Viimeksi luettuja kirjoja

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Viimeksi luettuja kirjoja

SpaceCadet1

23.08.04 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

iskela kirjoitti:

Lokki Joonatan on helekutin hyvä!

Allekirjoitan tuon väittämän, hulppean kaunis teos, vaikka sen lukeminen kestikin 'mahtavat' puolitoista tuntia :) Suosittelen lämpimästi aivan kaikille.

23.08.04 klo 22:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt olen lopettelemassa Schindlerin Listaa (täytyy sanoa että hieman hyvä kirja!) ja sitä ennen olen lukenut jonkun, mikä se nyt oli, Box Office Hits-kirjan. Luin myös Complete Kubrickin toiseen kertaan.

24.08.04 klo 21:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi tuli luettua Michael Connellyn Mustempi kuin yö. Hyvä kirja. Suosittelen trillereiden ystäville.

iskela

25.08.04 klo 09:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:
iskela kirjoitti:

Kohta puoleen saan loppuun Irvne Welshin kirjan Paska. Oi kas siinäpä positiivinen teos, täynnä hyviä ihmisiä, oikeamielisyyttä ja hyvää tahtoa.
Vähän kuin Chuck Palahniuk meets Charles Bukowski potenssiin 17. Välillä meinaa jo ellottaa itteänikin, että voiko ihminen olla noin loputtoman mätä ku***ää.

Kirja muuten menee hurjemmaksi loppua kohden sisältäen aikamoisen lopun.

Juu, kieltämättä. Vähän ennakoin jo aiemmin kirjan aikana mitä tuleman pitää, mitä oikeastaan tapahtui, mutta eniveis, aika vinkeä tekele...
Oletkos lukenut saman herran Liima- nimisen kirjan?

25.08.04 klo 17:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aloitin juuri Henning Mankellin dekkarin Ennen routaa. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta kirjalta. No, kyllähän se Mankell ihan loistavia kirjoja kirjoittaa.

25.08.04 klo 21:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

SpaceCadet1

06.09.04 klo 07:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

J. D Salingerin Sieppari ruispellossa. Täydet 10/10; näin hyviä kirjoja on maailmalla aivan liian vähän :D

06.09.04 klo 11:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mario Puzon Mamma Lucian ostin ja nyt sitten luen sitä. Vaikuttaa todella hyvältä.

09.09.04 klo 15:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sjöwall-Wahlöö: Bussimurha. Täytyi tutustua komisario Beckin seikkailuihin myös kirjallisuusrintamalla, eikä mitään huonoa jälkeä kirja ollut ollenkaan. Hyvä dekkari, mutta nyt meni hieman makua pois uusista Beck-filmatisoinneista, sillä Gunvaldhan on ihan erinäköinen kirjoissa. No, joka tapauksessa hyvä kirja oli, mutta niin ovat myös leffatkin.

09.09.04 klo 15:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on menossa Michael Connelyn Verivelka. Vaikuttaa ihan hyvältä kirjalta. Täytyy joskus varmaan katsoa siitä tehty elokuvakin.

09.09.04 klo 22:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mamma Lucia saa jäädä hetkeksi hyllylle, kun tänään tuli lainattua Seitsemän. 50 sivua lukenut ja vaikuttaa todella hyvältä kirjalta. No kai nyt, kun elokuvakin on niin hyvä :)

10.09.04 klo 20:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:

Heräsi tällainen pieni off-topikin poikanen mieleeni tosta Seitsemästä, että perustuuko Seitsemän-leffa kirjaan vai kirja leffaan?

10.09.04 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thoke kirjoitti:

Kirja leffaan.

10.09.04 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:
Thoke kirjoitti:

Kirja leffaan.

Niinpä näyttää... En itsekään ollut aluksi varma. Kirjan ohuudesta kuitenkin hyvin nopeasti saa oikean käsityksen.

esimies

14.09.04 klo 14:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nancy Fridayn Kauneus ja valta. Kaikki muut keskeneräiset teokset jäivät kummallisesti hyllyyn pölyttymään, kun jumituin lukemaan tätä mielenkiintoista tutkielmaa ulkonäön vaikutuksesta arkipäiväiseen elämään. Todella hyvä opus, varsinkin feministin kirjoittamaksi. :D

14.09.04 klo 19:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

SpaceCadet1 kirjoitti:

J. D Salingerin Sieppaaja ruispellossa. Täydet 10/10; näin hyviä kirjoja on maailmalla aivan liian vähän :D

Soon muutn Sieppari :P Luitko Saarikosken suomennoksen vai uuden painoksen? Vertailu kiinnostaisi itseäni, Saarikosken jonkin sortin "fanittajana".

Viina vei hyvän miehen.

Moviemaster

16.09.04 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi luettuja kirjoja on ainakin Burton on Burton ja Remarquen länsirintamalta ei mitään uutta.

terwapiru

16.09.04 klo 22:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Viina vei hyvän miehen.

Vaan olisiko ollut yhtä hyvä kirjailija ilman viinaa? Tosiasia nimittäin on, että kun lähemmin alkaa tutkia historiaan jääneiden kirjailijoiden elämäkertoja, niin kosteita iltoja on viettänyt yksi jos toinenkin. Oikeastaan sanapari "raitis kirjailija" tuntuu olleen viime vuosisadalla ainakin Suomessa lähes mahdoton yhtälö. Nykykirjailijoihin en ole niin perehtynyt, mutta eikös ainakin Reijo "Vares" Mäki ole oikein pahemman luokan baarikärpänen?

Rakr

16.09.04 klo 22:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja sinänsä voiko itsensä hengiltä ryyppäävä mies olla hyvä mies? :wink:

16.09.04 klo 23:40 - linkitä tähän kommenttiin: #