Tällä hetkellä luvun alla

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Tällä hetkellä luvun alla

Blaze

20.08.08 klo 14:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ostin jokin aika sitten McCarthyn Menetetyn Maan. Jospa kirjan lukeminen selventäisi muutamia elokuvan jättämiä aukkoja.

28.08.08 klo 17:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Ellroyn L.A -kvartetti on nyt saatu luettua ja tällä hetkellä on menossa Hunter S. Thompsonin Helvetin Enkelit. Onhan tämäkin joskus villissä nuoruudessa luettu, mutta tarttui nyt Akateemisesta mukaan, tällä kertaa alkuperäiskielellä. Pitäisi itseasiassa hommata englanniksi nuo loputkin Thompsonin teokset, suomennokset ei aina anna ihan täyttä kuvaa kuitenkaan ja Thompsonin varsin monimuotoisessa kirjoitustyylissä pakostikin katoaa jotain käännettäessä.

kurkkuharja

29.08.08 klo 02:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisin Bukowskini juuri loppuun kaluttuani kirjastosta huomenna Orwellin Eläinten Vallankumousta katsella...

29.08.08 klo 02:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

All animals are equal but some animals are more equal than others...

Loistava kirja, pidän luultavasti vieläin enemmän kuin Orwellin magnum opuksesta, osuu paremmin maaliinsa kritiikillään.

Filmijokeri

29.08.08 klo 12:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luen tällä hetkellä kirpparilta polkuhintaan (3,5 e) bongaamaani Hemingwayn novellikokoelmaa ensimmäiset 49 kertomusta. Klassikojahan siinä on, tähän mennessä luettuna F.Macomberin lyhyt ja onnellinen elämä, Kilimanjaron lumet, Michiganissa, vanha mies sillan luona, maailman pääkaupunki ja elokuvan herättämän kiinnostuksen johdosta tappajat. Joten aika alussa siis kokoelmaa olen.

Dekabristi

31.08.08 klo 13:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain juuri luettua Markiisi de Saden "Sodoman 120 päivää". Kirjallisuuden historian häiritsevin, hyökkäävin ja pirullisella tavalla nerokkain teos koskaan! Ei uskoisi, että koko reilu satasivuinen pokkari tuli luettua vajaassa kahdessa päivässä... Minä kun olen yleensäkin niin laiska lukemaan.

Kirjan tulin muuten hankkineeksi ihan ikiomaksi. Liken julkaisema ja kirjastosta löytynyt versio tosin sisältää ainoastaan kirjan johdanto-osan, joka jätti jälkeensä mielettömän tarpeen hankkia kirja itselleen. Harmi, ettei sitä taida olla kokonaan edes suomennettu...

Tuossa ohkaisessa pokkarissa oli myös Markiisin maineen peruspilari, valistusajan hienoimpiin kuuluva "Papin ja kuolevan vuoropuhelu" joka avasi monenlaisia ajatuksia suuntaan ja toiseen kristinuskosta, moraalista ja ihmisestä itsestään.

DavidByron

31.08.08 klo 13:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juoppohullun päiväkirja osa 1

kurkkuharja

24.09.08 klo 14:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aloitin töissä kahvitauolla William S. Burroughsin Nistin, herätelainaus kirjastossa kun satuin unohtamaan mitä olin seuraavaksi suunnitellut lukevani.

24.09.08 klo 15:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

H. P. Lovecraft: Hulluuden vuorilla.

24.09.08 klo 16:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vuorisen Juhan DikDek -sarjan toinen osa, Veljekset Vaselin on luvun alla. Rakastuttuani Vuorisen kirjallisuuteen Juoppohullun päiväkirjan myötä olen alkanut lukea herran muitakin teoksia. DikDekin ensimmäinen, Nokimusta seikkailu on loistava mustalla huumorilla väritetty toimintadekkari. Kakososakaan ei ole yhtään sen huonompi, mitä olen tähän asti lukenu. Sekopäinen kaksikko Händi ja Käppers ovat jälleen mukana, Lars Underberg edelleen antamassa kyseenalaista duunia sekä uusia hyviä hahmoja myös mahtuu mukaan. Lukemista ei suorastaan malta lopettaa kesken.

DavidByron

24.09.08 klo 17:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

Itekkin aion lukea kaikki Vuorisen julkaisut. Huumori iski ensimmäisistä sekunteista lähtien.

Emperor

25.09.08 klo 14:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noniin, nyt sattui kirjastosta käteen Kafkan kootut novellit.
Melkein jo puolet luettu, ja laadukasta on ollut. Olen tällä hetkellä aivan lumoissani Kafkan absurdista ja oudosta tyylistä. Toivottavasti näitä löytyy lisää.

Muumipappa

25.09.08 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lueskelen tällä hetkellä teinivakooja Alex Riderista kertovan kirja-sarjan toista osaa Point Blancia. Kirja-sarjan on kirjoittanut nerokas Anthony Horowitz. Pieneksi harmiksi kyllä olen hiukan pettynyt Point Blanciin, joka ei ole osannut luoda samanlaista jännitystä ja fillistä kuin edellinen osa Stormbreaker. Kerronta jää liian pintapuoliseksi ja loppu on melko ennalta-arvattava. Huonoin osa sarjasta.

Hiisi

11.10.08 klo 12:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli sitten lainattua neuvostoliittolaista tieteiskirjallisuutta!!! Arkadi ja Boris Strugatskin Hankalaa olla jumala ja Poika Helvetistä. Samat tyypit kirjoittivat myös Stalkerin...

No joo.. Jotenkin tuntuu etten saa kumpaakaan luetuksi. Aika korkealentoista ja omitusta tekstiä, vaikka ei huonoa. Kirjojen luku on muutenkin itselleni niin perkeleen hidasta, että mielellään lukisi sellaista mikä todella nappaa. Tosin iltalukemiseksi ei ehkä kannattakkaan ottaa mitään liian kiinnostavaa.

11.10.08 klo 23:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hankalaa olla JUmala on luultavasti Saatana saapuu Moskovaan ohella neuvostokirjallisuuden tähän mennessä parhaat teokset, jotka olen lukenut. Ei toki helpoimmasta päästä, mutta ehdottoman palkitsevia kokemuksia molemmat. Voin kyllä suositella, että kahlaat loppuun sen kirjan. :)

Emperor

12.10.08 klo 13:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

kirjastosta löytyi kirja nimeltä elokuva ja psyyke. Siinä käsitellään elokuvia mielenkiintoisesti psykologisesta näkökulmasta. Kirjassa analyysejä elokuvista kuten Kubrickin eyes wide shut, Hitchcockin linnut. Antoisaa luettavaa on kyllä ollut

Hiisi

12.10.08 klo 15:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Doc kirjoitti:

Huh huh! Sitten täytyy kokeilla jatkaa lukemista. Kovin paljon en vielä romaanikirjallisuudesta tiedä/ymmärrä ja ihan randomina tuonkin teoksen nappasin kirjastosta. Sci-fi tuntuu genrenä olevan mulle samaan aikaan kiehtovaa ja luotaan työntävää, mutta nyt sain uuttaa innostusta tuota teosta kohtaan. Kiitos nevosta.

banaanipalmu

26.10.08 klo 17:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

On lukeminen tässä viimeaikoina ollut vähän vähemmällä, mutta nyt se on taas alkanut menemään ja tällä hetkellä on menossa Ken Keseyn One Flew over the Cuckoo's Nest noin puolessavälissä.

Lattialla/hyllyssä/pöydällä odottaa lukemistaan vielä Charlie "Bird" Parkerin ja Bruce Springsteenin elämänkerrat, Ira Lewinin Rosemary's Baby sekä muutama Stephen King joiden nimeä en nyt muista. Cujo taisi olla ainakin yksi.

Tosiaan Jim Morrisonin runokirja the Lords and the New Creatureskin odottaa tuossa lukijaansa, unohdin sen äsken mainita koska kyseessähän ei ole romaani mutta kirja mikä kirja.

Agneror

26.10.08 klo 17:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

David Eddings Belgarionin taru ensimmäinen osa Kiven vartija melkein luettu.

Kaltsu

08.11.08 klo 00:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä on luvun alla Pahan perimä ja puolessavälissä mennään. Hyvältä vaikuttanut tähän asti.