Mikäs peli lähti mukaan?

Foorumin päävalikkoonPelittääkö? › Mikäs peli lähti mukaan?

12.12.15 klo 08:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Gamestopista kaksi ekaa pelia 60 e ja 20 e. Anttilasta lahti Gta V, jota en saanut koneelle toimimaan. Valitti jostain Social Clubin rekkauksessa.

18.12.15 klo 15:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelikokoelmaan taas lisää tavaraa. Huutonetistä Assassin's Creed: Revelations (8€ posteineen). Sen verran nälkä kasvanu pelatessa, että oli hommattava tämäkin osa. Lisäksi Street Fighter IV (11.80€), vaikka netissä tuskin on enää pelaajia, mutta yksinpelinä tätä jaksaa jonkun verran hakata. Lopuksi tietenkin MotoGP '14 PS4:lle 26 eurolla.

05.01.16 klo 12:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muutama peli Steamin alesta n. 1.5-2 e kipale ja jotain 45 e Discshopilta Rocksteadyn uusin Arkham Knight.

Tappelusysteemista en pitanyt Witcherissa, mita testaamalla kay ilmi ja Batmanissa on aika paljon toistoa, vaikka eri puzzlet vahan rytmittaa tappeluita ja kaahailua batmobilella.

Juki

18.01.16 klo 02:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huuto.net:

28 € + 22 € + 4 €

Viime aikoina meikäläistä on taas alkanut kiinnostamaan nuo hieman vanhemmat konsolit. Eli päätin katsastaa millainen konsoli Nintendon GameCube on. Huuto.netistä sitten löytyi melko halpa laite joka näytti myös kuvien perusteella todella hyväkuntoiselta. Siihen kylkeen lähti vielä tuo NHL-pelikin aika halvalla. Konsolipakettiin ei kuulunut peliohjainta, joten se piti hommata erikseen ja huuto.netistähän sekin löytyi.

22.01.16 klo 01:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelien osteleminen on omalla kohdallani ollut nyt muutaman kuukauden ajan minimaalista, joten nämä hankinnat ovat aika pitkältä aikahaarukalta.

PS3

Duke Nukem 3D -
- Duke 3D oli ensimmäinen latauspeli, jonka koskaan hankin Xbox360:lle joskus vuoden 2008 paikkeilla ja se löytyy edelleen vanhan, äärimmäisen huonokuntoisen boxini uumenista, jos sen uskaltaa toimintakuntoon laittaa. PS3-versiossa ei taida olla mitään eroa, paitsi että sen saa samalla ostolla myös PS Vitalle. Kokeilin käsikonsoliversiota yhden kentän verran ja se toimii oikein toimivasti.
Itse peli ei kuulu suurimpiin oldskool-räiskintäsuosikkeihini, mutta sen huumorin ja yksityiskohtien täyttämä maailma jaksaa innostaa, vaikka itse ammuskeleminen ei aina niin teekään. Haulikoilla varustetut sikakytät ovat yksinkertaisesti liian pahoja vastustajia ollakseen täysin yleisiä vihollisia, ja kyllä vituttaa kun niitä on melkein mahdoton tappaa millään muulla kuin haulikolla.
Kelpo peli, mutta parasta siinä on se, että samalla moottorilla luotiin vähän myöhemmin rutkasti parempi tekele, kaikkien aikojen suuriin suosikkeihini kuuluva Shadow Warrior.

Modern Warfare 2
Kuka muistaa vielä vuonna 2009 koko maailmaa hallinneen viihdetuotteen? Käsittämättömiin mittasuhteisiin levinneelle hypelle ei voinut kuin nauraa. Nyt vuosia myöhemmin voin arvioida tätä ihan objektiivisesti pelillisestä näkökulmasta. Moninpeli on nykyään sellaista, että jos löydät hyvän ottelun, olet suorastaan onnekas. Parin tai muutaman tunnin kokonaisajalla pääsin ehkä neljä kertaa sellaiseen peliin, jossa ei ollut yhtäkään huijaria. Nettiräiskintä on kuitenkin sellaista kertakäyttöviihdettä, että en sitä muutenkaan kauempaa jaksaisi.
Kampanja on elokuvamaisella tavalla tasokasta ryminää ja sitä on viihdyttävä seurata. Kovin montaa hiljaista hetkeä ei ole ja ruumisluku nousee älyttömyyksiin. Pelisarjan huonoihin puoliin kuuluu karmaiseva viholllistekoäly, joka ei ole kykeneväinen ampumaan pelaajasta ohi - ja tästä eteenpäin lähes jokainen genren edustaja syyllistyy samaan. Pelaajan otettua muutaman osuman täytyy hänen mennä suojaan hakkaamaan lapaseensa muutamaksi sekunniksi päästäkseen taas taistelukuntoon. Vetäisin hard-tasolla homman läpi, mikä aiheutti jonkin verran ärsytystä.

Black Ops 2
Ensimmäinen Black ops on selkeästi paras Call of Duty ja oikeasti jopa aika erinomainen tekele. Online-sota on näissä kahdessa jopa minun mielestä oikeasti kelvollista viihdettä, toisin kuin Infinity Wardin tekemissä osissa. Kenttien suunnittelu ja taistelijoiden uudelleensyntyminen eivät ole samaa sekavaa vomittia kuin vaikkapa MW-kolmosessa.
Kampanja jakautuu nykyaikaan ja vanhaan aikaan. Tulevaisuuden näkymät ovat aivan tolkutonta scifi-tolloilua, josta ei saa oikein minkäänlaista otetta. Ensimmäisen BO:n meininkiä jatkavat kylmän sodan ajan systeemit sen sijaan viihdyttävät varsin hyvin. Väkivallan verisyyttä on ikävä kyllä vähennetty törkybrutaalista edeltäjästään, vaikka joitakin veriherkuttelukohtauksia löytyy toki vielä tästäkin. Kyllä, sillä on väliä.

Skyscraper (PS2-emulaatio)
Halpahintainen FPS. En ole kokeillut, mutta pikaisen videotarkistuksen perusteella kyseessä on jotain aivan käsittämätöntä..

Soulcalibur IV
Lievästi puhkipelaamani miekkamätkintä jo ilmestymisestään asti. Ylihinnoiteltu PS3-versio oli omalla kohdallani turhahko hankinta, mutta tehty mikä tehty. Sentään kansikuva on erilainen kuin 360-painoksessa.
Peli itsessään on omalla kohdallani jo pienimuotoinen klassikko, vaikka jääkin aika kauas äärilegendaarisesta ensimmäisestä Soulcaliburista. Kunnioitettavan kahdeksan vuoden ikäinen grafiikkakin näyttää omasta mielestäni edelleen aikamoiselta herkulta.

Steam

Quake 2
Ajaton klassikko. Tämä ei ole yksi maailman parhaista ammuskeluista, mutta nostalgia-arvo on omalla kohdallani todella korkealla. Hallussani on edelleen toimiva pelilevy, joka on käynyt koneissani epäsäännöllisin väliajoin niin kauan kuin muistan. Nyt hankin sen uudemmalle koneelleni ja latasin samalla grafiikka-modin, jonka ansiosta vanha matsku sai ihan uutta potkua persuksilleen. Kyllä tätä vain edelleen jaksaa paukutella..

Hexen 2
Teknisesti erittäin lähellä edellämainittua peliä. Muistan kokeilleeni tämän demoa joskus kauan sitten.

Daikatana
Tämä peli muistetaan legendaarisen paskasta mainoksestaan (John Romero's about to make you his bitch. Suck it Down.), jossa sen luoja kehottaa nöyrtymään mestariteoksensa edessä. Onhan tämä oikeastaan jokaiselta osa-alueeltaan ihan hirveää rähmää - ja minä olen vieläpä tuon ajan ammuskelupelien fani. Kaiken lisäksi ainakin parin ensimmäisen tunnin ajan tässä joutuu ampumaan jotain itikoita ja sammakoita.. mikäpä sen viihdyttävämpää..

Return to Castle Wolfenstein
Kelvollista natsintappamista 2000-luvun alkupäästä. Tässä on kai jotain örkkejäkin, mutta niin pitkällä en vielä ole.

---

Sain vihdoin päätökseen jo melkein vuoden verran omistamani pelin nimeltä Beyond Two Souls. Hitaasta tahdistani huolimatta tarina painui hyvin mieleen ja se jaksoi kiinnostaa aivan loppuun asti - todellinen harvinaisuus, sillä yleensä pelien tarinat ovat joko idealtaan, kerronnaltaan tai kummaltakin kantilta täyttä roskaa. Sekoitettu kronologia toimii loistavasti, koska sen vuoksi päästään hyppimään täysin erilaisesta tapahtumasta toiseen sen sijaan, että seurattaisi puolet pelistä päähenkilön lapsuutta ja loppupuolisko nykyaikaa, johon kaikki toiminta sijoittuu. Koska peli keskittyy tarinankerrontaan enemmän kuin actioniin, on ymmärrettävää, että actionkohtaukset ovat kokonaisuuden vaisumpaa antia - mutta ainoastaan siksi, että niitä ei ole kovin hauska ohjata itse. Tylsiä tai turhalta tuntuvia jaksoja ei löydy etsimälläkään, ja tapahtumapaikoista löytyy suorastaan hämmästyttävää monipuolisuutta.
Arvosana:

31.01.16 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

PS3:lle James Bondia. 007 Quantum of Solace huutonetistä hintaan 7.50€ ja 007 Legends ebaysta 12 euroon. Aika codimaista räiskimistä ja olevinaan hiippailua, mutta mielenkiintoiseksihan nämä pelit tekee, kun vaikeustason laittaa maksimilleen, niin peliaikakin pitenee.

29.02.16 klo 01:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dynasty Warriors pelisarja on mietityttänyt pitkään ostaakko vai eikö, mutta päätin lopulta kokeilla DW: Gundam versioita. Puolenkuunpeleistä lähti molemmat yhteensä 30€ posteineen.

03.03.16 klo 00:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Digiaalialennuksista parilla jurolla tällainen läntti. Tuttu juttu, mutta päätin kokeilla uudistettua versiota, koska vanhan PS2-originaalin ohjaus tai lähinnä tähtäys oli kuvottavan kankeaa. Onhan tämä sen osalta paljon parempi versio. Peli itsessään ei todellakaan ole kummoinen mutta ei sen päälle sylkeäkään tarvitse.

Tämän postauksen tarkoitus oli lähinnä tulla valittamaan maailman paskimmasta pelikoneesta, PS3:sta. Joku muu sen omistava voi kertoa, meneekö hänenkin kone täysin jumiin joka ikisellä kerralla sen kauppasivuja selatessa. Jouduin juuri äsken käynnistämään koneen uudelleen kaksi kertaa (kuten edellisenäkin päivänä) koska konsoli ei kestä PSN-kauppaa. Hommasin laitteen joulukuussa 2014 ja huomasin alusta asti sen järkyttävän hitauden, mutta myöhemmin kuvioihin tulleet koneen totaaliset kaatumiset ovat nykyään enemmän laki kuin poikkeus. Eikä nyt puhuta mistään tavallisesta uudelleenkäynnistymisestä, vaan monta minuuttia kestävästä "järjestelmän palauttamisesta". Huolestuttaa, että kuinka monta infarktia laiteparka vielä kestää ennen lopullista kuolemaansa.
En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan aiheesta, joten eikö sitä tapahdu kellään muulla? Tiedän, että Sonya kiinnostaa nykyisin enemmän PS4, mutta joku saatanan raja saisi olla. Käynnistän konsolini nykyisin melko harvoin, joten keljuttaa tuplasti enemmän tällainen.

The Sam1

10.03.16 klo 12:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parisen viikkoa sitten tuli hankittua Steamista kunnon nostalgiapeli nimeltä Death Rally (Classic), jotkut saattavat kyseisen pelin vielä muistaa. Tämä rallipeli tuo mieleen hyvät lapsuudenmuistot kun tuli peliä hakattua 90-luvun lopulla. Yhtenä rallikuskina on monille tuttu hahmo Duke Nukem, joka kisan voitettuaan huudahtaa "Hail to the king, baby!".

10.03.16 klo 14:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Sam1 kirjoitti:

Death Rally

Onhan tuo omanlaisensa klassikko ainakin Suomen peli-skenessä, legendaarisen mestariteoksen Max Paynen tekijöiden aiempana tuotoksena. Pidin itsekin tuosta muutama vuosi sitten, mutta pelaaminen jäi aina viimeiseen 1-on-1 -kisaan. Sitä ennen mitä mainiointa rällästystä. Duke Nukem oli mukana siitä syystä, että hänen sekkailujensa julkaisija oli Death Rallyssakin mukana.

Tuosta on tehty myös uusintaversio, mutta kokeiltuani sitä kerran (en muista oliko PC vai joku kosketusnäyttövärkki) en enää halunnut siihen kajota.

The Sam1

10.03.16 klo 16:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Sam1 kirjoitti:

Death Rally

Oikeassa olet että peli on mahtavaa niin kauan kunnes pääsee ensimmäiselle sijalle. Varsin nopeasti pelin saa läpäistyä, mutta sitä voi pitkittää esimerkiksi kun ei osallistu jokaiseen kisaan mukaan. Oikeiden pelaajien kanssa tämä olisi vielä paljon mielenkiintoisempaa.

Itse en ole tuohon uudempaan Death Rallyyn lainkaan koskenut. Katsoin muutaman videopätkän minkälainen peli on kyseessä, mutta petyin kyllä pahasti. Alkuperäinen on se paras :).

12.03.16 klo 12:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heh. Death Rally oli yksi ensimmäisiä pelaamiani pelejä. Olin jotain neljän ja kuuden väliltä. Kerran kysyin isoveljeltäni: "Miks tän pelin nimi on Kuolemanralli?" Veli vastasi: "Mitäs luulet?"

Death Rally on yksi parhaita pelaamiani rallipelejä. Sääli tosin, että pelattavaa on melko vähän ja tekoäly huijaa minkä kerkiää. Meininki on kuitenkin kohdallaan ja Purple Motionin musiikit aivan uskomattoman kovaa kamaa. Mielestäni Death Rally on edelleen Remedyn paras peli - en ole koskaan oikein innostunut putkiräiskinnöistä. Sitä paitsi DR on aivan julmetun vauhdikas. Asenne ja tunnelma kohdallaan, kuten ysäripeleissä yleensäkin.

Nosfecoff kirjoitti:

The Adversaryä ei kannata korkeimmalla vaikeustasolla edes yrittää voittaa reilusti. Sen sijaan kannattaa rakentaa johonkin kapeaan kohtaan koko radan levyinen miinakenttä. Viimeisellä radalla on 9 kierrosta, joten pahis karauttaa väistämättä ansaan uudestaan ja uudestaan. Miinakentän viereen kannattaa jäädä kyttäämään ja viimeistellä tuho konekivääreillä. Tällä tavoin kaikki käy näppärästi ja nopeasti.

12.03.16 klo 16:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taannoin ostin PS Storesta strategiapelien huippua (heh-heh) edustavan My Aquariumin ja sen pari lisäpakettia alta kympillä. Siitä asti kala on syönyt toistaan kuin mummo puuroa. Odotan jännityksellä, mitä tapahtuu piraijatankissani seuraavaksi. Siinä on hohtoa, kun panhuilu vislaa taustalla ja madot sätkivät vajotessaan kohti fisujen kitusia. ;)

09.04.16 klo 17:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ostin tänään 8 bit. Nintendon kirpputorilta. Laatikon lisäksi yksi ohjain + tarvittavat johdot ja kaksi peliä. Total Recall ja The Simpson´s Bart vs the space mutants. Hinta oli 60e.

Pienien asennusongelmien jälkeen toimi ihan hyvin uudemmassa töllössä. Vanhaan putkitöllöön en saanut vielä näkyviin, mutta sitten kaveri huomautti että koneen kyljessä on rca-röörit. Kokeilen niitä, kunhan tilaamani Super Mario 1 tulee postissa. ;) Total recal ja Simpsons peli lähtee myyntiin ja parempaa tilalle. Minulla on ollut pitkään pari peliä [Probotector ja Trojan], mutta nyt niitä pääsee jopa kokeilemaan.

Juki

10.04.16 klo 01:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huuto.net:

6 €

Spider-Man 2 on vasta toinen peli hiljattain hankkimalleni GameCubelle. Peli tuli bongattua huuto.netistä. Pelissä on päähenkilöiden ääninäyttelijöinä samat näyttelijät kuin itse leffassakin eli Tobey Maguire Hämähkkimiehenä ja Peter Parkerina, Kirsten Dunst Mary Jane Watsonina ja Alfred Molina Tohtori Mustekalana. Peli on myös todella koukuttava ja sen pariin jaksaa palata useammankin kerran, sillä se on edeltäjäänsä huomattavasti laajempi ja sisältää niin paljon kaikenlaista pikku tehtävää ettei siihen ehdi kyllästyä oikeastaan lainkaan.

Pisteet:

30.04.16 klo 23:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

God of War -pelisarjaan en ole koskenutkaan aikaisemmin, paitsi mitä nyt Mortal Kombatissa sai Kratosilla hieman tapella. En halunnu ostaa suoraan viiden pelin erikoisjulkaisua, vaan tyydyin ostamaan Sumashopista n. 12€:lla God of War Collection Volume II, jossa siis mukana Chains of Olympus ja Ghost of Sparta pelit.

Lisäksi, kun Battlefield 4 alkoi tuntumaan hieman kuluneelta, niin sota jatkuu Hardlinen merkeissä. Konsolinetistä löyty n. 19€:lla.

19.05.16 klo 19:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Otetaanpa pitkästä aikaa katsaus lähiaikojen peliostoksiin. Sellaisia ei paljon ole, ja nämä kattavatkin muutaman kuukauden.

Bioshock Infinite - ensimmäinen Bioshock on mielestäni yksi maailman paskimmista FPS-peleistä mitä olen koskaan kokeillut, enkä edes sano tuota mitenkään ironisesti. Annoin sarjalle kuitenkin mahdollisuuden ja hommasin halvan Infiniten. Kerran on koneeseen mennyt, ja kun (odotetusti aivan saatanan ylipitkän) tarinankerronta-alun jälkeen pääsin räiskimään, ei meno tuntunut edes kovin huonolta. Tottahan toki mukana on jälleen idioottimaisia supervoimia, mutta onneksi veressä ei pihtailla.

Brütal Legend - satsin ainoa minua jollain tasolla kiinnostanut tekele. Kerran on tämäkin koneessa käynyt, ja vaikka pelin genre ei innosta, niin huumori, Jack Blackin ääninäyttely, metallinen maailma ja (jossakin vaiheessa vastaan tuleva) oikeiden heavyartistien mukanaolo antavat runsaasti toivoa.

Saints Row IV - odottanut koneeseen pääsyä muutaman kuukauden, eikä kiinnosta yhtään. Olen katsonut tästä pätkiä ja kyllähän siinä meinasi päivällinen tulla ylös. Otin luonnollisesti halvan hinnan vuoksi.

Loput ovat latauspelejä..

Far Cry - Blood Dragon

Huikean Kung Fury -leffan tyylinen kasaritoimintakliseille naurava perseily. En todellakaan pidä Far Cry -sarjan pelillisestä tyylistä, mutta itsenäistä Blood Dragon -lisäriä jaksaa näprätä juurikin sen hulvattomuuden vuoksi. Päähenkilönä murisee legendaarinen Michael Biehn, dialogi on tauotonta naurutykitystä, värimaailma särkee silmiä parhaalla tavalla ja ylitsepursuava syntetisaattorimusiikki on kunnon kuulokeherkkua. Siitä poikkeuksellinen räiskintäpeli, että tätä pelatessa ei viitsi kuunnella ulkopuolista musiikkia! Itse räiskimisen mauttomuuskaan ei jaksa haitata, jos komea taustamusiikki pauhaa.

Aliens - Colonial Marines

"You fucked it up!" Ilmestymisvuotensa vihatuimpiin läntteihin lukeutuva Aliens-peli on kiinnostanut luonnollisesti siksi, että se perustuu yhteen maailman viihdyttävimmistä elokuvista. Toki tiesin, millaiseksi roskaksi sitä sanotaan, siksi hankinkin tämän vain noin kolmella jurolla alennuksesta. Alienien ammuskelu oli jo tuttua hommaa, sillä olen pelannut pariinkin kertaan läpi 2010-vuoden ihan kohtuuhyvän AVP:n. Tämä ei juuri siitä edes eroa. Kokeilin tätä kerran, eikä ensimmäinen noin puolituntinen mitään ihan hirveää touhua ollut. Mielipidettä en kuitenkaan voi vielä muodostaa.

Jo neljäs PS3:lle lataamani Disney-peli., eli ötökkämäistä elämää PS1-emulaationa. 3D-grafiikka on ehdottomasti kelpoa, mutta sen verran sekavaa on meno, että toista kertaa en ole käynnistänyt. Ihan sympaattinen kuitenkin, toisin kuin überhardcorevaikea masokistiseikkailu Hercules.. jota on kuitenkin 2D-maailmansa vuoksi hauskempi pelata. Enpä ole muuten tätäkään Pixarin leffaa koskaan nähnyt.

Vaikka pidänkin itseäni Resident Evil -sarjan pienimuotoisena fanina, en juurikaan usko koskaan tosissani pelaavani tätä. Mieluummin katson jonkun muun läpipeluuvideota. Onhan tämä silti hauska omistaa. Toista Residenttiä olen muutaman tunnin ihan oikeasti hakannut, ja vaikka se onkin mainio, en ole sen pariin palannut nyt noin puoleen vuoteen.

Red Faction 2 (ps2-emulaatio)

Vaikka pidän itseäni oldskool -räiskinnän asiantuntijana, en päässyt tässä pelissä ensimmäisestä "huoneesta" ulos. Ajattelin, että haista v***u sitten ja lopetin. Omistan Steamissa ensimmäisen Red Factionin, joka on myös aikamoista rähmää.

13.06.16 klo 23:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Räiskintää, räiskintää, räiskintää..

DooM 3

12 vuoden ikäinen hirviöpaukuttelu. Mitäpä uutta Doom-sarjasta nyt sanoisi. Ensimmäinen Doom on yksi eniten näpräämistäni peleistä koskaan, enkä ole vieläkään kyllästynyt siihen. Uusi osa näyttää hauskalta, mutta koska en omista (tai aio hankkia) siihen soveltuvaa vehjettä, on tyydyttävä kolmoseen. Hommasin vuonna 13 BFG:n, eli remasteroidun superversion 360:lle, mutta se jäi kesken, koska kone päätti päivänsä ja pelin tiedot jäivät sinne. (Siitä lähtien aloin tallentamaan kaiken muistitikulle..)
Nyt muutama päivä sitten innostuin jatkamaan kolmen vuoden ajan kesken ollutta Resurrection of Evil -lisäepisodia, ja jostain syystä pidin siitä nyt paljon enemmän kuin silloin. Nyt sitten hankin alkuperäisen Duum kolmosen PC:lle, ja ihme kyllä, se myös toimii. Pelillisesti ihan viihdyttävää verilöylyä, vaikka vikojakin toki löytyy. Ainahan se vanhojen, lapsuudesta tuttujen örmyjen tappaminen lämmittää mieltä.. ja jospa homman saisi nyt hoidettua ihan loppuun asti..

Rage

Lisää ID-yhtiön ammuskelua muutaman vuoden takaa. Se vähä mitä tästä tiedän, vaikuttaa ihan kelvolta.

Singularity

Ammuskelua, jee jee. Vaikuttaa muuten kai ihan hauskalta, mutta kyllä tässä jotain turhaa taikavoimapaskaa taitaa olla. Vetäisin lyhyen ensivaikutelmasession kokematta pahoinvointia, joten pientä lupausta on. Maksoi vaivaiset viisi juroa.

Saints Row

Edellisessä viestissä mainitsemani nelonen ei ole vieläkään käynyt koneessa, koska fuck that game. Siitä huolimatta otin noin kymmenen vuoden takaisen ykkösen kolmella €urolla digitaalisesti, koska se vaikuttaa edes hieman järkevämmältä kuin myöhemmät osat. Kokeilin muutaman minuutin ajan.

23.08.16 klo 23:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelaamisen muuttuessa jatkuvasti yhä enemmän inhoamakseni ajanvietteeksi, olen vihdoin onnistunut edes vähän vähentämään pelien keräilyä. Tässä kahden kuukauden saalis.

Jak II - Renegade ja Jak 3

Näiden arviolta 10-12 vuotta sitten (eli melkoisena nappulana) läpäisemieni mästerpiissien ylistäminen toisessa ketjussa inspiroi minua ostamaan HD-remasteroiteroidut PS3-versiot, vaikka alkuperäislevyt (sekä niiden 100-119 -prosenttiset läpipeluutallennukset) löytyvät hyllystäni edelleen. Juttu on siinä, että nyt näitä kokeiltuani vanhat näyttävät suttuisuudessaan todella kurjilta, ja halusin lisäksi avata pelien "trophyt", jotka pettymyksekseni osoittautuivat kuitenkin pelkästään tarinan etenemiseen liittyviksi. Kakkososan pahamaineisen vaikeustason vuoksi olen vältellyt näiden uusintakierrosta, mutta ovathan nämä PS2-aikakauden parhaita tekeleitä omalla listallani.

Devil May Cry 1-4

En ole koskaan ollut millään tavoin kiinnostunut tästä sarjasta, mutta innostuin kokeilemaan näitä alhaisen hinnan vuoksi. Ykkösen pari ekaa tehtävää olivat hyvää tavaraa, mutta sitten totesin että fuck it. Nelonen näyttää hyvältä, mutta vielä en ole tutoriaalia pidemmälle jaksanut edetä.

Soulcalibur II HD

Hd hd hd, kaikki on niin pirun hd. Tämäkin PS2-levyni on edelleen voimissaan (lähes kaiken avanneen ja saavuttaneen tallennustiedoston kera, mutta toisin kuin Jak -pelejä, tämän ostamista voin jopa katua. Tämä versio näyttää toki nätiltä, mutta en olisi oikeasti tarvinnut tätä. Vaikka kyseessä on meikäläisen mielestä yksi parhaista tappelupeleistä koskaan (edellisen Kaliburin ja parin eri Tekkenin ohella), tuntuu että sen tekoäly olisi muuttunut muutaman vuoden aikana kymmenkertaisesti vittumaisemmaksi. PS2:lla voitin arcade moden hardilla silmät sidottuina ja kädet katkottuina, mutta tämä saa minut toivomaan Namcolle kuolemaa. Lisäksi ylivoimainen suosikkihahmoni Seung Mina on lukittu, ja hänen avaaminen on, suomennettua John McClanea lainaten, "tuska perseessä".

Call of Duty: World at War

Tämän 8 vuoden takaisen pelin nettiräiskintä on kuollut, epäkelpoinen, pelikelvoton, ja läpimätä. Tiesin sen jo ennen hankkimista enkä ole siitä kiinnostunut. Kampanja kuitenkin sisältää, kuten kaikki sarjan osat, paljon näyttäviä hetkiä ja on kokemisen arvoinen. XBoxiversio on ollut hallussani jo ilmestymisestä asti, mutta en ole juuri koskaan paria ensimmäistä kenttä enempää tämän pariin vaivautunut.
Aloitin pelin toiseksi kovimmalla vaikeustasolla, ja voin vakuuttaa, että peli sisältää vähintään 20-kertaisesti halvempaa kusetusta kuin seuraava osa MW2, joka ei samalla tasolla ollut lainkaan sietämätön läpäistä. Erityisesti öiseen kaupunkiin sijoittuvan snaipperitehtävän kohta, jossa vastakkaiselta katolta pitää näpäyttää kilpaileva snaipperi alas, osoittaa käsittämätöntä epäreiluutta. Mainittakoon vielä että kyseessä on sarjan brutaaleinta väkivaltaa sisältävä tekele. Mainittakooon myös se, että olen kohdannut vakavia glitchejä, pahimpana esimerkkina täydellinen etenemisen estävä jumiutuminen, joka pakottaa aloittamaan tehtävän alusta toivoen, ettei sama tapahdu uudelleen.

Virtua Fighter 2

Parin tai kolmen juron läntti. Sarjan viides osa on mielestäni ihan hyvä, mutta tämä dinosaurusajan jäännös ei kyllä oikeasti tarjoa yhtään mitään kenellekään.

10.09.16 klo 01:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Call of Duty: World at War

Ainakin pleikkarilla nettipeli oli viimeksi vuosi tai kaksi sitten melko hämmentävää. Normaalia peliä harvemmin löyty vaan suurin osa oli modattuja, jossa sai lennellä pitkin kenttää rajattomalla lippaalla.