hyvän ja pahan kahtiajako on - harvinaista kyllä - tarinaan ja henkilöihin aidosti vaikuttava elementti eikä ainostaan kosmeettinen jippo (kuten esim. Fablessa), ja on mukavaa, että pahalle hahmolle suodaan yhtä laajat mahdollisuudet kuin hyvällekin (aseistukset, vaatetukset, Jed-voimat jne.). KOTOR:in kaksi dramaattista lopppuratkaisuakin nostavat kehuja hieman korkeammalle taivaalle. Ekan osan ikimuistoisin hetki itselleni lienee video, jossa Sithiksi kääntynyt Bastila sumuttaa pelaajan avustuksella Tasavaltaa ennen lopullista taistelua Star Forgessa. Graafisesti pelit ovat hieman päivettyneitä, eikä peleissä päästä esim. edellämainitun Fablen huikealle esteettiselle tasolle. Ongelma ei varsinaisesti ole teknologiassa (maksimigraffoilla päästään jo aika hulppeaan visuaalitykitykseen), mutta hienoisen epätasapainoisessa kenttäsuunnittelussa. Dantooinen ja Kyysheekin (älkää kysykö oikeinkirjoituksesta mitään! Taistelumekaaniika saattaa aluksi hämmentää aika lailla, sillä se on periaatteessa 3D-grafiikkaaan häivytetty vuoropohjainen taistelusysteemi, jossa pelaajalla on taistelukäskyjä lukuunottamatta varsin vähän vaikutusvaltaa. Ärsyttävää tässä oli se, että 1) kavereita ei pysty millään pitämään kahakoista loitolla jos tilanne näin vaatisi 2) oikean vihollisen merkkaaminen on turhauttavan vaikeaa. (Pelaajan ja pelihahmon) taitojen kehittyessä tappelu on kuitenkin harvinaisen mukavaa, ja valosapelien myötä hauskanpito on lähes taattu. Biowaren ja Obsidianin suurin vahvuus on kuitenkin aina ollut sen huikean Tarinan tarjonta roolipeleissään. Leffojen fanittajat voivat ampua minut tästä hyvästä, mutta uskaltaisin jopa sanoa, että pelien juonet ja teemat ovat leffojen vastaavia huomattavasti syvällisimpiä ja älykkäämpiä. Filosofisluontoista pohdintaa Voiman olemuksesta riittää roppakaupalla, ja peli ennen kaikkea pohjustaa uskottavati Sithin ja Jedien koulukuntien heikkoudet ja vahvuudet. Raja hyvän ja pahan välillä sumenee, ja KOTOR2:ssa kyseenalaistetaan jopa Voiman merkitystä ihmisen sielussa. Ykkösosan yllätyskäänne oli ainakin täydellinen pommi meikäläiselle, ja sen tuottamat vibat nousivat vähintään "I'm your father"in kaltaiseksi. Monet ovat valitelleet KOTOR2:n hieman puuttellista kokonaisuutta, eritoten loppuratkaisussa, mutta tämä on selitettävissä mahdottomalla aikataululla, jonka LucasArts oli Obsidianin kavereille asettanut - kaiken kukkuraksi alkuperäinen kässäri jouduttiin uusimaan liiallisen väkivaltaisuuden johdosta, jottei 10-vuotiaat nassikat suotta pelästyisi yliaikuisia teemoja. Musiikki nojautuu vahvasti johnwilliamsmaisiin eeppisiin teemoihin, ja osaavia kavereita on palkattu erilaisten jousisovitusten säveltämiseen. Jotkut ääniefektit ovat hieman tasapaksuja, mutta onneksi valosapelien viuhuntaan ei ainakaan lopella kyllästy. Ääninäyttely vaihtelee perusvarmasta oivalliseen, joten huikean dialogimääräkään ei pääse hevillä puuduttamaan. Kahdesta pelistä sanoisin, että KOTOR2 on hiuskarvan varalla parempi (en voisi muuten kuvitella kuinka upea tästä olisi tullut jos pelin kaikki poistetut kohtaukset olisi ehditty lisätä julkaistuun tuotokseen). Yhdistettynä nämä kaksi peliä tuottavat ~80 tuntia silkkaa nannaa Star Wars-versumissa (n. 4000 vuotta ennen elokuvien tapahtumia), jota ei herkällä kannata jättää väliin. Knights of the Old Republic - 91 Choose your path |
NooKäyttäjä |
16.03.07 klo 16:12 - linkitä tähän kommenttiin: # Viimevuosina pelien pelaaminen on allekirjoittaneella tippunut lähes nollaan, mutta seuraavan SW-pelin asennan varmasti vielä vuosien kuluttua uudelleen. Nimittäin: Jedi Knight 2 Dark Forces. Peli oli ensimmäisiä oikeasti hyviä SW-pelejä ja muutenkin uraauurtava fps (mm. kaksi erilaista tulitustapaa joka aseella). Pelistä klassikon tekevät seuraavat seikat: Hyvä juoni (välinäytöt toteutettu oikeilla näyttelijöillä), loistava pelattavuus, jännittävä tunnelmaltaan, kestää uudelleenpelaamisen. Peli on myös kestoltaan pitkä, pulmat ovat loogisia ja erilaisia maailmoja riittää koluttavana. Vaikka pelin päähenkilönä onkin tuntematon ex-Jedi Kyle Katarn (?) saa pelistä mukavat Star Wars-fiilikset. Tässä kuvia, jos jollekin muistuisi peli mieleen.
Lisää juttua ja kuvia: http://en.wikipedia.org/w...di_Knight:_Dark_Forces_II |
KolmasMiesKäyttäjä |
02.09.07 klo 22:19 - linkitä tähän kommenttiin: #
Olin just kirjottamassa kyseisetä pelistä. Joskus on sitä itsekkin tullut pelailtua aikalailla. Jännittävä ja pirun hyvä peli on kyseessä. Pitäs varmaan jostain etsiä cd ja asentaa peli uudestaan koneelle. |
DeadMan96Käyttäjä |
26.05.08 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: # En ole kovin paljon Star Wars pelejä pelannut mutta tässä listä niistä Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast |
Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu

Onko tuo muuten Mr.Chow Yun-Fat?
: Täytyy kattoa jos sais jotenki pelittää.
) kaltaisia silmäkarkkiluontoja harmillisesti tasapainottavat Naar Shadaan kaltaiset tylsähköt harmaaseinäympäristöt. Star Wars-henki on kuitenkin jatkuvasti läsnä, ja pelin monimuotoisiin hahmoihin on upotettu kiitettävästi vaivaa - läskit Huttit, kieroilevat Twi'lekit ja hienoisesti tärähtäneet Rodianit, ja muut elokuvien klassikkohahmot tekevät kunniakkaat spot-lightit molemmissa peleissä. Kaiken kruunaa tyylikkäät cinematic-videot, joissa Lucasin avaruus herää jälleen kerran henkiin.