Viimeksi ostettuja kirjoja, sarjakuvia tai lehtiä.

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Viimeksi ostettuja kirjoja, sarjakuvia tai lehtiä.

10.03.20 klo 15:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistan vielä kun tuo Roope Ankan elämä ja teot oli uusi. Se kuului silloin ilmestyessään joka pojan yleissivistykseen, erityisesti ne zombi- ja Titanic-tarinat, jälkimmäinen pelkästään jo sen samoihin aikoihin ilmestyneen James Cameronin leffan ansiosta. Yksi kaveri sai nuo aikoinaan omaksi jouluna ja se jaksoi leveillä asiasta monta vuotta.

Taisi olla kavereiden kanssa muutenkin ensimmäisiä kirjoja mitä tuli kirjastosta haettua ja luettua alusta loppuun. Ennen nettiä oli vielä tämmöisiäkin poikien juttuja.

11.03.20 klo 13:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen sen verran nuori, että Roope Ankan elämän ja tekojen alkuperäinen julkaisu Akkarissa meni sivu suun ja luin ne kootussa muodossa vasta muutama vuosi sitten. Rehellisyyden nimissä en saanut sarjasta paljoakaan irti. Osittain kyse on varmaan nostalgiastakin, mutta jotenkin tuntuu, että ne episodiluonteiset ”B-osat” toimivat huomattavasti paremmin.

Elämän ja tekojen kohdalla oli mielestäni havaittavissa pahemman luokan yliyrittämistä. Rosa teki virheen siinä, että yritti tunkea kertomukseensa kaikki Barksin viittaukset Roopen menneisyyteen. Varsinkin lopussa kerronta hajoaa täysin ja muuttuu yksittäisten anekdoottien läpijuoksemiseksi. Toki tarinassa on myös hienoja hetkiä, kuten hanhenmunahipun löytäminen.

Ei se Rosa mielestäni muutenkaan ollut mikään kultasormi, vaikka hänellä olikin kiinnostavia ideoita. Toki Barksillakin oli heikompia esityksiä, mutta Rosan tuotantoa heikensi hirttäytyminen Barks-fanipoikailuun ja hirveän tosissaan vääntäminen. Rosan jutuissa oli kyllä huumoria, muttei juurikaan itseironiaa. Loppuun oli aina ängetty väkisin joku hyvänmielen moraaliopetus.

Barksin jututhan olivat varsinkin nykynäkökulmasta moraalisesti ambivalentteja tai jopa epäkorrekteja. Niissä paha tai ainakin itsekkyys usein voitti ja sankarit joutuivat palaamaan kotiin tyhjin käsin. Alkuasukkaiden oikeuksista ei niin välitetty. Se toi tarinoihin temaattista syvyyttä ja monitulkintaisuutta, lukekaa vaikka Kulmikkaat munat ja verratkaa sitä Rosan versioon.

Rosa oli mielestäni parhaimmillaan silloin, kun hän iski lähes tai täysin itsenäistä tarinaa. Jälkikäteen ajateltuna ehkä hauskimpia olivat tieteiskirjallisuudesta ammentavat Ankkalinnaan sijoittuvat jutut, joissa jokin yksittäinen luonnonlaki vääristyi tai lakkasi toimimasta. (Pysähtyneisyyden aika, Paino-ongelmia, Hopealautasella, Milla Magian unohdustaika ym.)

Rosan seikkailutarinoista on parhaiten jäänyt mieleen Hollantilaisen salaisuus, joka oli perinteistä aarteenetsintäviihdettä mutta omista lähtökohdista. Barks-pastisseista parhaiten toimivat Cutty Sarkin cowboykapteeni, joka oli melko itsenäinen tarina, ja se dinosaurustarina. Jälkimmäinen toimi, vaikka olikin jatko-osa, koska se keskittyi tarinan siihen puoleen, joka Barksilla ohitettiin hyvin nopeasti, eli itse dinosauruslaaksoon.

Juki

28.03.20 klo 23:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Patakaks Kirppis, Ulvila:

2 €

Elisa Kirja:

4,90 €

0 €

Hiiri joka tiesi liikaa sisältää parhaita Mikin dekkaripokkaritarinoita vuodelta 1994. Tarinat ovat huomattavasti jännittävämpiä kuin mitä Aku Ankka -lehdessä julkaistut Mikki-tarinat. Näissä ratkotaan murhia ja taistellaan mm. zombeja vastaan. Mikin lisäksi tuli Elisa Kirjasta ostettua tuo Eva Wahlströmin tarina äänikirjana. Tuo Jo Nesbøn äänikirjan sain aikoinaan valita lahjaksi siitä, että olen Elisa Kirjan asiakas.

08.05.20 klo 18:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Turun Sarjakuvakauppa:

Guido Buzzelli Trilogia 29,90€

12.05.20 klo 13:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Fantasiapelit: Täydennystä Batman Arkham- sarjaan.

Batman Arkham Black Mask
Batman Arkham Victor Zsasz
Batman Arkham Ra’s Al Ghul
Batman Arkham Hugo Strange
Batman Arkham Penguin

120€

27.05.20 klo 18:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Fennica Comics:

Batman A lonely place of dying- Legendaarinen 5-osainen Batman-tarina, jossa 3. Robin eli Tim Drake teki ensiesiintymisensä sarjakuvissa.

SAndman The Wake- RW Kustannuksen luovuttua DC-sarjakuvien julkaisuoikeudesta kuukakausi sitten uusia DC-sarjakuvia ei mahdollisesti jatkossa julkaista suomeksi, joten myös Neil Gaimanin Sandmanin kymmenes ja viimeinen osa jäi julkaisematta, mutta onneksi löytyi enkuksi ja olen iloinen, kun koko sarja löytyy hyllystäni.

Yhteensä 27,50

07.07.20 klo 13:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suomalainen kirjakauppa, Kamppi: Fingerpori Paha kirja 14,95€

03.08.20 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Divari Mekedonia, Tampere

Bereck &-Gauvin- Sammy Viinaa ja Paukkuja 13€

Päätinpä osta tämän hupaisan gangsterisarjakuvan, koska luin viime vuonna Oodissa sarjan tuoreimman albumin Gorilloja hepeneissä, joka oli hauskin lukemani sarjakuva pitkään aikaan, joten ajattelin kerätä koko sarjan, jos suinkin mahdollista.

11.08.20 klo 16:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suomalainen kirjakauppa, Kamppi: Fingerpori Fingerpääkaupunki 14,95€