Viimeksi luettuja kirjoja

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Viimeksi luettuja kirjoja

Low Rider

25.04.04 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitä kirjoja olet lukenut lähiaikoina tai mitä luet juuri tällä hetkellä? Tänään tuli luettua Moliéren Saituri näytelmä 1600-luvulta. Aika hauska teos :D .

Ale

25.04.04 klo 18:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä on menossa Bret Easton Ellisin American Psycho. Aika rajua meininkiä. Hyvä tähän mennessä.

25.04.04 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Antoine De Saint-Exuperyn Pikku Prinssi. Hieno ja kaunis, sivistynyt teos jota ei kovinkaan kyynikko voi väittää lapselliseksi tai sentimentaaliseksi. Yleissivistystä.

Pingutyyppi

25.04.04 klo 18:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi lukaisin Huovisen Koirankynnenleikkaajan. Just eilen tuli käytyä tsiigaamassa leffa, ja harvinaisenpa hyvä filmatisointi hienosta kirjasta olikin :)

Nyt on alla enkunkurssissa pakkoluettavaksi valittu History of Cinema, jonka kirjoittajia en edes muista... helppolukuinen eniveis.

Viisas

25.04.04 klo 18:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi olen lukenut Forrest Gumpin ja Medusan verkko on aina kesken.

whait

25.04.04 klo 19:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enimmäkseen Harmittoman sain viime maanantaina päätökseen ja nyt luen Terry Pratchettin Viikatemiestä ja Mario Puzon Omerta - Vaikenemisen lakia.

25.04.04 klo 19:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi luin kirjan Raid ja paperiansa, joka oli kyllä heikointa lukemaani Raidia. Tällä hetkellä on menossa Vonnegutin Teurastamo 5 eli lastenristiretki.

Cuomi

25.04.04 klo 20:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi luin Gustav Hasfordin Short Timersin eli Metallivaipan. Joka muuten on ihan älyttömän hyvä kirja. Suosittelen kaikille sen lukemista.

25.04.04 klo 21:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cuomi kirjoitti:

Samat sanat, kirja osoittaa purevalla tavalla sodan ja sotilaan elämän abrurdiuden, jossa kaikki voi olla vain yhdestä metallinpalasta kiinni.

Kebottaja

25.04.04 klo 21:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Grishamin Sateentekijä on tullut luettua viimeksi ja kohta (vasta) loppuu ja kauan tahkottuna ollut Tom Clancyn tiiliskivimäinen Peloista pahin.

Hush-hush

25.04.04 klo 22:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Linnunradan käsikirja liftareille on vähän yli puolivälissä ja ihan kivalta tuntuu. Sitä ennen luin Kummisedän, ja Hitshaikkerin jälkeen täytynee lukea Dyyni. No hämäsinpäs kaikkia! Viimeksi olen lukenut matematiikan ja fysiikan kirjoja pääsykokeita varten, ja niiden parissa pitäisi viihtyä iloisesti vielä noin kuukausi... Laatutavaraa, suosittelen kaikille ihan jo ilosta, jonka tuollainen "yleissivistys" tuo! Kirjat muuten osoittavat purevalla tavalla fysiikan lakien ja neutronin elämän absurdiuden, jossa kaikki voi olla vain yhdestä protonista kiinni. :?

26.04.04 klo 00:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hush-hush kirjoitti:

Ööööööööööööööööööö, täh? Mikä viestissäsi oli faktaa ja mikä hevonpaskaa? :lol:

Hush-hush

26.04.04 klo 00:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Kaikki paitsi kaksi viimeistä virkettä olivat aika pitkälti faktaa, varsinkin toiseksi viimeinen virke on fiktiota! :wink: Eli käytännössä pääsykokeisiin lukeminen vain rajoittaa hieman noiden oikeiden kirjojen lukuun menevää aikaa... :|

iskela

26.04.04 klo 08:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Philip Roth:ia on tullunna taas pitkästä pitkästä aikaa luettua viime aikoina ihan urakalla (se on se heppu jonka kirjaan viime vuotinen Ihmisen tahra- leffa perustuu).

Zorge

26.04.04 klo 10:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi luettu taitaapi olla Veikko Huovisen Kasinomies Tom, joka oli ihan kouluhommia. Nyt on työn alla Lauri Törnin elämänkerta. Ei vaan oikein löydy aikaa lukemiseen. No, kesällähän sitä ehtii.

26.04.04 klo 19:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vähän aikaa sitten lopetin Douglas Adamsin Dirk Gentlyn Holistisen Etsivätoimiston, joka oli muuten ihan loistava.

Moviemaster

26.04.04 klo 20:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitkästä aikaa tuli tartuttua kirjaan ihan omasta vapaasta tahdosta.
Viikko sitten luin Mario Puzun kummisedän ja tällä hetkellä viimeistelen Stephen Kingin Unensieppaajaa. Seuraavana vuorossa Robert Harrisin Kolmannen valtakunnan salaisuus.

mp40

26.04.04 klo 22:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

viimeisin kirja oli sven hasselin rangaistuspataljoona ja sitä edellinen oli John Steinbeckin hiiriä ja ihmisiä(joka oli todella loistava)

esimies

27.04.04 klo 11:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

mp40 kirjoitti:

John Steinbeckin hiiriä ja ihmisiä(joka oli todella loistava)

Myös mainio leffa tehty tuon pohjalta. Gary Sinise ja varsinkin John Malkovich uskomattomassa vedossa.
Itse luin viimeksi Hotakaisen teoksen Juoksuhaudantie. Erittäin hyvä kirjailija tämä Hotakainen. Aiemmin Tervo on ollut ainoa kotimainen, jota olen jaksanut lukea, mutta Juoksuhaudantien perusteella täytynee perehtyä myös Hotakaisen tuotantoon.

27.04.04 klo 11:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi tuli paukutettua läpi Kinkin Sepon Yrityksen perustoiminnot. Nyt on menossa Faircloughin Normanin Miten media puhuu - puoliksi ihan huvikseen luen. Ja vieläpä toista kertaa. :shock: Kohta varmaankin suola-arvot laskevat ja joudun shokkiin, ellen saa fiktiota ja äkkiä.