Mikäs peli lähti mukaan?

Foorumin päävalikkoonPelittääkö? › Mikäs peli lähti mukaan?

18.10.05 klo 00:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aihetta ei näköjään vielä ollut täällä "pelittääkö"-lootassa, joten näin aiheelliseksi luoda semmoinen myös tänne. Siis tämä on kopioitua DVD-osion "Mitäs tuli ostettua?"-topiikista ja musalootan "Minkä levyn ostit viimeksi?"-topiikista. Eli tarkoitus on sama, ainakun ostat jonkun pelin, oli se sitten PC:lle, tai mille tahansa kosolille tai vaikka lautapeli, niin voit tulla laittamaan sen tänne.

Itse en kylläkään ole ostanut viiteen kuukauteen yhtään peliä, joten ehkä vähän typerään saumaan omalta osaltani perustin tällaisen topiikin. :oops: No, however, kuitenkin tästä tulee jatkossa olemaan hyötyä, kun yritän alkaa lisäämään taas pelienostoinnokkuuttani, kun on jäänyt vähän vähemmälle (siis puhun koko ajan PS2:sta). Oikeasti kuvitelkaas, mulla on ollut pleikkari kakkonen nyt jotain 3 vuotta ja 3 kuukautta ja vuosien 2003 ja -04 aikana ostin yhteensä 29 peliä. Vuonna -02 ostin yhden ainoan pelin ja nyt vuonna -05 olen ostanut vain ja ainoastaan 2 peliä.

Tammikuussa ostin varsinaisen löydön, siis ainakin omasta mielestäni, kun olen tasoloikkapelien vannoutunut fani. Olin pistänyt Järvenpään paikalliseen pelidivariin, MegaSwappiin, varauspyynnön Sly Raccoon-sarjan ensimäisestä osasta. Se puuttui hyllystäni, eikä sitä enää myyty yhdessäkään tavaratalossa, koska sen valmistus oli lopetettu. Ja sitten kahden viikon päästä puhelin soi ja kun vastaan, niin siellä langanpäässä on nuori äijä joka vastasi: "MegasWap, Järvenpää...." Pelasin tuon pelin muutamassa päivässä, ja voin sanoa, että hyvää kannatti odottaa. Olin laittanut sen varaukseen ehkä senkin takia, että joululahjaksi saamani Sly 2-konnakopla oli vakuuttanut minut ja halusin ehdottomasti myös ykkösosan.

Sitten kesällä ostin sen vuoden toisen pelini, MotoGP 4:sen. Siitä ei ole niinkään paljoa sanottavaa. Eipä juuri tullut mitään ihmeellistä, viikonpa jaksoin sitä pelata ja sen jälkeen en ole sitä avannut. Aika perus MotoGP, ei yllättänyt, mutta en myöskään pettynyt.

Noniin, siinä oli ne pelit mitä olen viimeksi ostanut. Sitten vaan laittelemaan pelejä tänne, aina kun ostatte uuden.

18.10.05 klo 16:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämän vuoden hankintalistalla olisi ainakin Serious Sam 2 ja Prince of Persia: The Two Thrones. Half-Life: Aftermath olisi myös kova sana, mutta ennen sitä pitäisi selvittää miksi Source-pelit eivät tällä hetkellä suostu toimimaan Steamin kautta. :p Hiljattain tuli muuten napattua Rayman 3: Hoodlum Havoc (PC, ~10€), ja Prince of Persioiden tavoin kyseessä on A-luokan tasohyppelypuzzle; Ubisoft on eittämättä kovimpia sanoja kun kyseessä on 3D-perspektiivistä kuvattuja pelituotoksia.

Nosoki

18.10.05 klo 16:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipä ole enää hirveesti tapana ostella pelejä, koska oma tietokone ei halua pyörittää uusimpia ja PS2:n pelitarjonta on ollut viimeaikoina mielestäni todella heikkoa. Pääasiassa pelailen nykyisin Star Wars Galaxies nettiroolipeliä, jonka lisälevyt hankin tossa puolisentoista kuukautta sitten. Seuraavaksi ostoslistalla onkin sitten peliin kohta julkaistava kolmas lisälevy Trials Of Obi-Wan. Tuon hankin kunhan rahaa riittää, SWG:n pelaaminen kun maksaa jo muutenkin turhan paljon opiskelijalle.. ja niitä leffojakin pitäisi ostella :wink:

20.10.05 klo 21:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Päätinpä sivistää sitten hieman itseäni ja ostin tuon Prince of Persia: The Sands of Timen, pleikkari kakkoselle. :) Oli muuten mun 33 peli ja 3 niistä on ostettu vuonna 2005. Ja sitten kun tuon olen läpi kahlannut ostoslistalle tulee kakkososa, eli Warrior of Whitin. Mutta ei nyt vähään aikaan. :wink:

Migelo

21.10.05 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vihdoin ja viimein se ilmestyi: Pro Evolution Soccer 5!!! Noin kymmenen pelin perusteella täytyy sanoa, että mestari on palannut komeampana kuin koskaan, vaikkakin on pelillisesti uudistunut melkoisesti. Vielä on peli aika hakemista, vaikka edellisiä osia on takana tuhansia tunteja, mutta eiköhän se tästä lähde, ku tulee enemmän hakattua. Ensi yönä uni jää varmaankin aika vähälle, se on varma ;).

21.10.05 klo 11:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tolppanen kirjoitti:

Rockrock, muista antaa palautetta Prince of Persia-topikissa. Hyvään saumaan muuten laitoit nämä hankinnat; kolmas, trilogian sulkeva, osa The Two Thrones julkaistaan kaikilla alustoilla joulukuun aikoihin, ja pelin pitäisi olla teknisesti, visuaalisesti, tarinallisesti ja pelattavasti kaikkia edellisiä osia parempi 8) Mutta kaikki aikanaan; Sands of Time on eittämättä miljööltään romanttisimpia kokemuksia mihin tietokonepeleissä olen koskaan törmännyt.

Ava

19.11.05 klo 02:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole varmaan eläessäni ostanut kuin yhden pelin joskus pikkulapsena, se taisi olla sellainen kolmen pelin boxi missä oli Lion King, Aladdin ja Viidakkokirja-pelit. :D PC:lle siis.

Mutta!

Sain tässä viikko sitten hankittua itselleni uuden tietokoneen, ja poikakaverin innoittamana lähdinkin sitten tuossa pari päivää sitten Anttilaan katsomaan mitä pelejä löytyy. Löytyihän sieltä Morrowind (joka vaikuttaa oikein hienolta) ja Fallout 2 mitkä silmääni miellyttivät. Eivätkä edes paljon maksaneet, n. 15e/kpl, pakkohan ne oli sitten ostaa. :)

World of Warcraft olisi kiva saada mutta en ole varma pyörittääkö kannettavani sitä. :c

graniitti

01.12.05 klo 17:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

ei nyt varsinaisesti peli, mutta mustasta pörssistä soittivat äsken, että on saapunut varaamani xbox 360 premium paketti, jonka käyn huomenna noutamassa

Joulu joulu tullut on............

Scarface

01.12.05 klo 17:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelaaminen on nykyään aika tylsää hommaa.

Pelit ovat aivan liian ylihintaisia kanssa.

Viimeksi ostin 06.11.04 pelin nimeltä Tales of symphnoai ja sen jälkeen ei ole pelejä osteltu.

01.12.05 klo 23:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sly 3, Konnien kunnia lähti mukaan Megaswapista, paikallisesta pelidivarista, hintaan 39€. Nyt on sitten neljän päivän loma tiedossa ja tasohyppelynannaa! 8)

Moviemaster

27.12.05 klo 23:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänä Syksynä tuli taas seikkailtua pelirintamalla muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen. Uusimpien pelien hankkimisesta voi vain haaveilla kun kone nyt on mikä on.
Laitteistopäivitykset ovat tuoneet kuitenkin eloa tietokoneen käyttöön itse pelitarkoituksessa. Vastaus varsinaiseen kysymykseen....
Max Payne 2- The Fall Of Max Payne pc-peli tuli hankittua männä viikolla ja tämä suomalaisten ylpeys tuli tahkottua läpi yhdessä päivässä. :shock: Mainio peli kaikinpuolin eikä hintakaan niin kauhea ollut (n.11€)

OneNiceUser
2016 viestiä

29.12.05 klo 17:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

{PC} Battlefield 2 & Battlefield 2: Special Forces (lisäosa)

Bf on ollu mun listalla jo kuukausia!! Nyt se on mun hallussa!! Upeeta! :P

Jos jollakin on nämä pelit tai ainakin alkuperäinen, ni mä voin erittäin mielellään pelata vastaan.. :wink:

arska

19.01.06 klo 22:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

No niin... Kun tuli pelattua NFS Most Wanted läpi niin tottakai sitä alettiin olla samantien yhtä autopeliä vajaana. Piti käydä ostamassa Project Gotham Racing 2. Hiukan realistisempaa ajamista ja eihän tuossa alussa voi kaahauksesta puhua, mutta kyllä se tuosta pikkuhiljaa muuttuu näköjään vauhdikkaammaksi.

02.02.06 klo 17:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

CDON:issa pelejä -70%. Tilasin hintaan 5,95 € pelin Black and white. Muistan tuon kuvia ihailleeni jo muutama vuosi sitten. Nyt saa nähdä millainen on. Ainakin arvoteluiden perusteella tuo voi olla hyvinkin mukavaa ja rentoa ajanvietettä ja jopa pyörii tällä tuhnukoneellani. Onhan peli vanha, mutta vanhemmat yleensä ovat niitä parhaita. Onko kellään kokemusta kyseisestä pelistä tai jatko-osasta? Idea on kyllä hauska. Kuka nyt ei olisi joskus halunnut leikkiä jumalaa 8)

Aleksanteri

02.02.06 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1 kirjoitti:

Melkein tuli Black & White kerran läpäistyä pari vuotta sitten, viimeiseen saarekkeeseen taisin juuttua. Vaikka pelin idea onkin lievästi sanottuna kekseliäs, on toteuksessa aitojen tosielämän kliseiden mukaisesti mennyt parikin asiaa pahasti pieleen. Loppujen lopuksi homma on paljon rajoitetumpaa kuin mitä jumalan hommissa pitäisi, eivätkä tehtävätkään aina jaksa niin kovasti kiinnostaa. Odotin tätä silloin aikoinaan melko kovastikin, joten pettymys hieman vääristää mielipiteitä verrattuna siihen, että olisin aivan kylmiltään käynyt peliin kiinni. Näin oli tosin monen muunkin kohdalla, ainakin Pelit-lehti tuhlasi koko kahden/kolmen sivun arvostelun vain pelin rikottujen lupausten ruotimiseen (taisipa arvostelussa jopa olla mukana oma "näitä piti olla, mutta ei ole" -taulukko). Todellisuudessa Black & White on parhaimmillaan hyvinkin mielenkiintoinen ja hauska peli, ehdottomasti 5,95€:n arvoinen. Suosituksena voin tosin sanoa, että älä sitten (J/j)umalan tähden valitse oikeana kätenäsi toimivaksi elukaksi tiikeriä. Se on oletuksena paha, ja vieläpä tyhmä kuin saapas, joten sille on aivan turha yrittää opettaa loitsuja tai kyläläisten auttamista. Apina on sen sijaan parempi vaihtoehto, se saattaa jopa oppia jonkin pikku sadeloitsun.

02.02.06 klo 18:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lehmä on hauskimman näköinen ja pohjimmiltaan hyvä, joten tällä aloittanen. Onko kokemusta tuosta Creature Isle-lisälevystä?

Nosoki

04.03.06 klo 19:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt lähti Anttilasta mukaan Fallout 2 hetken mielijohteesta. Toivottavasti vastaa ykkösen jättämiä ennakko-odotuksia.

Acedia

14.03.06 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Prince of Persia: The Warrior Within lähti tilaukseen Cdonista 10,95, joka ei ollenkaan ole paha hinta. Kauan olenkin tähän peliin halunnut jo tutustua, toivottavasti ei petä. Ainakin SpaceCadet1 tuntui tykkäävän tästä, saa nähdä osuuko maut yksiin...

18.03.06 klo 10:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Acedia kirjoitti:

Kova juttu, varsinkin kun noin naurettavan halvalla lähti! :D Niin kauan kun pystyt sulattamaan Prinssin metallisen murjottelun (jota ensimmäisessä romanttispainoitteisessa osassa ei ollut nimeksikään), niin kokonaisuuden pitäisi olla harvinaisen rattoisa 3D-kokemus, ottaen esim. huomioon sen. Ei käy ainakaan kieltäminen, etteikö Prinssi olisi yksi viime aikojen hienoimmin animoiduista pelihahmoista. Suosittelen muuten, ihan lopputaisteluja ajatellen, että vedät pelin enintään normal-vaikeudella! :shock:

edit: niin joo kaverilta tuli lainattua Black & White 2. Kolmossaaressa säädellään tällä hetkellä jättiapinani kanssa, ja aika tykkikamaa on peli tähän asti ollut. 8)

Scarface

18.03.06 klo 12:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Resident evil 2
Star ocean second story:n ykkös disci ilmasiks kaverilta.