Viimeksi ostettuja kirjoja, sarjakuvia tai lehtiä.

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Viimeksi ostettuja kirjoja, sarjakuvia tai lehtiä.

Vasuri

02.05.11 klo 00:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä tuorein tapaus

Info Kirjakauppa

29,90e

Grace Kelly on yksi suosikkinäyttelijöistäni ja elokuvat suosikkiaiheistani, joten löytyi taas unohtumaton löytö. Hinta vähän hirvitti, mutta ei nuukailemalla noin hyvää kirjaa osteta.

Lisäksi nämäkin teokset on tullut ostettua

- Roger Moore: Nimeni on Moore, Roger Moore

- Vuosisadan ankat
- Ankalliskirjasto 1
- Ankalliskirjasti 2
- Ankalliskirjasto 3
- Kolmen Caballeron paluu
- Ankantekijät 8: Menetetyn muistin tapaus

Roger Mooren omaelämänkerta tuli joskus hankittua Infosta, kun hän sattuu olemaan toinen suosikkini Bond-näyttelijöistä. Mooren elämään on mahtunut paljon jänniä tapahtumia sekä yksityiselämässä että työelämässäkin, ja hän kertoo niistä avoimesti ja rennosti. Tätä kirjaa on tullut ahmittua kovalla innolla.

Ankkasarjakuvat ovat yksi intohimoistani, etenkin Carl Barksin työt. Niissä on aivan oma hohtonsa. Don Rosan sarjatkin ovat ihan manioita, mutta eivät pääse Barksin sarjojen tasolle. Ankantekijät 8:ssa on italialaispiirtäjä Giorgio Cavazzanon töitä, ja ne ovat myös Barksin tarinoiden jälkeen suosikkejani. Niin tämäkin kirja on kova kovakantinen meikäläiselle.

12.05.11 klo 01:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paikallisella kirppiksellä tein eilen varsin kiinnostavan löydön. Kahdella eurolla paksusti kovakantista Sisilian Mafian historiaa. Kirjastossa työharjoittelussa ollessani kirjaa jonkin verran selailin, mutta kun mafia on aiheena aina ollut kiinnostava niin hyvä se on omistaa.

15.12.11 klo 18:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

maanantaina lähti mukaan antikvariaatti oranssista planeetasta tähtivaeltajan numero 4/2002. hintaa oli 3€

rafaovicristiano

26.12.11 klo 21:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joululahjaksi sainkin sitten arthur c. clarken 2001: A Space Odysseyn ja vieläpä englanninkielisenä. Pari päivää luettuani olen huomannut että olen tosiaankin saanut hyllyyni varsinaisen mestariteoksen. Leffan tuomat odotukset taitavat täyttyä...

26.12.11 klo 21:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä löytyi jouluaattona paketista. Eli englanninkielinen 1088 sivuinen melko paksuhko kirja, joka sisältää kyseisestä sarjiksesta numerot 1-48. Todella kovaa menoa ollut tähän asti, ja mitä nyt olen tuota "The Walking Dead"-sarjaa myös katsonut, niin sarjiksen juonenkulku on hyvin lähellä sarjan juonenkulkua. Tosin olen lukenut kirjasta noin 2/9 osan, ja nyt ollaan jo samoissa tapahtumissa kuin sarjan 2. kaudella. Meni vähän off topiciksi, mutta menköön.

HorrorFreak

27.12.11 klo 16:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kokoelma Lovecraftin vähemmän tunnettuja tarinoita, mukana myös useita runoja. Kovakantisena on muuten ihan pirun komea kirja.

X-tyyppi

29.12.11 klo 13:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Uih, sama. Vaikka sisältö olisikin vähäpätöisempää kuin Gollanczin viimekertaisessa Lovecraft-kokoelmassa, niin yhdessä Necronomiconin kanssa ne vaan näyttävät hyllyssä saamarin tyylikkäiltä :)

Antti

30.12.11 klo 09:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuvien lisäksi minut tunnetaan fantasiakirjallisuuden fanina (Risingshadow'n puolella enemmänkin).

Viimeisin ostos on George R.R. Martinin A Song of Ice and Fire -sarjan viides osa A Dance with Dragons, jossa riittää vähäksi aikaa taas luettavaa. Yli tuhat sivua ja kieli englantia, joten välillä pitää ottaa sanakirja esiin.

03.01.12 klo 20:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kurt kirjoitti:

Adlibris

26,90e + 2,99e (postikulut)

Kyseinen sarjis veti koukkuunsa täydellisesti, joten jatkoa WD Conpendiumille, josta on jäljellä enää parisen sataa sivua. Tuo Book Five sisältää siis numerot 49-60. Luultavasti joskus tämän vuoden puolella ilmestynee myös Conpendium 2 (?), mutta sitä en jaksa odotella.

kerpele

03.01.12 klo 23:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kurt kirjoitti:

Vähän luulen ettei ilmesty. Sarjiksessa ollaan menossa muistaakseni numerossa 92 ja voisi olettaa, että homma etenee samalla aikataululla kun ekankin Compendiumin kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että vol. 2 ilmestyy reilu vuosi sen jälkeen kun TWD #96 ilmestyy (huhtikuu 2012, fingers crossed) eli joskus touko-kesäkuussa 2013. Oletettaen siis, että toka Compendium sisältää yhtä monta numeroa kun eka. Kirkman on kyllä muistaakseni sanonut, että haluaisi julkaista Compendiumeita n. 50 numeron välein. Täytyy toivoa, että tv-sarjan suosion ansiosta vol. 2 saadaan esim. ens jouluksi. Ostajia varmasti olisi, omassa kirjahyllyssäni on jo paikka opukselle.

[edit]

Kannattaa muuten EHDOTTOMASTI tutustua Kirkmanin Invincible-sarjakuvaan. Aivan nerokasta settiä.

04.01.12 klo 07:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Juups. Kiitos kun selvensit asian. Pitää ainakin yrittää hankkia nuo WD:t hyllyyn, sen verran loistava sarjis on kyseessä. Onko noita Hardcovereitakin nyt ilmestynyt seitsemän. Tuohon Invincibleen voisi myös tutustua jossain vaiheessa, vaikken olekkaan suuri supersankarisarjisten ystävä. Kiitokset tuostakin vinkistä.

04.01.12 klo 08:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Peter Englund: Sodan kauneus ja kauheus

Sinne ja takaisin

Enkun kielinen julkaisu on toinen kirja (Hobbit, Tolkien), jonka olen vapaa-ajalla aikuisiällä lukenut. Jotain viihdettä viisikosta Bertin päiväkirjaan olen nuoruudessa vilkuillut. Ensimmäinen vieraskielinen kirja kuitenkin, joka kielii siitä, että alan tässä hiljalleen hyväksyä englannin maailman puhutuimpana kielenä äidinkielen tueksi.

edit.

Ilona

13.01.12 klo 20:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Chuch Palahniukin Fight Club lähti käpälään kaverin kautta Akateemisesta, joka edellisen kirjan tavoin on englanniksi. Joissakin teoksissa tuppaa vain olemaan niin paljon sivistyssanoja, kuten esimerkiksi muutama kuukausi sitten hairahduksessa ostamani Are You Serious?: How to Be True and Get Real in the Age of Silly - vakavuuden historia, että lukukokemuksen jatkuvuuden tunne alkaa kärsimään. Onneksi Chuckin käsi ja ajatukset välttävät turhaa huuhaata ja kerrontaan keskittyy väistämättä, vaikkakin Edward Nortonin kertojaäänellä. Elokuva noudattaa oivallisesti alkuperäistä tekstiä. Tässä melkein haikailee viereen Fincherin visuaalista toteutusta. Olisi pitänyt ottaa se Palahniukin uusin Damned.

VierasTalo

14.01.12 klo 00:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Amazon.com:

12,64$+11,49$+24,07$=48,20$

Kindle tuli joululahjaksi, ja tällaista on tullut ostettua siihen tähän mennessä. Baubyn ja Barkerin kirjat tuli jo luettua, ja olivat (liian korkean) hintansa arvoisia. Olihan Hellbound Heart muutenkin sellainen kirja, että lapsena Hellraiserin tapittelun jälkeen syntyi jo suuri halu lukea se. Martinin eeppinen Jään ja Tulen Laulu-saaga on nyt ensimmäisen kirjan puolivälissä, ja on kyllä mainiota tekstiä. Valitettavasti niinkin mainiota, että en voi katsoa psykologisesti huomattavasti suppeampaa sarjaversiota ainakaan pariin vuoteen kun kirjassa tehdään kaikki niin paljon paremmin. Tarkempia mietteitä voi lukea täältä jos kiinnostaa: http://www.listal.com/list/kirjapaivyri-2012

On muuten mukava masiina tuo Kindle, nostanut lukemistahtini kirja kolmessa vuodessa-menosta jo kahteen kirjaan kuukaudessa!

19.01.12 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ostin äsken Kirpputori Ainosta Aku Ankka Jumbo 1-kirjan. Hintaa oli 3€

Projektori

22.01.12 klo 12:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kipparilta uudenveroinen eli, ei yhtään luettu Michael Korda - Lumottua elämää. on kirja, joka jokaisen elokuvan ystävän pitäisi lukea. Kirja kertoo Kordan veljesten tarinan, kuinka he lähtivät Unkarista ja pistivät pystyyn Englannin nykyisen elokuvateollisuuden.

Heinätonttu

01.02.12 klo 12:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

maugen... eiku Peter von Baghin yli puolituhatsivuinen Lajien synty lähti Suomalaisesta tänään 15 eurolla. Ei miehen jorinat mitenkään erityisesti kiinnostaneet, mutta kun oli hinta oli alle neljäsosan normaalista niin ajattelin ostaa. Tiiliskivi on ensimmäinen hankkimani elokuvataidetta mitenkään käsittelevä teos, joten olikin toisaalta jo korkea aika jotain kaapata kainaloon.

22.02.12 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Radiokirppis,tampere.