Puhutaan peleistä.

Foorumin päävalikkoonPelittääkö? › Puhutaan peleistä.

08.04.18 klo 20:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taitaa muuten tuo Steamin MOD-yhteisö olla kenties maailman helpoin tapa lisätä sälää peleihin. Oletuksena tietysti, että peli on ladattu steamista. Kirjaudut tilillesi, haet pelin ja siihen mahdolliset modaukset ja painat "lisää." Noin pystyy helposti poistamaan tai lisäämään tavaraa mielensä mukaan.

08.04.18 klo 20:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lähinnä mietin, onko tuossa saatu minkäänlaista illuusiota rintamasodankäynnistä. Alkuperäisessä Civ nelosessa kannattaa vaan laittaa kaikki yksiköt samaan pinoon ja jyrätä kaupungista toiseen. Ehkä jonkun varuskunnan voi jättää taakse, jos pelkää vastahyökkäyksiä.

08.04.18 klo 22:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vähän luulen että jos siinä alkuperäisessä ei ollut niin ei taida olla Invictuksessa paljoa sen parempaa. Modaamalla siihen saa lähinnä lisäsisältöä ja pientä pintasilausta mutta muuten se perusmekaniikka taitaa olla sama kuin alkuperäisessä.

Kaupunginvaltauksen rajoitteet ainakin pakottaa miettimään vähän monipuolisemmin strategiaa ja varustelua, mutta muuten taitaa olla aika sama jyräämismeininki.

09.04.18 klo 07:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heittäkääs uutta aihetta kehiin. :)

( Keskustelun taso tässä topicissa on silmiä hivelevää ja aivoja kutkuttavaa, kuin myös "Puhutaan elokuvista" topicissa. On muuten parhaat topicit mitä oon ikinä aloittanut omasta mielestä. Voi kuulostaakkin itsekehulta, mutta nämä kaksi ovat minun suosikkitopiccejani tällä foorumilla. Toki on myös kiva perseillä "Nautinnollista Scheissea" ketjussa.

Meinasin tehdä samanhenkisen topicin "Puhutaan musiikista" duuri vai molli osastolle, mutta en vaan saa keksittyä hyvää topiccia aloittavaa alkutekstiä... joten jos teitä kiinnostaa jatkaa tämäntyylistä keskustelua musiikistakin, niin haluaisiko joku teistä aloittaa sellaisen? )

14.04.18 klo 18:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näköjään kannattaa heittää suoraan jollekkin se ryhmäterapiassa käytettävä keskusteluvuoro pallo. John117 haluaisitko sinä esittää kysymyksen? :)

14.04.18 klo 19:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

No mikä jottei. Otetaan aiheeksi pelimaailman kielletyt hedelmät eli huijauskoodit. Missä pelissä olet käyttänyt, miksi, tai mikä on hauskin muistosi koodien käyttämisestä? Kokonaisvaltaisia kokemuksia siis :D

Itsellä tulee tähän hätään mieleen Age of Empires kakkosesta, en muista millä se saatiin mutta Ferrari avoauto taistelukentälle ampumaan jotain ihme kuulia aivan älyvapaalla tahdilla. Varmaan on selvää että tämä Italian ihme on täysin OP tuossa pelissä, mutta perkele oli hubaa kun pelasi jollain vaikeimmalla tasolla ja saat muutamassa kymmenessä sekunnissa vihollisen massiiviset joukot raivattua pois tieltä. Ja siis mitään syytä tähän ei ollut, pienempänä tuollainen aivoton perseily oli vain välillä hauskaa peleissä.

14.04.18 klo 19:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Ainoat pelit missä olen käyttänyt Chiittejä on GTA IV:ssä ja sen lisäosissa. Olen pelannut ne pari kertaa puhtaasti läpi. Tykkään käyttää näissä kyseisissä peleissä cheattejä, koska ne ovat aina niin kätsysti saatavilla näiden pelien puhelin valikoimassa. Ei tarvii stressata poliisien ahdistelusta, saa perseillä ja käyttäytyä niin maanisesti kuin haluaa kun aseita ja helthiä tulee kännykkä tilauksella, näiden pelien välimatkat hoituvat nopeasti ja hauskemmin... paitsi lisäosissa joissa suurimmassa osassa tehtäviä on sinun mentävä tietyillä ajoneuvoilla ja ajaa ristiin rastiin koko ajan Liberty Cityä.

Käytän cheettejä näissä peleissä koska haluan saada sitä tunnelmaa ja syventää itseni siihen pelimaailmaan ja mitä yhteiskuntakritiikkistä täyslaidallista se heittää minun suuntaani. Cheeteillä hoidan häiriötekijät/ärsykkeet nopealla klikkauksella pois, että voisin nauttia siitä itse pelistä enkä ärsyyntyä siihen pisteeseen, että lopetan niiden pelaamisen. GTA IV:ssä tosin oli vittumaista koska siinä puhelimessa cheat kohdan alapuolella oli "Sixaxis control tutorial". eli miten ohjaat pelin toimintoja kuten ajamista ja ampumista heiluttelemalla PS3 ohjaintasi, käyttäen sen motion controlleja. Kun sitä klikkas vahingossa, niin joka kerrasta kuoli yksi aivosolu... perkele. :)

14.04.18 klo 19:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ensimmäisessä Age of Empiressä tuli yleensä huviteltua paljon niiden koodien kanssa. Jollain sai muistaakseni linnut vaihdettua lohikäärmeiksi, sitten oli ne ihme haulikkovauvat, tuhoajarobotit ja ne sinkoautot. Hauskoja muistoja.

Yksi hauska mitä tuli joskus käytettyä oli jossain ensimmäisistä Crash Bandicooteista, jossa sai koodilla pelattua ensimmäisen Spyron demoa.

Konami code on klassikko. Tuon kun pistää Metal Gear Solid kakkosessa niin mitään ei tapahdu, mutta Snake sanoo "What do you think you're doing!?"

25.04.18 klo 21:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko teille ilmaisten indiepelien lataus nettisaitti "Gamejolt" tuttu? Oletteko käyttäneet ja ladanneet? Mitä olette siitä mieltä ja mitä mieltä olette niistä peleistä mitä siellä on? Voiko olla sellaisia pelejä, että se onkin joku saakelin haittaviirus ohjelma? Se on ollu olemassa vuodesta 2004 enkä ole kertaakaan sillä sivulla käynyt... hävettää tälläinen sivistysaukko. Onko täysin 100%:sen luotettava sivu?

25.04.18 klo 23:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä varmaan aina riskinä on saada pöpö koneelle kun lataa tavaraa noista ilmaissivustoista.
Jonnewebistä joskus latailin pelejä, enpä ole muita ilmaisia sivustoja ikinä käyttänyt. Tuosta Gamejoltista en ole koskaan kuullutkaan. Pikaisen googlettamisen perusteella itse ainakin suhtautuisin pienellä varauksella.

25.04.18 klo 23:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Varmin tapa välttyä niiltä viruksilta on ostaa ne pelit ihan kaupasta. Ilmaissivustoilta lataamalla ja warettamalla ottaa aina riskin.

27.04.18 klo 13:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uskaltaisitteko riskisijoittaa rahaa pelienkehittämis yrityksiin? Jos teillä olisi siihen mukavasti ylimääräistä rahaa. Tai uskaltaltaisitteko/haluaisitteko tukea Kickstarter projekteja? Mitä mieltä olette Kickstarterista. Mitä mieltä olette yleisesti Kickstarterista?

Minä olen odottanut sellaista peliä kuin "Rides with strangers":ssiä jo todella pitkään. Kyseessä on kunnianhimoinen ja innovoiva pelienkehittäjä kuin Adam Flatau joka pyörittää yritystä Reflect Studios. Ihailen hänen pelejään, joiden ideat ovat yksinkertaisia/realistisia ja karvoja nostattavan intensiivisiä. Hävettää sanoa, mutta en itse ole pelannut hänen pelejään... mutta olen katsonut Tubettajien videoita hänen peleistään. Hänellä on kolme peliä "Welcome to the game " (hän teki tästä pelistä parannetumman 2.0 version), "The waiting room" ja nyt hiljattain valmistunut "Welcome to the game 2"

Adamilla on ollut työnalla jo 2-4 vuotta tämä "Rides With Strangers" ja ihastuin siihen kun näin tubettajien pelaavan demoa siitä. Kyseessä on todella kunnianhimoinen peli/projekti jonka kickstarter katoksi hän laittoi 40 000 dollaria... Adam pyörittää monen ihmisen pelinkehittämis projektia monesta ääninäyttelijästä pelien tekijöihin. Kannattaa käydä lukaisemassa tämän pelin kickstarter sivua.

Minä olin aivan pöyristynyt kuinka matalan rahakaton hän asetti pelilleen. Voitte arvata ovatko rahat riittäneet pelin kehittämiseen ja suunnittelemiseen. Onneksi hänen muut pelinsä pitävät häntä pinnalla, mutta hän on joutunut tekemään paljon ylimääräistä työtä... koska hän asetti pelin hinnaksi 2 dollari jonka hän korottaa 5 dollariin... sitten hän kerää rahaa kaikenlaisilla muilla projekteilla jotka pitävät häntä pois "Rides with strangers":sistä.

Voi voi... kumpa hän pääsisi sen viimeistelemään ja julkaisemaan. Minä hankin sen aivan varmasti. Suosittelen Puzzle pelien faneille ostamaan kolme minun mainisemaani hänen peliään steamistä.

"Welcome To The Game (2.0 versio)"
"The Waiting Room"
"Welcome To The Game 2" (On muuten törkeen hyvä peli!)

30.04.18 klo 08:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Todd Howard. Mitä mieltä miehestä?

12.08.20 klo 00:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Menin tuossa edellispäivänä omaksi häpeäkseni kokeilemaan vanhaa kunnon Runescapea ainakin viidentoista vuoden hiljaiselon jälkeen, ja alkoi lähennä nolostuttamaan kun muisteli niitä internetin alkuaikoja kun tuo oli se kovin shitti maailmassa kaikilla esiteini-ikäisillä pojilla. Koko peli on käytännössä yhtä hahmonkoulutusta, jossa vaan ilmaisilta käyttäjiltä on poistettu kaikki mukavat ominaisuudet ja maksamalla erillismaksua saa kaikki maksimoitua parissa viikossa.

Muistan itsellä menneen maun koko juttuun paitsi tuon typerän maksupolitiikon vuoksi, mutta myös sen jatkuvan riitelemisen vuoksi mitä se yleensä aiheutti. Meillä oli koulussa muutama vakityyppiä, jotka jatkuvasti varasteli muiden profiileja ja siitähän tietysti seurasi aina loputtomat määrät pahaa verta puolin ja toisin. Samasta syystä ainakin meillä kiellettiin kaikki gogot, pogit, pokemonkortit ja muutkin samanlaiset villitykset lähikouluista kun ihmiset lähinnä tappeli niistä kaiket päivät.

En kyllä näin aikuisella iällä keksi mitään sen turhempaa maailmassa kuin nämä nettimörpit. Nukkuessa sentään palautuu fyysisestä ja henkisestä rasituksesta ja nettikasinoissakin on teoreettinen mahdollisuus voittaa jotain, mutta noissa nettimörpeissä ei kyllä ole omasta mielestä mitään erityisen hyvää tai positiivista näin käytännössä, kerta kaikki se niihin pantu vaiva kuitenkin haihtuu savuna ilmaan kun se peli joskus lopettaa toimintansa. Senkin ajan voisi käyttää vaikka opettelemalla soittamaan jotain instrumenttia tai lukemalla kirjan.

12.08.20 klo 09:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ite muistan, että kinattiin kumpi on parempi Runescape vai Tibia. Ite kuuluin Tibia -leiriin, ja karjuin pelin paremmuutta, vaikka olin koittanu Runescapea varmaan kaikenkaikkiaan tunnin. No, sellasta se oli. Pokemon-kortit ynnä muut joo oli meidänkin pikku maalaiskoulussa kiellettyjä kouluaikana, kun niistä synty tosiaan kaikennäköstä turhaa kärhämää. Lapsena sitä saa tappelun aikaseks ihan mistä tahansa. Sellanenki juttu jääny mieleen kouluajoista kun meillä oli rajattu määrä jääkiekkomailoja, sitten aina välitunnille mentessä juostiin täysiä sinne kopille hakemaan niitä mailoja ettei vaan jää ilman. Pelattiin siis välitunneilla ihan ilman luistimia jäätyneellä pihamaalla jääpalloa. Siitä tuli lukuisat määrät verestäviä neniä ja mustelmia kun niistä mailoista väännettiin :D

12.08.20 klo 12:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en ollut ennen tästä Tibiasta kuullutkaan, mutta vaikuttaa aika samanhenkiseltä kuin runescape. Meillä jotkut etuoikeutetut harrasti Ultima Onlinea, etenkin jos niiden isoveljet ja vanhemmat oli jotain kovia hoosee nörttejä. Siinä oli monella koululaisella vähän sellainen kaukainen suuren maailman superpeli mistä voi vaan unelmoida. Nykyään sekin on varmaan joko täysin kuollut tai muuten vaan kuoliaaksi vanhentunut.

Sitä kuuluisaa WOWia en ainakaan itse tohtinut edes kokeilla kun näki millaiseksi addiktioksi joidenkin tuttujen touhut sen kanssa järjestään meni. Nyt kun netistä lukee noita tarinoita, niin onhan se aika kylmäävää miten jotkut tuhlasi oikeasti vuosia tai vuosikymmenen aikaa ja jättimäiset määrät rahaa pelkästään elääkseen jotain omaa virtuaalielämäänsä wowimaailmassa. Kun tuokin hirvitys joskus loppuu, niin siitä yksittäisten nörttien seikkailusta ei oikeasti edes jää yhtään mitään jäljelle.

14.08.20 klo 13:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistan kanssa kun WoWi tuli. Itse en wanhan koulukunnan pelaajana (ja vieläkin wanhemman fantasian ystävänä) kuulunut kohdeyleisöön, joten luokkakaverien meuhkaaminen jurppi pahasti. Kutsuimme WoWia muutaman samanhenkisen kaverin kanssa lentelypeliksi, koska pelialueelta toiselle siirtyessä piti tuijotella pegasoksen tai aarnikotkan siipien läpsyttelyä.

Yksi kaveri teki koulussa aiheen tiimoilta jopa pienimuotoisen tilastollisen tutkielman. Taisi olla lukion etiikankurssin lopputyö. Siihen kuului kaksi kysymystä: 1) Pelaatko WoWia? ja 2) Pelaatko sitä alasti? Jostain syystä melkein kaikki pelasivat peliä alasti, mikä tietysti kertoo harrastuksen tervehenkisyydestä paljon.

RuneScapea pelasin melko paljonkin. Se oli hyvää ajanvietettä tylsillä ATK-tunneilla. Kotona en pahemmin jaksanut, koska pelin interaktiivisuuden kanssa oli vähän niin ja näin. Jos oikein muistan, niin pelisisältö koostui enimmäkseen malmin tonkimisesta hakulla. Kun kaivoi tarpeeksi paljon, tuli paremmaksi kaivajaksi ja pystyi louhimaan vaikeampia murikoita, joita kaivamalla oppi edelleen paremmaksi.

Pelaajan tehtäväksi jäi varmistaa, että joku bottienesto-satunnaiskohtaaminen ei keskeytä kaivelua. Kuuntelin samalla Hard Rock Hallelujahia, joka oli noihin aikoihin iso hitti. Kontran Jerry Cottonia luukutin myös. Nykyään en perusta sen enempää Lordista kuin RuneScapestakaan. Kontrasta tykkään edelleen.

Muistatteko vielä tämän? [web.archive.org]

14.08.20 klo 15:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistatteko vielä tämän? [web.archive.org]

Haha, olinkin jo melkein unohtanut tämän ilmiön. Joskus vanhaan aikaanhan tällainen nuorten fantasiapelaaminenhan oli sitä pahinta ja turmiollisinta saatananpalvontaa. Tiedän yhden tyypin, joka vartavasten alkoi harrastamaan Dungeons & Dragonsia ja larppaamista koska paikalliset hysteerikot sai ne kuulostamaan niin jännittävältä.

Tom Hankskin teki muistaakseni joskus nuoruusvuosinaan yhden roolin jossain fantasiaroolipelejä dissaavassa herännäiskristillisessä propagandaleffassa, mutten nyt yhtäkkiä muista nimeä.

Edit. Mazes and Monsters eli Leikistä tulee totta, vuodelta 1982.

15.08.20 klo 22:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihme wowin dissausta :( btw, en pelaa sitä alasti

16.08.20 klo 21:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Unohtui mainita, että siinä kaverin tilastossa oli lisäksi sarake Vale. Siihen pääsi, jos hihitti kiistäessään alastomana pelaamisen. Eli tilastossa oli vaatteet päällä ja alasti pelaavien ohella myös kymmeniä prosentteja heitä, jotka pelasivat alastomina, mutta eivät uskaltaneet myöntää.