GTA IV

Foorumin päävalikkoonPelittääkö? › GTA IV

jimbb4

16.10.09 klo 14:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Loistava peli :) Grafiikka ihan hyvä jos täysillä grafiikoil pitänee, olisivat voineet ehkä tehdä vielä paremman näköisen ja huonommilla komponenteilla pyörivän mahdollisesti.

Addeh

19.06.11 klo 03:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pate kirjoitti:

Grafiikka ei ollu kyllä mitään niin huippua kuin olisi voinut odottaa, esim. vähän sahalaitaisuuttakin jossain.

Suosittelen se vanhan Saloran kuvaputkiteeveen vaihtamista. Itellä ainakin toimi.

T-800

19.06.11 klo 14:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Addeh kirjoitti:
Pate kirjoitti:

Tai hommaa peli PC:lle, jolla se on parhaimman näköinen. Tosin niin on myös kaikki muutkin pelit ;)

29.06.11 klo 23:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Grafiikka ei enää paljoa voi parantua. Ainakaan siten että uusia taiteellisia mahdollisuuksia aukenisi.

Omasta mielestä GTA 4 ottaa melkoisen askeleen kohti tummaa, ajankohtaista satiiria. Siinä missä GTA: Vice City ja GTA: San Andreas perustuivat tiettyyn kulttuurimiljööseen ja aikakauteen on GTA 4 erittäin karrikoimattomassa miljöössä.

Erittäin hyvä peli joka tapauksessa.

Team Mb

28.07.11 klo 16:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yllättävän pitkä oli kun vedin läpi. pankkiryöstö oli yks parhaista tehtävistä <3
nykyyän kaikki pelit vaikuttaa lyhyiltä?(paitsi iv)

pirpana

14.03.18 klo 14:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

GTA IV:n 10-vuotis päivän kunniaksi!

GTA IV on nykypäivänä ja silloinkin kun se ilmestyi, hyvin ristiriitainen ja kiistelty peli pelaajien keskuudessa. Nykypäivänä GTA V:n ilmestyessä vuonna 2013, on GTA IV:tä heitetty mudalla ja kivillä.

Mennänpä aikakooneella taakseppäin vuoteen 2004, kun GTA SAN ANDREAS ilmestyi markkinoille räjäyttäen kaikkien kaalit silkalla mahtavuudellaan ja koollaan. Tietysti silloinkin kuuli eriäviä mielipiteitä pelin aihealueeseen liittyen. GTA SAN ANDREAS nostatti niin monella mittapuulla "hiekkalaatikko" pelien standardeja, ja muut seurasivat perässä tehden GTA klooneja. Lukuisia kustomointi mahdollisuuksia Carl Johnsonin (CJ) vaatteisiin, tukkatyyleihin, autoihin, taloihin. Ei tälläistä peliä ole koskaan ollut. Tekemistä vaikka kuinka paljon. Joten päästään vuoteen 2008. Kaksi edeltävää vuotta ihmiset olivat elätelleet fantasioitaan uuden GTA pelin suhteen.

GTA IV on täysin erilainen, ja monella tavalla GTA sarjaa pelanneille pelaajille "pienoinen" pettymys. Pelistä on riisuttu kaikki se, mikä teki San Andreasista niin mahtavan. Aivan kaikki! IV:n pelimaailmassa ei ollut minkäänlaista vaihtelevuutta. Ei mitään hahmon kustomointi mahdollisuuksia, ei auton kustomointi mahdollisuuksia, ei vapauksia ostaa ja omistaa mitä huvittaa, ei uhkapelejä! Pelin tarina on todella paljon realistisempi, vakavempi ja likaisempi. Ei minkäänlaista variaatiota pelin päätehtävissä, vaan kaikki on "mee tähän paikkaan ja tapa tämä tyyppi". Mitä helvettiä!? Eihän tää ollu sitä mitä me haluttiin?!

Se miten GTA IV on tehty ja suunniteltu on Rockstarilta täysin tietoinen päätös tuoda GTA sarja takaisin maanpinnalle, kun GTA pelit olivat menneet peli peliltä mitä edemmän yliampuvan "over the top":iksi. GTA IV:tä voisi verrata Bond elokuvarjan Casino Royaleen. Te jotka olette nähneet Die Another Dayn tiedätte täsmälleen mistä puhun. Hommat menevät niin yliluonnollisiksi, epäuskottaviksi ja yliampuviksi, että pian tuolla menolla ihmisiltä menisi ennen pitkää maku koko sarjaan.

Jokainen GTA peli on uniikki ja tuo jotain omaa koko pelisarjaan. GTA IV on toivottu välivaihe San Andreasin ja GTA V:n välille. GTA IV:llä on omat vahvat vahvuutensa, joidenka takia pidän edemmän 4 osasta kuin 5:sesta. GTA IV:n vahvuus on sen ympäristössä ja sen ympäristön toiminnoissa, tietenkään unohtamatta tähän peliin räätälöityä uniikkia "Euphoria" pelimoottoria.

Tämä pelimoottori mahdollisti kaiken sen hauskan ragdoll tavan miten ihmiset vastasivat luoteihin/tönimisiin/lyönteihin/räjähdyksiin, autolla törmäyksiin, ympäristöönsä. Miten monella tapaa saat murjottua autot paskaksi ja lennättämällä Nicon tuulilasista läpi. Miten heilut kännissä. Kaikki nämä fysiikat toimivat omalla viihdyttävällä tavallaan.

GTA IV:n LIBERTY CITY on tunnelmaltaan vahva, johon on rakkaudella pantu monia yksityiskohtia joita vielä tänä päivänä monen vuoden pelailun jälkeen huomaa vasta nyt. Koko LIBERTY CITY:ssä on niin paljon elämää ja ihmisiä, että 5:sen kärpäsenpaskan kokoinen ja tuntuinen kuollut LOS SANTOS kuolee sen rinnalla. GTA V:n maailma on aivan liian luontopainoitteinen... LOS SANTOS ei ole riittävän iso, eikä ole LOS SANTOSIN lisäksi minkäänlaisia kaupunkeja ja towneja rikastamassa ympäristöä. San Andreasissa oli 3 kokonaista kaupunkia, riittävästi ja monipuolisesti maaseutua ja pikku towneja. Rockstarilla työskentelee ihmisiä joilla on niin mahtava musiikkimaku, joka auttaa jokaikistä GTA peliä saamaan sille pelille ominaista tunnelmaa, IV ei ole poikkeus.

Minä pidän törkeän paljon tämän pelin tarinasta ja hyvin käsikirjoitetuista mielenkiintoisista hahmoista. IV on paljon keskittyneempi ja kompaktimpi kuin V. Nico on mielestäni koko pelisarjan paras päähahmo.

GTA IV:ssä on monta asiaa jotka toimivat erittäin hienosti. Tottakai myös tästä pelistä löytyy paljon purnattavaa. Päätehtävät ovat todella hanurista... suoraan sanoen tylsiä. Minipelejä ja aktiviitetteja tehtävien ulkopuolella säälittävän vähän. Tämä peli toi kavereiden kanssa "hengailu" ominaisuuden ja täytyy sanoa, että ihan vain helvetin hyvin kirjoitetun dialogin takia hengailen hahmojen kanssa. Myönnettäkööt, että tämä pahamaineinen serkku Romanin ainainen "LETS GO BOWLING" ahdistelu on kyllä helevetin ä.r.s.y.t.t.ä.v.ä.ä! :D .

Poliisiautoon murtautuessassi pääset nauttimaan klassisista "vigilante" tehtävistä ja "target" tehtävistä jotka ovat ehdottomasti parasta pelillistä antia koko peliltä.

Minä pidän GTA IV:stä helvetin paljon edemmän kuin GTA V:stä.

Mitä tulee GTA IV:n lisäosiin. Niin sanon vain, että ainoat asiat mitä ne tuovat ovat helvetin hienot aseet, ajoneuvot, ja tietysti "ilmakiekko" minipelin. Pelkästään "ilmakiekko" päihittää Lost And Damnedin ja Gay Tonyn lisäosat. En tykännyt näistä kahdesta oikein mitenkään. Ne pelit ovat yhtä GTA IV:n tapahtumien kanssa, mutta mielestäni nämä kaksi olisivat saaneet mennä IV:n tapahtumista eteenpäin, näinhän asian laita ei ole.

Kirjoitan mietteeni GTA V:stä tässä lähiaikoina, kun olen levännyt tämän tekstin kirjoittamisesta. Sen sanon kuitenkin, että V:ltä olisi saanut/sopinut odottaa niin paljon edemmän. :)

Edit. empä taida jaksaa/viitsiä kirjoittaa GTA V:stä sen enempää mietteitä. Tässähän on jo todella hyvin. GTA V ONLINE can go fuck itself.