Lainaatko kirjastosta?

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Lainaatko kirjastosta?

SpaceCadet1

11.09.04 klo 10:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lainailetko kirjoja paljonkin kirjastosta? Minulla oli tapana ennen vanhaan käydä kirjastossa tasaisin välein, mutta nämä seuraavat komplikaatiot ovat vieroittaneet minut tuostakin tavasta:

1- Paikallisten kirjastojeni kirjavalikoima on pettymyksellisen suppeaa tai satunnaista, varsinkin englanninkielisten teosten kannalta.
2- Uusi lainaussysteemi ei tahdo kelpuuttaa kirjastokorttiani kuin vasta jonkun 5 minuutin vekslailun jälkeen.
3- En jaksa ikinä muistaa palauttaa kirjojani aikamäärän sisällä; veikkaisin että olen tälläkin hetkellä velkaa Ison Omenan kirjastolle jotain 5 euron luokkaa :D

Nykyään taidan lueskella enemmänkin kirjoja oman lukioni koulukirjastosta, jossa edellä mainittuja ongelmia ei erityisemmin koidu.

11.09.04 klo 10:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina silloin tällöin.

11.09.04 klo 11:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjasto on toinen kotini. Rainoja ja opuksia tulee lainattua lähestulkoon päivittäin. Ennen maksut olivat ongelma, mutta nykyisin skarpattuani välit biblioteekkiin pysyvät kunnossa. Lukuisista upeista katselu- ja lukukokemuksista saan kirjastoa kiittää. Hieno paikka, sivistyksen kehto.

Cuomi

11.09.04 klo 11:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän siellä varsin usein tulee käytyä lainailemassa. Usein myös norkoilen siellä tuntikausia vaikka en lainaa yhtikäs
mitään...

Hush-hush

11.09.04 klo 11:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyy vastata että harvemmin, mutta siihen on osuutta silläkin että kirjastokorttini oli kateissa ehkä kolme vuotta ja löysin sen vasta muutama viikko sitten. Sinä aikana kävin toki välillä kirjastossa perheen tai jonkun kaverin kanssa, joten lainailtua tuli, mutta vähän. En kuitenkaan ollut niin riippuvainen kirjastosta että olisin jaksanut hakea uutta korttia, mutta katsotaanpas kuitenkin miten tilanne lähtee nyt kehittymään...

Kebottaja

11.09.04 klo 11:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä kirjastosta tulee aika usein lainailtua, mutta oma kirjahyllykin on aika laaja, joten sieltä tulee myös usein luettavat kirjat napattua.

Viisas

11.09.04 klo 11:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Kirjasto on toinen kotini. Rainoja ja opuksia tulee lainattua lähestulkoon päivittäin. Lukuisista upeista katselu- ja lukukokemuksista saan kirjastoa kiittää. Hieno paikka, sivistyksen kehto.

Veit sanat suustani. Vastasin kuitenkin 2. vaihtoehdon.

Ale

11.09.04 klo 12:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina silloin tällöin. Kesällä tuli joka viikko käytyä levyjä hakemassa. Kirjoja käyn todella vähän ja en edes jaksa läheskään kaikkia lukea loppuun, vaikka olisivatkin hyviä. Sarjakuvia, leffoja ja etenkin levyjä tulee lainailtua.

gggolem

11.09.04 klo 12:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina välillä tulee käytyä. Heti kun kirja on luettu niin haetaan uutta.

Low Rider

11.09.04 klo 12:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina välillä. Elokuvia lainaan useammin, mutta kirjoja en niinkään useasti.

Mask

11.09.04 klo 12:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina välillä. Elokuvia tulee lainailtua ehkä eniten.

Kaiser

11.09.04 klo 12:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Silloin tällöin. Kuukaudessa tulee lainattua 0-2 kirjaa. Juuri tänään lainasin Stephen Kingin Tukikohdan. Elokuvia/musiikkia lainaan kyllä enemmän.

OneNiceUser
2016 viestiä

11.09.04 klo 13:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus on tullu enemmän lainailtuu, mut ei oikee enää.

Ville

11.09.04 klo 14:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Käyn kirjastossa lainaamassa kirjoja ja leffoja melkein joka viikko.

Juhani Sementti

11.09.04 klo 17:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

No, jos pari kertaa viikossa on tiuhaan tahtiin niin kyllä mä varmaan olen aika hakera viereilija kirjastossa.

Jakke 29
1934 viestiä

11.09.04 klo 18:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Erittäin harvoin käyn kirjastossa. Vaikka kouluni naapurissa on Metso.(Tampereen suurin kirjasto.) Joskus voisi kyllä poiketa......

JarkkoK

11.09.04 klo 18:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

En koskaan.

11.09.04 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noin pari kolme kertaa tulee kirjastossa kerran viikossa käytyä. Yleensä sieltä lähtee leffoja mukaani, mutta aina silloin tällöin lähtee joku kirjakin.

Migelo

12.09.04 klo 13:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harvemmin. Enemmänkin mä ostan/saan lahjaksi mielenkiintoiset kirjat (n. 2-3 kirjaa/vuosi) ja sen enempää mä en oikein ehdikkään vuodessa lukea. Siksipä ei hirveesti kirjastoa tule käytettyä. Jonkin verran cd:itä ja elokuvia sieltä tulee lainattua, sekä tietenkin koulun tutkielmiin ja muihin tarpeellista aineistoa.

TheShining

13.09.04 klo 09:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

En koskaan. En edes kirjoja selaile kyseisissä paikoissa. Jos käyn kirjastossa niin yleensä luen jonkun lehden ihan siellä paikalla enkä lainaa kotiin.