Lainaatko kirjastosta?

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Lainaatko kirjastosta?

Juhani Sementti

08.08.05 klo 17:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko

09.08.05 klo 11:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä siivoilin täällä hieman. On ihan turha laittaa offtopicia sivukaupalla, sillä eiköhän tuosta Sementin laittamasta kuvasta mielipiteen pitäisi tulla aika selväksi.

Ja aiheemmehan on: Lainaatko kirjastosta?

Oma vastaus: lainaan vuodessa varmaan n. 30 romaania ja n. kymmenisen tietoteosta.

Clementiney

18.08.05 klo 15:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuntuu, että lainaamiseni menee kausittain. Kesällä en lue kirjoja lähes lainkaan, mutta talvella sitten enemmän. Vietän kirjastossa myös paljon aikaa ihan vain istuskellen ja lehtiä lukien. Suurin osa lainaamistani kirjoistakin on sellaista hömppämateriaalia, joista luulen oppivani jotain järkevää... :)

Ale

19.08.05 klo 08:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lainasinpa kirjastosta Nalle Virolaisen ja jonkun Jounin Roskaelokuvat-kirjan. Ilmestyessään ollut aivan varmasti sen ajan splatter- ja roskafriikeille tärkeä kirja, mutta nykypäivänä aika perussettiä, kun on jo lukenut netistä ja muista kirjoista, vaikka millä mitalla samoista leffoista. Tietysti Roskaelokuvat on esitellyt monta sellaista elokuvaa, mitä en ole nähnyt tai edes kuullutkaan niistä ja hyvää tekstiä esim. Hershell Gordonista. Kannattaa lukea jos hurmeiset hömppäleffat kiinnostavat.

Jope Pitkäviha

21.08.05 klo 11:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lainaan todella paljon. Olen kirjastojen vakioasiakas. Nytkin on 32 teosta lainassa, joista 20% on sarjakuvia. :wink:

Mankimies

22.08.05 klo 16:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän sieltä tulee lainailtua aika paljon, joskus kun on jossain matkoilla käyn kirjastossa internetissä. 8)

Tulikettu

22.08.05 klo 20:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noin muutaman kerran vuodessa, en ole kirjastojen ystävä.

Vasuri

14.09.07 klo 16:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo, mä käyn aika usein kirjastossa. Yleensä lainaan levyjä ja elokuvia, ja silloin tällöin sarjiksia. Olen sellainen lukutoukka että innostuksissani voin lukea yhden kirjan päivän muutamassakin päivässä. Kirjasto on yksi niistä paikoista joissa viihdyn. 8) :lol:

KolmasMies

14.09.07 klo 23:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan mukava topic. Varsin tiuhaan on tullut lainailtua. Tänään tuli lainattua Audition ja Kolme Väriä trilogian kaksi viimeistä osaa, ensimmäinen täytyy vielä etsiä jostain. Joo onhan tuo hyvä kun on ihan vieressä kirjasto, niin tulee aina välillä yksin ja frendejen kaa siellä käytyä, joskus bongaa jonkun hyvän leffankin.

NoJopas

15.09.07 klo 13:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lainailen kirjojen lisäksi myös leffoja, musiikkia ja sarjakuvia. Lehtiä en juurikaan, ne joutuu kovin helposti hukkaan.

Oon juuri nytkin kirjastossa, kun netti ei kotona vielä pelitä kunnolla.

Käyn tosiaan aika tiuhaan tahtiin pönkimässä hyllyjä ja aina löytyy kaikkea jännää kotiin kannettavaksi. Sarjakuvat yleensä eivät paljoa paina ja hyvien leffojen osuminen eteen ei ole jokapäiväistä. Mutta koska tykkään lainailla esim. taidekirjoja ym. tietopohjaista on haba (jota ei ole) aika koetuksella kun niitä järkäleitä raahaa kotiin.

Ongelmana on myös että lainaan tiuhempaan tahtiin kuin palautan. :D Siksi kotiin kertyy järkyttävät pinot joita ei millään saa tuoduksi kerralla takaisin.

Ja mullekin käy usein niin, että meinaa palautuspäivät unohtua ja usein viime hetkillä, yleensä sateessa ja kipeenä ja mahdollisimman huonona hetkenä joudun kipittämään kirjastoon. Noh, nyt on onneksi nettitunnukset, eli voin uusia lainat kotoa. Kunhan se netti vaan alkaa toimia...

Paahtomarakatti

19.11.07 klo 22:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Liian harvoin tulee kirjastossa vierailtua ihan oman laiskuuteni takia. Pakko myöntää, että en ole edes tutustunut lähikirjastoni musiikki- tai elokuvatarjontaan. Hyvä on, menen takaisin nurkkaan häpemään.

Leivo

25.11.07 klo 18:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjastossa tulee käytyä sen verran usein, että melkeinpä aina on joku kirja lukemisen alla, tai odottamassa lukemista. Täytyy minunkin myöntää, että muistini ei ole parhaimmasta päästä, joten karhuja tipahtelee postilaatikkoon sen verran usein että pari kertaa on se 10 euron "velkaraja" ylittynyt ja lainauskielto napsahtanut päälle. Ei siinä auta muu kuin mennä kiltisti maksamaan sakot ja vannoa, että tästä lähin kirjat eivät jää lojumaan huoneen nurkkaan.
Ainahan voi yrittää parantaa tapansa. :wink:

Clarice

26.03.08 klo 21:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisin asua kirjastossa. No en ehkä ihan :> Mutta tulee lainattua usein. Pääsääntöisesti kirjoja ja lehffoja, musiikkia en niinkään.

JoonaPrkl

27.03.08 klo 17:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassomies

27.03.08 klo 17:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juh, musiikkia. Joskus kävin kovastikin, mutta nyt on se musiikkitarjontakin kaluttu läpi paikallisista aika tarkkaan (no höps). Paitsi kohta lähden palauttamaan Tervon pari romaania pois.

Hiisi

13.05.08 klo 21:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä kirjasto on mainio paikka löytää hyviä elokuvia ja musiikkia. Voisin kesän aikana koittaa jonkun romaaninkin lukea jos jaksaa. Yleensä lainaan kirjastosta ison läjän elokuvia, enkä ehdi katsoa kuin muutaman. Tänään lainasin seitsemän elokuvaa.

IceTea

17.05.08 klo 18:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Käyn joskus kirjastossa, mutta aika harvoin.

Jammar

17.05.08 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

IceTea kirjoitti:

Käyn joskus kirjastossa, mutta aika harvoin.

Niinkö

El Wray

17.05.08 klo 21:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Ei, kyllä se valehteli.

Filmijokeri

25.05.08 klo 18:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävin ennen paljon, mutta nyt ei oikei jaksa käydä. Sitä paitsi turussa pääkirjaston kirjat ovat vielä ärsyttävästi monessa eri paikassa.