Omatekoiset elokuvat...

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Omatekoiset elokuvat...

26.06.16 klo 23:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki kynnelle kykenevät leffaihmiset (etenkin nuoret), jos kiinnostaa yhteisten leffojen tekeminen niin ainakin tosiaan nuorille olisin luomassa leffaryhmän. Itse asustelen Keski-Uudellamaalla joten sen vuoksi ryhmän nimessä mainitaan se, mutta voi väki tulla jostain kauempaakin.

Tässä on ryhmän sivu: https://www.facebook.com/...amaalta-2046418945583952/
Ja tässä on itse ryhmä: https://www.facebook.com/.../leffanuoretkeskiuusimaa/

Ps: Jos rehellisiä ollaan, musta ois älyttömän hienoa jos mahdollisimman paljon porukkaa puhaltais yhteen hiileen ja voitais luoda lisäks semmonen "Leffatykki-leffaryhmä" ja kuvata me, leffafriikit yhteistä matskua, joka tietenkin mielellään julkaistaisiin. Ois mahtavaa jos leffatykin porukka alkais olla yhtenäisempää myös siellä nettisivujen takana ja voitais oikeesti tehä jotain yhteistä. :)

the grandi-ma

27.06.16 klo 07:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olisihan se loistavaa, mielelläni itse osallistuisin, mutta asun Porissa, eli aika kaukana.....

Manco

27.06.16 klo 15:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

William Wernus Film kirjoitti:

Kyl mä nyt ainaki hyvän leffan teossa voin aina mukana (ainaki jonkunlaisella tasolla) olla :)

28.06.16 klo 19:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ainahan sitä voi ammattitaitonsa (minulla on media-alan koulutus) laittaa käyttöön.

05.03.17 klo 19:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Opettelin huvikseni käyttämään iMotionia ja iMoviesia, joiden yhteistyönä syntyi lyhytanimaatio Mr. Woodhead´s peculiar problem (2017). Joka minun mielestäni pitäisi lisätä Leffatykkiin, jotta sille pääsisi antamaan tähtiä ja kirjoittamaan arvosteluja.

05.03.17 klo 19:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuohan oli hyvä. Lopussa varsinainen voittajafiilis kun pääsi ärsyttävästä pers-pulikasta eroon.

pirpana

09.04.17 klo 21:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuten varmaan tiedättekin... minä haluan harrastaa elokuvantekoa. Mutta perkele! Mistä voin aloittaa, miten voin harjoitella. Stop-motion animaatiota pystyisi tekemään yksin, mutta en minä sellaista halua tehdä. Haluaisin ihan oikeasti lähteä harjoittelemaan elokuvantekoa, juonineen, äänineen kaikkineen. Olen joskus maininnut oman ryhmän organisoinnista, varmasti joskus sen järjestänkin... mutta olisi erittäin hyvä jos minulla olisi käytännön kokemusta itse asiasta.

Olisiko kellään heittää mitään ajatuksia, mistä aloittaa ihan vain harjoittelu?

Ei ole ketään halukasta lähipiirissä, kuka munkaa näitä tekis. Joten itse mun täytyy elokuvaa kehitellä. Kamera minulla on ja tietysti tietokone.

Wayne 64

10.04.17 klo 19:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Mitäs tuohon nyt sanoisi... Suosittelisin sinulle (kun kerta halukasta porukkaa ei lähipiiristäsi löydy), että alat tekemään videorunoja tai essee-elokuvaa. Videoruno on ehkä tuntemattomampi käsite monelle, joten yritän sen nopeasti tiivistää: siis kuvaat vaikka peltoa tms. ja myöhemmin äänität päälle runon, jonka olet kirjoittanut. Toisaalta videoruno on myös laajempi, mitä tahansa runollista videota kuvaava käsite. Leikkauksella saa hyvän rytmin runoon, näin vinkki vinkki.

Essee-elokuva kuulostaa akateemiselta, jäykältä termiltä, mutta Sinun vastaavaksi ei tarvitse olla sitä. Leikitään vaikka että teet filosofisen tutkielman (kuinka akateemista taas) Adolf Hitlerin veganismista. Tällöin voit liittää musiikkia, kuvia, arkistomateriaalia ja ties mitä visuaalista mediaa editointiohjelmalla yhteen, ja äänität päälle esseesi, jonka ei tarvitse olla puhtaaksikirjoitettu, kunhan juttu luistaa ja saat jotain aikaiseksi. Toivottavasti auttoi!

pirpana

10.04.17 klo 19:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos erinomaisista vinkeistä, Wayne. Runoja onkin tullut kirjoitettua, voin hyvinkin käyttää niitä. Ja tosiaan noista esseistä ja arkistokuvamateriaalista/musiikista/kuvista luoda jotain hienoa.

Goddammit i feel like my mind is an explosion full of ideas...... i feel like.... https://www.youtube.com/watch?v=9QS0q3mGPGg :)

Kiitos erittäin paljon! :D

Manco

14.05.19 klo 21:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vuosina 2014-15 kuvasimme kaveriporukalla zombileffan. Elättelimme haaveita siitä että elokuva olisi valmistunut ajoissa ja kelpuutettu vuoden 2016 Trash & Underground festivaalille. Tapahtuman piti toimia samalla tekijätiimin vanhimpien täysi-ikäistymisrientojen näyttämönä, mutta sitten tuli mutkia matkaan ja lopulta kaikki kuvattu materiaali katosi kovalevyn myötä. Kukaties kohtalo puuttui peliin antaessaan tiettyjen kohtausten tuhoutua ja salli meille mahdollisuuden ikuisesti jossitella sitä kuinka loistava elokuva olisi kokonaisuudessaan voinut olla. Sittemmin materiaalia on pystytty jonkun verran pelastamaan ja leikkasin siitä saman kaveriporukan pyynnöstä tällaisen version :D

Kaksi palkkiotappajaa jäävät rikostovereidensa pettämiksi ja joutuvat selviytymään saarella, jossa heidän aikaisempien uhrien kätketyt ruumiit nousevat kostamaan. Vai ovatko he sittenkin myös itse kuolleita, jotka omassa henkilökohtaisessa helvetissään kokevat tekojensa mukaisia rangaistuksia?

09.09.19 klo 18:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vuodet ovat vierineet, ideat kariutuneet ja uudet produktiot saaneet alkunsa, joten ajattelin, että voisihan tän vuoden takaisen elokuvan tänne linkata.
Muodostan siis pienen kaveriporukan kanssa HFS Films-nimisen elokuva"studion". Tässä linkin takana on omasta mielestämme ainut edes jokseenkin menevä teos.
Petos kertoo pikkurikollisista Suomen lumisissa maisemissa.

HFS Films on ollut aika pitkään tauolla, mutta tarkoitus olisi alkaa taas tehdä projekteja. Tosin tässä on kyllä tehty jonkun verran ns. välitöitä HFS:n ulkopuolella.

10.09.19 klo 08:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuohan on siistiä, kiva että lapsuuden haaveet elokuvien tekemisestä eivät jääneet haihatteluksi vaan olette siirtyneet sanoista tekoihin. Itse en koskaan päässyt siihen pisteeseen. Ei sillä, että olisin aidosti välttämättä halunnutkaan, mutta olisihan se ollut hauska kokemus, vaikka sitten kerran elämässä -tyyppisesti. Yhtä kaikki nostan hattua kaikille, jotka jaksavat yrittää.

Hienoa työtä!

11.09.19 klo 10:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hienoa työtä!

Kiitos paljon! Ja kannattaa sitä elokuvan väsäämistä kokeilla, jos siltä joskus tuntuu :)

12.09.19 klo 10:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo, ehkä sitä pitäisi. Toisin kuin moni elokuvaharrastaja, en ole koskaan haaveillut urasta elokuvien parissa. Paitsi ehkä kriitikkona, se voisi olla hauskaa. Saisi katsella elokuvia ilmaiseksi ja siitä vielä maksettaisiin. Pienimuotoisempi osallistuminen johonkin amatöörivoimin väsättyyn genretuotantoon sen sijaan houkuttelisi.

Olen tainnut mainitakin, että perustimme bändin hiljattain. Katsotaanpa jos vaikka tulisi tehtyä musiikkivideo. Nehän ovat vähän kuin lyhytelokuvia.

Millaisella budjetilla väkerrätte elokuvia? Millainen kalusto teillä on?

13.09.19 klo 20:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Millaisella budjetilla väkerrätte elokuvia? Millainen kalusto teillä on?

Niin tietenkin jos se elokuva-ala ei ole haaveiden kohde, niin asia varmasti toinen. Itsehän olen tavallaan freelancer-arvostelija, jonka ansiosta pääsen elokuvien pressinäytöksiin, joten kriitikko olen tavallaan jo, vaikkei siitä maksetakaan :D

Genretuotannot on kyllä varmasti kiva vaihtoehto ja musavideon väsääminen kans. Kannattaa ehdottomasti duunata, jos kokee omakseen.

ja tosiaan:

Budjetti meillä on lähtökohtaisesti se kuuluisa 0, mutta tietty joitain pieniä hankintoja ja kuluja siellä täällä.
Kalustona on Nikon D5600 erilaisilla linsseillä, erillinen Zoom äänittämiseen + puomi sekä jalustoja.