koulussa katottuja leffoja?

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › koulussa katottuja leffoja?

OneNiceUser
2016 viestiä

21.10.04 klo 06:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli mieleen ainakin Butterfly Effect. Varsinkin nyt ammattikoulussa ollaan enemmän katottu leffoi, vaikka aika vähän siltikin. Joskus taidettiin kattoo Fucking Åmål, ruotsin tunnilla... Tähän hätää ei voi muistaa niitä kaikkia.

mp40

30.10.04 klo 20:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Musiikin tunnilla katsotaan Amadeusta. Mahtavaa, että opettajalla on noinkin mahtava leffa varastossa, mikä on mahtavaa. Mahtavaa!

31.10.04 klo 10:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt lukiossa me ollaan katsottu englannin tunnilla Poika ja Uskonnon tunnilla meillä pyörii Bertoluccin Pikku Buddha.

gggolem

31.10.04 klo 15:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yläasteella jakson loppuessa aina tuli katsottua jotain, ja sitten musiikintunnilla Amadeus (puoliksi).

TheShining

31.10.04 klo 15:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

TheShining kirjoitti:
gggolem kirjoitti:

Mutta mielummin leffaa katsotaan kuin opiskellaan vai? :wink:

Itse asiassa, ei välttämättä.

Ale

31.10.04 klo 16:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kerran katsottiin Poliisiopisto. Aika kiintoisa valinta koulussa katsottavaksi leffaksi ja kyseessä oli vielä opettajan nauha.

BlackMamba

02.02.08 klo 15:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä en kyllä muista ku muutaman. Ala-asteella kyllä katottiin aika useinkin elokuvia ja niistä muistan vain Helmiä ja Sikoja, Taru sormusten herrasta (jotain niistä), Austin Powers ja kultamuna.. Yläasteella katsottiin myös noita Sormusten herroja ja sitten Pahuus, Stand By Me(kiitän äidinkielen maikkaani, että hän näytti sen meille(, Scary Movie 3 ja Mulan 2. Mulan oli kyllä aikamoista raiskausta, vaikka se ykkönenkään ei mikään mestariteos ollut.

Lassomies

03.02.08 klo 00:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on vaikea muistaa, mutta jos nyt koittaisi...

Elokuvissa käytiin yläasteella kerran vuodessa:
-Parempi kuin Beckham
-Karhuveljeni Koda
-Äideistä parhain

Jollain tunneilla:
-Espoon viimeinen neitsyt. Hyhhyi.

Kuviksessa oli sitten ihan oma hauska kurssi tälle:
-Willow
-Moulin Rouge
-Charlien enkelit 2: turbovaihteella
-Psyko III
-How High
-Ihmeperhe
-Kärpästen herra
-American History X

Pakko sanoa, että olen pettynyt äskeisiin nykyään :D Kurssi, jolla saa tuoda omia helmiä esille, ja tuolloin suurin helmi oli How High. Voi jussi.
Kun vain olisi vaikkapa Likaisen Harryn tai jonkin todellisen roskaviihteen kulmakiven, Cobran, saanut tuotua "kovana" näytille, niin muuta ei olisi tarvinnut.

KolmasMies

03.02.08 klo 03:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt yläasteen aikana on monella maikalla koulussani tapana näytättää joku elokuva kurssin päätteeksi, jos aikaa jää. Joka on kyllä hemmetin hyvä tapa.

Töllöstä:

Rebecca (kuviksen tunnilla)
Naapurini Totoro (kuviksen tunnilla)
Kiki´s delivery service (kuviksen tunnilla)
Young Frankenstein (toin itse, enkun tunnilla)
Täällä pohjan tähden alla (hissan tunnilla)
Road Trip (enkun tunnilla)
Länsirintamalta ei mitään uutta (hissan tunnilla)
Näkymätön Elina (ruotsin tunnilla)

Elokuvissa:

Pingviinien matka (sai esittää kysymyksiä ohjaajalle)
Lord Of Dogtown

Nämä katsottiin äikän valinnais kurssilla:

Casablanca
Yksi lensi yli käenpesän
Juna saapuu asemalle

Joku elokuvakerho:

Blade Runner

Kerho taisi olla pääasiassa lukiolaisille tarkoitettu, mutta pakko oli mennä katsomaan kun näki vielä isolta ruudulta.

Tässä nyt ne mitä tuli mieleen. Varmasti ollaan enemmänkin katsottu ja ala-asteen aikana katsottiin vielä useammin, vaikka monesta ei ole selkeää muistikuvaa. Kerran toin Ingmar Bergmanin Personan ruotsin tunnille, koska pyydettiin tuomaan elokuva. Mutta sitä ei kuitenkaan katsottu, kun joku epäili sitä tylsäksi, eikä sitten opettaja lähtenyt hakemaan dvd nauhuria toisesta luokasta. Turhia nuo ennakkoluulot. Varsinkin jos kyseessä on näin mahtava elokuva. Ja muutenkin turhia...

Ainiin ja kuulin että kaverin matikan tunnilla oltiin katsottu Pulp Fiction, sekä Reservoir Dogs. Ja olemme 15-vuotiaita, silloin taidettiin olla 14.

BJ

03.02.08 klo 15:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kellopeliappelsiini näytettiin ja sit näitä tavanomaisia Jeesus leffoja.

Vasuri

03.02.08 klo 23:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Peruskoulussa katsottiin vuosien varrella niin paljon elokuvia etten kaikkia millään muista. Yksin kotona, Yksin kotona 2, Nuija ja tosi nuija, Austin powers ja The Mask on ainakin katsottu. Amiksessa en oo nähnyt kuin Sinä ja Morrisonin. Kaikista noista Yksin kotona -leffat oli kivoimpia ja parempia.

04.02.08 klo 17:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parhaiten muistan kun katsoimme ylä-asteella Forrest Gumpin historian tunnilla. Kyseisessä leffassahan käydään läpi Amerikan lähihistoria.
Tällä viikolla aiomme katsoa uskonnon tunnilla Hollywood elokuvan Martin Lutherista. :)

Cuomi

05.02.08 klo 21:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Martin Jr vai Martti? Itse katsottiin kanssa jälkimmäisestä aikoinaan se muutaman vuoden takainen, helvetin kuiva ja masentavan paatoksellinen Luther pätkä jossa Ralphin veli esitti sitä ihteään. Semmoinen yhden tähden pätkä.

NoJopas

05.02.08 klo 22:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Monia elokuvia on kyllä koulussa katsottu. Parhaiten ovat jääneet mieleen:

Maa aikojen alussa.(eka luokalla)Tämän jälkeen kontattiin toppahaalareiden polvet puhki välitunneilla kun leikittiin dinosauruksia.

Jumanji. Saatiin äänestää vaihtoehdoista ja tämä voitti. Olin pettynyt, ja kaikki pojat oli äänestänyt tätä. Lopulta tykkäsinkin, odotin ihan toisenlaista elokuvaa.

Jurassic Park 2 tai 3 (ei mitään hajua kumpi...) käytiin katsomassa teatterissa. Tästä oli ensin jonkin verran vääntöä että onko meille liian rankka tai jotain.

Talvisota. Katsottiin yläasteella äidinkielentunneilla tv-sarja versiota. Leffa teki todella suuren vaikutuksen ja oli pakko hankkia omaksi.

The Ring. Ysillä piti mennä teatteriin, mutta näytös oli peruttu joten mentiinkin leffaan, jonka sai itse valita ajakohdalle osuvista. Ja minä sitten menin katsomaan kauhua, ja voi kyllä, pelkäsin tätä. Aluksi luulin että kyseessä on ihan surkea teinikauhu blaah blaah, mutta en uskaltanut mennä kotiin yksin vaan piti seurata naapurissa asuvaa opettajaa.

.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..

En muista kunnolla oliko leffojen katsominen koulussa kivaa vai ei. Tietenkin siinä mielessä se oli kivaa, ettei tarvinnut tehdä jotain tehtäviä tms. Ja matkat elokuvateatteriin oli tietysti ala-asteella varsinkin ihan jänniä. Mutta toisaalta taas luokassa oli yleensä huono istua, ja tv-ruutu on aika pieni. Toisinaan taas elokuvavalinnat oli niin epäkiinnostavia ettei... olisi vähempää kiinnostanut. Ja kun yritettiin olla demokraattisia ja äänestää katsottava elokuva siitä yleensä tuli riitaa.

Mutta jotain muistojahan noista on jäänyt, positiivisiakin.

05.02.08 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cuomille: Juuri tuo aiotaan katsoa huomenna. Luther on aika kiinnostava persoona, joten olisi kiva nähdä hyvä elokuva hänestä. Paljon tunnettuja näyttelijöitä ainakin tuosta löytyy.
Katotaan jos iskee.

Leivo

07.02.08 klo 20:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meille opettaja näytti ala-asteella jotain neljä kertaa sellaisen elokuvan kuin Intiaani lippaassa. Hiukan alkoi muutenkin suht. tylsä leffa maistua puulta jo toisella katselu kerralla.

Yläasteella äikän ope päätti sitten näyttää meille pätkän Seitsemän veljestä- leffasta, ja tottakai ruutuun pamahti kohtaus jossa veljekset juoksevat ilkosillaan ulos palavasta saunasta jouluaattona. Eihän se meitä hätkäyttänyt, mutta opettajaa kävi sääliksi hänen tulipunaisena tuolillaan napottaessa, kun ei viitsinyt mennä filmiä keskeyttämään. Ei sitten sen jälkeen leffoja kateltu ja lukiossa opettajat eivät halua pihistää tunteja tälle jalolle harrastukselle.

07.02.08 klo 20:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luther katottiin eilen ja oli kyllä melkosta kuraa...

Memeko

10.02.08 klo 01:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Myö ei ala-asteella leffoja katteltu. Me vaa opiskeltii. Tosin, me kyllä elokuvissa käytiin katsomassa Näkymätön Elina. Pojilla oli loppu vaiheessa luu kurkussa kun näkyi naisen paljaat rinnat. En tarkkaan muista, oliko se viidennellä vai kuudennella. Kuudennella vissiin, mie jo silloin puhuin Stephen Kingin teoksista ja elokuvista ja muista kauhuelokuvista.

Nyt yläasteella ollaan katsottu joku Wallace & Gromit -elokuva, Happy Feet, Save the last Dance, joku Poirot ja Dracula - Verevä vainaja. Eli ei mitään hyvää, mahtavaa ja kehittävää elokuvaa josta olisin pitänyt. Taino, Poirot oli mukava, mutta ei olla ehditty katsoa sitä loppuun. Itse en tuota Wallace & Gromitia pystynyt katsomaan, ahdistaa liikaa tuollaiset.

10.02.08 klo 03:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lukion elokuvamaratoonissa yhteensä 12 elokuvaa, kuten Natural Born Killers, Ylpeys ja ennakkoluulo, Tyttö sinä olet tähti, Romeo + Julia ja Fifth Element. Aiheena oli rakkaus.
Muita sitte ylä-asteella Juokse Lola juokse ja se jokin kiusausleffa. Perustu johonkin suosittuun romaaniin, pari vuotta vanha leffa.
American History X olisi, kuten kaveri sanoi, erinomainen leffa koulussa näytettäväksi huolimatta siitä että onkin melko väkivaltainen.