Tällä hetkellä luvun alla

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Tällä hetkellä luvun alla

Michelle78

16.06.08 klo 12:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leivo kirjoitti:

Juuri nyt lueskelen Nicholas Evansin Kylmät vuoret- kirjaa. Sama tyyppihän on kirjoittanut mm. Hevoskuiskaajan, ja vaikka ärsyttääkin, että kaikki hepun kirjat sijoittuvat tavalla tai toisella Montanaan, niin pakko myöntää, että kirjailijalla on uskomaton kyky kuvata ihmisiä ja heidän syvintä luontoaan.

Nicholas Evansin tuotannosta Suden läheisyys on suosikkini, on tullut luettua se pari kertaa. Tuo Kylmät vuoret on vielä lukematta.

Tällä hetkellä on luvun alla David Baldaccin huippujännittävä Sekuntipeliä.

Pizarro

18.06.08 klo 11:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jami Bernandin Tarantino on Tarantino. Yleensä en näitä lue suomenkielisenä, mut nyt jäi kirjastosta mukaan. Johdannon jälkeinen kappale oli kyllä niin epävakuuttavaa jaarittelua, eikä sen tuhraaja tuntunut saavan vedettyä johtopäätöstä juuri mistään, ja koko kappalen jäi näin ollen aivan yhden tekeväksi seikkailuksi. Asiahan selvisi sitten sillä, että kyseessä olikin kirjan suomentajan, Matti Apusen, mukaan sujauttama kappale. Selittikin paljon. Muutoin kirja on edennyt asiallisesti suomennettuna ja sisällöltään mielenkiintoisena, vaikka haastatteluista näitä asioita on paljon jo saanutkin kuulla.

Toisena kirjana Clarken The Fountains of Paradise.

riigga

22.06.08 klo 19:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt olen lukemassa Michael Cunninghamin Säkenöiviä päiviä. En ole päässyt kuin vasta muutaman ensimmäisen sivun päähän mutta luotan Cunninghamiin. Tunnit oli hieno samoin kuin Koti maailman laidalla. Ehdottomasti yksi suosikkikirjailijoistani. Pitäisi alkuperäisellä kielelläkin alkaa tutkia, suomennoksista kun ei koskaan tiedä...

kurkkuharja

22.06.08 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain jussina luettua Bukowskin Postitoimiston loppuun, tällä hetkellä mennään Mötley Crüe: Törkytehdas-kirjassa sivulla 147.

micco

27.06.08 klo 14:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Douglas Adamsin Linnunrata sarja tällähetkellä menossa.

Veeraaa

27.06.08 klo 14:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Karen Joy Fowlerin Jane Austen- lukupiiri. En käsitä miten niin tylsästä kirjasta on voitu tehdä elokuva.

upidipi

27.06.08 klo 14:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hemingway-putki jatkuu. Tällä hetkellä loppusuoralla Saaret ja Virta. Huomaa kyllä lukiessa keneltä Hunter S. Thompson on vaikutteita ottanut. Loistavaa kesälukemista kalja kädessä ja rööki huulessa.

29.06.08 klo 19:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kun sain Brownin "Enkelit ja demonit" lukaistua, aloitin Steven Hallin esikoisteoksen "Haiteksti" (engl.The Raw Shark Texts). Ei ihme, että tästä oli samantien ostettu elokuvaoikeudet ja elokuva on suunnitteilla. Vaikka olen lukenut vasta viidesosan, voin sanoa, että pitää kyllä paikkansa kun tätä kuvaamaan on heitetty sellaisia nimiä kuin David Lynch, Fight Club, Tappajahai, Pi ja Michel Gondry. Mukaansatempaava, outo ja psykedeelinen.

Aragorn86

29.06.08 klo 20:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo Waltarin Sinuhe Egyptiläinen oli niin loistava, että päätin tutustua muihinkin saman hemmon kirjoihin. Tällä hetkellä luen Mikael Karvajalkaa ja sen jälkeen sitten sen jatko-osa Mikael Hakim.

Ihan hyvältä vaikuttaa tähän mennessä, taattua Waltari laatua.

KolmasMies

29.06.08 klo 21:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

kurkkuharja kirjoitti:

tällä hetkellä mennään Mötley Crüe: Törkytehdas-kirjassa sivulla 147.

Tätä juuri kaveri eilen suositteli, vaikka en Mötikkä fani ole koskaan ollutkaan ja tuskin tulen olemaan, niin kannattaa kirja kuulema lukea. Taidan luottaa kaveriin ja hankkia tuon jostain.

buumi

30.06.08 klo 13:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

minulla on casino royale kirja kesken bond sarjasta

LadyDedlock

01.07.08 klo 18:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla on 3 kirjaa on tällä hetkellä kesken:

1. Elizabeth Gaskell: North and south. Näin kyseiseen kirjaan pohjautuvan minisarjan yleltä johon rakastuin päätä pahkaa. Kun sitten kirja hyppäsi silmilleni akateemisessa oli se pakko ottaa mukaan kun halpakin oli. En ole katunut ostostani. Kirja on yhtä mahtava kuin sarjakin ja vaikka kirja on kirjoitettu n.150 vuotta sitten ei se ole niin vaikea lukuinein kuin odotin vaikka tehdas sanasto meneekin yli hilseen.

2. Janet Frame: An autobiography. Lainasin kirjastosta kerran kyseisen kirjailijan elämänkerta elokuvan ja oli sen verran mielenkiintoinen että oli pakko lainata itse opus. Elokuva oli nimeltään Enkelin kosketus (An angel at my table).

3. Stephenie Meyer: The host. Tätä kirjaa on mainostettu sloganilla (näin vapaasti suomennettuna) "Scifiä niille jotka eivät pidä scifistä". Itseni kohdalla tuo kuulostaa ideaaliselta sillä en pidä scifi kirjallisuudesta. Alku on ollut lupaava ja kieli erittäin helppoa.

Kaltsu

09.07.08 klo 10:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä luen Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirjaa. Loistavaa huumoria :D

oskari

09.07.08 klo 13:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä luen Stephen Kingin Kosketusta (Dead Zone). Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta vanhahtava ilme syö nautintoa.

Emperor

24.07.08 klo 14:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuri nyt luvun alla on Stephen Kingin tiiliskivimäinen kolkuttajat. Luettuja sivuja vasta 98 ja 630 jäljellä.. Eli ahmittavaa riitttää vielä monta sivua, mutta sehän on vain hyväksi.

KolmasMies

31.07.08 klo 10:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sattui kirjastosta käteen Lynchin kirjoittama Catching the Big Fish. Mielenkiintoista luettavaa ja ennenmuuta inspiroivaa. Vaikka on englannin kielellä, niin tälläinenkin tinalo ymmärtää ihan hyvin, eikä kappaleet ole kuin enintään kolmen tai neljän sivun pituisia. Kun olen tämän lukenut, luullakseni ei mene kauaa, niin siirryn Henry Baconin kirjoittamaan: Audiovisuaalisen kerronnan teoria kirjaan.

Veeraaa

12.08.08 klo 21:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä luvun alla Sophie Kinsellan uusin Himoshoppaaja englannin kielisenä. AIka tylsältä vaikuttaa.

13.08.08 klo 01:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juha Vuorisen Kakkonen. Ensimmäiset 40 sivua ainaskin ovat ehtaa settiä.

kurkkuharja

13.08.08 klo 15:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Charles Bukowskin niteessä Pystyssä Kaiken Aikaa päästy kolmanteen lukuun asti.

Kivilärvi

20.08.08 klo 13:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä kaksi kirjaa kesken:

1. Englanniksi on tällä hetkellä kesken Mick O'Shean Only Anarchists Are Pretty, joka on faktoihin tiukasti tukeutuva fiktiivinen tarina Sex Pistolsin synnystä ja alkutaipaleesta.

2. Suomeksi on kesken Discworld-sarjaan kuuluva Eric, kirjoittajana Terry Pratchett.