Lainaatko kirjastosta?

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Lainaatko kirjastosta?

Zorge
Käyttäjä
1198 viestiä

13.09.04 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjoja tulee vähemmän lainailtua kaupungin kirjastosta, cd-levyjä sitäkin enemmän. Se on vaan kun ne lainat tuppaa aina vähän venymään yli! :evil:

Arsi T. Elokolikko
Ylläpitäjä
3248 viestiä

14.09.04 klo 00:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina välillä

Välistä saatan lainata (ja lukea) yli kymmenen dekkaria & tieteisopusta kuukaudessa, mutta välillä tulee pitempia lainaamattomuustaukoja. Kasetteja ja cd:itä lainaan nykyään harvemmin kuin kirjoja.

esimies
Käyttäjä
2574 viestiä

14.09.04 klo 14:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjastolle ei ole matkaa kuin pari kilometriä, ja sekin on menosuuntaan oikeastaan pelkkää alamäkeä, joten kyllä siellä tulee rampattua pari kertaa viikossa. Leffahylly tulee tietenkin aina tarkastettua, varsinkin nykyään, kun kirjasto on jatkuvalla syötöllä ryhtynyt laajentamaan DVD-leffojen osuutta valikoimassa. Tietokirjallisuuden ihmeellisessä maailmassa saatan joskus vaeltaa parikin tuntia, sen verran nopeasti aika rientää, kun ympärillä on paljon mielenkiintoisia teoksia.
Kirjastot kunniaan! Resursseja sinne suuntaan vaan enemmän, sillä kansakunnan sivistäminen on kaikkien yhteinen asia.

ps. Sitä paitsi paikallisessa kirjastossa on todella hyvä ilmastointi, joten hyllyjen väliköissä on mukava puikkelehtia kuumana kesäpäivänä. :D

DELETED

15.09.04 klo 07:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

sami-san
Käyttäjä
423 viestiä

20.09.04 klo 13:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kohtalaisen usein tulee käytyä. Minulla on vaan se huono puoli, että pää tuppaa olemaan välistä kovinkin pehmeä, eikä kirjoja muista palauttaa ajallaan. Kokemus on opettanut, että kirjastosta saa kirjoja lainata ilmaiseksi, mutta palauttaminen maksaa usein jonkun verran :P

SpaceCadet1
Käyttäjä
3045 viestiä

23.10.04 klo 00:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

No voi sun sentään, kirjastokortti ei lainausyrityksessä toiminut, vaan näyttöpäähän ilmestyi teksti jossa luki: Kortti ei toimi. Tilillä selvittämättömiä asioita, ilmoittaudu kirjastonhoitajalle. :shock: No päätinpä oikemielisenä tyyppinä korjata asian; aloin käyttämään broidin korttia :D Eihän kirjastojen myöhästymismaksut kasva korkoa? :roll:

IdigN1
Tähtääjä
4372 viestiä

23.10.04 klo 00:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Käyn ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään. Nyt tosin pari päivää sitten lainasin VHS-kasetteina Kikujiro sekä Hitchcockin Sabotaasi. Sitten kun DVD valikoima kirjastossa kasvaa, voisi käydä useammin.

Spoon

23.10.04 klo 03:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

En koskaan, kirjat eivät ole minua varten 8)

IdigN1
Tähtääjä
4372 viestiä

23.10.04 klo 05:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Spoon kirjoitti:

Saa sieltä muutakin kuin kirjoja :wink:

Spoon

23.10.04 klo 14:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Population1 kirjoitti:
Spoon kirjoitti:

Saa sieltä muutakin kuin kirjoja :wink:

Uskotaan, hyllyssä on katsomattomia lättyjä&koulukirjoja joten hupia riittää omasta takaa! :D

DELETED

22.12.04 klo 16:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

conio
Käyttäjä
545 viestiä

22.12.04 klo 16:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina sillon tällöin tulee jotain ohjelmointiin liittyvää lainattua kirjastosta.. Ja Pelit-lehtiäkin välillä.

Arsi T. Elokolikko
Ylläpitäjä
3248 viestiä

23.12.04 klo 13:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oijoi, juuri tuli haettua täysi kassillinen kirjoja joulua tuomaan. 3500-4000 sivua olisi jouluksi, mutta saas nähdä tuleeko edes kolmasosaa luettua. :D
Mutta kirjasto säännöt eli library rules!

OneNiceUser
Käyttäjä
2016 viestiä

24.12.04 klo 12:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Oijoi, juuri tuli haettua täysi kassillinen kirjoja joulua tuomaan. 3500-4000 sivua olisi jouluksi, mutta saas nähdä tuleeko edes kolmasosaa luettua. :D
Mutta kirjasto säännöt eli library rules!

Hyviä lukuhetkiä.. Ei oo ees paljoo 8) No joo.. Aika iso homma lukee.. En mä kyl pystyis.. tai sii menis kyl kamalan kauan.. :wink:

Laulunlapsi
Käyttäjä
586 viestiä

06.01.05 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjastoa tulee käytettyä jatkuvasti,Erittäin tärkeä laitos itselleni..Tulee pääosin lainattua runokirjoja,politiikkaa,romaaneja ja totohan toki aina välillä matkaan jää joku leffakin.Ilman kirjastoa elämäni olisi huomattavasti köyhempää.

Grass
Käyttäjä
775 viestiä

06.01.05 klo 23:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän kirjastoa tulee käytettyä paljon. Romaaneja tulee suurimmaksi osaksi lainailtua. Kirjastot ovat yleensä rauhallisia ja erittäin mukavia paikkoja, niissä viihdyn oikein hyvin.

DonJulzu
Käyttäjä
269 viestiä

12.01.05 klo 19:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Melkein joka päivä raahaan kasallisen leffoja ja CD-levyjä.
Muutama peli- ja leffalehtikin on joskus kotiin eksynyt.
Kirjoista ainoastaan R.L. Stinen Nightmare Roomeja ja Goosebumbseja.
Myös jokaisen Harry Potterin olen lukenut läpi. Osan niistä olen lainannut kirjastosta, osan ostanut kaupasta.

LL

23.03.05 klo 02:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

SpaceCadet1 kirjoitti:

3- En jaksa ikinä muistaa palauttaa kirjojani aikamäärän sisällä; veikkaisin että olen tälläkin hetkellä velkaa Ison Omenan kirjastolle jotain 5 euron luokkaa :D

heh.. mulla on tällä hetkellä joku 18e sakko maksamatta :oops:
että en nyt vähään aikaan ainakaan taida mitään lainailla..

Tolppanen
Käyttäjä
1460 viestiä

08.08.05 klo 14:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä siellä tulee usein käytyä. 1. vaihtoehto.

Jope Pitkäviha
Käyttäjä
1755 viestiä

08.08.05 klo 14:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuri nyt minä olen kirjastossa.

Keskustelut