Peli-ideoita

Foorumin päävalikkoonPelittääkö? › Peli-ideoita

02.04.17 klo 13:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

En nähnyt missään tälläista topikkia täällä "Pelittääkö" osastolla, joten halusin tämän sitten julkaista.

Minkäslaisia peli-ideoita teillä on? Tarkoitan sitten nimenomaan videopelejä, pc:lle/konsoleille.

Muistakaahan se pieni mahdollisuus, että kotimaiset pelistudiot ottaisivat kopin teidän ideoistanne.

Ps. Katsoin kerran dokumentin pelinkehittämisestä ja peliteollisuudesta, ja tässä dokumentissa haastateltiin lukuisia pelistudio toimitusjohtajia ja työntekijöitä. Kaikki sanoivat että he vihaavat yli kaiken, kun ihmiset tulevat kertomaan peli-ideoitaan heille naamatusten. En voi ymmärtää miksi he sellaista vihaisivat, mikseivät he voisi ottaa ideoita vastaan?

02.04.17 klo 20:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Voi olla, etteivät ne kerrotut ideat ole yleensä kovin uusia tai erinomaisia, ja ei hirveästi innosta kesken kiireisen päivän tai edes sellaisen jälkeen, kun joku ei-ammattilainen tulee selittämään sinulle, että: "Mulla olis tämmöinen hittipeliajatus, että siinä olis semmoinen pyramidi, lokkeja ja krokotiilejä, ja ne lokit yrittäisi kakkia niiden krokojen päälle, kun ne krokot on vieneet niiden lokkien munat sinne pyramidiin. Siis vähän kuin Angry Birds mutta sen nimi olisi Angry Shit ja siitä tulisi paljon enemmän rahaa, josta minä muuten saan varmaan 80%, kun olen tämän originellin idean keksinyt?"

Tästä tulee mieleeni, kun huvikseni joskus pyysin porukkaa heittelemään ideoita elokuvakäsikirjoitusta varten. Hassua kyllä, ne samat naamat, jotka voivat olla pöyristyneitä siitä, miten Hollywoodissa joku studiopamppu voi vaatia johonkin elokuvaan esim. jättihämähäkkiä [www.denofgeek.com], vaikkei se idea käytännössä olisi kovin fiksu, nämä heebot heittelivät juuri sen kaltaisia juttuja. :D

09.04.17 klo 00:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Serial Killer Simulator

Pelissä pelaat ihmisiä lahtaavilla sarjamurhaajilla, voit tehdä mitä huvittaa aivan kenelle vaan, miten vaan, kuinka vaan, milloin vaan, missä vaan.

Pelissä olisi erilaisia kampanjoita missä pelaat erilaisilla murhaajilla joilla on omat tarinansa ja omat päämääränsä että skenaarionsa. Pelissä on myös free mode. Netti multiplayer mahdollisuudet ja kaikki mahollinen.

21.06.17 klo 09:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä olis idea kaikille kauhupelikehittäjille.

LOPETTAKAA YLILUONNOLLISUUS TEEMAN KÄYTTÖ! RIGHT HERE, RIGHT NOW!

Kaikki paranormaalisuuspelit, zombipelit, örkkipelit, slasherpelit, kummitteleva talo, creepypasta pelit varsinkin, kaikki yliluonnollisuuteen liittyvä hömppä paska. Samalla vois heittää kaikki halvat jumpscaret ulos.

Yliluonnolisuus teema on sitäpaitsi kauhean rajoittava kauhupeleille. Se antaa samat raamit, tavat sekä kliseet. Miljoona kauhupeliä jotka ovat täsmälleen samanlaisia, jos olet pelannut yhtä kauhupeliä... olet pelannut miljoonaa kauhupeliä samalla kertaa. Etkä edes tiedä sitä. :)

Ihmiskunta on tuottanut 1 000 000 kertaa pelottavampia yksilöitä kuin yksikään taruolento. Joten miksi kauhupelejä tekevät pelinkehittäjät eivät hyödynnä oikean maailman pahoja ihmisiä peleissään. Ihminen on julmin olento tällä pallolla. Mahdollisuuksia olisi vaikka mihin. Toivon että kauhupeli trendi muuttuu, ja saamme vihdoinkin jotain pelaamisen arvoista.

Annan taas maininnan Reflect Studiosille, joka on kehittänyt "Welcome To The Game 2.0" pelin. Heiltä tulee jossain vaiheessa "Rides With Strangers", jota odotan innolla. Yhtiön toimitusjohtajalla on ideoita joita olen haaveillut kauhupelirintamalle jo kauan. Toivon että hän muuttaa kauhupelien trendin ikiajoiksi.

Good luck with that! :D

21.06.17 klo 12:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oletko kokeillut Condemned: Criminal Originsia? 2006 ilmestynyt geimi, jossa tutkitaan raakoja murhia ja tapetaan hörhöjä. Kauhupeli ilman satuolentoja.

Pysyhän sitten kaukana jatko-osasta, joka on pelaamiskelvotonta kuraryönää.

21.06.17 klo 13:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

Pysyhän sitten kaukana jatko-osasta, joka on pelaamiskelvotonta kuraryönää.

Tiedän pelin mutta ei ole tullut kokeiltua. I'll look into it. Thanks for the tip. :)

22.06.17 klo 10:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Journey pelit, joissa on sosiaalista ja yhteiskunnallista sanomaa.

Erittäin aliarvostettu peligenre. Tämän genren peleissä olen nähnyt käsiteltävän yksinäisyyttä, masennusta, itsemurhaa, rakkautta, väkivaltaa, surua, menetystä. Nämä pelit vievät sinut matkalle, pelit vievät sinut omaan kiehtovaan todellisuuteensa, matkat vievät sinut tunnemaailmaan.

Näiden pelien tarkoitus on laittaa sinut ajattelemaan. Matka voi olla ahdistava, ehkä jopa pelottavakin. Nämä asiat ovat osa meidän jokapäiväistä maailmaamme ja elämäämme. Pelin lopussa tulee erittäin raskas olo, mutta sen jälkeen tulee tyyneyden/rauhallisuuden tunne.

Ehdottomasti pitäisi antaa edemmän arvostusta tälläisille peleille.

30.04.18 klo 07:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Serial Killer Simulator

EI JUMALAUTA! ONKO TÄLLÄINEN OIKEASTI OLEMASSA!? JOKU ON OIKEASTI YRITTÄNYT TEHDÄ TÄLLÄISTÄ PELIÄ!? https://www.youtube.com/watch?v=ja5NxkTHzZI

^... ja epäonnistunut täydellisesti. Oikeastaan... olisiko mahdollista tehdä ihan oikeasti HYVÄ SARJAMURHAAJA PELI? Mitä te olette mieltä? Olisiko sellainen vain tylsä? Olisiko se LIIAN sairasta? Miksei kukaan ole oikeasti yrittänyt tehdä sellaista? Tuleeko tässä sensuuri vastaan?

Ps. Te jotka olette pelanneet Fallout 3:sta. Minun all time favourite tehtäväni siinä pelissä on se, kun etsimme tohtori "isäämme" ja löydämme hänet laboraatoriosta jota pyörittää Stanislav Braun. Isukki on hänen simulaatio koneessaan, missä on muitakin ihmisiä osallisena ja he ovat simulaatio maailmassa, missä ihmiset elävät 50-luvun TRANQUILITY LANE:lla. Jos he kuolevat simulaatiossa, niin silloin he kuolevat oikeasti. Braun on itse hänen omassa simulaatiossaan "Betty" nimisenä tyttönä. Braun antaa sinulle pikkuilkeitä tehtäviä, jotka menevät aina vain synkimmiksi... ja viimeisessä vaiheessa sinun tehtäväsi on olla "Pint Sized Slasher" tarulegenda, jonka tehtävä on tappaa kaikki. Tämä tehtävä tuottaa niin paljon "sairasta" mielihyvää. Miten te koitte tämän tehtävän?

(Muutenkin Fallout 3:sessa ja Fallout New Vegasissa, minä rakastin aina tehdä kaikenlaista fucked uppia. Rakastin kyylätä pip-boysta sitä reputationia... mitä edemmän teit kaikkea fucked uppia... sitä edemmän huonoa mainetta ja kaikkia siistejä MAINENIMIÄ... viimeisessä vaiheessa olet "Scourge of the wastes".

Roolipelien vapaus olla mitä haluaa ja syventyä siihen on aivan mahtavaa. Fallout 4 kusee tämän aspektin päälle ja pahasti... sinulta on viety kaikki vapaus päättää valintoja, tehdä mitä haluat, puhua miten haluat. Kaikella reiluudella Fallout 3 oli aivan samanlainen mitä tuli itse tarinan vaikutuks mahdollisuuksiin, mutta sait olla niin fucked uppi ja tehdä niitä mielihyvää tuottavia valintoja... siinä oli vapautta. Paljon edemmän kuin missään fuckin 4:sessa. Fallout New Vegas on sitten se ultimaattisen vapauden peli. Harmi vaan että New Vegasia työstäneellä Obsidianilla oli vain 1,5 vuotta aikaa tehdä peli... siitä olisi voinut tulla vaikka kuinka mahtava peli jos olisi suotu aikaa ja resursseja. Vitun Bethesda ja Todd Howard. FUCK TODD HOWARD!)