Kenen riveissä seisot, kenen lehtiä tilaat ?

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Kenen riveissä seisot, kenen lehtiä tilaat ?

03.01.09 klo 00:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä tulee Suosikki (jonka taso on laskenut), Episodi, sekä Roope-Setä, jota en ikinä jaksa lukea. Aku Ankka tuli joskus, mutta yhtä tylsää soopaa sekin nykyään, kuin Roope-Setä, valitettavasti.

03.01.09 klo 17:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmihullu, Episodi, Jallu ja Playboy. Filmihullu on täyttä rautaa, toisinkuin paskoilla ja suppeilla arvosteluilla täytetty Episodi. Kyllähän sitä silti lukee, sillä arvosteluiden alhaisesta tasosta huolimatta se sisältää mielenkiintoista tietoa tulevista elokuvista ja ensi-illoista. Jallu ja Playboy taasen ovat ehdottomasti asialehtiä aina etukannesta takakanteen asti. Sisältävät todella syvällistä tekstiä ja mahtavan eroottisia kuvia.

03.01.09 klo 18:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

E-Mies kirjoitti:

Sisältävät todella syvällistä tekstiä ja mahtavan eroottisia kuvia.

Ensimmäisen allekirjoitan mutta toista en.

03.01.09 klo 18:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

"mahtavan" eroottisia kuvia

^ Sarkasmia...

03.01.09 klo 19:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Hassua sillä minunkin viestini oli :D

03.01.09 klo 21:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sarkasmiin kannattaa vastata aina sarkasmilla. :D

onemorerobot

22.01.09 klo 19:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulle tulee pelkkä Soundi. Ja en tiedä onko mitään järkeä tilata sitäkään, suomalaiset musalehdet vaan sattuu olemaan täynnä sontaa, jota en kuuntele. Nytkin ainoa kiinnostava juttu taisi olla Franz Ferdinandista ja sekin oli vähän kiikunkaakun. Joku lehvalehti ois ihan mukava, mutta en mä tiedä jaksaako nää uudet leffat kiinnostaa ihan tarpeeksi kuitenkaan. Siis mikäli niissä nyt aina kerrotaan uutuuksista ja niin pois päin lallallei.

Lamourhaaja

22.01.09 klo 21:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tilaa Filmihullu. Vaikka välillä sen kirjoitukset ovat suorastaan raivostuttavan läpinäkyvästi provosoivia ja usein räikeän vasemmistolaisia, ovat lehden julkaisupolitiikka ja elokuva-antaumuksellisuus siitäkin huolimatta jotain hyvin arvostettavaa ja provosoivuuskin toisaalta erinomaisen virkistävää. Ja niin se kai on, että monet merkittävistä elokuvateoreetikoista on sitten ollut vasureita, joten selittyyhän se silläkin.

Ja monet ulkomaankielistä käännetyt filmiesseet usein monienkin vuosikymmenten takaa mitä lehdessä julkaistaan, ovat toisinaan aivan uskomatonta helmeä. Mieleen ovat ainakin jääneet erään portugalilaisen kriitikon joskus aikanaan kirjoittamat mm. Marilynia käsittelevät esseet, jotka olivat jopa käännettyinä kaunista runoutta ja sanojen käyttö sillä tasoilla kuin toivoisin sen vielä joskus itselläni olevani.

Soundi tulee mulle vielä ensi kesään asti ku unohdin viime kerralla perua tilauksen. Aivan kauheaksi scheisseksi muuttunut koko lehti sinä aikana mitä sitä olen tilannut (noin kuusi vuotta). Jotain kertoo ehkä se, että Ornette Birks Makkonen on nykyään parasta koko lehdykässä - ja tämä ei johdu vain huumorista ja piirrostyylistä vaan siitä, että oikeasti tuntuu sen sisältävän eniten asiaa erilaisesta ja hyvästä musiikista, vaikkakin vain hassuina sivuhuomautuksina. Oikeesti katon nykyään enemmän Ornetessa mainittuja nimiä ja tutustun niihin ku luen kyseisen paska-aviisin arvioita.

Ja TAAS Kotiteollisuus kannessa ja haastattelu TAAS sitä samaa ku ennen: "Ei muututa, äijäimago sellaista leikkiä, blblblbl."

Debbie

27.01.09 klo 19:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus ennen tuli seiska, mutta ei tule enää.
Muita lehtiäkään ei tule, mutta ostan kyllä irtonumeroita, jos jotain mielenkiintoista joskus sattuu kannessa olemaan. :)

calicocat

31.01.09 klo 14:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä tulee Aikido, Hesari ja Sosiologia -lehdet.

vomppa

11.02.09 klo 13:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aku Ankan taso on viime aikoina romahtanut, piirtäjät ovat muuttuneet huonommiksi ja tarinat toistavat lähinnä itseään. Taidan lopettaa tilauksen. Tuo Akkarin huonontunut taso alkaa jo itkettää :(

Onneksi sentään Karvisen jutut ovat edelleen hyviä.

Cujo

11.02.09 klo 14:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meille tulee Filmihullu varmaan jo viidettä vuotta ja tämän tilausjakson jälkeen se loppuu. Kyse ei ole pelkästään sisällöstä, josta en juurikaan koe saavani mitään irti sillä en ole kiinnostunut ranskalaisen elokuvan uudesta aallosta, vaan osittain myös tietynlaisesta elokuvanharrastajia kohtaan välittyvästä starailusta - ja tämä ei ole koskaan minusta millään saralla hieno asia.

Aku Ankka tuli myös useamman vuoden ajan,mutta ei tule enää koskaan, niin alas ovat Akkarin tekijät vajonneet. Tällä haavaa tulee enää Inferno, siinä on toistaiseksi ollut vielä lukemistakin.

Nanni

11.02.09 klo 14:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aku Ankka, Episodi, Suomen Kuvalehti ja Koripallolehti.

11.02.09 klo 14:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cujo kirjoitti:

Filmihullultahan ilmestyi tuossa jokin aikaa sitten antologia, Filmihullu: vuodet 1968-1978. Tuhti lukupaketti, etten latteammin sanoisi. Varmasti sellaiselle, joka ko. lehteä on harvemmin lehteillyt tai jos ollenkaan, kyseinen antologia käy mainisti tutustumista varten. Muille se on mainio kokoelma hyviä tekstejä (joukossa mm. Andrei Tarkovskin ja Fritz Langin haastattattelut - uuh, nam).

arvili

01.03.09 klo 14:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänne tulee vain Episodi, tykännyt oon :)

Ataru

01.03.09 klo 14:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uskollinen Empiren kannattaja.

JV

01.03.09 klo 15:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse tilaan Episodia, koska siitä näkee mitä elokuvia on tulossa teattereihin. Huonoa kyseisessä lehdessä on arvosteluiden huono taso eikä arvosteluista saa irti mitään muuta kuin korkeintaan juonen ja senkin juuri ja juuri. Tilaan myös Aku Ankkaa, mutta lehden huonotuneen tason takia saatan lopettaa lehden tilauksen.

Spagetti Haarukka

01.03.09 klo 20:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

tänne tulee:

Kouvolan sanomat (kuraa, lasku jäi maksamatta)
Guitar Player (mun!)
Tiede
Cosmopolitan (jipii!)

Hiisi

13.03.09 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulipa muuten helpottunut olo kun aikoinaan lopetin infernon ja soundin tilaamisen. On totta, että en enää jaksa tippaakaan kiinnostua esim. uusista metallibändeistä, mutta tuntuu muutenkin että molempien lehtien taso laski lyhyessä ajassa kuin lehmän häntä. Joka sivulla urpoja muusikoita jotka kertovat minulle, että "bändi on vihdoin löytänyt oman tyylinsä, kokoonpano on tiukin tähän mennessä, uusin levy on ehdottomasti paras, ollaan tuotu jotain uutta tähän genreen, soitetaan ja toivotaan että mahdollisimman moni diggaa ja blaa blaa".

Itseasiassa paras elokuvalehti oli pitkään Turun sanomat, josta sai lukea joka päivä vanhan kunnon kyynikkö Tapani Maskulan syvällisiä ja asiantuntevia arvosteluja. Vituttaa, että nyt mies on pistänyt osittain pillit pusiin ja kirjoittelee kulttuurisivuille enintään kerran viikossa.

Jotkut filmihullun numerot ovat oikeasti kiinnostavia ja palkitsevia, kun taas joskus koko numero on yksinkertaisesti aika tylsää norsunluutornista huutelua.

milkman

24.03.09 klo 22:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meidän huusholliin tulee Aamulehti, Iltalehti, Aku Ankka ja Kiekkolehti. Näitä kaikkia tulee luettua tiiviisti. Vareksesta tutun Mitä vittua?! -lehden pistän samantien tilaukseen, jos sitä satutaan joskus julkaisemaan.