Tällä hetkellä luvun alla

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Tällä hetkellä luvun alla

El Wray

08.11.08 klo 01:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Sama kirja, mutta vasta aloitin lukemisen.

vomppa

08.11.08 klo 15:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luen J.K.Rowlingin Harry Potter ja Azkabanin vankia toista kertaa. Mukava teos, joskin edellistä osaa huonompi.

DavidByron

08.11.08 klo 15:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikko Meriläisen kirjoittamaa Wigwamin elämänkertaa, Juha Vuorisen Nokimusta seikkailu ja Tomi Kontion kirjaa Keväällä isä sai siivet.

14.11.08 klo 13:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tehdään nyt urosmehiläisen temppu ja suututetaanpa kaikki mahdolliset suututettavissa olevat tahot ilmoittamalla tälle elokuviin liittymättömälle keskustelupalstalle lukevani juuri F.M. Dostojevskin kirjaa Kirjoituksia Kellarista. 27 sivua eteenpäin eilisillan aloituksesta olen päässyt, ja pirunmoista asiaa, pitää jo tässä välissä tunnustaa..

"...Sellaista ihmistä minä kadehdin äärimmäisen sapekkaasti. Hän on tyhmä, mutta ehkäpä normaalin ihmisen pitääkin olla tyhmä, mistä te sen tiedätte?"

"...että sen ympärille alkaa kerääntyä jonkinlaista kohtalokasta velliä, haisevaa saastaa joka koostuu sen omista epäilyksistä ja kiihtymyksen aiheista sekä vihdoin sylkäisyistä, joita välittömät toiminnan ihmiset sen päälle syytävät seistessään tuomareina ja diktaattoreina voitonriemuisesti ympärillä hohottamassa sille koko terveen kurkkunsa täydeltä. Tietenkään sen ei auta muu kuin viitata käpälällään kaikelle ja teeskennellä hymyilevänsä halveksivasti - halveksuntaa johon se ei usko itsekään - ja häpeilevästi livahtaa koloonsa. Siellä, iljettävässä löyhkäävässä kellarikolossaan meidän loukattu, murjottu ja pilkattu hiiremme uppoaa heti kylmään, myrkylliseen ja - mikä tärkeintä - ikuiseen vihaan."

Lamourhaaja

14.11.08 klo 13:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dostojevski on hieno mies, jonka lukeminen ei koskaan ole pahitteeksi, itse tosin suosin Tolstoita.

14.11.08 klo 13:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lamourhaaja kirjoitti:

Hmm... Mitään teosta Tolstoilta jota erityisesti suosittelisit?

Lamourhaaja

14.11.08 klo 13:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Sota ja rauha on hyvä aloitus, vaikka onkin pitkä ku nälkävuosi (itsellenihän ei pituudella ole mitään väliä, mutta sanon siltä varalta kun en tiedä millaista tykkäät lukea). Megaeeppinen ja erinomainen sodan ja sen vaikutusten kuvaus on onnistuttu kertomaan sujuvalla ja erittäin viihteellisellä tavalla. Tolsto ei ehkä ole niin ahdistunut ja "nykyaikainen" kuin Dosto, mutta pidän tätä juuri parempana tarinankerronnan ominaisuudessa.

14.11.08 klo 14:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pituus ei ole ongelma, jos teksti on hyvää. Voisinkin sitten seuraavaksi lukaista tuon kirjan. Työkaverinikin suositteli sitä jo viime keväänä, mutta jostain syystä pääsi koko teoksen olemassaolo ajan kuluessa tyystin unohtumaan..

Agneror

15.11.08 klo 18:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Robert Jordan Ajan pyörä kirjasarjan ensimmäinen osa menossa. Tästä riittää hetkeksi lukemista 25 kirjaa ja lisää tulossa. Alkuperäisteoksia 11 mutta suomessa jaettu useampaan kirjaan. Sarjan viimenen kirja vielä tulossa ja kai sekin sitten jaetaan useampaan osaan. Kirjailijakin itse on jo koullut ja kirjan viimeistelee eri kirjailija.

T-800

18.11.08 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitkään aikaan en ole kirjoja lukenut paitsi jos koulusta annettiin (pakotettiin) luettavaksi jokin. Tänään lainasin Stephen Kingin kirjan; Revolverimies. Uskon vahvasti, että tämän jaksaa lukea... tosin jos jaksaisi sen aloittaa.

Dr. Zaius

18.11.08 klo 17:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä luen uusinta Harry Potteria eli Kuoleman varjeluksia, ja vieläpä vapaaehtoisesti. Kaikki aikaisemmat osat on tullut luettua, joten kyllä se oli tämä uusinkin aloitettava. Aloitin lukemaan joskus keväällä, kun se ilmestyi suomenkielisenä kauppoihin ja toissa viikonloppuna sain ylitettyä puolenvälin. Ihan mielenkiintoiselta kirjalta vaikuttaa, mutta jotenkin vain tuntuu siltä, että ei meinaa aika riittää lukemiseen.

Tarantino

18.11.08 klo 18:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen viime aikoina lueskellut Edgar Allan Poen novellikokoelmia. Suurimmaksi suosikikseni nousi Berenice, joka omaa yllättävän väkivaltaisen juonenkäänteen loppuessaan. Poen kirjoitukset on kirjoitettu häkellyttävän hienosti, vaikken niitä alkaisi lukemaan puoliunessa, koska silloin missaisin suuren osan hänen filosofioinneistaan ja tunnelmasta.

01.12.08 klo 15:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jees, ei ollut aikaa käydä vielä kirjastossa, ja kun ei viitsi töissäkään istua ilman luettavaa, niin nappasin sitten ensiavuksi vanhempien hyllystä Gogolin Kuolleet Sielut, ensi kerralla sitten se Sota ja Rauha.

Joey

01.12.08 klo 15:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime vuoden joululahjakirjaa Stephen Kingin Kalpeaa Aavistusta aloin lukea eilen.

T-800

01.12.08 klo 20:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stephen King Musta Torni 2; Kolme korttia pakasta.

Pidinn hyvin paljon ensimmäisestä osasta ja tästä osasta mennään jo yli puoltaväliä... Hieman tylsä ollut, eikä meiniki muutu, mutta luetaan loppuun ja itketään sitten.

E-Mies

08.12.08 klo 17:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen lueskellut jonkin tovin ajan Robert Ludlumin kirjoittamaa Medusan Sinettiä. Saa nähdä, luoko teos samanlaisen ajatusmaailman kuin erinomainen elokuva? Ainakin, mitä tähän mennessä olen lukenut, niin kirja on hiukan erilaista polkua kulkeva. Aika näyttää...

DavidByron

08.12.08 klo 18:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Edelleen Meriläisen Wigwam (olen todella hidas lukemaan), Jack Higginsin Paholaisen malja ja Andy McNabin Maksun aika.

Morrison

13.12.08 klo 00:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Anthony Burgessin käsialaa oleva Kellopeli Appelsiini on tällä hetkellä lukusessa, kun tuli tuo elokuvakin katseltua edellispäivänä.

Vähän vaikeaselkoista luettavaa näiden venäläisten slangisanojen vuoksi, mutta kyllä tässä perässä pysyy. Onneksi on tuo kätevä sanasto kirjan lopussa, josta saa selitykset näille eriskummallisille sanoille. :)

emmis

15.12.08 klo 09:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä kesken on vielä Stephen Kingin Liseyn tarina. Paljon sitä on kehuttu, mutta omasta mielestäni ei kyllä ole oikein Kingin parhaimmistoa, jokseenkin sekava.

Vuoroaan odottavat Kathy Reichsin Break No Bones ja Bones to Ashes.