Pleikkari 1:sen muistettavimmat pelit

OneNiceUser
2016 viestiä

08.03.04 klo 16:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

No ilman muuta Tekken 3. Yksi parhaista kaksinpeleistä koskaan!

Mä en sitten voinut yhtään kestää sitä pelii! En ymmärrä miten joku voi pitää siitä 8)

08.03.04 klo 18:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

OneNiceUser kirjoitti:

No ilman muuta Tekken 3. Yksi parhaista kaksinpeleistä koskaan!

No ensinnäkin, oletko naispuolinen? Se selittäisi jo paljon, sillä en tiedä montaa kauniimman sukupuolen edustajaa, joka innostuisi Tekkenista :D Toisaalta taas, jos satut olemaan miehinen mies, niin siinä tapauksessa pahoittelen, jos aiheutin kolauksen maskuliiniselle itsetunnollesi :D Asiahan menee niin, että Tekkenin äärimmäisen hiottu pelattavuus tekee pelistä aivan tajuttoman addiktiivisen. Tekken on helppo oppia, mutta vaikea hallita, ja tässä piilee pelin toinen jippo. Tämä kaikki yhdistettynä hyvään grafiikkaan ja lähes loputtomien liikesarjojen repertuaariin tekee Tekkenista yksinkertaisesti kaikkien aikojen parhaan mättöpelin Soul Caliburin ohella.

OneNiceUser
2016 viestiä

09.03.04 klo 17:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

OneNiceUser kirjoitti:

No ilman muuta Tekken 3. Yksi parhaista kaksinpeleistä koskaan!

Olen mies. No, jos totta puhutaan niin ennen olen pitänyt tästä hölyn pölystä :lol:. Sori nyt vaan, mutta en kyllä pidä enää Tekkenistä :oops:

Jakke 29
1934 viestiä

09.03.04 klo 22:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus aikoinaan tuli kyllä hakattua kaveria Tekkenissä ihan kyllästymiseen saakka :D Tekken on todellakin peli,jossa pelattavuus ja loistav grafiikka kohtaavat.Voih,sitä jännitystä kun energiaa on jäljellä enää pieni "pykälä" ja yksikin isku tietäisi häviötä.

10.03.04 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakke 29 kirjoitti:

Älä viitsi kuvailla noita ikimuistoisia pelihetkiä Tekkenin parissa! Arvaa alkavatko sormet syyhyämään :D Nyt kun saisi valita Paul Phoenixin ja mättää kaikkia turpaan!

Jakke 29
1934 viestiä

11.03.04 klo 18:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hakkaisin sut ihan koska vaan! :D

Screwball

11.03.04 klo 18:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hakkaisin sut ihan koska vaan! :D

Mää olin kyl kylän kovin pelaaja siihen aikaan. Kuhan sain Hwoarangin tai Bryanin niin oli veljellä hermot kireellä. "Vittu et sää sit ota mittään hjorangia tai fjyyriä, ne on kyl sit kiellettyjä, muuten en pelaa!"

24.01.09 klo 22:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Crash Bandicootit olivat ehdotonta eliittiä. Itse omistin ne kaikki, mutta jostain syystä myin muutamia vuosia sitten Crash Team Racingin pois ja nyt harmittaa :( Jokusen aikaa sitten aamuneljään asti hakkasin serkkuni kanssa Crash Bashia ja Crash Bandicoot 3: Warpedia. Oli mahtavaa, kun Bashissa älyttömän hankala tehtävä saatiin läpi. Kyllä siinä huudettiin jännityksestä :D

6-vuotiaana kun tuo Pleikka tuli joululahjana eka peli Tarzan on myös jäänyt mieleen. Meni n. vuosi päästä se läpi sen aikaisilla peliskilsseillä :D GTA 2 on myös sikahyvä, sitä jaksaa asekoodin kera pelata vaikka kuinka kauan. Mieleen on jäänyt myös muita loistopelejä, kuten Spyro-sarja ja Unholy Wars. Voi niitä aikoja...

Ainiin, olin unohtaa äärimmäisen surkeasti toteutetut Harry Potter-pelit. Pahviset hahmot ja tahattoman hauska suomidubbaus on tehnyt niistä itselleni ainakin legendaarisia pelejä. Kyllä sitä naurua on hankala pidätellä, kun Viisasten Kiven lopussa Voldemort sanoo väsähtäneellä miesäänellä, vailla minkäänlaista vihaa: "Harri, anna se kivi minulle." Tai sitten Salaisuuksien Kammion loppupuolella juoksennellessasi käytävillä surkealla voice converterilla vänkslätty basiliskin ääni kajahtaa ilmoille tylsästi lausuen: "Revin. Satutan." Myös juonenkuljetus oli aika kökköä: Harry ja Ron ovat Hagridin mökin ulkopuolella, jossa Hagridia kuulustellaan. Hagrid ei tiedä, että pojat ovat ulkona, mutta sanoo sitten: "Jos joku tahtois löytää jotain, kehottaisin seuraa hämähäkkei. Muut en sano". Kuin salamaniskusta Harry huomaa hämähäkkivanan joka johtaa metsään :D

Hupsista, innostuin kertomaan Potter-peleistä hieman liikaa. No, tulipa jaettua hupaisia muistoja :D

25.01.09 klo 01:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ensimmäinen Metal Gear Solid on yksi pelimaailman merkkipaaluista meikäläiselle. PS:llä peli on tullut pelattua useita kertoja ja edelleen sitä jaksaa jännittää. Myös Crash Bandicoot, joka oli ensimmäinen saamani peli konsolilla, on jatko-osineen tasohyppelypelien kärkeä. Hauskaa huomata, miten nämä eivät ole kärsinee ajan hampaasta, toisin kuin varsinkin FPS-rintamalla usein tapahtuu. Myös Tekken 2 ja Soul Blade olivat tuohon aikaan kovia mättöteoksia.

26.01.09 klo 03:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muutamia itseltä, vaikka oma kokemukseni ulottuu NES:iin asti.

Castlevania: Symphony of the Night

Nimi kertoo mistä on kyse. Sinfoniasta. Ainutlaatuisen kaunis peli ja 2D-tasohyppelyn huipentuma.

Silent Hill

Luulin Resident Eviliä pelottavimmaksi peliksi koskaan. Olin rankasti väärässä. Uskomaton tarina, aikaansa nähden kaunis grafiikka ja vielä uskomattomampi äänimaailma teki lyhyesti sanoen höpöä. Se on yhä pelottava peli ja äänimaailma on yhä loistava.

Metal Gear Solid

Odotin räiskintää - sain hiiviskelyä, juonittelua, mahtavan juonen, erinomaisen tunnelmallisen grafiikan ja mahan täydeltä makeaa. Solid Snake on ÄIJÄ ja vaikka tämä oli ensimmäinen Metal Gear jota pelasin tuntui kyyninen supersotilas heti tutulta. Onneksi oli mukana myös tarinaa pohjustava tehtävänanto ja muuta peliin imeytymistä parantavia juttuja ja kun lopulta pääsee konfliktiin Metal Gear Rexin kanssa on tunnelma tiivis. Tästä jos tulisi remake (eli grafiikkapäivitys) nykykoneelle, kuten aiemmistakin osista niin olisi olo loistava!

Doc

26.01.09 klo 03:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Erhm. Metal Gear Solidista ON olemassa grafiikkapäivitetty versio, tosin Nintendolle.

Ja itsehän olen etuoikeutetusti pelannut läpi molemmat. Tyylikkäästi toteutettu on tuo GCn Twin Snakes, että jos jostain käsiinsä sen saat niin suosittelen, tosin saattaapi olla aika hankalaa nykyään kun ton lootan valmistus on ollut lopetettu jo jonkin aikaa, toisaalta Wii:llehän nuo GCn pelit käy, joten ei muuta kun ohjain jostain ja pelin luultavasti vielä löytää suhteellisen vaivattomasti nettikaupoista käytettynä.

NitroPupu

26.01.09 klo 18:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

GTA 1&2 ja ylivoimaisesti paras pleikkari ykkösen peli on mielestäni Crash Team Racing. Se oli mukaansatempaava, loistavan moninpelin omaava pläjäys. Jokainen kaverini hakkasi sitä aikoinaan, ja aina kun näen jossain ohimennen kyseisen pelin tulee suuri kiusaus ostaa kotiin (oma CTR on rikki).

Kookosbanaani

21.08.09 klo 19:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paljon en PS1:sen pelejä tiedä, mutta Final Fantasyt ja Rayman 2 ovat nostalgisia!

jimbb4

16.10.09 klo 14:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

TombRaider FinalFantasyt yms yms :D Tekken 3 tietenkin... crash team racing ja gta 2

Addeh

25.04.13 klo 16:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pentuna tuli pelattua PS1:llä lähinnä näitä Disneyn lisenssipelejä (Tarzan,Hercules), kunnes Hercules levy meni keskeltä kahtia, ja Tarzan teki kuraset ja katosi. Sen jälkeen joutuikin pelaamaan Spyroa ja CTR:ää. Loppujen lopuksi nämä osoittautuivat paremmiksi vaihtoehdoiksi kun Disney pelit.

25.04.13 klo 20:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

PS1 on NES:in ohella tänäkin päivänä lempikonsolini ja omistan pleikkarille enemmän pelejä kuin muille omistamilleni alustoille. Lähtemättömän vaikutuksen ilmestyessään tekivät erityisesti RIDGE RACER, TOMB RAIDER, FINAL FANTASY VII, RESIDENT EVIL ja METAL GEAR SOLID. Noista peleistä löytyvät tälläkin hetkellä hyllystäni kaikki muut paitsi Ridge Racer.

Tomb Raiderin liikkumisen vapaus ja yksinäisyyden tunne, FFVII:n eeppisyys, hahmot ja musiikki, RE:n tunnelma, kamala ääninäyttely ja äänimaailma sekä lähes kaikki MGS:ssä ovat erityisesti jäänet mieleeni siitä kun pelejä ensimmäistä kertaa pääsin pelaamaan. DRIVER:ista muista viimeisen tehtävän olleen mahdoton. D:n muistan olleen aivan liian lyhyt. SYMPHONY OF THE NIGTH oli loistava peli RPG-elementtejä, musiikkia ja pelattavuutta myöten. SUIKODEN:issa vaikutuksen tekivät 108 pelattavaa hahmoa ja hyvä musiikki.

Paljon olen löytänyt hyviä pelejä pleikkarille myös vasta parina viime vuotena. Pelejä joita en jostain syystä konsolin elinaikana koskaan päässyt pelaamaan, kuten APE ESCAPE, SYPHON FILTER ja DIE HARD TRILOGY. Hieno konsoli jonka monet pelit viihdyttävät vielä tänäkin päivänä, usein paremmin kuin nykysukupolven konsolien näyttävämmät pelit.