Tällä hetkellä luvun alla

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Tällä hetkellä luvun alla

OutlawPuppet

03.09.07 klo 10:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Terry Pratchettin Valon tanssi on nyt luvun alla. Inhottavan hitaasti edistyy, koko ajan tuntuu olevan parempaakin tekemistä (kuten Seinfeldit tai X-Filesit tms.)...

nixu-

01.10.07 klo 21:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

R-Kioskilla käväsin ostamassa Alex Kavan Lamaannuttava Silmänräpäys..

En sitten tiedä onko tuo kirja jotenkin enemmän hameväelle mukamas suunnattua, mutta ainakin hyvältä vaikuttaa. En ole lukenut kirjaa moneen vuoteen, ja muutenkaan en pahemmin lueskele. Joten päätin mennä ja ostaa jonkun kirjan joka kuulosti edes hyvältä, melkein ainoasta kaupasta jossa oli edes jotain kirjoja myynnissä..

Seuraavaksi olisi tuon jälkeen tavoitteena lukea Dean R. Koontz Pimeyden Palvelijat.

Vasuri

02.10.07 klo 14:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuri nyt en lue useaa kirjaa samaan aikaan, mutta joku aika sitten luin kahta kirjaa saman aikaisesti. Kyllä se vähän hankalaksi menee, yhtä kirja lukiessa pystyy paremmin keskittymään. Mutta sinnittämällä sekin onnistuu.

Vasuri

25.01.08 klo 22:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä oon lukemassa nyt kolmea kirjaa, paras niistä on Heikki Turusen Kivenpyörittäjän kylä. Hieno kirja, mukavan viihdyttävä. En ole lukenut sitä ennen uudelleen aloittamista pitkään aikaan, syynä taitaa olla se etten ole muistanut - tai sitten laiskuus.

25.01.08 klo 22:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muutama kirja luvun alla. Kjell Westön - Leijat Helsingin yllä, sekä Sidney Lumetin - Elokuvan tekemisestä. Kiinnostavia kirjoja kumpainenkin, varsinkin tuo jälkimmäinen.

Yazaku

29.01.08 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä luvun alla Madventures: Kansainvälisen seikkailijan opas.
Kyllä minulla on ollut kaksi kirjaa kesken samaan aikaan. Hobitti oli Suomeksi ja Battle Royal Englanniksi.

Leivo

10.02.08 klo 14:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuri nyt lueskelen Taru Sormusten Herraa ties monettako kertaa. Sain kirjan lahjaksi joskus 12-vuotiaana ja ajattelin, että en varmaan ikinä koko kirjaan koske. No ei mennyt kauaa kuin sitä aloin kuitenkin lukemaan ja sen jälkeen olen ollut Tolkienin vannoutunut fani. Vielä kuuden vuoden jälkeenkin kirjan jaksaa lukea uudelleen ja uudelleen. Suosittelen kyllä kaikenlaisille tallaajille.

Ale

10.02.08 klo 16:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moby Dickia Star Trek - The First Contactin innoittamana. Olen vain niin pirun laiska lukija, että kohta pitää uusia lainaus ja saas nähdä saanko loppuun asti luettua. Mokoma kirja paljastuikin jättimäiseksi tiiliskiveksi...

Memeko

13.02.08 klo 17:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thomas Harrisin Uhrilaampaat on luettava just nytte. Ensin oli tarkoitus lukea Markiisi de Saden Sodoman 120 päivää, mutta en löytänyt sitä kirjastosta. Uhrilampaiden kanssa on aika korkeat odotukset.

13.02.08 klo 19:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä luen Arthur C. Clarken 2001 Avaruusseikkailua.

Veeraaa

27.02.08 klo 18:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täällä hetkellä luvun alla Cecilia Ahernin P.S. Rakastan sinua ja seuraavaks ois vuorossa Ilkka Remeksen 6/12.

Aragorn86

06.03.08 klo 18:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Fedor Dostojevskin Rikos ja Rangaistus, tällä hetkellä iltalukemisena. Seuraavana olis sitten saman miehen kirjoittama Brothers Karamazov englanninkielisenä.

Idean Dostojevskin lukemiseen sain kun Lostissa näin sen Brothers Karamazov kirjan ja olen joskus kuullut puhuttavan, että Dostojevski olis hyvä kirjailija.

mbay

06.03.08 klo 20:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä menossa Hotakaisen Juoksuhaudantie. Eeerinomainen opus kyllä, ei siitä pääse mihinkään.

mbay

22.03.08 klo 16:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt luvun alla George Orwellin 1984 alkuperäiskielellä. Hämmästyttävän paljon yhtäläisyyksiä Brazil-elokuvan kanssa.

Doc

22.03.08 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raymond Chandlerin Pitkät jäähyväiset. Jostain syystä jäänyt tämä klassikko aikoinaan lukematta ja katsottuani tuossa muutama viikko takaperin tuon Altmanin sovituksen kyseisestä kirjasta, niin päätin ottaa tehtäväkseni paikata tämän aukon sivistyksessäni. Jo pelkästään vertailukohtana loistavalle elokuvalle, odotan kyseiseltä kirjalta paljon.

20.04.08 klo 01:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enkun kurssille luen Anthony Burgessin A Clockwork Orangea. Alotin myös pari päivää sitten lukemaan Kjell Westön kirjaa Missä kuljimme kerran.

vomppa_98

23.04.08 klo 17:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

OutlawPuppet kirjoitti:

Kyllä useampi kirja menee, jos vain jaksaa sinnitellä. Tällä hetkellä on kesken kuitekin vain yksi kirja, eli uusin Harry Potter. Aloitin Thaimaan reissulla lukemaan sitä uudestaan ja huomattavasti paremmalta vaikutti heti. Nyt olen vajaassa viikossa lukenut yli kolme neljäsosaa ja varmaan tällä viikolla saan loppuun.

Kyllä itsekkin luen monia kirjoja kerralla. Juuri nyt on luvun alla:

Herman Melville - Moby Dick. Aivan loistava kirja, tähän asti tuntuu siltä että voisi olla parhain lukemani.

R.L.Stine - Goosebumps: Kolkko Aavekoira - aivan mahtava kirja, tosin mielestäni vähän lyhyt.

Dekabristi

07.05.08 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on lukukevät:

Sovitus, Mao (elämänkerta), Harry Potter and philosopher's stone, Kolmannen valtakunnan vieraana sekä Marx (elämänkerta) ovat yhtä aikaa luvun alla. Sitten pitäisi vielä tehdä historian tutkielma Kolmannen valtakunnan kulttuurista ensiviikoksi, englannin aine perjantaiksi, ensi viikon sunnuntaina ensi-iltansa saavan näytelmäni juliste täksi viikonlopuksi... arghh! Lukiotakin pitäisi jossain välissä käydä ja kohta on jo koeviikko...

Ja muistinko jo sanoa maantiedon käsitekartta aiheesta endokemia?

Clarice

07.05.08 klo 22:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

No nyt aloitin lukemaan enkuks veren vankeja. Olen sen suomeksi kyllä lukenut ja pidin kovasti, mutta tuleepahan hyvää englannin harjoitusta... Ja suunnittelin myös lukevani Little Children koska leffa oli niin hyvä. Harmi, ettei ole suomeksi tuota kirjaa (en ole kyllä täysin varma...).

Kivilärvi

08.05.08 klo 00:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse otin haastavan "kirjallisen" eepoksen luettavaksi eli kyseessä on Don Rosan "Roope Ankan Elämä Ja Teot". No, kaipa senkin voi tänne laittaa, vaikka enemmän sarjakuvaa muistuttaakin.