Komeimmat kannet

Esimerkkejä upeista elokuvakansista:

Ryakar

22.10.11 klo 23:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

TV-sarja Heroes

Kyllä se on niin että yksinkertaisuus on kaunista ilman mitään turhia lisäyksiä.

22.10.11 klo 23:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vanhoissa suomalaisten kasettien kansissa on sitä jotain verrattuna nykyajan dvd kansiin.

Näistä on vain linkit koska fixgalleria.net ei salli hotlinkkausta.

vasara88

23.10.11 klo 15:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näissä Jean Rollinin vampyyri devareissa on ihan mahtavan näköiset kannet. Oikein vampire edition yms. Harmi vaan, että sisältö ei aina ole kansien mukaista.

Kurt

01.11.11 klo 20:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä pari tyylikästä kantta, jotka nämä mestariteokset varmasti ansaitsevat. Kummatkin siis sinisäteitä.

Key

15.01.12 klo 12:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi, miten näin hyvä ketju on päässyt unohtumaan. Harmi että tänne kirjoitetaan niin vähän.

^siinäpä harvinaisen hieno ja häiritsevä kansikuva hyvästä elokuvasta. Itse en omista tätä kansitaidetta hyllyssäni, minulta löytyy tuon elokuvan eri julkaisu.

The Nightmare before Christmas'in posteri on niin uskomattoman kaunis jota voisi kutsua taideteokseksi.

Hieno ja vähävärinen kansi puhuttelee minua. Todella pysäyttävä kuva.

Laitetaanpa vielä loppukevennykseksi tämä:

Tälläinen löytyy DVD hyllystäni katsomattomana, Future-julkaisuna jossa on miltei samanlainen kansikuva.

Fight Clubin kannetkin ovat tyylikkäät. Useammat ovat näemmä laittaneet tänne ihailtavaksi.
Joistakin kuvista tuli hieman isoja. Toivottavasti se ei haittaa.

James_Bond

15.01.12 klo 13:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nämä kannet ovat mielestäni hienoja. Paras kansi on tietysti upean värikäs 2001: Avaruusseikkailu. Myös Matrix oli aika voimakas, samoin Kauriinmetsästäjän luontokuva.

wednesday

15.01.12 klo 14:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa. Niissä kansissa on sitä jotain, ja peilaavat hienosti itse elokuvaa.

Myös Schindlerin listassa on jotain harvinaisen kaunista ja särkyväistä.

Keräilijä

06.06.13 klo 09:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni Alienien kannet ovat hienot. Varsinkin alkuperäisen Alien quadtrilogyn kannet.

M16

06.06.13 klo 12:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laitanpa minäkin sitten kehiin omat suosikkini. Mitään kovin yllättäviä valintoja tuskin ovat, mutta miellyttävät ainakin omaa silmää.

Ei tuo vaihtoehtoinen kansikaan pöllömpi ole, mutta tämä on vain niin tyylikäs. Punaisen ja mustan kontrasti on aina jees.

Yksi hienoimmista kauhuelokuva -postereista. Elokuvaa en tosiaan ole vielä nähnyt, mutta kansitaide on ainakin hienosti toteutettu.

Ehdoton suosikki. Tappajahai -poster onkin löytynyt seinältäni jo monen vuoden ajan, ihan mielettömän tyylikäs ja simppeli. Vaikka hain kokoa onkin liioiteltu aikamoisesti, eipä tuo itseäni ainakaan yhtään häiritse.

Jos jonkin elokuvan julisteen vielä hommaisin seinälleni, se olisi tämä.

Key

14.07.13 klo 11:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

One Missed Call - puhelu kuolemalta -leffan posteri on todella hieno ja yksi syy siihen, miksi halusin katsoa kyseisen kauhun. Itse elokuva on kyllä aika tylsä...

Taas yhden kauhuilun tyylikäs kansi. Tuo suusta tuleva käsi on tyylikäs.

Superin juliste jäi mieleeni aikoinaan, kun selasin IMDb:en sivuja.

Yksinkertaiset ja lähes värittömät kannet kuuluvat suosikkeihini, kuten Pandorumin.

Saw II:n rumat mutta hienot sormet ovat jääneet mieleen.

Myös The Eyen kansi on tyylikäs.
Ja vielä:

Teksasin moottorisahamurhaaja: Pahan alku

14.07.13 klo 12:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kasarikauhuleffoissa on aika helmiä kansia, ja nimenomaan sellaset on komeita missä on vanhasta posterista kuva. Täällä joku tais sen jo mainita aikasemminkin. Tässä jotain omasta mielestä hienoja kansia omaavia leffoja:

Scarface

Natural Born Killers

Fear And Loathing In Las Vegas

Darkman

...ja oishan niitä paljon muitakin hienoja mutta noi nyt päällimmäisenä tuli mieleen.

16.07.13 klo 06:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Asylum-lafkan tekeleistä voi olla montaa mieltä, mutta kansitaide ei ainakaan säästele paukuissa.

Silkkana valheellisen mainonnan huippusaavutuksena Black Cobra 2 on mestariteos.

16.07.13 klo 09:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

-Alkuperäinen Death Wish -posteri on upeimpia elokuvakuvia mitä on koskaan tehty. Väkivaltainen fontti, pelottava väritys ja uhkaava mies aseineen kuvaa täydellisesti loistavaa elokuvaa ja koko genreä.

-Yksinkertaisuutta upeimmillaan. Ilmeetön Dustin ja rikkoutunut rilli. Sopii uskomattoman hyvin elokuvan tunnelmaan.

-Kukaan toiminnan ystävä ei voi olla rakastamatta tätä kantta. Sanattomaksi jättävän tyylikäs teos. Ylityylikäs nimiteksti kruunaa täydellisyyden.

johnny depp

03.09.13 klo 19:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nämä kannet ovat ainakin meikäläisen mielestä aika hienoja

johnny depp

21.09.13 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nämäkin ovat aika hienoja, Chuck Norriksen takia

02.11.18 klo 21:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Strike Commando - iskuryhmän kansikuva ei ehkä ole paras, mutta jaksaa aina hymyilyttää.

Kuvassa koko maailman taisteluhelikoptereiden ja muskeliterroristien viidakossa jahtaama, steroideilla pumpattu amerikkalainen sankarimme rääkäisyyn vääntäytynyt valmis taisteluilme kasvoillaan ampuu mahdottomalla heittimellä varustetulla kuusipiippuisella rynnäkkökiväärillään katsojaa kohti. Pelkästään tässä kannessa on jo enemmän kunnon äijäasennetta ja testosteronin käryä kuin useimmissa nykypäivän toimintaleffoissa.

Vielä saatesanoiksi maailman miehisin leffapätkä koskaan [www.youtube.com] juurikin kannessa komeilevalta sankarilta.

03.11.18 klo 02:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laitetaans törkeän hyvä mainos näistä mainstream leffoista ja "taidehomostelu" kansista heti Brutuksen asiallisen koneskan kylkkeen.

Dekkari

30.07.19 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä se on Rautaristi. Vaikkei Rautaristi suosikki sotaelokuvani olekkaan, niin kansikuva on vain uskomattoman upea. Muistaakseni näin kannen ensimmäistä kertaa 9-vuotiaana. Jotenkin kuva on vain uskomattoman upea. Lunta, verta piikkilankaa, kaatunut sotilas ja rautaristi.

E: Ylipäätään piirretyt leffakannet on yleensä hienoja.

31.07.19 klo 17:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se on muuten tosi sääli, että nykyään julistetaiteessa suositaan joko valokuvia tai CGI-kuvatuksia. Eivät ne millään vedä vertoja hienoille maalauksille.