Paras kirja

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Paras kirja

Jakke 29
Käyttäjä
1934 viestiä

11.08.04 klo 22:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Veijareita ja virtuooseja.

gggolem
Käyttäjä
1346 viestiä

25.08.04 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Kellopeliappelsiini (enkuksi tai suomeksi, aivan sama)
2. Taru Sormusten Herrasta (käsittämätön maailma)
3. Schindlerin Lista
4. Humiseva Harju
5. Viimeiseen saakka - Hitlerin sihteerin muistelmat
6. Cabaret

Kaikki juutalaisuutta/natsisaksaa kuvaavat kirjat on loistavia! Ja myös kaikki vanhanajan hommelit.

En oo tienny että Pianisti pohjautuu kirjaan. Haluan ehdottomasti lukea sen!

SpaceCadet1
Käyttäjä
3045 viestiä

25.08.04 klo 22:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laitetaas yksinkertainen top-3:

Lord Of The Rings - Fellowship of the Ring (J. R. R. Tolkien
I, Robot (Isaac Asimov)
Yhdeksäs Portti (Arturo Peréz-Révèrte (kai noi heittomerkit meni suht oikein))

TheShining
Käyttäjä
1309 viestiä

26.08.04 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

TOP-3:

1. Hohto (Stephen King)
2. Piina (Stephen King)
3. Tuomionpäivän aurinko nousee (Arto Paasilinna)

3972 viestiä

28.08.04 klo 07:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain luettua Mankellin Ennen routaa. Ei ihan parasta Mankellia, mutta hyvä dekkari silti.

terry
Käyttäjä
34 viestiä

04.09.04 klo 20:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rikos ja Rangaistus, jonka jälkeen
Saatana saapuu Moskovaan.

micco
Käyttäjä
574 viestiä

04.09.04 klo 22:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luen suht paljon, eli en muista kaikkia hyviä kirjoja mutta tässä muutama:
Darren Shanin tuotanto.
J.R.R Tolkien: Taru sormusten herrasta.
Pimeän poika en muista kirjailiaa.
R.L Stine: Keskiyön kulkiat.
Tuossapa nuita. Enempää ei nyt tule mieleen.

DELETED

05.09.04 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

Kaiser
Käyttäjä
1443 viestiä

06.09.04 klo 00:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Douglas Adamsin viisiosaisen Linnunrata-trilogian ensimmäinen osa on ehdottomasti ainaki hauskin kirja minkä olen lukenut.

Täysin samaa mieltä. Kerrassaan mahtavaa huumoria ja science fiction -parodiaa. Oletko lukenut muita tämän viisiosaisen trilogian kirjoja? Nekin ovat hyviä ja hauskoja,varsinkin 2. ja 3. osa, vaikka eivät ylläkään tämän ensimmäisen tasolle. Mutta silti suosittelen ehdottomasti lukemaan, jos et niitä jostain syystä vielä ole. ;)

Raato-A
Tykittäjä
5294 viestiä

06.09.04 klo 16:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaiser kirjoitti:
Nelisilmä kirjoitti:

Douglas Adamsin viisiosaisen Linnunrata-trilogian ensimmäinen osa on ehdottomasti ainaki hauskin kirja minkä olen lukenut.

Täysin samaa mieltä. Kerrassaan mahtavaa huumoria ja science fiction -parodiaa. Oletko lukenut muita tämän viisiosaisen trilogian kirjoja? Nekin ovat hyviä ja hauskoja,varsinkin 2. ja 3. osa, vaikka eivät ylläkään tämän ensimmäisen tasolle. Mutta silti suosittelen ehdottomasti lukemaan, jos et niitä jostain syystä vielä ole. ;)

Juuuuuuuri näin!

SpaceCadet1
Käyttäjä
3045 viestiä

06.09.04 klo 21:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaiser kirjoitti:
Nelisilmä kirjoitti:

Mielestäni Maailmanlopun ravintola on 'trilogiasta' se ylivedoin, jota seuraa tiukasti mainiot ykkös- ja kolmososa. Nelososa Näkemiin ja kiitos kaloista oli jo hieman sekavaa huttua, joskin se romantiikan lisäys oli todella mahtava veto Adamsilta. Viimeinen osa Enimmäkseen harmiton on hienoinen pettymys, joskin sen loppuratkaisu on henkeä salpaava. Kokonaisuudessaan tämä loistava sarja on kuitenkin niin hulppea, että siitä voisi keskustella ikuisuuksia. (vaikkapa täällä http://forum.leffatykki.com/viewtopic.php?t=1151)

Scuzzball
Käyttäjä
757 viestiä

06.09.04 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yhden kirjan oon lukenut, eikö se silloin ole paras mitä oon lukenut? Ja tämä kirja on 'Paahde'. Kirjoittajasta tai muusta ei mitään havaintoa kun täysin pakon alaisena se piti lukea. Ei suoraan sanottuna vähempää olis voinut kiinnostaa (ei siinä ees ollu kuvia). Mutta on se silti paras!

Polttakaa kirjat!

SpaceCadet1
Käyttäjä
3045 viestiä

06.09.04 klo 22:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scuzzball kirjoitti:

Yhden kirjan oon lukenut, eikö se silloin ole paras mitä oon lukenut? Ja tämä kirja on 'Paahde'. Kirjoittajasta tai muusta ei mitään havaintoa kun täysin pakon alaisena se piti lukea. Ei suoraan sanottuna vähempää olis voinut kiinnostaa (ei siinä ees ollu kuvia). Mutta on se silti paras!

Polttakaa kirjat!

Ohhoh, meillähän on varsinainen kulttuuri-ihminen keskuudessamme :D

John Lennonjohto
Käyttäjä
5265 viestiä

06.09.04 klo 22:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scuzzball kirjoitti:

Polttakaa kirjat!

Tukkikaa individualistien turvat! Ainoa käypä ajattelumalli on omani!

graniitti
Käyttäjä
917 viestiä

06.09.04 klo 22:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scuzzball kirjoitti:

Polttakaa kirjat!

Paljosta jää paitsi tuolla asenteella :evil:

Mask
Käyttäjä
1233 viestiä

07.09.04 klo 14:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laitetaanpas omaakin listaa

Peter Benchley: Tappajahai
Vänö Linna: Täällä pohjantähden alla
Väinö Linna: Sotaromaani
Pierre Boulle: Apinoiden planeetta
Jari Tervo: Poliisin poika

DELETED

07.09.04 klo 17:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

lotr
Käyttäjä
457 viestiä

22.12.04 klo 23:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen ite lukenu ton TSH:n kahesti. Oon lukemassa kolmatta kertaa, mutta eka kertaa ku luki tuota alkua nii se oli älyttömän tylsä, mutta nykyään ku lukee sitä alkua nii se on itseasiassa tosi hyvä ja mielenkiintoinen. Mielestäni paljon parempi kun niistä tehdyt elokuvat. Vaikka neki on hyviä. Eli se on vaan nii, että J.R.R Tolkienin kirja TSH on paras. Ei enään tunnu paljon muut fantasiankirjat miltään kun on lukenu tuon kirjan.

Moviemaster
Käyttäjä
937 viestiä

23.12.04 klo 10:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

lotr kirjoitti:

Olen ite lukenu ton TSH:n kahesti. Oon lukemassa kolmatta kertaa, mutta eka kertaa ku luki tuota alkua nii se oli älyttömän tylsä, mutta nykyään ku lukee sitä alkua nii se on itseasiassa tosi hyvä ja mielenkiintoinen. Mielestäni paljon parempi kun niistä tehdyt elokuvat. Vaikka neki on hyviä. Eli se on vaan nii, että J.R.R Tolkienin kirja TSH on paras. Ei enään tunnu paljon muut fantasiankirjat miltään kun on lukenu tuon kirjan.

Aamen......Oikeastaan TSH:N tarina aukeni paremmin Silmarillionin ja Hobitin lukemisen jälkeen. TSH on Fantasiakirjallisuuden helmi ja ehdottomasti paras lukemistani kirjoista.

conio
Käyttäjä
545 viestiä

23.12.04 klo 10:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minun kohdalla jäänyt kirjallisuuden lukeminen säälittävän vähälle. Tai no tulihan ala-asteella luettua kaikki Bertin päiväkirjat ;) Jälkeenpäin sitten olen lukenut muutamia Terry Pratchetteja, niistä kyllä pidän. Minulta vain sitä lukuintressiä ei löydy kovin paljoa, paitsi IT-kirjoihin.

Keskustelut