Uusimmat Sarjakuvahankinnat

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Uusimmat Sarjakuvahankinnat

29.10.08 klo 01:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eli mitäs sarjiksia on tullut viimeksi ostettua? Itselläni seuraavaa

Hulk: Planet Hulk sekä World War Hulk
Batman: Gotham By Gaslight
Hellblazer: Dangerous Habits
Spawn: The Complete Armageddon Collection.

29.10.08 klo 02:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Divarista ostin Aku Ankan taskukirjan numero 153. Hintaa oli 1 euro.

JiiÄr

04.12.08 klo 11:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Veronpalautusten suomalla oikeudella ostin Mikki Hiiren juhlakirjan Suomalaisesta kirjakaupasta, hinta 50 € tienoilla. Kirjassa on edustettuna kolme pitkien Mikki-seikkailujen mestaria, Floyd Gottfredson, Paul Murry ja Romano Scarpa , sekä Manuel Gonzales mainioilla yksisivuisilla vitsitarinoilla. Lukeminen jäänyt pahasti kesken, pitänee piakkoin palata asiaan.

Samalla reissulla sain pukinkonttiin sijoitettua Carl Barksin joulu 1&2-boksin, joka sisältää ankkamestarin kaikki jouluaiheiset tarinat, sekä jossakin muodossa myös Barksin jouluaiheisia ankkamaalauksia. Ei kylläkään tullut tarkistettua sarjojen rajamäärittelyä, mutta eiköhän tuo sisältö miellytä kaikesta huolimatta. Hinta oli muistaakseni jossakin 70 € tienoilla.

Jouni

15.01.09 klo 17:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Indiana Jones ja kadonnut atlantis

Indiana Jones ja sargassomeren piraatit

Molemmilla hintaa 14,50€

Hanhihannu

10.02.09 klo 15:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeiset sarjis hankintani taitaa olla Fruits Basket nelonen ja tammikuun Aku Ankka taskukirja. Tuleviin sarjis hankintoihiin kuuluu ainakin helmikuun Aku tatskari, Fruits Basket neljä, Death Note ysi, ja joko Yotsuba kuutonen tai AOI House ykkönen. Elikkä näillä mennään. ; )

10.02.09 klo 17:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Adlibriksestä Essential Avengers: Vol. 4 hintaan 14,80 + postit. 640 sivua parhautta, sisältäen mm. Kree-Skrull Warin. Menee taas pari yötä töissä suht kivuttomasti.

10.02.09 klo 17:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Adlibriksestä Essential Avengers: Vol. 4 hintaan 14,80 + postit. 640 sivua parhautta, sisältäen mm. Kree-Skrulla Warin. Menee taas pari yötä töissä suht kivuttomasti.

Saako kysyä, että mitä duuniat teet, jos siellä yöllä olet? Oletko vartija :) sehän on aikamoinen sankari jo. Heh heh

10.02.09 klo 18:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Heh, en suinkaan. Taksia ajelen, lähinnä öisin. Tolppahomo siis.

10.02.09 klo 18:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

^Heh, en suinkaan. Taksia ajelen, lähinnä öisin. Tolppahomo siis.

Ai jaa. Onko millasta asiakaskuntaa yleensä? levottomuuksia tai muuta sellaista? Hieman utelias luonne juu mutta ettei menisi ihan offiksi, niin perjantaina tuli ostettua Brian Azzarellon The Joker sarjakuva. Jokeri on piirretty aivan kuin Yön Ritarista ja muutenkin aika sairasta menoa.

10.02.09 klo 19:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Valtaosa asiakkaista on ihan tavallisia tallaajia, oikeasti hankalia asiakkaita on alle prosentti. Hankalissa tilanteissa oma asenne ja suhtautuminen ratkaisee aika paljon, melkeinpä kaikesta selviää puhumalla.

Mr. Pink

10.02.09 klo 19:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Jatketaan räikeää ofttopiccia huonoakin huonommalla vitsillä.

Odotan innolla yhteistyötämme. Sinä kuljettajana ja minä luonnollisesti takapenkille sammuneena. Ennenkuin ryöstät minut niin pyydän kuitenkin, että tökit minut hereille.

Ööh, mmmm. Ja sarjakuvia en ole pitkään aikaan hankkinut. Voisi pitkästä aikaa ostaa jotain iltaluettavaa, vaikkapa Akiraan pitäisi tutustua. Kuulemma hyvä. Ja Sin Citya en ole vieläkään päässyt lukemaan loppuun, lukemani osat ovat olleet kyllä todella hyviä, joten pitäisi lukea loputkin. Joten kaipa nekin tulee joskus ostettua.

10.02.09 klo 19:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mr. Pink kirjoitti:

Jatketaan räikeää ofttopiccia huonoakin huonommalla vitsillä.

Tottakai tökin, mutta en välttämättä sormella, höhöhhööö...

T-800

10.02.09 klo 19:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Ei perkele! En ole ikinä ollut mistään näin kateellinen! Suomessahan noita ei Ihmesarjassa julkaista kun te- (siis jotkut täälläkin) nykynuoret ette osaa vaatia mitään paitsi jos siitä on elokuva.

Ja voi pehkana kun ajattelee niitä, jotka Ihme4 tuntee vain elokuvien perusteella. Julmuus on nimesi FOX!

Mutta missä tuo liike on? Pakko tuollaisia Essentialeja pitää saada, kun niissä olis Hulkkia, Kostajia ja Starlinin Warlockkeja ja Thanosta kanssa... Tosin sitä en tiedä onko niitä edes koottu yksiin kansiin...

-EDIT- http://www.marvelmasterwo...m/library_essentials.html
Tuossa ne on jotka on koottu. Tosin niitä on kyllä varmasti enemmänkin.

10.02.09 klo 19:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

T-800 kirjoitti:

Mutta missä tuo liike on?

esimies

10.02.09 klo 20:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä keväällä ilmestyvät Essential Punisher vol.3 ja Essential Doctor Strange vol.4. Kesällä pamahtavat Essential X-men vol 9 ja Essential Thor vol 4.

Kunhan Avengers-leffa on ajankohtaisempi, niin eiköhän Egmont julkaise tuon kerpeleen postaaman pläjäyksen kahdessa 300+-sivuisessa osassa. Kusetusta sinänsä, että yhdelle osalle tulee varmaan hintaa reippaasti päälle 10 euroa. Aluksihan Ihmesarja maksoi 7,95e, mutta kun viime kesänä ostin tuon Ihmesarja 13-julkaisun, joka on siis yhtä kuin puolet Iron Man Essential 2:sesta, niin hintaa taisi olla jo 12,95e.

Eli pelimies tietenkin ottaisi oppia kerpeleestä ja tilaisi nämä sinänsä huikeat kulttuuriteot just jonkun kirjakaupan kautta.

Mutta Egmont voisi jälleen toistaa sen parin vuoden takaisen temppunsa ja pistää kotisivuilleen äänestyksen, jossa lukijat voisivat käydä vaikuttamassa siihen, minkä sankarin seikkailuita seuraavaksi kootaan yksiin kansiin. Tosin on tämä nykymallikin ihan ok. Eli että uusi Ihmesarja ilmestyy aina sitä mukaa kun uusia Marvel-leffoja ilmestyy. Ja luppoaika sitten täytetään Spider-man-julkaisuilla. Mikä ei tietenkään sekään ole mikään huono idea, vaikka itse jätinkin Ihmesarja 14:n väliin kun siinä näytti olevan niin paljon tuttuja juttuja.

Ilmeisesti jengi on näitä kuitenkin myös ostellut, kun kerran uutta pukkaa säännöllisin väliajoin. Mikäs sen hienompaa!

10.02.09 klo 20:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Adlibriksestä noita Essential Marvel -pläjäyksiä saa tosiaan ihan kohtuuhinnoin, etenkin nidottuina laitoksina, ts. paperbackeina. Värejähän noissa ei ole, mutta itseäni se ei ainkaan juuri haittaa, etenkään kun sivukoko on A4, toisin kuin Ihmesarjoissa, jotka taitaa olla kaikki pokkarikokoa.
Tuota Essential Avengers -sarjaa on julkaistu 6 osaa, seitsemäs osa julkaistanee kuluvan vuoden aikana.

esimies

10.02.09 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tosiaan ihan kilpailukykyiset hinnat tuntuisi olevan tuolla Adlibriksessä.

Itseänikään ei lainkaan haittaa tuo mustavalkoisuus. Melkeinpä päinvastoin! Tuo on jotenkin mukavaa vaihtelua, kun on kuitenkin tottunut supersankarisarjakuvien hulvattomaan räikeyteen. Mustavalkoisuus melkeinpä tuo sellaista aivan uudenlaista tyylikkyyttä esim. just moniin Iron Man- ja X-men-tarinoihin. En sitten tiedä, että toimisiko sellainen old school "Aku Ankan taskukirja"-meininki, että joka toinen aukeama olis värillinen ja joka toinen mustavalkoinen. Voisi olla kyllä ihan turhaa kikkailua...

Pistin nyt sitten itsekin kokeilumielessä tilaukseen Avengers vol. 2:sen. Tai eihän siinä mitään "kokeilumieltä" tarvita, kun kerran kaikki kuitenkin tietävät, että silkkaa parhautta on luvassa!

Ja kerpeleen uusi avatar on ehkä tällä hetkellä foorumin jäätävin!

RIP [www.youtube.com]

T-800

11.02.09 klo 14:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Egmont kyllä saisi panostaa monessa muussakin, esim. MegaMarvel takaisin, eikä pistetä mitään Ultimatea sillä niille olisi kätevämpi olla omat spesiaalit. Näin saataisiin Kostajien uusia seikkailuja kuten Skrullit ja perkeles tämä uusi Normanin perustamat Dark Avengers tiimin toilailuja. Ja äänestys olisi kova sana, sillä itse en Hämiksen omia Ihmesarjoja osta ja Ihmeneloset (toinen I4 oma Ihmesarja) oli luettu jo ennestään ja Rautamies meni ohi. Hulkkia olisi kova saada ja Kostajia.

Ja kiitos Sulolle tosta linkistä. Sieltä sitä Hulkkia ja Kostajia saa varsin kohtuulliseen hintaan.

Ja mustavalkoisuus todellakin on vain plussaa. Ainakin noin pienessä koossa värit voisi haitatakkin.

EDIT. Ja kun vielä muistan niin tämän kuun lopuilla Egmont julkaisee WATCHMENIN uudestaan ja hinta siinä 40€ alle. Siis ostakaa se! Minä ainakin ostan.

11.02.09 klo 15:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Jos meinaa neljäköysää käyttää Watchmeniin, suosittelen hankkimaan Absolute Watchmen -painoksen. Amazon.comista moinen irtoaa posteineen jollain reilulla 45 ekellä. Akateemisessa tuo kustantaa yli 140 ekeä ja Adlibriksessäkin muistaakseni melkein 80 euroa. Linkki. [www.amazon.com] Tuo vois mahtua ens kuun budjettiin, vaikka hiirenkorville luettu Watchmen tpb löytyykin hyllystä.
Nuo Absolute -versiot on normikovakantisia reilusti isompia ja niissä on tyylikäs teeman mukainen slipcase ja kaikkea spesiaalisälää (mm. haastatteluja ja luonnostelmia). Sarjismaailman Criterioneita, voisi sanoa. Omasta hyllystäni löytyy Absolute Hush, joka aikoinaan kustansi noin kolmekymppiä jostain Amazonin alennuksesta. Sanalla sanoen ihan vitun tyylikäs näky sarjishyllyssä.

Kuvia Absolute Watchmenista. [www.amazon.com]

Ja esimiehelle kiitos.