Tällä hetkellä luvun alla

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Tällä hetkellä luvun alla

banaanipalmu

01.02.09 klo 14:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

NitroPupu kirjoitti:

Itselläni on nyt menossa Stephen King- maratooni, jonka aikana aion lukea mahdollisimman monta Stephen Kingin kirjaa sekä katsoa niiden mahdolliset elokuvaversiot.

Jahas, no siinä tapauksessa täytyy aivan ehdottomasti suositella Cronenbergin ja Walkenin Chrisin Dead Zonea. Kirjaa en ole lukenut ja elokuvakaan ei ole noin yleisesti kovin arvostettu, mutta meikäläiseen se iski ihan täysillä. Muutamia miinuksia löytyi, mutta kaikenkaikkiaan erittäin onnistunut leffa, jonka loppuscene jää mieleen yhtenä kaikkien aikojen parhaista.

03.02.09 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kiitoksia suosittelusta. Laitanpa korvan taakse ja jos törmään lähiaikoina, niin hankin.

Pedro

08.02.09 klo 10:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Venäläisten klassikkojen kausi menossa. Dostojevski-debyytin Köyhää väkeä ja Gogol-pääteoksen Kuolleet sielut jälkeen poimin eilen hyllystä uhkarohkeasti Tolstoin Sodan ja rauhan ensimmäisen osan. Korjasin kirjamessuilta kotiin sellaisen neliosaisen laitoksen kympillä, lukemisessa kestänee hetkinen.

Hanhihannu

09.02.09 klo 19:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä luettavan alla on S.E.Hintonin Olimme kuin veljet kirja. Kirja on vasta aluillaan, mutta vaikuttaa suht hyvältä, mutta ei ihan niin taidokkaalta kirjalta kuin samaisen kirjailijan Me kolme ja jengi kirja. (Joka oli muutes aivan mahtava romaani, suosittelen kaikille lämpimästi)

Nanni

11.02.09 klo 11:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia. Olen ihan koukussa ja kirjaa ei millään malttaisi laskea käsistään kun on vauhtiin päässyt.

11.02.09 klo 14:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä luvun alla aika mitäänsanomaton ja aika kiven alta löytynyt jonkun Löönruutin kokoama kiskapokkari Kalevala. Olettekos kuulleet? Lyhennettynä, toki.

Emperor

13.02.09 klo 14:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun sain Tolstoin "Kasakat" luettua, iski pieni lukubuumi. Kirjastosta lainasin Cormac McCarthyn Menetetyn maan, joka minun piti jo aiemmin lukea. Leffankin katson tässä jossakin vaiheessa, niin pääsen vertailemaan. Kun filosofia kiinnostaa itseäni suuresti, lainasin myös samalla reisulla Renè Descartesin kootut teokset.

DavidByron

13.02.09 klo 14:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä luvun alla on Irvine Welshin esikoisteos Trainspotting joka on muuten aivan helvetin hyvä mitä oon nyt tähän mennessä lukenut. Lainassa on myös samaisen miehen kaksi muuta teosta Paska ja Porno joka on jatko-osa tuolle Trainspottingille. Sainpas nyt lainattua Agatha Christien klassikon Kymmenen pientä neekerinpoikaa, mutta se odottaa vielä hyllyssä.

13.02.09 klo 16:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain juuri vähän aikaa sitten seuraavan kirjan, jota luen tällä hetkellä todella ahkerasti.

The New York Times Guide to the Best 1,000 Movies Ever Made

Elikkä kirjassa on New York Timesin kriitikoiden listaamat parhaat 1000 elokuvaa. Aakkosjärjestyksessä ja elokuvien esiintymisen ajalta kirjoitetut artikkelit ovat nannaa luettavaa (kirja on kokonaan englanniksi, mutta kielimuurini on olematon, jos niin voi sanoa).

Tässä [www.nytimes.com] ovat 1000 parasta elokuvaa, jos kiinnostaa.

Kirjassa on myös boonusta, kuten lopussa ovat kaikki vuoden top-10 listat vuodesta 1931 - 2002.

Varsinainen helmi, vaikka itse sanonkin. Paksu kuin tiiliskivi ja sivut ovat ohutta sanomalehtipaperia. Sivuja näyttäisi olevan 1174. Loistavaa luettavaa, suosittelen todellakin kaikille.

Ataru

21.02.09 klo 09:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dostojevskiä tuli luettua Pelurit ja Rikos & Rangaistus hiljattain, tällä hetkellä olen Philip K. Dickin A Scanner Darklyn lopussa ja sen jälkeen koulua varten aloitan Antti Tuurin Lakeuden Kutsun.

tupla-v

28.03.09 klo 13:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä Stephen Kingin Liseyn tarina. Sen jälkeen Charles "Chuck" Palahniukin Tukehtuminen.

Susihukka

04.04.09 klo 13:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stephen Kingin Musta Torni -sarja luvun alla. Ensimmäinen osa, Revolverimies, oli todella hieno visio toisenlaisesta maailmasta. Rolandin sielunmaisema vaikuttaa hyvin erikoiselta ja odotan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Nyt luvun alla on siis toinen osa.

Madmasa

04.04.09 klo 13:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alkuviikolla ostin Kemin Citymarketista David Leafin ja Ken Sharpin kirjoittaman KISS - Maskin takaa -kirjan hintaan 14,95 e. Nyt pitää sanoa, että ostos kannatti vaikka olenkin vasta muutaman kappaleen lukenut. Sisältää todella paljon tietoa bändistä ja kertoo jokaisen jäsenen tarinan lapsuudesta bändin perustamisvaiheeseen tiivistettynä. KISS-faneille aivan must.

Aatu

18.04.09 klo 20:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luvun alla tällä hetkellä Anna Leena Härkösen Häräntappoase, joka pitää kuitenkin lukea 9. luokalla, mutta katsotaan jaksanko lukea. Myös luvun alla Bert Babyface mikä pitää kouluun lukea ja voi sanoa, että aika tylsää menoa. Alex Garlandin Laguuni myös luvun alla. Ehkä liian paljon kirjoja luvun alla, mutta kyllä ajan myötä niistä selvitään, toivottavasti...

panuf

12.11.09 klo 08:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen lainasin George Orwellin Vuonna 1984, ja mainiolta kirjalta vaikuttaa. Viimeksi luin kellopeliappelsiinin ja 2001 avaruusseikkailun.

CorporalCauliflower

12.11.09 klo 11:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain juuri luettua Kafkan Oikeusjutun ja nyt on menossa Walter M. Miller Jr:n post-apokalyptinen klassikko A Canticle for Leibowitz (en nyt muista kirjan suomennosta).

onemorerobot

12.11.09 klo 11:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dr. Zaius

12.11.09 klo 14:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

panuf kirjoitti:

Eilen lainasin Georgen Orwellin Vuonna 1984, ja mainiolta kirjalta vaikuttaa. Viimeksi luin kellopeliappelsiinin ja 2001 avaruusseikkailun.

Minun pitäisi lukea ja kirjoittaa essee tuosta Orwellin Vuonna 1984:stä. Ongelmana on vain se, että vielä on 300 sivua lukematta ja esseen viimeinen palautuspäivä on huomenna. Mutta ei hätää, sillä kysysmykset vaikuttavat suht helpoilta ja luulen, että osaan vastata niihin jo lukemani (n. 70 sivun) perusteella. Kirja sinänsä vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta kun ei aika riitä lukemiseen.

Mutta se, mitä olen lukenut jo viime kesästä asti on Robert E. Howardin The Complete Chronicles of Conan. Melkoinen tiiliskivi, mutta mikäs siinä lukiessa, kun teksti vaikuttaa mielenkiintoiselta, eikä ole mitään aikarajoituksia lukemisen suhteen.

Mon

14.04.10 klo 12:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjoja vähemmän lukeneena, mutta elokuvia paljon seuranneena voin tunnustaa aloittaneeni vasta lukemaan Taru sormusten herrasta - kirjaa.
Elokuvat ovat loistavia, joten pitäähän kirjankin hurma kokea.

Keräilijä

06.06.13 klo 11:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä menossa Taru Sormusten Herrasta Kaksi Tornia (suom.teks.) ja Hobitti (eng.teks.)
Tolkien on vaan loistava kirjailija, että pakko lukea. Hobitin luin suomeksi n. 6 kk sitten oli upea teos, nyt luen englanniksi koska on kuulemma parempi. Taru Sormuste Herrasta on raskaampi luettava, mutta todella hyvä.

Luen noin. 400 sivua 5 päivässä. Riippuen kirjasta esim. tuota Herrasta kirjaa olen lukenut nyt
11 kk. Koska välissä pitää lukea muita kirjoja.