Painettua sanaa

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Stephen "kauhun kuningas" King

Stephen "kauhun kuningas" King

Edellinen sivu | 1 2 3 4 | Seuraava sivu

Juhani Sementti

Tykittäjä
3750 viestiä

17.03.04 klo 15:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oletteko lukeneet kauhun kunkun kirjoja ja jos olette niin mitä mieltä olette yleisesti? Tykkäsittekö? Jos tykkäsitte niin miksi? Ettekö tykänneet? Jos ette tykänneet niin miksi?

Itse olen lukenut Carrien, Hohdon, Cujon, Painajaisen, Pimeän Puolen, Doloreksen tunnustuksen, Ihmissuden Vuoden, Se:n ja varmaan muitakin, mutta nyt ei tule enempää mieleen. Minusta King on ainakin hyvä kuvaamaan erityisesti ihmisluonteita ja miljöötä. Esim. kun luin Painajaista niin tuntui kuin olisin katsonut elokuvaa.

Kebottaja

Käyttäjä
1355 viestiä

17.03.04 klo 15:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla on kesken semmonen tekele ku Eksyneiden jumala.. On ollu kesken jo kauan, ku ei se oo oikee iskeny.

iskela

Käyttäjä
675 viestiä

17.03.04 klo 15:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jokos se Musta Torni- sarjan lopettava teos on ilmestynyt?

Pitäis vissiin lukea taas ne aiemmatkin että pysyy kärryillä...

EDIT: Mitähän mie höpötän, Musta tornihan se sarjan nimi on... :oops:

Juhani Sementti

Tykittäjä
3750 viestiä

17.03.04 klo 15:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kebottaja kirjoitti:

Mulla on kesken semmonen tekele ku Eksyneiden jumala.. On ollu kesken jo kauan, ku ei se oo oikee iskeny.

Joo, mäkin yritin kerran lukea, mutta kun siinä kirjassa tapahtumat ovat oikeastaan vain muistoja mitä pikkutyttö ajattelee ja jos baseball ei iske niin ei iske tämä kirjakaan. Onko kukaan muuten lukenut Running Mania eli sitä kirjaa minkä King kirjoitti kolmessa päivässä salanimellä Richard Bachman?

Viisas

Käyttäjä
2453 viestiä

17.03.04 klo 15:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kingiltä olen tainnut lukea vain novellin Rita Hayworth ja Shawshankin kevät, elikkäs Rita Hayworth - avain pakoon. Ei ollut ainakaan turhan pitkä, ja se kulki hyvin samaa linjaa kuin itse elokuva.

Kustaa

Ylläpitäjä
1871 viestiä

17.03.04 klo 15:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuulun Kingin suurkuluttajiin. Lähes koko tuotanto on tullut luettua muutamia uusimpia lukuunottamatta. Kun aina isukki sai Päätalon joululahjaksi oli mun paketissa jotain Kingiä...

Joukkoonhan mahtuu melkoista kuraa ja todella hyviäkin kirjallisia teoksia. Omia suosikkejani ovat: Kosketus (Dead Zone), Uinu, uinu lemmikkini (Pet Semetary), Hohto (Shining) ja Painajainen (Salems Lot). Kolkuttajat (Tommyknockers) ja Se (It) olivat myös hyviä sekä Tukikohta (Stand). Lisäksihän muutamia novellikokoelmia kannattaa äijän tuotannosta katsastaa.

Paljon on hemmon tuotannostakin filmille siirtynyt monentasoisesti. Aina on tuotannon läpikahlanneena mielenkiintoista seurata kuinka onnistuneesti se siirtyy elokuvalliseen muotoon. Suosittelen kuitenkin kirjojen lukemista omina teoksinaan ja elämyksinään.

Ale

Käyttäjä
2029 viestiä

17.03.04 klo 15:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhani Sementti kirjoitti:
Kebottaja kirjoitti:

Joo, mäkin yritin kerran lukea, mutta kun siinä kirjassa tapahtumat ovat oikeastaan vain muistoja mitä pikkutyttö ajattelee ja jos baseball ei iske niin ei iske tämä kirjakaan. Onko kukaan muuten lukenut Running Mania eli sitä kirjaa minkä King kirjoitti kolmessa päivässä salanimellä Richard Bachman?

Joo, luettu on. Hauska lopetus, mutta pidän silti leffasta enemmän. Enää ei pahemmin Kingiä tule luettua. Yritin lukea Kolkuttajia, mutta sehän aivan kauhea. Onhan se ihan hyvä kirjailija noin muuten. Pet Sematary on esim. hyvä kirja.

Low Rider

Käyttäjä
3321 viestiä

17.03.04 klo 16:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen lukenut useita Stephen Kingin kirjoja ja mainitaan nyt tässä Piina,jota ei varmaan kukaan ole vielä sanonut.Kirja oli ihan luettavaa tavaraa ja siitähän on myöskin luonnollisesti tehty - elokuva.

Thoke

Tykittäjä
3437 viestiä

17.03.04 klo 16:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pedon sydämen ensimmäisen taarinan luin, kun siitä on tehty se leffakin. Seuraavaan juttuun ei riittänyt enää mielenkiinto. Minusta se oli ihan hyvä kuvaus lapsuuden viimeisistä päivistä. Olihan se ainakin sittä leffaa parempi.

Pingutyyppi

Käyttäjä
992 viestiä

17.03.04 klo 16:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus ala-asteikäisenä noita tuli ahmittua ihan hirveesti. Nyttemmin on vähentynyt. Muistelen pelänneeni eniten Hohtoa, Epätoivon kaupunkia ja Uinu uinu, lemmikkiniä... hrr. Voisi kieltämättä lukaista miestä jälleen :)

terwapiru

Käyttäjä
859 viestiä

17.03.04 klo 16:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kingin kirjat ovat tuttuja myös minulle. Parhaan kirjan tittelin vie kuitenkin ylivoimaisesti Uinu, uinu lemmikkini, joka on loistavan karmaiseva yhdistelmä yliluonnollisuutta ja tavallista perhearkea. Muita maininnan arvoisia ovat:

- Hohto (tykkään silti enemmän Kubrickin leffaversiosta)
- Painajainen (perinteistä kauhuilua)
- Tarpeellista tavaraa (mukava luettava)
- Kolkuttajat
- Pimeä puoli

Yleisesti ottaen voisi sanoa, että 80-luku on selvästi ollut miehen kulta-aikaa.

John Lennonjohto

Käyttäjä
5262 viestiä

17.03.04 klo 17:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sanotaan näin: pidän Kingin tyylistä todella paljon ja lukisinkin häntä kai jatkuvasti jollei hän kirjoittaisi kaiken maailman fantasiapöperryksiä jotka eivät voisi vähempää kiinnostaa. Mutta kun kirjoittaa niin en lue.

Viisas

Käyttäjä
2453 viestiä

17.03.04 klo 17:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

King tuntuu kirjoittavan paremmin ei yliluonnollisia teoksia, mutta tekee silti kauhujuttuja. Sama juttu King -filmasoinneissa.

esimies

Käyttäjä
1777 viestiä

17.03.04 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

King taitaa olla sellainen kaveri, jolta jokainen on lukenut jotain. Tommyknockers ja Cujo olivat sellaisia lukuelämyksiä, että kirjaa ei malttanut käsistään laskea, varsinkin jälkimmäinen on kirjana todella hyytävä, elokuvana täysin kelvoton.

iskela

Käyttäjä
675 viestiä

17.03.04 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Fantasiapöperryksiä :!: :?: :shock:

Aijuu, lennonjohtokela lukee vain elämää suurempia ja maailmankatsomusta avartavia teoksia... :P

Juhani Sementti

Tykittäjä
3750 viestiä

17.03.04 klo 18:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Sanotaan näin: pidän Kingin tyylistä todella paljon ja lukisinkin häntä kai jatkuvasti jollei hän kirjoittaisi kaiken maailman fantasiapöperryksiä jotka eivät voisi vähempää kiinnostaa. Mutta kun kirjoittaa niin en lue.

Fantasialöperryksiä? Älä naurata! Siis eihän King kirjoita mistään haltijoista ja tontuista vaan oikeastaan aika tavallisista ihmisistä. Ja meidän jokapäväiseen elämäämmehän kuuluvat avaruusoliot, vampyyrit, hirviöt ja ihmissudet.

iskela

Käyttäjä
675 viestiä

17.03.04 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nimenomaan.
Aikan monen kirjan idea lähtee ihan jostain tavanomaisesta meissä olevasta pelosta...

John Lennonjohto

Käyttäjä
5262 viestiä

17.03.04 klo 19:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

iskela kirjoitti:

Aijuu, lennonjohtokela lukee vain elämää suurempia ja maailmankatsomusta avartavia teoksia... :P

Nimenomaan. :D

Ja meidän jokapäväiseen elämäämmehän kuuluvat avaruusoliot, vampyyrit, hirviöt ja ihmissudet.

Just nuita tarkoitan kaiken maailman fantasiahöperryksillä. Ei ne ainakaan mun elämään kuulu. Toistaiseksi. :lol:

Juhani Sementti

Tykittäjä
3750 viestiä

17.03.04 klo 19:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja meidän jokapäväiseen elämäämmehän kuuluvat avaruusoliot, vampyyrit, hirviöt ja ihmissudet.

Just nuita tarkoitan kaiken maailman fantasiahöperryksillä. Ei ne ainakaan mun elämään kuulu. Toistaiseksi. :lol:

Mä uskon ainakin UFO:hin, mutta vampyyrien, ihmissusien ja... No hirviöitä löytyy tästäki maailmasta jos jonkin sorttista. Ei nämä Kingin kirjat ihan Lotr-fantasiaa ole. Sitten, kun siellä alkaa hipsiä kääpiöitä, haltijoita, hiisejä, peikkoja niin kerrothan?

John Lennonjohto

Käyttäjä
5262 viestiä

17.03.04 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä uskon ainakin UFO:hin, mutta vampyyrien, ihmissusien ja... No hirviöitä löytyy tästäki maailmasta jos jonkin sorttista. Ei nämä Kingin kirjat ihan Lotr-fantasiaa ole. Sitten, kun siellä alkaa hipsiä kääpiöitä, haltijoita, hiisejä, peikkoja niin kerrothan?

Kerron kerron, mutta niitä en nyt tarkoittanut sanalla "fantasia".

Edellinen sivu | 1 2 3 4 | Seuraava sivu