Minkä pelin pääsit viimeksi läpi?

Foorumin päävalikkoonPelittääkö? › Minkä pelin pääsit viimeksi läpi?

Norelski

07.03.09 klo 18:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Max Payne 2: the fall of max payne, tuli viimeksi pelattua. Siitä on jo jonkin aikaa, eikä nyt oikeastaan tuo pelailu jaksa innostaa kun ei hirveästi ylimäärästä aikaa löydy. Sen kuitenkin pienen innostuksen vallassa pelasin ihan parissa päivissä lävitte.

Nanopoli

29.03.09 klo 16:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Guitar hero 3 tuli viimemmäksi läpäistyä.
Täysin meni mediumilla, hardilla enää Lou battle vetämättä. Expertillä jumitetaan the metal biisissä.

Storyteller

29.03.09 klo 16:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 tuli juuri hetki sitten vedettyä läpi velipojan kanssa, kun ollaan sitä nyt hetken co-oppina pelailtu. Aika mahtava taktinen räiskintä peli, erityisesti pidin sen realistisesti tunnelmasta ja hienoista musiikeista. Lopetuskin oli melko hyvä, vaikken tarinassa oikein mukana pysynytkään, koska noita välianimaatioita ei vissiin näytetä co-oppina. Kaiken kaikkiaan annan pelille 8.5/10. :)

29.03.09 klo 17:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

BioShockin itse pelailin tässä vasta läpi. Erittäin loistava peli, siitä ei pääse mihinkään, mutta pituutta olisi voinut olla enemmän ja taistelut hieman monipuolisempia ihan niiden "taikojen" takia. Aina kun tuli kahakkaa, tarvitsi ampua sähköä veteen ja sitten jakoavaimella pätkiä päähän, tai öljyä pistää palamaan jolloin porukka paloi poroksi.
Viimeisen päälle tämäkin on skriptattu ja putkijuoksua, mutta hieno tarina ja miljöö pitävät mielenkiinnon mukana. Myös hahmon ja aseiden kehittäminen on aina hauskaa, vaikkakin periaatteessa turhaa. Hieman petyin siihen, että pikkutyttöjen harvestoiminen tai pelastaminen ei muuta peliä mitenkään, loppuvideo vaan eri. Itse pelastin tytöt, mutta yhden päästin päiviltään.
Kyllä tämän toistekki läpi pelailee, ensimmäisellä kerralla kun ei aivan kaikki juonenkiemurat auenneet kunnolla. Jatko-osaakin odotellaan kovasti.

Korpi

03.04.09 klo 08:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Far Cry 2 tuli pelattua läpi. Mielestäni todella hyvä peli, tykkäsin paljon suuresta pelialueesta, sääefekteistä ja tulesta, jolla saa aikaan komeita tulipaloja. Suosittelen kokeilemaan peliä.

edit: täydennetty pyynnöstä

03.04.09 klo 09:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ No nyt rupesivat kiinnostuksen kivekset laskeutumaan. Kertoisitko edes sen, mitä tykkäsit pelistä?

[Edit]
Oikein hyvä.

T-800

03.04.09 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä Far Cry 2 oli yhtä ja samaa aika nopeasti. Mennään paikasta toiseen ammutaan tyyppi ja sitten sama uudestaan. Ehkäpä tylsin peli mitä olen pelannut, enkä todellakaan pelannut loppuun asti.

Viimeksi pelasin Half Life 2 e:2 toisen kerran. Muuten hyvä, mutta liian lyhyt. Ja pahikset katosivat kun ne kuoli.. Tätä ei ollut aiemmissa peleissä joten nyt kyllä mentiin siitä mistä aita on matalin. Nyt vaan se e:3 kehiin niin saadan vastauksia!!

Chrattac

05.04.09 klo 04:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dead Rising (X360) – juonta kiva seurata ja loppujen lopuksi, kukapa ei tahtoisi kuluttaa paria tuntia kurmuuttaen erilaisin metodein aivokuolleita, visvaisia ölliäisiä, jotka himoitsevat sitä, mitä itsellään ei ole (ei en puhu nyt kellarissa asuvista nörteistä, jotka ovat tyttösi perässä). Johan Romero sen osoitti, ostoskeskus + zombiet = hauskaa. Rakastan tätä peliä. Jos jotain pahaa pitää sanoa, niin tekoäly ei selviäisi sekuntiakaan Zombie apocalypsen myllerryksessä, sen verta typerästi ne pelastettavat toimivat.

House of the Dead: Overkill (Wii) – Ihan hauska shootteri ja wii-kapulat sopivat oivasti tähän hommaan. Peli tosin oli kauhean lyhyt sekä melko helppo ja sisälsi jokseenkin bugeja. Co-oppina ihan kivaa viihdettä. Pelin juoni oli kuin rosvottu suoraan jostain roskaleffasta, mikä on plussaa.

jonathan

05.04.09 klo 05:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeisin läpäisty peli on Resident Evil 5 PS3:lla. Hyvä peli, mutta aivan liian lyhyt. Jos allekirjoittaneella menee alle 15 tuntia niin jossakin on pahasti jotain vialla. Paras ressa on edelleen Code Veronica.

Paskis

07.04.09 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

GTA Chinatown Wars (DS)

Loistava peli, jossa hyödynnetään hyvin DS:n kaksoisnäyttöä. Ainutlaatuisia muista GTA-peleistä poikkeavia ominaisuuksia oli mukana. Vaikeustaso oli kuitenkin pikkasen liian alhaalla, ja varsinaisia musiikkikappaleita pelistä ei löydy (--> mitäänsanomattomat radiokanavat), mutta joka tapauksessa yksi parhaista GTA-sarjan peleistä. Suosittelen!

Chrattac

15.04.09 klo 12:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hitman: Blood Money
Tämä oli kyllä nappiostos hiippailunälkäiselle. Juoni on ihan jännä, mutta tasosuunnittelu ja uudelleenpelausarvo pelaavat vieläkin suurempaa osaa. Achievementien keräily Boxilla on ihan hauskaa, tosin aika vähän on moisia ja 5·Pro Silent Assassinin jälkeen ei oikein haasteita siltä suunnalta enää löydy.

Zolceq

19.04.09 klo 22:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Medal of Honor: Airborne (360)
Kiistatta paras toisen maailmansodan maisemissa koettu kokemus. Mainostuksen aiheena lienee juuri välttyminen liialliselta lineaarisuudelta rautalangoilla rajatuissa kentissä. Eli merkitsee sitä, että tehtävät saat suorittaa vapaalla kädellä. Vaikkakin peli toistaa jatkuvasti samaa kaavaa esim. räiski natseja matkalla pisteestä toiseen, jolloin joko he perääntyvät thompsonin rautatähtäimen myötä tai räjäytä tietty kohde taivaan tuuliin. Visuaalisuus on kaunista kuin samaan teknologiaan perehtynyt Bioshock. Staattisuudesta ei sentään ole erottu, miljöö on lähinnä atomipommin tai ydinräjähdyksenkin kestävästä betonista valettu, eikä esineetkään hajoa irtokappaleiksi. Myös ainoat kuusi tehtävää ovat liian vähän pelin täydestä hinnasta. Mutta muulloin oheisen pelin parissa viettää mukavasti aikaa.

21.04.09 klo 10:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Call of Duty 5: World at War
PC

Todella komeaa mäiskettä ja räimettä koko K-18-leiman edestä. Toista maailmansotaa on videopeleissä käsitelty riesaksi asti ja varmasti sama meno jatkuu edelleen. Uusimmassa CoDissa taistellaan amerikkalaisilla japanilaisia vastaan ja venäläisillä Natsisaksaa vastaan. Venäläisillä pelattavat osuudet ovatkin pelin ehdottomasti parasta antia, mutta mukava on jenkeilläkin pelata.

World at Warissa ääninäyttely on huippuluokkaa ja mm. 24:sta monelle tuttu Kiefer Sutherland on antanut äänensä eräälle jenkkijääkärille. Pelatessa on mukava kuunnella kun itse Jack Bauer kehuu urotöitäsi; Out-fucking-standing!

Kuten muissakin CoDeissa, mukana on aina yksi tai pari ajoneuvokohtausta. Venäläisillä päästään myllertämään tankilla pitkin pitäjää, mutta jenkeillä taasen huolehditaan lentokoneen tulivoimasta.

Mukana on aikaisempia CoDeja enemmän gorea, mikä on minulta vaan plussaa. Aikaisemmin WWII-pelit ovat olleet liian kaunisteltuja, esimerkiksi Medal of Honorit. Onneksi Treyarch ja Activision uskalsivat tehdä toisin ja uhmata myyntituloja. Myös erittäin toimivaksi totesin pelin musiikkimaailman; kun meno äityy oikein hurjaksi niin taustalle tulee soimaan raskaampi metalli. Parhaimmat hetken hevin tahdissa vietettiikin Reichstagissa ja Berliinissä.

Call of Duty 4: Modern Warfare näytti jättävät paljon hyvää jälkeensä, joten toivottavasti vitosen lisäksi mahdolliset tulevat jatko-osat käyttävät samoja vinkeitä.

Suosittelen erinomaisen ja elokuvamaisen räiskinnän ystäville.

Storyteller

30.04.09 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuon hetki sitten ostamani Wheelmanin pääsin juuri läpi, lukuunottamatta yhtäkään sivutehtävää. Elikä, Vin Diesel mäistä toimintaa on luvassa alusta loppuun lähinnä Fast & Furiousin mukaan, mutta eri tarinalla ja hahmoilla. Ihan ok pelitarina on kyseessä, mutta paljon puutteita löytyy. Itse gameplay oli omasta mielestäni todella hyvä, kunhan jaloitellessa hyppy mahdollisuuden olisi lisätty. Sitten plussana olisi tullut Max Payne tyyliset hidastukset. Autolla liikkuminen, auton ilmasta vaihtaminen ja hidastettuna autosta ampuminen oli todella hyvin toteutettu. Grafiikat olivat ehkä hitusen keskivertoa alempana, mutta pelattavus korvasi grafiikoiden karuuden. Elokuvamainen pelikokemus on kuseeessä lyhyydestä huolimatta ja Vin Diesel faneille ehdoton must-buy. Ottaen huomioon, että suoritin vain päätarinan, en sivutehtäviä.

Jokatapauksessa, peli ei ehtinyt kestonsa takia toistamaan itseään ja elokuvamainen pelattavuud viihdytti alusta loppuun täydellä teholla. Mikään GTA ei kuitenkaan ole kyseessä, mutta viihdyttävyys aste on täysillä. Kokonaisuus pistemääränä annan 8/10.

Edit: Tuli vähä kännissä kirjoteltua.

Sweeney

04.05.09 klo 18:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Just vetelin Kingdom Hearts 2:n viimeisen optional bossin, Sephirothin Hardilla ja täytyy sanoo ihan s******n vaikea. Ohjain meinas lentää seinään varmaa viiskyt kertaa.

19.05.09 klo 12:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Fallout 3
PC

Heti ensimmäisenä täytyy sanoa, että parhaat 20+ pelituntia sitten Half-Life 2:sen; nautin joka hetkestä. Ja voi mahdollisesti spoilata seuraava teksi, vaikkei sen pitäisi ollenkaan.

Falloutilla on aikamoinen maine ja wanhojen klassikoiden fanit antoivatkin hieman negatiivista palautetta kolmannesta, lähinnä tyylinsä ja muutosten takia. Kuitenkin vähemmän roolipeleistä ymmärtäville Fallout 3:seen on helppo päästä sisälle, toisin kuin vahnempiin. Easylla peli onkin juosta ja ampua läpi, jolloin pelin idea hieman hukkuu. Seuraavalle vaikeusasteelle siirtyessä auttaa paljonkin jos on pelannu aikaisemmin pelin läpi, tietää mihin kannattaa mennä ja mihin ei sekä mistä saa ja mitä.

Bethesda pelinkehittäjänä tunnetaan luultavasti parhaiten The Elder Scrolls -pelisarjasta. Sarjan IV, Oblivion antoi uutta suuntaa helpommin lähestyttävälle roolipelaamiselle, Fallout 3 sinetöi tämän.

Peli sijoittuu vuoteen 2277, ydinsodanjälkeiseen Washington DC:hen ja sen ympäristöön. Puhdas vesi on loppumaisillaan ja maan alta ryömii jos jonkinmoisia mutaatioita. Pelissä synnytään, ollaan vauvana, lapsena, teininä ja aikuisena juostaan pihalle Vaultista. Ensimmäiset viisi vaihetta ovat erinomaisesti toteutettua tutoriaalia, jota käydään juurikin tuolla Vaultissa. Synnyttyä voi tietenkin itse valita sukupuolen sekä ulkonäön tarpeeksi yksityiskohtaisesti. Itse peli alkaa siitä kun oma isäpappa karkaa Vaultista Wastelandiin suorittamaan loppuun kauan sitten kesken jäännyttä operaatiota. Itse pelaaja lähtee isänsä perään palloilemaan.

Tekemistä ja questeja löytyy joka lähtöön, mutta itse pääjuoni on melko lyhyt. Itselläni meni noin 22 tuntia pelata peli läpi, mutta värkkäsin toki muutakin ja tutkin paikkoja. Kaupunkeja, kaivoksia sun muita mestoja pelialuuella on riesaksi asti. Jopa yhden rakennuksen (ostoskeskus, sairaala, hotelli...) läpikoluamisessa voi mennä useampikin tunti parhaimmillaan. Varsinkin jos paikka lainehtii suuremmista mutanteista.

Aseita, lääkkeitä ja muita "itemeitä" löytyy joka lähtöön. Kaikkia ei edes tarvitse tutkia, jos siltä tuntuu, mutta pelkän pääjuonen seuraaminen on poisheitettyä ehdotonta laatuaikaa. Peliä voi tallennella mielin määrin, lähestulkoon missä kohtaa vaan, joten virheliikkeet voi korjata parilla painalluksella. Aseita voi myös itse rakennella ostamalla piirrutuksia eri kauppiailta. Piirrustuksissa lukee mitä tarvitaan kyseiseen aseeseen. Tavarat etsitään käsiin (voi olla ja yleensä onkin tavallisia tölkkejä, jakoavaimia sun muuta romua) ja ruuvipenkissä sitten valmistetaan ikioma tykki. Hauskaa hommaa.

Koska kyse on roolipelistä, erikoistaitoja sun muuta skilliä on niin paljon, että uudelleenpeluuarvoa jää vaikka millä mitalla. Lyhyttä pääjuontakin suurempi miinus tulee siitä, että pääjuonen läpäistyä peliä ei enää pääse jatkamaan ja pelin joutuu lataamaan jostain aivan muualta. Tämä olkoon varoituksen sana uusille pelaajille, että kannattaa sivuquestit sun muut tehdä ja tutkia ennen kuin lähtee läpäisemään koko peliä.

Pienistä vioista huolimatta Fallout 3 on täydellinen peli, ainakin omaan makuuni.

EDITtiä sen verran, että nyt on 78 tuntia takana ja kaikki lisäosat (Operation: Anchorage , Pitt , Broken Steel ) läpäisty. Levelikatto nousi 20:stä 30:neen Broken Steelissä, mutta sen 10 leveliä sai aika äkkiä täyteen. Tässä pientä taukoa nyt kun olen 30 lvl, ettei mene innostua hukkaan. Kesällä pitäisi tulla pari lisäriä (vai miksi nettilisiksi niitä nyt kutsutaan) lisää, joten sitten jatkuu.

19.05.09 klo 14:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

En halua vaikuttaa pilkunnussijalta, mutta eikö täydellisen määritelmään kuulu, ettei siinä ole mitään huonoa?

arkistomies

19.05.09 klo 15:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

Jos ostat Broken Steel jatko osan, niin voit jatkaa pääjuonen loppumisen jälkeen ja level kattokin nousee 30:een.

19.05.09 klo 22:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

No joo. Tuo ongelma, että pääquestit kun läpäisee ei pysty enää jatkamaan peliä vaan pitää ladata peli jostain pari minuuttia aikaisemmasta kohdasta on kuitenkin sen verran pieni, etten siitä viitsi valittaa kun muuten homma pelaa (vaikka se onkin suurin pelin ongelma).

Ja tuossahan arkistomies vielä valaisi asiaa. Erittäin hienoa, kiitokset. Pitänee hommata kyseinen lisäri ja leveliä tosiaan on kiva saada hieman enemmän.