Improvisoituja minitarinoita

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Improvisoituja minitarinoita

KolmasMies

31.01.09 klo 23:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Ihan hauska idea, mikä kävi itsellänikin mielessä tätä ketjua lukiessa. Tehtiin samantyylisiä jatkotarinoita viimeksi äidinkielentunnilla ja syntyi ihan hemmetin hauskoja juttuja, eli kannatus täältä suunnasta ainakin.

31.01.09 klo 23:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

NitroPupu kirjoitti:

Tästä sulon jatkokertomuksesta tuli sellainen mieleen, että olisiko mitään jos pistettäis topiikki pystyyn jossa vaikka minä aloitan tarinan, ja leffatykkiläiset jatkavat tarinaa mahdollisimman ptkälle. Oma tarina pitäisi jättää aina sen verran auki, että on monia eri "juonenkäänteitä". Ennen kuin laitan (tai joku muu tämän viestin seurauksena) sellaisen pystyyn, niin löytyisikö kiinnostusta? Ei nimittäin kiinnosta laittaa kolmen vastauksen ketjua pystyyn.

Mietin tätä joskus itsekin, mutta siinä on se vaara, että kymmenen ihmistä kirjoittaa jatkoa samaan aikaan.

Tietysti kaikilla voisi olla vaikka viikko aikaa kirjoittaa jatkoa ja sitten katsotaan kenen tarinan jatko on saanut eniten plussaa. Sitten alkuperäisen tarinan aloittanut lisää sen siihen oman tarinansa perään ja siihen kirjoitetaan jatkoa.

31.01.09 klo 23:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin tai kootaan osaanottajalista, jonka perusteella sitten kirjoitellaan jatkoa vaikkapa parin päivän välein. Itselläkin tuli juuri tuo sulon mainitsema seikka mieleen, ja osaanottajalista ehkäisi tämän kokonaan.

31.01.09 klo 23:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

NitroPupu kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Pitäisikö vielä rajoittaa lauseiden määrää. (1,2,5 ?) Sen takia vaan, että siten se tarina ei harppaa ihan heti alusta loppuun tai siis lopun pitkitykseksi. Myös kynnys lähteä tälläiseen olisi monella pienempi, kun ei tarvitse kirjoittaa kuin lause tai kaksi. Kuulostaapa sekavalta. Tajuatte varmaan mitä yritän sanoa.

edit. Tee NitroPupu niin kuin haluat. Tee uusi ketju ja lisää minut listalle. Kirjotetaan sitä sitten vaikka kahdestaan, niin kauan kun muut pyytävät päästä mukaan. Mitään aika rajoja on turha laittaa, ei sitä aina ruveta paria päivää odottelemaan. :)

01.02.09 klo 00:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Joo. Elikkä lauseiden rajoitus, sekä keksin äsken vielä yhden idean, eli vaikkapa ensimmäiset 10 ihmistä jotka osallistuvat niin otetaan mukaan. Sitten jokainen jatkaa aloittajan tarinaa maksimi ja minimi- lausemäärän avulla. Ja kuka saa eniten plussia (tai vähiten miinuksia) saa aloittaa seuraavan tarinan, johon osallistutaan taas erikseen. Miltäs kuullostaa? Jatkotarina olisi varmasti todella mielenkiintoinen projekti. Ja tietenkin jos halukkaita on runsaasti, voidaan ottaa tietenkin lisää kuin se 10, ja toisinpäin.

01.02.09 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elikkä teen tuon hommelin, ja aloitusviestiin laitan rajoitukset ja odotan vaikkapa huomiseen iltaan ennenkuin aloitan tarinan, ja katotaan kuinka monta tulee mukaan. Ja selvitetään lauserajoitukset vaikkapa sitten kun osallistujat selvillä?

Mr. Pink

01.02.09 klo 03:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huumeita. Kokaiinia. Kannabista. Eetteriä. LSD:tä sun muuta paskaa. Kaikki virtaavat kehossani aiheuttaen yhtenäisen sielujen synfonian. Ihana tunne. Vaikka käteni tärisevätkin, pystyn silti sytyttämään tupakan. Ah, nikotiini. Se kruunaa kaiken. Hetken maattuani voisin lähteä paikalliseen baariin juomaan muutaman tuopillisen. Vittuun tupakointikiellot baareissa. Nämä vain lisäävät henkilökohtaista vitutustani, joka jonain päivänä nousee ennennäkemättömiin lukeutumiin. Ken tietää mitä silloin käy. Ehkäpä menen tyhjentämään rakkoni paikallisen poliisiaseman lattialle, kuten koirilla on tapana. Ken tietää.

Ei tainnut ihan viittä minuuttia mennä ja senkin huomaa. Todennäköisesti huonoin kirjoittamani tarina koskaan. No väliäkö sillä.

12.04.09 klo 20:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

-Makkaraperunat ja reilusti ketsuppia.

Grillikioskin läski myyjä katsoo happamasti homeisen koppinsa homeisesta ikkunasta ja kysyy narisevalla äänellään.

-Tuleeko muuta?

Kannattaisi tuonkin välttää työsuhde ranujen kutsua, kohta ei mahdu edes kojuunsa.

-Maito.

Käännyn odotellessani katsomaan näkyykö tuttuja. Grillikioskin piha on täynnä halpoja muovituoleja ja kiikkeriä pöytiä. Pöytien tuhkakupit on tyhjennetty viimeksi edellisen omistajan aikaan. Siis vuonna -76.

Jappe yrittää tapansa mukaan tehdä tuttavuutta kaikkien vähänkin naiselta näyttävien kanssa. Yrittää tietysti taas sitä silmä juttua. Surkea tyyppi kun yrittää tehdä vaikutusta sokealla silmällään. Väittää saaneensa puukosta, vaikka oikeasti menetti näkönsä kahvia juodessaan. Oppi ainakin ottamaan lusikan kupista ennen hörppäystä.

sulo kirjoitti:

Makkaraperunat tuli syötyä ja maito juotua. Yhtään ylimääräistä ei huvita nauttia Grillikioskin lähistön ratkiriemukkaasta tunnelmasta. Joku voisi nauttia tästä leppoisasta kirkonkyläfiiliksestä, mutta onhan tätä jo aika monta vuotta katseltu.

Kun ohitan Japen, isken hänelle silmää. Jappe luulee että se on jonkinlainen kannustus hänen soidinmenolleen. Yrittää vielä vastata siihen takaisin iskemällä silmäänsä. Harmi vaan että sokean silmän luomi ei tottele ja Jappe jää sitä miettimään. Kokeilee jopa sormillaan saada luomen toimimaan. Ei tollo tajua edes milloin hänelle vittuillaan.

Japen kiinnostuksen kohdetta tuo hymyilyttää. Voisin testata omaa vetovoimaani, mutta tytön tissit tuovat mieleen mango meloonin. Ei sen jäätelön, vaan ne hedelmät. Toinen tissi on kuin mango ja toinen kuin melooni. Meikkiäkin on kuin keskiverto kosmetologi opiskelijalla.

Ilta on vielä nuori.

sulo kirjoitti:

Kävelen pois grilliltä. Tavoitteena 300 metrin päässä sijaitseva Tanssiravintola Kohmelo. Ehdin lähes puoleenväliin, kun viereisen auton ikkuna aukeaa ja tuttu ääni pyytää minut hyppäämään kyytiin. Vanha koulukaveri Maukkahan se siinä ratin takana istuu. Kohmeloon ehtii myöhemminkin, joten päätän lähteä mukaan.

Maukka ei suostu paljastamaan mihin ollaan matkalla. Radiossa soi Popeda. Maukka laittaa radiota kovemmalle ja alkaa rummuttaa rattia vasten. Ihan väärässä rytmissä, mutta en jaksa siitä edes mitään sanoa.

Maukka
-Vittu tää Popeda on hyvä bändi. Oonko koskaan kertonu kun näin yhillä festareilla Pate Mustajärven tumppaavan tupakan napaansa?

-Joo. Olet kertonut.

Matka jatkuu Popedan tahtiin. Lopulta päästään perille. Jos olisin tiennyt mihin Maukka on minua viemässä, niin en olisi lähtenyt mukaan.

Jos kukaan ei edelleenkään vastusta, niin jatkan tätä tarinan tynkää.

Maukka pysäyttää autonsa keilahallin pihaan. Pääoven yläpuolella on joskus lukenut Kyöstin Keilahalli. Joku nerokas pikku paskiainen on kuitenkin spreijannut kylttiin geen ja nyt siinä lukee Kyöstin Geilahalli.

Kyösti on itse ovella tupakalla. Hän näyttää ihan Baywatchin Newmanilta. Paitsi että hänellä on pitkä ja föönattu takatukka. Painoakin on kolmekymmentä kiloa enemmän. Kaikki ylimääräinen on tietysti mahan kohdalla. Maukka nyökkää Kyöstille ja Kyösti sanoo kolmos radan olevan vapaa.

Nelosradalla on joku nulikka, joka heittää kahdella kädellä kierteisiä täyskaatoja. Joka kaadon jälkeen hän taputtaa käsiään yhteen ja huutaa. -Jes! Kolmosrata ja geilaus ei juuri nyt houkuttele, joten "eksyn" mahdollisimman kauas palloista, keiloista ja Maukasta. Eli baarin puolelle.

Wayne 64

01.11.14 klo 17:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Kaikki maahan!", huusin täyttä kurkkua.
Vedin esiin pistoolini ja tähtäsin kassaneitiä päähän. Heitin hänelle säkin.
"Nyt ne vitun rahat sinne saatanan kassiin!"
"Älä tapa minua!", kassaneiti ulisi.
Latasin aseeni ja aloin laskea kolmeen.
"Yksi!"
"Älä! Minä teen sen!"
"Kaksi!"
Sillä hetkellä hän heitti täytetyn säkin minulle. Työnsin aseeni taskuun ja ryntäsin ovesta ulos. Juoksin kadun toiselle puolelle mustalle Chevroletille rikostoverini luokse. Lähdimme ajamaan poispäin, kun poliisit saapuivat paikalle.

Okei, tommosen tarinan tein. Toivottavasti tykkäsitte.