Painettua sanaa
Foorumin päävalikkoon › Painettua sanaa › Harry Potter
Harry Potter
SpaceCadet1Käyttäjä |
09.07.04 klo 19:37 - linkitä tähän kommenttiin: # Pitihän tämä topikki lopulta tehdä; kyseessähän on massiivinen populaarikulttuuri-ilmiö. Elikkäs mitä mieltä porukka on Harry Pottereista? Jätetään ne elokuvat omaan arvoonsa, ja keskitytään puhtaasti tekstiversioihin. Minä voin itse myöntää että olen varsin hullaantunut J.K Rowlingin luomaan velhomaailmaan. Ensimmäinen kirja tuli luettua sopivassa 13 vuoden iässä, ja nyt se tuntuu kylläkin vähän vaisulta nerokkaiden nelos -ja vitososien rinnalla. Velhomaailma pursuaa mielenkiintoisia yksityiskohtia ja tarinan juonenkäänteet ovat kaikessa uskomattomuudessan kuitenkin uskottavia. Hahmot ovat erittäin inhimillisiä, ja eritoten Harry Potteria kuvataan kuin minä tahansa teiniä murjotuksineen ja ongelmineen. Se on kiinnostavaa seurata miten kirjasarja 'aikuistuu' osien myötä; Order Of The Phoenix ei vaikuta melkein ollenkaan lastenkirjalta enää. Itse olen lukenut kaikki kirjat englanniksi; kuinkahan moni muu tekee samoin? Tuntuu hölmöltä kuinka jotkut erisnimetkin on suomennettu (Gryffindor - Rohkelikko? hmmm... |
KebottajaKäyttäjä |
09.07.04 klo 19:40 - linkitä tähän kommenttiin: # En ole ikinä käteeni nostanut, enkä nosta. Yleensä ei tällasia ennakkoluuloja ole, mutta Pottereihin en koske. |
AcediaKäyttäjä ![]() |
09.07.04 klo 19:42 - linkitä tähän kommenttiin: # Kaikki kirjat on luettu ja se viimeisimmän kirjan luin marraskuussa '03 parissa viikossa englanninkielisenä ja pituutta oli yli 700 sivua, joten se kai kertonee jotakin. Yleensä en todellakaan lue paljoa! Eikä tämä ihan kokonaan pikkulasten juttu ole, itselläkin ikää kertynyt jo hyvän matkaa yli 20 vuotta. |
ScuzzballKäyttäjä |
09.07.04 klo 20:01 - linkitä tähän kommenttiin: # Olen niin sivistymätön ihminen etten lue mitään muuta kun lehtiä. Tämä pätee myös kyseiseen kirjaan, vaikka sitä kovasti tyrkyttivät ylä-asteella lukemaan. En ole lukenut yhtään kirjaa sitten seiskaluokan, kun oli ihan pakko joku lukea. Taisi olla muuten ainoa kirja jonka olen koskaan lukenut, olisko ollu joku 'Paahde'. Aiheeseen vielä palatakseni, jostain syystä haluan kiertää kaiken Harry Potteriin liittyvän kaukaa, edes leffoja en halua katsoa, en ikinä. |
Tangy ZizzleKäyttäjä |
09.07.04 klo 20:02 - linkitä tähän kommenttiin: # Minä onnistuin lukemaan sen viimeisimmän aikanaan kahdessa päivässä |
Low RiderKäyttäjä ![]() |
09.07.04 klo 20:06 - linkitä tähän kommenttiin: # En ole Pottereihin tutustunut. Saattaisihan ne ollakin ihan hyviä, pitäisi joskus saada aikaiseksi ja lukea. |
Juhani SementtiTykittäjä |
09.07.04 klo 20:10 - linkitä tähän kommenttiin: # Ei iske taikasauvan heilutus, ei. |
PingutyyppiKäyttäjä |
09.07.04 klo 20:12 - linkitä tähän kommenttiin: # Kolme ensimmäistä olen lukenut. Ihan letkeää viihdykettä, joskin toinen osa oli paikoitellen kovin puuduttava. Azkabanin vanki on näistä selkeästi paras, ja loputkin voisi kai jossakin vaiheessa katsastaa. |
CuomiTähtääjä |
09.07.04 klo 20:17 - linkitä tähän kommenttiin: # Ei iske sitten ollenkaan. |
John LennonjohtoKäyttäjä ![]() |
09.07.04 klo 20:17 - linkitä tähän kommenttiin: # Ensimmäiset kolme olen lukenut ja ei oikein mitään sanottavaa, ei nyt sentään kirjallisuuden suurimpia klassikoita muttei niissä paljon pahaakaan sanottavaa löydy. Ihan mukiinmenevää luettavaa lapsille ja ennen kaikkea lapsenmielisille aikuisille. |
AleKäyttäjä |
09.07.04 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: # Kaikki muut, paitsi se uusin on luettu. Hyviä kirjoja, mutta kakkonen ei ollut mitenkään erityisen hyvä. |
VilleTähtääjä |
09.07.04 klo 20:55 - linkitä tähän kommenttiin: # Olen itsekin juuri vasta alkanut tutustumaan tuohon velhomaailmaan. Tuli sitä aika pitkään jo epäröittyä, lukisiko vai ei. Viime keväänä kuitenkin luin Feeniksin killan ja nyt on menossa Viisasten kivi. Ihan oivallisia kirjoja vaikuttaa olevan, vaikka pidin kyllä enemmän Feeniksin killasta. |
OneNiceUserKäyttäjä |
09.07.04 klo 20:58 - linkitä tähän kommenttiin: # Potter. Ei ei. Kamalaa. |
mp40Käyttäjä |
09.07.04 klo 21:09 - linkitä tähän kommenttiin: # pidän hyvin paljon potter-ilmiöstä, ja olen lukenut kaikki kirjat moneen otteeseen. Ehkä minä sitten olen lapsenmielinen, mutta tämä on loistava kirjasarja(ainakin tähän mennessä), ja joka innosti minut lukemaan myös muuta kirjallisuutta. |
MaskKäyttäjä ![]() |
09.07.04 klo 21:12 - linkitä tähän kommenttiin: # En ole tutustunut, enkä halua tutustua. |
DELETED![]() |
09.07.04 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: # DELETED |
Raato-ATykittäjä |
09.07.04 klo 22:48 - linkitä tähän kommenttiin: # Mukiinmenevää menoa. |
ViisasKäyttäjä |
10.07.04 klo 11:32 - linkitä tähän kommenttiin: # Ei ihan loistavia, mutta mukavaa luettavaa. Ykkösen, kolmose ja nelosen olen lukassut ja mukiinmenevää tarinaa nuo ovat. Mielikuvitusta saa käyttää. |
ThokeTykittäjä |
11.07.04 klo 00:17 - linkitä tähän kommenttiin: # Joskus kuudennella opettaja luki meille sen ensimmäisen osan. Innostuin heti ja sain joulupukilta Azkabanin vangin. Oli todella jännittävä kirja, mutta sitten kaverini haukkuivat Potteria, niinpä en sen koommin ole siihen kirjaan koskenut. Kummitäti antoi kaikki minulle lahjaksi, mutta en minä niitä silti lukenut. Aika yliarvostettua tavaraa. Kieltämättä annoin ehkä kavereiden mielipiteeni vaikuttaa enemmän, mutta nykyisin kierrän kaukaa kaikki velhosadut. |
esimiesKäyttäjä |
11.07.04 klo 10:48 - linkitä tähän kommenttiin: # Ensimmäisen elokuvan olen nähnyt, ja se oli mielestäni heikko. Potter-kirjoihin en ole koskaan kajonnut. Taidan olla pari vuotta liian vanha, ja etenkin liian kyyninen innostuakseni mistään wicca-touhusta. Tosin 27-vuotias isosiskoni on hillitön Potter-fani... Go figure! |

), ja yleensäkin luen mielummin alkuperäistekstin, niin kauan kuin kyseessä siis on englanti