Viimeksi luettuja kirjoja

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Viimeksi luettuja kirjoja

17.09.04 klo 11:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:
Rakr kirjoitti:

Ja sinänsä voiko itsensä hengiltä ryyppäävä mies olla hyvä mies? :wink:

No voi tietenkin. Sehän on oikeastaan vaan sairaus. Josta nauttii. Ei siinä ketään satuteta.

Ei ryyppääminen mikään sairaus ole. Ainakaan mun mielestä. Ihminen itse valitsee oman tiensä. Jos juominen riistäytyy käsistä, niin se on ihmisen oma syy. Ei alkoholisteja sääliä tartte....

sami-san

19.09.04 klo 19:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

George Orwellin Eläinten vallankumous, aivan loistava, suosittelen kaikille ehdottomasti. Tämän lukee kivasti iltapäivässä (120 sivua muistaakseni) ja hauska on. Jos kirjan lukee konkreettisena elukoiden vallanvaihto-operaationa, saattaa absurdihuumori olla vielä hauskempaa kuin kielikuvien (jota koko kirja siis on) kautta luettuna.

Migelo

24.09.04 klo 16:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vihdoinkin sain luettua loppuun Remeksen Ikiyön. Ihan ok kirja, joskaan ei lähelläkään Remeksen parhaita. Loppu oli aika mielikuvitukseton ja köykäinen, mutta kaikenkaikkiaan ihan ok...

Seuraavana ois tarkotus lukee Michael Mooren Mikä maa, mikä planeetta.

24.09.04 klo 16:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt luen John Grishamin Päämiestä. Todella hyvä kirja.

Kebottaja

24.09.04 klo 16:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ville kirjoitti:

Nyt luen John Grishamin Päämiestä. Todella hyvä kirja.

Melkeimpä loistava. Grishamin parhaimmistoa.

DELETED

30.09.04 klo 15:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

Jakke 29
1934 viestiä

15.10.04 klo 00:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään sain päätöksen Sami Heleniuksesta kertovan kirjan Seitsemäs Puolustaja.

Kirja oli todella mieleenkiintoinen. Siitä kertoo mm se, että minä joka en lue kirjoja luki tämän 252 sivuisen kirjan kolmessa päivässä. Heleniuksen tarina on äärimmäisen hieno ja vaiherikas. Kirjassa ruoditaan myöskin mm. pohjoisamerikkalaisella jääkiekolle tärkeeä gooni kulttuuria. Ette kuule arvakkaan kuinka lumoissani olin lukiessani toinen toistaan mielenkiintoisempia tarinoita kaukaloitten kovanaamoista. Hieno kirja!

Ps: Allekirjoituskin vaihdettiin tämän kirjan myötä.

15.10.04 klo 01:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ryyppääminen on sairaus. Sairaus joka ei parane, ellei lopeta juomista kokonaan. Se ikävä puoli siinä on, että jos on alkoholisti, niin ei saa juoda tippaakaan. Jos juo, ratkeaa ja siitä ei taas pääse eron.

Ja alkoholismi todellakin vahingoittaa muita ihmisiä. Kuinka monessa perheessä harrastetaan väkivaltaa sen takia ku isi tulee aina baarista kotiin ja alkaa huutaa ja hakata vaimoa ja lasta. Tällaisia tapauksia on, todella paljon enemmän kuin uskois. Alkoholismi on paha sairaus josta pitäisi päästä eroon ennen kuin se vie oman, tai läheisten hengen.

Sitä mieltä on populeissöni :?

Viimeksi luin Sormusten herran se oli armeijassa 2002, tämä mies ei paljon kirjoja lue :shock:

15.10.04 klo 12:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pian olen lukenut loppuun Tarantino on Tarantino-nimisen kirjan. Mielenkiintoista luettavaa....

15.10.04 klo 14:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:

Joo mä luin ton kanssa muutama vuosi sitten. On se Tarantino erikoinen kaveri, ei voi muuta sanoa. Se on must kans hauska et elokuviensa hahmojen olemuksetkin on sen kavereilta. Esim Stoltzin roolihahmo kulkee aina aamutakki päällä kotona, Q:n joku kaverihan teki samalla tavalla. Mies on kyllä hienosti elokuviinsa saanut mausteita omasta elämästään. Burton on Burton on kanssa muuten mielenkiintosta luettavaa.

Moviemaster

17.10.04 klo 17:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Menneellä viikolla tuli luettua lukuisten kehujen innoittamana J.R.R Tolkienin Hobitti. Ihan mielenkiintoista luettavaa, tosin alku oli hieman pitkästyttävä, jonka vuoksi tunsin hienoista pettymystä ainakin vähän aikaa. Kirjan loppupuoli kolahti sitten todella lujaa. Suosittelen.
Kesken on kirjat Silmarillion (Tolkien), Pimeyden talo (King&Straub) ja Kongo erään foorumilaisen innoittamana :wink: (Crichton). Eli voisi todeta, että tällä hetkellä on monta rautaa tulessa.

SpaceCadet1

18.10.04 klo 19:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moviemaster kirjoitti:

Tarinasta puuttuu TSH-trilogian mahtipontisuus, mutta se on korvattu helppotajuisella letkeydellä jonka ansioista kirjan sisäistää mukavan helposti. Loistava kirja, jonka ei tarvitse hävetä maineikkaan isoveljensä rinnalla. Tarinan huippukohta on ehrottomasti Bilbo Reppulin ja Gollumin kohtaus vuoriluolastossa.

20.10.04 klo 17:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aloitin lukemaan The Untouchable: Robert De Niro-kirjaa, koska haluan kartuttaa elokuva-tietämystäni myös näyttelijöiden osalta.

Kouluun pitäisi lukea yksi 400-sivuinen kirja, joka ei kiinnosta pätkän vertaa. Olen sivulla 100 ja aikaa n. 10 päivää. Nice....

22.10.04 klo 16:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain juuri luettua Leena Lehtolaisen Ennen lähtöä ja nyt olen aloittanut Winston Groomin romaanin Forrest Gump.

24.10.04 klo 10:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain juuri luettua Winston Groomin Forrest Gumpin. Ihan hyvä kirja. Parjempi kuin elokuva.

whait

24.10.04 klo 12:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kummisetä tuli luettua, enpä lähtisi kirjaa tässä tapauksessa ylistämään yli elokuvan, mutta hyvähän tuo oli. Oikeastaan kirja sopi luettavaksi elokuvan jälkeen, se antoi ihan kivasti taustatietoja eri asioista mm. Luca Brasista.

24.10.04 klo 17:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sanokaas nyt kirjaihmiset joku hyvä kirjailija jolla on hyviä rikoskirjoja. Ei mitään löysää kamaa, vaan jotain rankempaa ja modernimpaa.

24.10.04 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Population1 kirjoitti:

Noita on kyllä ihan kivasti. Nämä ovat mielestäni hyviä rikoskirjailijoitta:

Henning Mankell
James Patterson
Leena Lehtolainen
Seppo Jokinen

Kebottaja

25.10.04 klo 20:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dennis Lehanen Menneisyyden otteen luin. MAHTAVA kirja.

Alotin lukemään Joseph Conradin Heart of Darknessia.

Arsi T. Elokolikko

25.10.04 klo 23:15 - linkitä tähän kommenttiin: #