Goosebumps & The Nightmare Room

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Goosebumps & The Nightmare Room

vomppa_98

06.05.08 klo 17:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin, että pistänpä uuden aiheen.

Luetteko R.L.Stinen Goosebumps/The Nightmare Room kirjoja? Itse luen paljon, joskus monta viikossa (tosin The Nightmare Room-sarjaa en lue, ainakin tähän asti vain Goosebumpseja).

Omasta mielestäni todella hyviä kirjoja.

ahomasa

06.05.08 klo 17:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika pienille lukijoillehan nuo kirjat on suunnattu, itsekin luin niitä joskus 11-13 vuotiaana varmaankin, mutta enää en.

vomppa_98

14.05.08 klo 15:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

ahomasa kirjoitti:

Jep, suurinpiirtein tuon ikäisillehän ne lienee suunnattu.

vomppa

20.02.10 klo 12:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt olen alkanut lukemaan Goosebumpseja ahkerammin, ja käteen sattui toi uus Goosebumps: Kauhumaa-sarja. Luin Syvyyksien Syylän, ja se oli ihan mahtava! Kirjan pääpahis jäi mieleen.

Nyt olen piakkoin lähdössä ostamaan tuon Kauhumaa 3:sen.

Key

20.02.10 klo 14:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen kylläh lueskellut noita. Nightmare room 1 on niistä paras ja Kolme kauheaa toivetta on hyvä. xD

vomppa

20.02.10 klo 14:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Key kirjoitti:

Jeps, tuo Nightmare room 1 (Älä unohda minua!) on tosi hyvä, ja kun vähän ajattelee, niin Nightmare Roomiksi harvinaisen pelottava.

20.02.10 klo 16:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katos, ketju yhdelle lempparikirjasarjoista. Olen lukenut luultavasti kaikki NR:t ja GB:t. Tosin siitä on jotain seitsemisen vuotta, mutta silloin pelottivat. Helppoa ja koukuttavaa luettavaa, vaikkei olekaan mitään kovin hieno tekstiä. Ja saattavathan nuo edelleen jännittää, pitäisi vaan kaivaa vanhat kappaleet komerosta ja ruveta lukemaan.

Jorge

21.02.10 klo 13:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse ainakin pidin nuorempana näistä ja olivathan ne noin 12 vuotiaalle sopivan helppoa tekstiä ja sopivan paksuisia. En kyllä ole muutamaan vuoteen näitä lukenut kai sitä voisi katsastaa pari väliin jäänyttä. Hieman vaihteleva taso näissä näin jälkikäteen ajateltuna oli. Osa oli melko väkinäisiä, kun taas osassa oli aivan loistava idea ja tunnelma oli hyvä.

wednesday

13.06.11 klo 04:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

12- vuotiaana olivat hyvinkin pelottavia. Pidän kauhusta, mutta nyt olenkin suuntautunut lukemaan "vakavamielisempää" lajin edustajistoa
Stephen Kingin tuotanto iskee ja kovaa.

Salmiakkisydän

19.10.11 klo 20:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan ensimmäisen Nightmare Roomini "Älä unohda minua!" luin 8-vuotiaana niskavillat pystyssä, hyvä etten yöunia menettänyt! Lähestulkoon kaikki kirjat molemmista sarjoista olen lukenut, paitsi nämä ihan uusimmat teokset olen jättänyt pois. Jotenkin kirjojen taso on laskenut ajan saatossa, tai sitten oma näkemykseni on vain roimasti muuttunut. Ala-asteikäisten kauhukirjoiksi Stinen romaanit ovat loistavia, ne ovat nopeasti luettavissa ja välillä jopa yllättävänkin raakoja.

Wednesdayn tavoin olen siirtynyt nyt Kingin kirjoihin.

Kurt

19.10.11 klo 21:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alaasteella tuli luettua paljon Goosebumpseja, kun joistain kirjoista piti esitelmiä tehdä. Lempparit oli varmaan Elävien Nukkejen Yö, Hullu Tiedemies ja Painajainen Kesäleirillä.

mr.random

20.10.11 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus kuudennella luokalla tuli ostettua noita kirjoja.Luin varmaan kaikki goosebumps kirjat.Mutta vähän myöhemmin kyllästyin ja lopetin noiden lukemisen

Salmiakkisydän

14.12.11 klo 07:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kurt kirjoitti:

Elävien Nukkejen yö ja Hullu Tiedemies olivat kyllä aika kammottavia ensimmäisellä kerralla luettuna. Nyttemmin jos kirjastossa Stinen kirjoja selaan, niiden taso vaikuttaa laskeneen aika rajusti. Tarinat ovat yksinkertaisempia ja pelotuselementit ovat lähes samat joka kirjassa. Vanhemmissa opuksissa Stine osasi käyttää mielikuvitustaan hyväksi. Ehkä nämä uudemmat opukset ovat suunnattu vielä nuoremmille lukijoille, siinä 8-9-vuotiaille?

Steven King

30.12.11 klo 16:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse luin joskus 7-luokalla Stinen"Älä mene kellariin". Se oli ensimmäinen kirja joka aiheutti rajua sydämentykytystä, varsinkin öisin luettaessa...! Siihen se taisikin jäädä, koska siirryin lukemaan kyseisen kategorian kuningasta. R. L. Stine onkin mielestäni "lasten Stephen King".

Wayne 64

23.01.15 klo 16:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näitähän tuli ala-asteella luettua. En muista niistä kauheasti, mutta sarjan kirjoista Karmivat Pienotunnit ja viemärin vaanija olivat todella pelottavia. Aikanaan. Pidin silloin lukiessani kummitusnaapuri(en ole varma nimestä)-kirjan loppuratkaisua nerokkaana, mutta nykyään se on jo aika monessa elokuvassa mukana. Toisaalta joidenkin Goosebumpsien loppuratkaisut ovat naurettavia: esimerkkinä Painajainen kesäleirillä ja Apua! Muutun karvaturriksi.