Viimeksi ostettuja kirjoja, sarjakuvia tai lehtiä.

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Viimeksi ostettuja kirjoja, sarjakuvia tai lehtiä.

Key

26.12.17 klo 16:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällainenkin putkahti paketista toissa päivänä:

27.12.17 klo 17:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kampintorin antikvariaattinen kirjakauppa:
Marvel 1985 10€

13.02.18 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suomalainen kirjakauppa, Kamppi:

Heräteostoksena lähti mukasn uusi Otavan kustantama Marvelille ja DCeele tarinoita kirjoittaneen Warren Ellisin kynäilemä James Bond-sarjakuva Vargr, jossa Bondi seikkailee Berliinissä ja Helsingissä.

Suomi mainittu. Torilla tavataan

Myyjä ainakin kehui tätä hyväksi sarjakuvaksi ja saa nähdä olisiko ainesta lähitulevaisuudessa Bond-elokuvaksi?

Hintaa opuksella oli 25,10€

15.02.18 klo 21:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Fingerpori 11
Batman and the monster men
Superman Batman World's finest

33€

19.02.18 klo 19:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Fantasiapelit:

Batman Arkham Joker's daughter: Jälleen kerrann yksi Arkham-albumi, joista jokainen on keskittynyt johonkin Batmanin viholliseen. Tällä kertaa vurossa Jokerin ja monien muiden Batmanin vihollisten " tyttärenä" esiintyvä Duela Dent.

Deadpool classic: DVX: On se jännä, että toissa vuonna Deadpool-elokuvan myötä ei ilmestynyt kyseisen epelin seikkailuja suomeksi kovakantisena opuksena, kuten Egmontonilla aina ollut tapana ottaa huomioon sarjakuvafilmatisointien ilmestyessä maamme valkokankaille.

Tulevaa Deadpool 2sta odotellessa osti tämmöisen albumin, joka kuuluu peräti 21-osaiseen sarjaan joka nimensä mukaisesti kokoaa yksiin kansiin Deadpoolin klassisia seikkailuja. Toivottavasti näemme vielä joskus Deadpoolin seikkailuja äidinkielellämme julkaistuna.

Marshal Law: Alan Mooren Kerrassaan merkillisten herrasmiesten liiga-sarjakuvien todella psykedeelisestä kuvituksesta vastanneen Kevin O Neillin ja Pat Millsin kynäilemmä 80-luvulta peräisin oleva väkivaltainen ja roisi satiiri tulevaisuuden San Franciscossa työskentelevästä Marshal Law-nimisestä väkivaltaisesta poliisista ja kaupungin supersankareiden seikkailuista yksiin kansiin koottuna.

Tässä olisi varmaan hyvää pontetiaalia kokoillan elokuvaksi.

Yhteensä 102€

09.03.18 klo 15:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Marvelia, Wildstromia ja DCeetä:

Hulk vs Teräsmies(Kääntöpuolella Teräsmies ja Ihmeneloset)
Red
Batman Europa
Vihreä Lyhty va Aliens
Superman They saved Luthor's brain!

60€

13.03.18 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Zippari Kirpputori:

Mukaan lähti 3€ kiinostava, mutta ei enään ajan tasalla oleva Scrosese on Scorsese-kirj, joka käsittelee Scorseseen elämää ja elokuvia.

03.04.18 klo 17:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jatkoa edelliselle viestille:

Kampintorin antikvariaattinen kirjakauppa:

Stephen King Kosketus

Paljon King-filmatisointeja nähtynä oli jo aika tutustua äijän kirjalliseen tuotantoon.

Tämän kirjan filmatisointi on siis Cronenbergin The dead zone ja se on pariin otteeseen nähty ja hyväksi todettu. Nyt voisi siis lukea ja sen jälkeen re-watchta leffan ja sitten vertailla kirjan ja leffan eroavaisuksia. Näin tein myös Red Dragonin ja sen molempien filmatisointien kanssa.

Hintaa opuksella oli 7€

06.04.18 klo 15:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kulku-Katin Poika:

Sandman kirja 7
Spider-Man Taistelutoverit

Oli alunperin tarkoitus ostaa myös Sandmanin 6.kirja, mutta se oli päässyt loppumaan paikan varastosta, mutta onneksi ensi viikolla tulee uusi erä.

Ja tuo Taistelutoverit-opus on nykyään keräilyharvinaisuus, jota ei halvalla saa, mutta onneksi löytyi huokeeaan hintaan 25€

Sandmanin 6.kirjaa odotellessa voisin lukea 5.kirjan loppuun.

Molemmat opukset yhteensä 60€

12.04.18 klo 22:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

SS Libricon:

Kiitos jälleen Suomen postille, en päässyt ostamaan Kulku-Katin Pojasta puuttuva Sandmaniä, joten suuntasin toiseen kantapaikkaani ja sieltä se sitten löytyikin.

Hintaa opuksella oli 39€

Että voikin olla huono postilaitos meillä. En ole vieläkään saannut veljeni lähettämää korttia Cap Verdeltä,,vaikka veljen reissusta on melkein kuukausi.

07.06.18 klo 21:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yön Ritari 3 Herrakanssa

Pitkään odotettu jatko-osa Frank Millerin legendaariselle Batman-stoorille Yön Ritarille. Toivottavasti on kaiken hypetyksen arvoinen teos.

Bättiksen lisäksi mukaan lähti Marvelin ihmesarja-pokkari nro7.

Yhteensä 55€

21.06.18 klo 23:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leijailenpas vähän täälläkin viimeisimpiä kirjalöytöjäni viimeisen puolentoista kuukauden ajalta. Tullut säästettyä satunnaisista keikkahommista sen verran että olen saanut mielikseni hankittua kokoelmaan muutaman lontoonkielisen elokuva-aiheisen laatuopuksen.

Donald Richie : Ozu

Japaniekspertti Richien klassikko-opas Yasujiro Ozun elokuvien ihmeelliseen maailmaan ja ohjaajan tyyliin muutenkin. Tästä on painokset aika kiven alla, omani on virunut jossain kirjakaupan varastossa muoveissa varmaan joku vajaa 40 vuotta.

Lotte Eisner: The Haunted Screen

Kannessa kehutaan kyseessä olevan opas 20-luvun saksalaisen ekspressionistisen elokuvan saloihin, mutta oikeasti tässä on lähes täydellinen käsikirja koko saksalaisesta elokuvasta melkein Toiseen maailmansotaan asti! Parhaita elokuvakirjoja joita olen koskaan nähnyt tai lukenut, pakkohankinta jos aihe kiinnostaa.

Denise J. Youngblood: Soviet Cinema in the Silent Era 1918-1935

Nimi kertoo kaiken olennaisen. Tämä oli itselle pienoinen pettymys, sillä tästä puuttuu selvästi paljon vähän obskuurimpia teoksia jotka tiedän jo ennestään muualta ja itse hankin tämän nimenomaan niitä uusia obskuureja löytöjä varten.

Donald Richie: The Films of Akira Kurosawa

Japaniekspertin yksityiskohtainen opas Kurosawan koko tuotanoon elokuva elokuvalta. Kyseessä on kolmas ja laajennettu painos, joka julkaistiin Kurosawan kuoleman jälkeen. Vielä en ole kokonaan lukenut, mutta väitän jo näin tappituntumalta että tämän jälkeen Kurosawaa katsoo ja oppii arvostamaan ihan uudella tavalla.

06.07.18 klo 16:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

05.01.20 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Porin Itäkeskuksen Prisma:

22,50 €

Adlibris:

24,90 € (signeerattu painos)

Patakaks Kirppis, Ulvila:

2,20 €

2 €

Pitkästä aikaa tuli ostettua kirjoja. Eli 4.1.2020 75 vuotta täyttäneen Vesku Loirin kohuttu elämäkerta tuli hommattua jo viime vuoden puolella melkein heti kun se oli ilmestynyt ja myös Anna Puun tarina nimmaroituna painoksena tuli hommattua heti kun se oli ilmestynyt. Tämän vuoden ostoksia ovat nuo sarjikset. Eli Kahdeksan kertaa Mikki sisältää Mikin parhaita seikkailuita 1930-luvulta aina 2000-luvulle saakka. Roope-sedän Kultaiset vuodet on julkaistu vuonna 2007 eli samana vuonna kun hahmo täytti 60 vuotta. Albumi sisältää siis Roope-sedän vauhdikkaimpia seikkailuja kaikilta hahmon tuohon mennessä kertyneeltä seitsemältä vuosikymmeneltä eli 1947-2007.

kaakkuri

10.03.20 klo 13:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suurenna Don Rosa-fanina ostin vihdoin itselleni kootut Roope Ankan Elämä ja teot -painoksen.

Ei muuta sanottavaa, kuin pakko omistaa kenelle tahansa, joka lukee sarjakuvalehtiä. Hands down Rosan ja samalla koko Disney-yhtiön magnum opus, jota mikään leffa tai muu heidän sarjakuvansa ei omasta mielestä pääsee lähellekään koskettavuudessaan, yksityiskohdissaan ja huumorissaan.

John117

10.03.20 klo 13:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Don Rosan piirtotyylin tunnisti kyllä välittömästi. Yksityiskohtien määrälle ei voi kuin hattua nostaa.